Maar Donald is wél erfgenaam. En je wilde toch niet beweren dat Donald meer waard is dan die stuiver per uur? Iustum pretium is trouwens onzin. Pp bepalen over en weer wat een redelijke prijs is. Ik hecht zeer aan de contractsvrijheid, en Dagobert doet dat duidelijk ook.quote:Op zaterdag 6 november 2010 16:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hij betaalt zn eigen neef een stuiver per uur, dat gierige stuk stront!
Wellicht verdient Donald niet de hoofdprijs. Gezien zijn onvermogen om een baan langer dan een stripverhaal vast te houden. Zijn cv stelt dus teleur. Echter, meer dan eens zit Donald op de rand van de afgrond. De beste eend heeft geen rooie rotcent meer te makken en zelfs dan schiet zijn eigen oom, die een fortuin bezit, hem niet te hulp.quote:Op zaterdag 6 november 2010 16:45 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Maar Donald is wél erfgenaam. En je wilde toch niet beweren dat Donald meer waard is dan die stuiver per uur? Iustum pretium is trouwens onzin. Pp bepalen over en weer wat een redelijke prijs is. Ik hecht zeer aan de contractsvrijheid, en Dagobert doet dat duidelijk ook.
Hij ziet er altijd nog weldoorvoed uit. Zo erg is het dus allemaal niet. Daarbij geeft zijn oom hem steeds opnieuw kansen om zich te bewijzen, en mag hij vaak voor nop mee op verre reizen.quote:Op zaterdag 6 november 2010 16:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wellicht verdient Donald niet de hoofdprijs. Gezien zijn onvermogen om een baan langer dan een stripverhaal vast te houden. Zijn cv stelt dus teleur. Echter, meer dan eens zit Donald op de rand van de afgrond. De beste eend heeft geen rooie rotcent meer te makken en zelfs dan schiet zijn eigen oom, die een fortuin bezit, hem niet te hulp.
Ja, maar dat laatste is weer puur vanuit eigenbelang, typisch rechts dus. Het is immers goedkoper om Donald mee te nemen dan getrainde huurlingen. Wat betreft Donalds ronde welvaartsbuikje; wellicht heeft Duckstad een voedselbank.quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:05 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Hij ziet er altijd nog weldoorvoed uit. Zo erg is het dus allemaal niet. Daarbij geeft zijn oom hem steeds opnieuw kansen om zich te bewijzen, en mag hij vaak voor nop mee op verre reizen.
Je eigen tere zieltje voeden door anderen, met name de rijken extra belasting te laten afdragen voor een 'beter' doel is ook een vorm van eigen belang met gelegaliseerde criminele tint.quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, maar dat laatste is weer puur vanuit eigenbelang, typisch rechts dus. Het is immers goedkoper om Donald mee te nemen dan getrainde huurlingen. Wat betreft Donalds ronde welvaartsbuikje; wellicht heeft Duckstad een voedselbank.
Wat is er mis met samenlopende eigenbelangen? Ik neem aan dat jouw werkgever jou niet betaalt alleen omdat je zo aardig bent, en dat jij je werk niet alleen doet omdat je werkgever zo aardig is.quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, maar dat laatste is weer puur vanuit eigenbelang, typisch rechts dus. Het is immers goedkoper om Donald mee te nemen dan getrainde huurlingen. Wat betreft Donalds ronde welvaartsbuikje; wellicht heeft Duckstad een voedselbank.
Zorgt dat gen toevallig voor een grotere prefrontale cortex?quote:Op zaterdag 6 november 2010 12:58 schreef Sachertorte het volgende:
[ afbeelding ]
Recent is gebleken dat er zoiets is als een gen dat links maakt. Dat zette me aan het denken, het valt me namelijk erg vaak op dat ik aan hoofden al kan zien wie links is en wie niet. Zie de illustratie hierboven van een typisch links hoofd.
Daarom nu de vraag: zou er zoiets als een links hoofd bestaan? Ik denk dus van wel. Graag reacties.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |