abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 november 2010 @ 11:19:13 #1
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_88357441
De PvdA, die eens zo fiere arbeiderspartij die zo'n 35 jaar geleden nog ergens voor stond, is inmiddels afgegleden naar een dermate bedenkelijk nivo dat het niet eens meer zielig is. Kwamen ze destijds nog op voor de emancipatie van de arbeider, anno nu is totaal niet meer duidelijk wat hun doel nou eigenlijk is. Het enige dat zeker is is dat ze afhankelijk zijn van een groep van zielepoten die ze op hun bekende paternalistische manier wel even onder hun hoede nemen. Maar ze zijn op sterven na dood.

Uit wanhoop storten ze zich op de groep der uitkeringsgerechtigen, maar ook daar geldt, net als in het verleden voor de arbeiders: graag wel in die afhankelijkheidspositie blijven zitten en vooral niet te erg emanciperen, want anders haalt dat het bestaansrecht van de PvdA onderuit. De moslimgemeenschap is natuurlijk een vette worst voor ze, maar waar ze in de jaren 60 en 70 nog verbeten vochten voor vrouwenrechten laten ze het nu op dit aspect totaal afweten. Immers, gesluierd aan huis gekluisterd zitten danwel 3 meter achter je echtgenoot moeten lopen en af en toe een goeie tik krijgen is toch hun koeltoer.

De feiten liegen er niet om: als er ergens een PvdA burgemeester is kun je er inmiddels donder op zeggen dat zijn of haar stad geteisterd wordt door reljongeren met bekende afkomst. Ook zijn zwendelpraktijken in gemeentelijke afdelingen niet van de lucht. Ze zijn de politieke correctheid al lang voorbij: beter is te spreken van politieke corruptie.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_88357637
Partij van de Afbraak.
Partij van de Allochtonen.
Partij van de Aristocratie.

Iemand nog andere varianten?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_88357679
quote:
6s.gif Op vrijdag 5 november 2010 11:23 schreef teknomist het volgende:
Partij van de Afbraak.

Portemonnee van de Anderen
pi_88357691
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 11:23 schreef teknomist het volgende:
Partij van de Afbraak.

Partij van de Arbeid.
pi_88357740
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 11:24 schreef Picchia het volgende:

[..]

Partij van de Arbeid.
Partij voor dubbelzinnige Afspraken.
Partij van deo Allah.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  vrijdag 5 november 2010 @ 11:27:36 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_88357800
:Z
  vrijdag 5 november 2010 @ 11:29:29 #7
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_88357869
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 11:19 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
De feiten liegen er niet om: als er ergens een PvdA burgemeester is kun je er inmiddels donder op zeggen dat zijn of haar stad geteisterd wordt door reljongeren met bekende afkomst. Ook zijn zwendelpraktijken in gemeentelijke afdelingen niet van de lucht. Ze zijn de politieke correctheid al lang voorbij: beter is te spreken van politieke corruptie.
Laat de cijfers maar eens zien dan.

Allochtonen wonen nou eenmaal vaker in de stad, dat heeft weinig te maken met de PvdA.

Je TS bestaat uit een hoop aannames en gehuil, maar nul bewijs.
  vrijdag 5 november 2010 @ 11:31:26 #8
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_88357934
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 11:29 schreef Premium_Quality het volgende:

[..]

Laat de cijfers maar eens zien dan.

Allochtonen wonen nou eenmaal vaker in de stad, dat heeft weinig te maken met de PvdA.
Sowieso. Onze Rob van Gijzel is een PvdA'er maar ik kan nou niet zeggen dat onze stad "geteisterd" wordt door reljongeren of dat ons gemeenteapparaat corrupt is.

