abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 december 2010 @ 18:14:44 #151
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_90052079
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 11:52 schreef macca728 het volgende:

[..]

nou dan zou ik 5 min al uitchecken of de chauffeur erg onder druk zetten om zijn apparatuur aan te zetten f gewoon weigeren in te checken
Opnieuw aanzetten heeft geen zin, zodra de apparatuur is uitgezet kan je sowieso niet meer uitchecken.
pi_90052272
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 18:14 schreef Zelva het volgende:

[..]

Opnieuw aanzetten heeft geen zin, zodra de apparatuur is uitgezet kan je sowieso niet meer uitchecken.
oh wist ik niet, hier zetten ze soms de apparatuur pas aan als ze al bij de halte staan.
Dacht dat het zo aan en uit kon
pi_90126693
Stom gezeik, de buschauffeur moet gewoon voor de gevallen wanneer die kastjes het niet doen, de chip handmatig kunnen uitchecken. Ook al worden er dan geen kosten afgeschreven, dan moeten ze maar een fatsoenlijk systeem maken.
pi_90146487
Randstadrail 3 poortjes buiten werking vandaag! Denk door de sneeuw? Bussen reden wel gratis :).
  zondag 19 december 2010 @ 21:58:27 #155
141482 Q.
JurassiQ
pi_90146935
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 december 2010 13:07 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat is die restitutie omslachtig zeg, ben begin van deze maand met die storing naar school gegaan (2x halfuur met de bus) en moet ik nu werkelijk 2 documenten opsturen? Wat een ramp, ze vragen meer gegevens dan ik kan geven...
Ontmoedigingsbeleid. :7
For great justice!
pi_90166627
quote:
14s.gif Op zondag 19 december 2010 21:58 schreef Q. het volgende:

[..]

Ontmoedigingsbeleid. :7
Nouja ik moet nu sowieso contact opnemen, aangezien het kennelijk automatisch zou moeten gaan. Maar inderdaad, wat jij zegt.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 22 december 2010 @ 00:11:58 #157
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_90265915
Ik heb een vraag. Ik wil morgen met de bus, en mijn broer heeft zoeen OV. Ik wil die gebruiken zodat ik gratis kan. Ik heb hier een aantal vragen over:
1. Mag dit?
2. Wat gebeurt er als je word gesnapt?
3. Kan je ook via achter instappen? Want daar staan ook van die apparaten om in te checken met je OV.

Porsche1.
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
pi_90266466
quote:
Op woensdag 22 december 2010 00:11 schreef porsche1 het volgende:
Ik heb een vraag. Ik wil morgen met de bus, en mijn broer heeft zoeen OV. Ik wil die gebruiken zodat ik gratis kan. Ik heb hier een aantal vragen over:
1. Mag dit?
2. Wat gebeurt er als je word gesnapt?
3. Kan je ook via achter instappen? Want daar staan ook van die apparaten om in te checken met je OV.

Porsche1.
1. Nee, een persoonlijke Ov chipkaart mag niemand anders
gebruiken
2. Weet ik zo niet, ik denk een boete. Omdat hij ook gestolen kan zijn. Maar de kans is ongeloofelijk klein dat ze in de bus controleren. Zelf nooit gehad.
3. Als je achter in stapt kun je netzo goed niet inchecken. Aangezien niemand controleert of je incheckt.

Als je voorin instapt hoeftde bestuurder niet de kaart te zien. Hij laat je mee zolang hij ziet dat jij ingecheckt bent

Gepost vanaf mobiel, daarom spelvauten
  woensdag 22 december 2010 @ 00:24:02 #159
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_90266626
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 00:21 schreef Moos. het volgende:

[..]

1. Nee, een persoonlijke Ov chipkaart mag niemand anders gebruiken.
2. Weet ik zo niet, ik denk een boete. Omdat hij ook gestolen kan zijn. Maar de kans is ongeloofelijk klein dat ze in de bus controleren. Zelf nooit gehad.
3. Als je achter in stapt kun je netzo goed niet inchecken.

Gepost vanaf mobiel, daarom spelvauten
Bedankt. _O_ Ik doe het gewoon. Zeg ik wel dat ik de verkeerde OV van de tafel heb gepakt, die van mijn broer...
Bespaar ik toch weer 9 euro 80 om heen en terug te gaan.

Ik kan hierover trouwens niets vinden op studentenov-chipkaart.nl. Staat nergens dat ik hem niet mag lenen.
pi_90276133
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 00:24 schreef porsche1 het volgende:

Ik kan hierover trouwens niets vinden op studentenov-chipkaart.nl. Staat nergens dat ik hem niet mag lenen.
Er staat toch niets voor een pasfoto op die kaart. :')

