abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91403322
quote:
19s.gif Op zondag 16 januari 2011 10:22 schreef Hugo__Boss het volgende:
Hier staat altijd op de lezers: niet gebruiken voor ster abonnementen.

Ook zo achterlijk ja, hier in Rotterdam waar de OV chipkaart al verplicht was, kon je ook niet reizen met een abonnement bij Arriva, die ook in Rotterdam rijdt.
pi_91405906
Eens afwachten hoe zo'n restitutieverzoek bij Arriva wordt afgehandeld...
pi_91406707
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 12:59 schreef Light het volgende:
Ik heb net zo'n formulier voor GVU ingevuld, ben benieuwd. Apparaat ging gister kapot in de bus, kon niet uitchecken.
Tap tap tap
  zondag 16 januari 2011 @ 13:56:04 #254
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_91408437
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 13:17 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb net zo'n formulier voor GVU ingevuld, ben benieuwd. Apparaat ging gister kapot in de bus, kon niet uitchecken.
Wat een gekloot is dat toch, zo'n OV-chipkaart. Met een strippenkaart heb je al deze ellende niet. 't zou makkelijker worden, nou vergeet het maar. Het invullen van restitutieformulieren wordt routine, dat dan wel.
Everyone has a plan...
until they get punched in the face.
- Mike Tyson
  zondag 16 januari 2011 @ 15:23:33 #255
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_91412888
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 12:59 schreef Light het volgende:
Niet.

Ik wacht nog steeds op mijn 11 cent. Heb al diverse malen een restitutieverzoek ingediend, maar nog niet eens een reactie gehad.

Is er nog iemand die zijn geld niet gekregen heeft? Dan kunnen we een faillissement aanvragen.
pi_91414472
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 15:23 schreef Zelva het volgende:

[..]

Niet.

Ik wacht nog steeds op mijn 11 cent. Heb al diverse malen een restitutieverzoek ingediend, maar nog niet eens een reactie gehad.
Ik geef ze eerst nog even de tijd om te reageren. Verzoek is pas vandaag verstuurd. Ik heb ze 7 dagen gegeven. Volgens de bedanktekst geven ze zichzelf al de dubbele termijn om te antwoorden.
quote:
Is er nog iemand die zijn geld niet gekregen heeft? Dan kunnen we een faillissement aanvragen.
Lijkt me wel een leuk idee :)
pi_91417443
Donderdag in de Amsterdamse metro dat ding weer eens gebruikt. Uitstappen, naar boven, uitchecken...gaat het poortje niet open. Nog eens proberen.."u bent al uitgecheckt" ... :')! handig, toen maar met iemand meegeglipt
Too much is never enough!
pi_91417848
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 16:57 schreef The6thgate het volgende:
Donderdag in de Amsterdamse metro dat ding weer eens gebruikt. Uitstappen, naar boven, uitchecken...gaat het poortje niet open. Nog eens proberen.."u bent al uitgecheckt" ... :')! handig, toen maar met iemand meegeglipt
bij station Zuidplein staan sinds begin dit jaar aan 1 kant alle 8 poortjes op inchecken.
Lekker handig, bij andere poortjes staan mensen aan beide kanten te wachten omdat ze of willen in dan wel uit willen checken. Gaan dus van 2 kanten open .... alleeen in Nederland kan dit
pi_91418627
Ik vind het het idee op zich echt prima. Vind strippenkaarten maar onhandig, hierbij alleen je portemonnee tegen zo'n dingetje aan houden en doorlopen. Als het nou alleen nog even zou kunnen werken zou het mooi zijn :+
Too much is never enough!
pi_91418700
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 17:21 schreef The6thgate het volgende:
Ik vind het het idee op zich echt prima. Vind strippenkaarten maar onhandig, hierbij alleen je portemonnee tegen zo'n dingetje aan houden en doorlopen. Als het nou alleen nog even zou kunnen werken zou het mooi zijn :+
Jammer dat ik 3 chipkaarten heb in mijn portemonnee.