Oftewel, TS ga naar je zandbak en laat de grote mensen hier normaal discussies voeren
pi_88358068
Dé tragiek voor de PvdA is me dunkt dat 'de arbeider' het te goed heeft, er zijn geen dingen meer om voor te strijden die hij nog niet heeft, dankzij linkse verworvenheden als een goede woning, stemrecht en de mogelijkheid om te studeren.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  vrijdag 5 november 2010 @ 11:39:24 #10
259610 hessels
cave et aude
pi_88358236
Aan de andere kant hebben landen met een lange traditie van Sociaal Democraten in de regering (Zweden, Nederland, Duitsland) vaak ook een zeer hoge levenstandaard. Er zijn weinig landen die het zo goed hebben als Nederland, en dat is deels te danken aan de PvdA en het CDA.

Niet dat ik zelf van de PvdA of het CDA ben, maar die sterke antipathie omdat het de laatste jaren iets minder gaat is flink overtrokken.

Ga een paar jaartjes reizen, ontdek wat andere landen, en vergelijk het leven aldaar. De verschillen zijn al binnen Europa makkelijk te zien.
I'm not going to bother thinking outside the box until there's evidence of any going on inside of it.
pi_88358427
Om op een beetje op het niveau van TS te blijven:

Wat een huilie huilie topic :|W
pi_88358475
VVD en PVV denken na het lezen van OP:

Mission accomplished!
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
pi_88358485
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 11:39 schreef hessels het volgende:
Aan de andere kant hebben landen met een lange traditie van Sociaal Democraten in de regering (Zweden, Nederland, Duitsland) vaak ook een zeer hoge levenstandaard. Er zijn weinig landen die het zo goed hebben als Nederland, en dat is deels te danken aan de PvdA en het CDA.
Is er sprake dan van een causaal verband of gewoon een willekeurige correlatie? Misschien is gematigd regeringsbeleid (in het midden) juist een gevolg van landen die het economisch goed doen en zich in de wat koelere klimaten bevinden. Sociaal-democratie is ook een kenmerk van Canada bijvoorbeeld.
pi_88358823
Ziehier het niveau van rechts. In plaats van op de proppen te komen met een doordachte analyse over het falen van de PvdA, wordt de onderbuik weer geraadpleegd. Idiote beschuldigingen over allochtonen paaien en weet ik het allemaal. Is de intellectuele armoede onder de rechtsen nou werkelijk zo groot, dat werkelijk niemand een fastoenlijke analyse kan schrijven? Misschien komt het doordat jullie figuren als Elian en Kluveld verafgoden. Wanneer je hun voorbeelden volgt, is er natuurlijk weinig hoop op een kwalitatief stuk.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 5 november 2010 @ 11:55:15 #15
259610 hessels
cave et aude
pi_88358824
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 11:45 schreef teknomist het volgende:

[..]

Is er sprake dan van een causaal verband of gewoon een willekeurige correlatie? Misschien is gematigd regeringsbeleid (in het midden) juist een gevolg van landen die het economisch goed doen en zich in de wat koelere klimaten bevinden. Sociaal-democratie is ook een kenmerk van Canada bijvoorbeeld.
Kunnen we niet dezelfde vraag stellen bij de OP dan? ;)

Toch blijft het interessant om te zien dat landen als Frankrijk en de USA, met een veel liberalere politieke geschiedenis, gemiddeld redelijk gelijk zijn in levenstandaard aan sociaal-democratische landen, maar met reusachtige verschillen tussen arm en rijk - er zijn gebieden in de USA die men zou verwachten in de 3e wereld. En met vaak ook meer criminaliteit.
I'm not going to bother thinking outside the box until there's evidence of any going on inside of it.
pi_88358880
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 11:55 schreef hessels het volgende:

[..]

Kunnen we niet dezelfde vraag stellen bij de OP dan? ;)
Ik ben het ook niet eens met de OP, maar ik vroeg jou wat. :P
pi_88358920
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 11:55 schreef KoosVogels het volgende:
Ziehier het niveau van rechts. In plaats van op de proppen te komen met een doordachte analyse over het falen van de PvdA, wordt de onderbuik weer geraadpleegd. Idiote beschuldigingen over allochtonen paaien en weet ik het allemaal. Is de intellectuele armoede onder de rechtsen nou werkelijk zo groot, dat werkelijk niemand een fastoenlijke analyse kan schrijven? Misschien komt het doordat jullie figuren als Elian en Kluveld verafgoden. Wanneer je hun voorbeelden volgt, is er natuurlijk weinig hoop op een kwalitatief stuk.
Zo te zien doet "slinks" net zo hard mee met het moddergooien en verdachtmakingen...
  vrijdag 5 november 2010 @ 12:02:03 #18
259610 hessels
cave et aude
pi_88359101
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 11:56 schreef teknomist het volgende:

[..]

