Ben gedeeltelijk met je eens. Alleen ben ik niet eens dat iedereen met elkaar omgaat voor eigen ego. Ook niet op dit forum.quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:43 schreef Paracetemol het volgende:
Kom op KW, iedereen is met elkaar voor de eigen ego. Zelfs op het forum ben je voor de aandacht; je wilt dat anderen je mening waarderen en zelfs afgezeken worden is een vorm van aandacht. Als je echt iets wilt leren, kan dat ook op andere manieren (e.g. boeken lezen, workshops bezoeken..)
Die steun waar jij het over hebt zal ze alleen krijgen van een man met fatsoen míts zij net zo'n toegevoegde waarde heeft in de relatie. En ze iets meer dient dan een lust object en/of accessoire. Sommige meiden hebben alleen maar moeilijke tijden... Daar duidt de TS ook op.
Hmm ingewikkelde definitie.quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:59 schreef Paracetemol het volgende:
Dan ben ik wel benieuwd wat andere mogelijke redenen kunnen zijn waarom mensen hier op het forum zitten.
''Ego: Het bewustzijn van een zelf. Het begrip van een ik. Het wordt onderscheiden van een ziel als potentieel zijnde zonder een geweten. Het wordt vaak vals genoemd als het ik geïdentificeerd is met de materie. Het ware van het ego wordt gevonden in de zelfrealisatie van de ziel die gerijpt naar zelfverantwoordelijkheid niet langer afhangt van een plaats.'' Bron: Encyclo.
Soms niet. Ik heb best wel eens mensen uitgeholpen terwijl ik het 100% kut vond.quote:Op zaterdag 6 november 2010 18:15 schreef Paracetemol het volgende:
Is het helpen dat geen vorm van ego boost? De voldoening krijgen van het nuttig zijn? De waardering die je krijgt van andere leden?
Is het ookquote:Op zaterdag 6 november 2010 18:22 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Daarom hou ik trouwens ook niet van filosofie, als je te diep gaat denken dan denk je dat alles opeens nutteloos is.
Vindt iedereen dat echt zo erg?quote:Op donderdag 18 november 2010 21:59 schreef Duppe het volgende:
Vooral niet andere vrouwen bestuderen als je vriendin naast je loopt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |