abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 november 2010 @ 13:36:25 #276
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_88399062
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 13:25 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

O ja vertel eens ?
[..]

Ze blijven in het nieuws komen met belachelijke acties . Nu weer in Gouda . Hoevaak is daar al geen gezeik geweest ? Wanneer lees je van Antillianen die wijken terroriseren ? Of is het ANP nu ook al tegen die arme Marokkaantjes ? :D
[..]

55 % waar gáát het nog over ! Maar het komt allemaal goed hoor ! _O-
Ik kan je na het lezen van dat verhaaltje meteen verklaren waar die daling vandaan komt. De verandering van de betekenis van het woord Antilliaan. Eerst werden mensen uit Bonaire, Curacao en Sint Maarten daar namelijk gewoon onder gerekend, maar leuke poging. ^O^
pi_88399096
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 13:36 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Ik kan je na het lezen van dat verhaaltje meteen verklaren waar die daling vandaan komt. De verandering van de betekenis van het woord Antilliaan. Eerst werden mensen uit Bonaire, Curacao en Sint Maarten daar namelijk gewoon onder gerekend, maar leuke poging. ^O^
De Speld brengt het dan ook mooi satirisch. Heerlijk.
pi_88399165
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 13:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Chinezen hier aanhalen is sowieso compleet irrelevant, aangezien deze groep niet en masse binnen kort tijdsbestek hier is gekomen. Sowieso wonen ze veel meer verspreid in het land en niet alleen in grote steden. Derhalve dwalen we weer af van het onderwerp, namelijk jongere Nederlandse Marokkanen die de boel verstieren.

En dat er iets structureels mis is in de groep, dat is wel duidelijk - maar de discussie is nutteloos omdat er geen consensus is over de oorzaak (en derhalve waarschijnlijk ook niet over de oplossing).
Als volgens jou de esthetische grondslag eender is, en de religies qua insteek min of meer gelijk zijn , waarom hebben wij dit soort extreme problematiek niet met autochtone jongeren uit Staphorst ? Of dezelfde autochtone groep jongeren in de grote steden in al die prachtige Vogelaarwijken ? :?
Die ouders kunnen toch een grens trekken naar die kutkoters ? Of luisteren ze gewoon niet ?

Of interesseert het die ouders eigenlijk ook geen fuck omdat ze zelf óók schijt aan Nederland hebben ? :)
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_88399185
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 13:36 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Dat staat er dan ook onder ;)
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  zaterdag 6 november 2010 @ 13:40:25 #280
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_88399195
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 13:34 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

LOL @ Mutant , mogelijk eens kijken wat er op 10-10-10 is gebeurd, de ANTILLEN BESTAAN NIET MEER! _O-
Je snapt hopelijk zelf wel dat ik het gewoon gebruikte als overkoepelende naam. Ik kan je trouwens vertellen dat de mensen die hier wonen maar daar vandaan komen zichzelf nog gewoon Antilliaan noemen. Maarja mierenneuken is altijd handig als je het met argumenten niet af kan. Geeft niet hoor.
  zaterdag 6 november 2010 @ 13:45:13 #281
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_88399317
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 13:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Als ik redeneer vanuit een gelovige, ben jij dus ook een gelovige. Immers mijn manier van redeneren verschilt op geen enkel punt met die van jou. Alleen mijn startpunt is anders. Jij pakt Iran, ik pak Marokko. Ten tweede is alles goed te praten, daar is niet persee religie voor nodig. In die zin kan de Islam, net als elke religie, ideologie, denkwijze,filosofie zo omgebuigd worden dat pedofilie of enig andere zaak gelegitimeerd kan worden. En ja DAT heeft te maken met het feit dat moslims mensen zijn.
Feitelijk bestaat een ideologie dus helemaal niet. Gefeliciteerd: je hebt je het linkse denken helemaal eigen gemaakt.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_88399320
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 13:40 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Je snapt hopelijk zelf wel dat ik het gewoon gebruikte als overkoepelende naam. Ik kan je trouwens vertellen dat de mensen die hier wonen maar daar vandaan komen zichzelf nog gewoon Antilliaan noemen. Maarja mierenneuken is altijd handig als je het met argumenten niet af kan. Geeft niet hoor.
Een kwinkslag . Jouw laatste zin in dat eerdere bericht over pragmatisme even in acht nemende :P
De criminaliteitcijfers van de Roma in Nederland liggen nog veel hoger . Al worden die niet meegenomen omdat het merendeel hier niet eens een verblijfsvergunning heeft .
Toch houden die de mensen de samenleving minder bezig dan het probleem rondom Marokkanen .

Misschien heeft het iets te maken met de vaak laffe en ondemocratische feiten (zoals nu weer met de incidenten in Gouda) waar deze groep bij betrokken is ?
Groetjes, Ezio.
pi_88399372
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 13:39 schreef Stokstaart het volgende:
Als volgens jou de esthetische grondslag eender is, en de religies qua insteek min of meer gelijk zijn , waarom hebben wij dit soort extreme problematiek niet met autochtone jongeren uit Staphorst ?
Omdat de ouders in Staphorst doorgaans nog overzicht hebben op het handelen van hun kroost. (Bovendien heerst er in dat gebied nog enige vorm van sociale controle, die in de grote steden volledig ontbreekt). Zoals ik al eerder aangaf, de situatie met migrantenkinderen is zo dat de kinderen een machtigere positie hebben dan de ouders. Ze spreken doorgaans de taal, kunnen lezen, schrijven en zijn in die zin een stuk meer op zichzelf gewezen dan kinderen met autochtone geletterde ouders. Even een simpel voorbeeld: Er is een ouderavond om 8 uur bij Basisschool de Pipo, kind krijgt brief mee. Ouders kunnen het niet lezen, kind weet dat. Kind gooit brief weg. Ouders + kind komen niet opdagen. Ouders hebben nooit wat gehoord over ouderavonden, dat is hen compleet onbekend. Het is echt een simpel voorbeeld, dat weet ik ook - maar het laat wel het een en ander zien.

quote:
Of dezelfde autochtone groep jongeren in de grote steden in al die prachtige Vogelaarwijken ? :?
Ook daar bestaan essentiele verschillen tussen, zoals hierboven omschreven. Vaak hebben die ouders toch nog enige vorm van controle over hun kinderen, al is het alleen maar vanwegen de taal en omdat ze op de hoogte zijn van gebruiken in dit land.

quote:
Die ouders kunnen toch een grens trekken naar die kutkoters ? Of luisteren ze gewoon niet ?
Dat klopt, ze luisteren niet. Ze zijn uitstekend in staat om belangrijke informatie achter te houden ten aanzien van ouders. Ze hebben een machtspositie.

quote:
Of interesseert het die ouders eigenlijk ook geen fuck omdat ze zelf óók schijt aan Nederland hebben ? :)
Even oprecht, vraag het die ouders eens. Je zult zien dat ze er ECHT het beste van willen maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-11-2010 13:47:24 ]
pi_88399423
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 13:45 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Feitelijk bestaat een ideologie dus helemaal niet. Gefeliciteerd: je hebt je het linkse denken helemaal eigen gemaakt.
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg wel dat ideologieen altijd multi-interpretabel zijn en het derhalve vaak lastig is om "de ideologie" aan te wijzen.
pi_88399443
Duidelijk behoefte aan dit.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_88399457
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 13:45 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Een kwinkslag . Jouw laatste zin in dat eerdere bericht over pragmatisme even in acht nemende :P
De criminaliteitcijfers van de Roma in Nederland liggen nog veel hoger . Al worden die niet meegenomen omdat het merendeel hier niet eens een verblijfsvergunning heeft .
Toch houden die de mensen de samenleving minder bezig dan het probleem rondom Marokkanen .