Ik ben het ook niet eens met de OP, maar ik vroeg jou wat. :P
Het was vooral mijn punt om te laten zien dat je allemaal correlaties aan kunt halen wat betreft politieke stromingen. :D

Maar ja, ik denk wel dat de sociaal-democratie over het algemeen goed werkt, in ieder geval voor landen die het economisch al goed doen. De welvaart in landen zoals Nederland is dermate hoog dat, om maar in PvdA termen te blijven spreken, de sterken de lasten van de zwakken kunnen dragen en er toch nog van kunnen genieten dat ze de sterken te zijn.

Wat er dan weer voor zorgt dat een redelijk stabiele, veilige samenleving ontstaat.
pi_88359164
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 11:57 schreef teknomist het volgende:

[..]

Zo te zien doet "slinks" net zo hard mee met het moddergooien en verdachtmakingen...
Slinks is in staat om gewoon een gedegen analyse op te stellen.
pi_88359320
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 12:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Slinks is in staat om gewoon een gedegen analyse op te stellen.
Oh en rechts niet? Ik noem een Bolkestein, of een Paul Cliteur. Zo zijn er legio voorbeelden. Dat rechts tegenwoordig veel proleten aantrekt kan "verstandig rechts" ook niks doen. 8-)

Overigens vind ik Elian een goede analyticus; je kunt het niet met hem eens zijn, dat is wat anders.

Sowieso vind ik de hele links/rechts-discussie onzin. Simpele hokjes voor simpele zielen, maar goed. :')
pi_88359414
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 12:08 schreef teknomist het volgende:

[..]

Oh en rechts niet? Ik noem een Bolkestein, of een Paul Cliteur. Zo zijn er legio voorbeelden. Dat rechts tegenwoordig veel proleten aantrekt kan "verstandig rechts" ook niks doen. 8-)

Overigens vind ik Elian een goede analyticus; je kunt het niet met hem eens zijn, dat is wat anders.

Sowieso vind ik de hele links/rechts-discussie onzin. Simpele hokjes voor simpele zielen, maar goed. :')
Ik heb dan ook nooit beweerd dat ik niet simpel ben. Overigens deel ik je mening wat betreft Bolkestein. Elian komt vooral erg gefrustreerd over en springt vaak van de hak op de tak.
  vrijdag 5 november 2010 @ 12:14:16 #22
259610 hessels
cave et aude
pi_88359555
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 12:08 schreef teknomist het volgende:

[..]

Ik krijg meer en meer het gevoel dat 'rechts' tegenwoordig staat voor de mensen die zeer ontevreden zijn met de regering van de laatste jaren, en 'links' voor degenen die er minder op aan te merken hebben, dan dat het werkelijk politieke stromingen zijn.
  vrijdag 5 november 2010 @ 12:21:05 #23
3647 B.R.Oekhoest
pi_88359814
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 11:29 schreef Premium_Quality het volgende:

[..]

Je TS bestaat uit een hoop aannames en gehuil, maar nul bewijs.
Precies, we zitten hier op Fok!
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  vrijdag 5 november 2010 @ 12:22:44 #24
259610 hessels
cave et aude
pi_88359862
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 12:21 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Precies, we zitten hier op Fok!
Fok! is niet GeenStijl.
  vrijdag 5 november 2010 @ 12:24:24 #25
3647 B.R.Oekhoest
pi_88359903
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 11:55 schreef KoosVogels het volgende:
Geraaskal van yypes als René Danen en Mohammed Rabat ondersteunen je betoog nou niet echt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')