Ik heb mijn persoonlijke in een mapje zitten en zelfs daar moest ik hem uithalen toen ik in Qbuzz wilde inchecken.
  zondag 16 januari 2011 @ 18:08:36 #261
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_91420874
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 15:53 schreef Light het volgende:

[..]

Ik geef ze eerst nog even de tijd om te reageren. Verzoek is pas vandaag verstuurd. Ik heb ze 7 dagen gegeven. Volgens de bedanktekst geven ze zichzelf al de dubbele termijn om te antwoorden.
Bij mij gaat het om 11 cent die is afgeschreven terwijl ik direct weer uitcheckte en er dus ook helemaal niets in rekening gebracht had mogen worden. Kennelijk gaat zulke situaties hun pet te boven en laten ze dan maar niks van zich horen.

quote:
Lijkt me wel een leuk idee :)
Niet alleen leuk, maar ook zeer effectief.
pi_91421109
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 18:08 schreef Zelva het volgende:

[..]

Bij mij gaat het om 11 cent die is afgeschreven terwijl ik direct weer uitcheckte en er dus ook helemaal niets in rekening gebracht had mogen worden. Kennelijk gaat zulke situaties hun pet te boven en laten ze dan maar niks van zich horen.

[..]

Niet alleen leuk, maar ook zeer effectief.
En dat voor een paar euro :)
Maar ik wacht utieraard nog wel even af of (en hoe) ze op mijn aanvraag reageren.
pi_91422249
De overheid moet eens boetes gaan opleggen als het nu niet heel snel opschiet met die OV-Chipkaart. Er moeten duidelijk regels en afspraken zijn die voor iedereen hetzelfde zijn. Waarom heeft de NS bijvoorbeeld een aparte OV-Chipkaart? Waarom kan je bij sommige checkpalen geen sterabonnement gebruiken? Of dat je moet in- en uitchecken als je van vervoersmaatschappij wisselt? Da's toch fucking onzin?! :{
pi_91561666
Ben ik weer. :P
Ik las laatst een nieuwsbericht dat je met 2 OV-Chipkaarten voordelig kunt rijden door op andere plekken in en uit te checken. Maar toen bedacht ik mij dat dit dan ook mogelijk moet zijn bij de bus.

Je checkt in bij busstation A.
Je checkt vervolgens NIET uit bij busstation B.
Nu wil je weer naar huis, maar je OV-Chipkaart is nog steeds ingecheckt.
Je stapt in bij busstation B en je checkt uit maar de buschaffeur denkt dat je incheckt.
Vervolgens stap je uit bij busstation A zonder iets te doen.

Dit betekent toch dat je maar de helft van de prijs betaalt die je normaal zou moeten betalen? Of is het zo dat je automatisch word uitgecheckt als de bus klaar is met rijden?
pi_91561801
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 14:30 schreef Moos. het volgende:
Ik las laatst een nieuwsbericht dat je met 2 OV-Chipkaarten voordelig kunt rijden door op andere plekken in en uit te checken. Maar toen bedacht ik mij dat dit dan ook mogelijk moet zijn bij de bus.

Je stapt in bij busstation B en je checkt uit maar de buschaffeur denkt dat je incheckt.

Dit betekent toch dat je maar de helft van de prijs betaalt die je normaal zou moeten betalen? Of is het zo dat je automatisch word uitgecheckt als de bus klaar is met rijden?
Volgens mij verloopt een incheck na een tijdje weer toch? In ieder geval, als ik na een hele dag op de faculteit weer in de bus stapte was ik opnieuw ingecheckt terwijl ik nooit uitgecheckt had. Dat waren geen paar minuten. :)

En je hebt wel een probleem als er in bus A op te terugweg controleurs instappen.
pi_91561899
De inchekstations in bussen zijn voertuig afhankelijk. Als je dus in bus A niet uitcehckt , dan zal je met diezelfde kaart gewoon nogmaals inchecken in bus B, en de 4 euro borg van bus A kwijt zijn. Als de rit meer dan 4 euro kost moet je gewoon niet uitchecken.
pi_91563148
quote:

dit werkt bij de trein, niet bij de bus !! Alleen iets anders

je ckecht in bij station A, stapt uit bij B zonder uit te checken met 1 kaart
Terug check je in met kaart 2 en stap je uit, niet bij station A maar een station C verder of eerder.
Daar check je met beide kaarten uit.