Verder zal er in de voorwaarden wel ergens staan dat deze alleen voor personelijk gebruik is, dat betekend hetzelfde als dat je deze niet mag uitlenen.
  woensdag 22 december 2010 @ 11:50:31 #161
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_90281493
Mijn mams had nog een strippenkaart liggen. Opgelost dus. :9
pi_90287873
Mijn broertje is best vaak met mijn kaart weggeweest. Boeiend.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 22 december 2010 @ 20:07:50 #163
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_90304261
Yup, ik reis nog steeds gratis *O* :')
Een studentenabonnement wat er nog steeds op staat. NS + ov chip.nl zeggen dat er niks aan de hand is (aka ze begrijpen mijn probleem niet), en de ombudsman zegt 'dat er niets mis is en ik me geen zorgen hoef te maken'. Nou best, maar ik ben toch echt al sinds juli klaar met mn studie :') Mij hoor je niet meer klagen hoor..
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_90823703
de ov chip zal het rijzen niet duurder maken ,,, nee nee . als je met 2 vervoerders rijst 1 ns en 2 veolia retourtje arnhem naar cuijk kost een kaartje 11,80 en als met de ov chip gaat 13.60. met een kaartje betaal je namelijk maar een keer opstaptarief en met de ov chip 4 keer heen en terug gezien !!!!!!! kijk maar eens goed mensen en reken als je met meer dan een vervoerder rijst alles maar een goed uit , de kosten van een retourtje en de kosten van alle enkeltjes die je als het waren betaalt voor een rijs met de ov chip , dan weer ik zeker dat de mensen het kaartje niet kwijt willen nu een aantal vervoerders zoals veolia hun eigen in/uitcheck paaltjes willen, veolia verplicht de mensen om uit te checken bij ns en bij hun weer in te checken vise versa dat verplicht dus in het meervoudig betalen van opstaptarieven
  dinsdag 4 januari 2011 @ 06:41:38 #165
141482 Q.
JurassiQ
pi_90824739
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 01:54 schreef mehdy het volgende:
rijzen
Echt. Serieus. :'(!
For great justice!
pi_90825378
:X
Tap tap tap
pi_90877428
de RET heeft nu alle 8 poortjes op Zuidplein aan een kant op inchecken gezet

waardoor je als je wilt uitchecken naar de andere kant moet lopen en dan weer terug naar je bus, looptijd 10 minuten ! Echt handig

Van de 16 poortjes in totaal staan er nu 12 op inchecken
Waardoor er maar 4 overblijven om uit te checken. Echt heel handig weer
pi_90878460
Heb het ding nog nooit echt gebruikt. Ik heb hem wel, als het goed is werkt hij ook.

In de trein kan ik hem nog niet gebruiken, in de bus ook niet. Viva la Groningen.
pi_90883997
De poortjes bij station Zuidplein zijn aan 1 kant allemaal op uitchecken gezet ivm een evenement in Ahoy. Wegens een computerstoring kunnen ze niet teruggezet worden.

Nou lekker weer dan, duurt al min 4 dagen weer
pi_90918924
vandaag weer een groot artikel in Metro

er wordt nog steeds massaal geklaagd over de OV studentenchipkaart

aanvragen gaat vaak mis
kaart breekt te snel
service is slecht
pi_90922723
quote:
OV-chipkaart als betaalpas gebruiken mag niet
De OV-chipkaart mag niet als betaalpas worden gebruikt. De Nederlandsche Bank heeft eerder bepaald dat de pas alleen mag worden gebruikt om met het openbaar vervoer te reizen, stelt de SP woensdag.

Woensdag werd bekend dat de NS test of de OV-chipkaart kan worden gebruikt als betaalpas in winkels op stations. "Alle bedrijven die een pas hebben die ook bij andere bedrijven kan worden ingezet als betaalmiddel moeten daarvoor toestemming hebben van De Nederlandsche Bank", laat SP-Kamerlid Paulus Jansen via een medewerker weten.

Uitzondering
Die toestemming is voor de OV-chipkaart niet gegeven. Aanvankelijk dreigde het hele project volgens de SP daardoor vast te lopen. Uiteindelijk werd een uitzondering gemaakt en mocht de pas wel worden gebruikt voor het openbaar vervoer.

Gebrekkige beveiliging
Waarom slechts beperkte toestemming werd gegeven is niet bekendgemaakt, maar volgens de SP was de gebrekkige beveiliging van de kaart hier een belangrijke oorzaak van. Eerder is al aangetoond dat hackers van buitenaf gegevens van de kaart kunnen lezen en het saldo kunnen veranderen.
De SP is wel voorstander van het idee om met de pas een 'krantje en een croissantje' af te kunnen rekenen. "Maar eerst moet de beveiliging in orde zijn."

Veilig
Reizigersorganisatie Rover ziet het betalen in winkels met de kaart wel zitten. De kaart is volgens de organisatie veilig genoeg en het afrekenen ermee in winkels zou het reizigersgemak vergroten.

[...]

Over de proef
Bij de proef, die tot 1 april loopt, kunnen vijfhonderd medewerkers van het bedrijf achter de OV-chipkaart, TLS, op het station van Amersfoort hun OV-chipkaart als betaalpas gebruiken. Dat kan daar bij de kiosk, een snackbar, een vestiging van een fastfoodketen en een broodjeszaak.

Uit de proef moet blijken of de OV-chipkaart gemakkelijk als betaalmiddel is te gebruiken. Mogelijk kan in de toekomst met de pas ook een fiets op het station worden gehuurd.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_90922846
quote:
Over de proef
Bij de proef, die tot 1 april loopt, kunnen vijfhonderd medewerkers van het bedrijf achter de OV-chipkaart, TLS, op het station van Amersfoort hun OV-chipkaart als betaalpas gebruiken. Dat kan daar bij de kiosk, een snackbar, een vestiging van een fastfoodketen en een broodjeszaak.

WTF werken er minstens 500 mensen bij TLS en dan krijgen ze het nog niet voor elkaar om het goed geregeld te krijgen. 8)7
pi_90922938
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 11:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]

WTF werken er minstens 500 mensen bij TLS en dan krijgen ze het nog niet voor elkaar om het goed geregeld te krijgen. 8)7
1% is verantwoordelijk voor de techniek :P
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_90925924
Serieus

Waarom wordt de veilige bankpas niet geschikt gemaakt voor de OV poortjes ?

Nu gaan ze een onveilige kaart geschikt maken voor het betalen in winkels.
Kan ik mijn bankpas straks weggooien ? Scheelt wel weer geld als dat kan.

Maar waarom niet anderson doen, vraag ik me dan af
pi_90925983
En kan ik dan ook mijn betaaltransacties straks zien op de OV chipkaart site ?
De reizen geven ze niet eens goed weer of up to date
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')