Misschien heeft het iets te maken met de vaak laffe en ondemocratische feiten (zoals nu weer met de incidenten in Gouda) waar deze groep bij betrokken is ?
Of omdat er gewoonweg veel en veel minder Roma zijn dan Marokkanen. Overigens is het "leuk" om te zien dat Roma kinderen zich bij het bedelen voordoen als Islamitische kinderen.
  zaterdag 6 november 2010 @ 13:56:30 #287
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_88399609
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 13:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg wel dat ideologieen altijd multi-interpretabel zijn en het derhalve vaak lastig is om "de ideologie" aan te wijzen.
Met dat multi-interpretabel zijn valt het meestal reuze mee. Het is meer dat mensen graag bij een clubje willen horen, maar hun eigen opvattingen meenemen ipv thuis laten.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  zaterdag 6 november 2010 @ 13:56:47 #288
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_88399617
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 november 2010 13:45 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Zoals ik al noemde in dat bericht, gaat het mij er dan ook niet om dat het de samenleving bezighoudt. Het gaat mij erom dat er telkens weer de behoefte is om het af te schuiven op hun geloof, dat er telkens weer de behoefte is om te praten over Marokkanen en goeie Marokkanen (alsof dit de uitzonderingen zijn) en dat mensen het lef niet hebben om iemand aan te spreken op zijn asociale gedrag maar dat dit soort factoren nooit meegewogen mogen worden in waarom ze zo zouden doen. Als je dit doet is het namelijk goed praten en ligt de schuld weer bij de autochtone Nederlander. Het is blijkbaar beter om te doen alsof die mensen een genetische aanleg hebben voor criminaliteit die nog eens wordt versterkt door hun voor criminelen gemaakte geloof.
pi_88400901
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 13:56 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Zoals ik al noemde in dat bericht, gaat het mij er dan ook niet om dat het de samenleving bezighoudt. Het gaat mij erom dat er telkens weer de behoefte is om het af te schuiven op hun geloof, dat er telkens weer de behoefte is om te praten over Marokkanen en goeie Marokkanen (alsof dit de uitzonderingen zijn) en dat mensen het lef niet hebben om iemand aan te spreken op zijn asociale gedrag maar dat dit soort factoren nooit meegewogen mogen worden in waarom ze zo zouden doen. Als je dit doet is het namelijk goed praten en ligt de schuld weer bij de autochtone Nederlander. Het is blijkbaar beter om te doen alsof die mensen een genetische aanleg hebben voor criminaliteit die nog eens wordt versterkt door hun voor criminelen gemaakte geloof.
De schuld voor het gedrag van een misdragende minderheid kan nooit aan de autochtone bevolking liggen.
We leven in een democratie en die mensen hebben dezelfde rechten en kansen als 'wij' .
De Islam op zich mag dan misschien niet vrouwonvriendelijk zijn, de interpretatie is dat in veel gevallen wel degelijk .
In de Bijbel staat ook dat God geen oorlogen begint, maar dat de mens een 'foute' opvatting er op na heeft en blablabla , eind van het liedje is de mens de schuldige, nooit de religie .
Laat ik het dan zo zeggen dat die verkeerde interpretatie alsnog voor een hoop ellende en vrouwenonderdrukking zorgt in Nederland en daarbuiten .

Het is trouwens zeker zo dat ons systeem op bepaalde vlakken niet deugt. maar daar ligt niet de oorsprong van 'slecht' gedrag. Die verantwoordelijkheid blijft ten allen tijden liggen bij de mensen die daadwerkelijk misbruik maken van datzelfde systeem ;)
Groetjes, Ezio.
  zaterdag 6 november 2010 @ 15:00:56 #290
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_88401363
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 14:45 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

De schuld voor het gedrag van een misdragende minderheid kan nooit aan de autochtone bevolking liggen.
We leven in een democratie en die mensen hebben dezelfde rechten en kansen als 'wij' .
De Islam op zich mag dan misschien niet vrouwonvriendelijk zijn, de interpretatie is dat in veel gevallen wel degelijk .
In de Bijbel staat ook dat God geen oorlogen begint, maar dat de mens een 'foute' opvatting er op na heeft en blablabla , eind van het liedje is de mens de schuldige, nooit de religie .
Laat ik het dan zo zeggen dat die verkeerde interpretatie alsnog voor een hoop ellende en vrouwenonderdrukking zorgt in Nederland en daarbuiten .

Het is trouwens zeker zo dat ons systeem op bepaalde vlakken niet deugt. maar daar ligt niet de oorsprong van 'slecht' gedrag. Die verantwoordelijkheid blijft ten allen tijden liggen bij de mensen die daadwerkelijk misbruik maken van datzelfde systeem ;)
Ik praat liever niet over schuld maar over oorzaak. Het probleem is dat veel allochtonen niet willen beseffen dat een deel van de oorzaak bij hun ligt en veel van de autochtonen niet willen beseffen dat een ander deel van de oorzaak bij hun ligt. Maar je moet het zo zien, we willen wel graag zien dat de Marokkaanse gemeenschap (om deze maar weer even als voorbeeld te nemen) zich uitspreekt tegen kutjochies, maar zelf willen we het niet doen, behalve als het neerkomt op roepen dat ze maar terug naar hun eigen land moeten. Ik wil alleen dat mensen onthouden dat dit hun eigen land is, zelf weten ze dat ook, maar zolang ze zich hier niet geaccepteerd voelen zullen ze dat niet gaan toegeven en zullen ze ook niet gaan participeren.
pi_88401596
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 14:45 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

De schuld voor het gedrag van een misdragende minderheid kan nooit aan de autochtone bevolking liggen.We leven in een democratie en die mensen hebben dezelfde rechten en kansen als 'wij' .

Dat vind ik ook altijd zo vreemd, de schuld van je misdragen neerleggen bij een ander. Wat is dat toch voor een vreemde kronkel.
pi_88401626
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 15:00 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Ik praat liever niet over schuld maar over oorzaak. Het probleem is dat veel allochtonen niet willen beseffen dat een deel van de oorzaak bij hun ligt en veel van de autochtonen niet willen beseffen dat een ander deel van de oorzaak bij hun ligt. Maar je moet het zo zien, we willen wel graag zien dat de Marokkaanse gemeenschap (om deze maar weer even als voorbeeld te nemen) zich uitspreekt tegen kutjochies, maar zelf willen we het niet doen, behalve als het neerkomt op roepen dat ze maar terug naar hun eigen land moeten. Ik wil alleen dat mensen onthouden dat dit hun eigen land is, zelf weten ze dat ook, maar zolang ze zich hier niet geaccepteerd voelen zullen ze dat niet gaan toegeven en zullen ze ook niet gaan participeren.
Om het eeuwige gezeur met wazige details af te ronden: De culturen gaan gewoon niet samen.
pi_88401637
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 15:00 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Welk deel dan? Zijn 'we' niet lief genoeg geweest?
  zaterdag 6 november 2010 @ 15:11:35 #294
262 Re
Kiss & Swallow
pi_88401665
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 15:10 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

te laks en onverschillig lijkt me
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_88401771
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 15:11 schreef Re het volgende:

[..]

Je bedoeld dat we ze hadden moeten opereren om een derde armpje eraan te naaien zodat we ze niet aan 2 handjes konden vasthouden, maar aan 3.
  zaterdag 6 november 2010 @ 15:15:42 #296
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_88401781
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 15:10 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Om het eeuwige gezeur met wazige details af te ronden: De culturen gaan gewoon niet samen.
Onzin, zo is het wel erg makkelijk.

quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 15:10 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 15:11 schreef Re het volgende:

[..]

Dit dus. Waarom gelijk als iemand stelt dat de oorzaak aan beide kanten te zoeken is moet die persoon wel van mening zijn dat de oplossing gezellig thee drinken is (om maar weer een cliche van stal te halen)?
  zaterdag 6 november 2010 @ 15:18:45 #297
262 Re
Kiss & Swallow
pi_88401886
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 15:15 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Je bedoeld dat we ze hadden moeten opereren om een derde armpje eraan te naaien zodat we ze niet aan 2 handjes konden vasthouden, maar aan 3.
nee, maar trol gerust verder
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_88401890
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 15:15 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Onzin, zo is het wel erg makkelijk.
Sja, je hebt eenmaal mensen die eeuwig blijven doordrammen. Niet dat ze een oplossing zoeken, ze vinden het wel lekker te bakkeleien. Staat zo psychologisch.
Ondertussen kunnen we aantekenen dat dat gedram geen zak helpt en we decennia verder zijn met dit soort "aanpak". *proest*
  zaterdag 6 november 2010 @ 15:28:04 #299
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_88402148
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 15:18 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Sja, je hebt eenmaal mensen die eeuwig blijven doordrammen. Niet dat ze een oplossing zoeken, ze vinden het wel lekker te bakkeleien. Staat zo psychologisch.
Ondertussen kunnen we aantekenen dat dat gedram geen zak helpt en we decennia verder zijn met dit soort "aanpak". *proest*
Want jij komt met een hele goeie oplossing? Ach de culturen gaan niet samen dus laat ze lekker oppleuren naar waar ze vandaan komen. Dat jij zelf niks van doen hebt met het creeren van deze geweldige westerse cultuur en dat hier ook periodes zijn geweest die vergelijkbaar zijn met hoe het er nu in het midden oosten aan toe gaat maakt voor het gemak even niks uit. Dat jij ook maar puur toevallig hier bent geboren met autochtone ouders maakt ook niet veel uit toch? Als we negatieve periodes uit de Nederlandse geschiedenis gaan aanhalen vind je zeker wel dat jij daar niks aan kan doen, maar als het gaat om de positieve dingen eigen jij het jezelf voor het gemak maar even toe. Fijn moet dat zijn. ^O^
pi_88402174
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 15:28 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Want jij komt met een hele goeie oplossing? Ach de culturen gaan niet samen dus laat ze lekker oppleuren naar waar ze vandaan komen.
Vertel me eens even, wat is daar erg aan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')