Kaart 1 betaal je dan alleen station A tot C
Kaart 2 betaal je station B tot C

effectief een enkele reis ipv retour.

Dit kan alleen natuurlijk bij stations dicht bij elkaar, bv Rotterdam CS en Lombardijen/Blaak
Den Haag HS/CS, Delft en Delft/Zuid bv
pi_91570595
quote:

<--- KNIP --->
‘Goedkoper treinreizen met de OV-chipkaart’-afbeelding.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_91572918
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 15:07 schreef macca728 het volgende:

[..]

dit werkt bij de trein, niet bij de bus !! Alleen iets anders

je ckecht in bij station A, stapt uit bij B zonder uit te checken met 1 kaart
Terug check je in met kaart 2 en stap je uit, niet bij station A maar een station C verder of eerder.
Daar check je met beide kaarten uit.

Kaart 1 betaal je dan alleen station A tot C
Kaart 2 betaal je station B tot C

effectief een enkele reis ipv retour.

Dit kan alleen natuurlijk bij stations dicht bij elkaar, bv Rotterdam CS en Lombardijen/Blaak
Den Haag HS/CS, Delft en Delft/Zuid bv
Waarbij je dus niet elke keer op dezelfde plaats komt, oftewel, knap kansloos. :')
pi_91573517
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 18:42 schreef Maravilla het volgende:

[..]

Waarbij je dus niet elke keer op dezelfde plaats komt, oftewel, knap kansloos. :')
Voor mij niet, want ik kan zowel bij CS als Lombrdijen de bus naar huis pakken.
pi_91573925
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 11:56 schreef plonsikduik het volgende:
vanaf 1 januari 2011 ben ik weer om !!! reizen met de trein per kaart ivm saldo

het kopen van een kaartje is veel handige en goedkoper dan reizen met ov op saldo ;)

je kan je kaartje van te voren kopen zonder datum , je kan met elke vervoeder mee die andere op het spoor

je vergeet nooit meer uit te checken !!! voordeel saldo reizen toch weg.

je kan gepast betalen, geen teveel (10 euro of 20 euro)

WAT IS NOG HET VOORDEEL VAN REIZEN OP SALDO ???
Mijn ov chipkaart met heel veel geld er op (begin van de maand zette ik er genoeg op voor het reizen voor de rest van de maand :') ) was plots zomaar defect en ik heb een nieuwe aangevraagd. Dat zou 10 werkdagen duren. Na ongeveer 6 weken kreeg ik eindelijk een nieuwe kaart, maar daar stond 0 euro saldo op terwijl de lokettiste me wist te vertellen dat het geld van de oude kaart gewoon op deze zou staan.

Ik bellen met NS: nee mevrouw, u moet bij een ander bedrijf zijn, ov-chipkaart is uitbesteed,
Ik bellen met andere bedrijf: nee, mevrouw, wij kunnen helemaal geen oud saldo op uw nieuwe kaart zetten. Maar hij kon wel het oude bedrag op mijn bankrekening laten storten binnen 30 dagen. Ook goed.

Dan: mevrouw, u hebt 3 ov-chipkaarten. Ik: eh, nee... De oude was nog niet officieel gecanceld, ik had een nieuwe toegestuurd gekregen èn er was nog een nieuwe naar me onderweg :') Die zie ik nog wel komen dus. Daarnaast heb ik met een week tussentijd 2x een kortingskaart voor een maand toegestuurd gekregen _O- De eerste kwam aan op de dag dat ik mijn nieuwe ov-chipkaart kreeg.

Weet je wat? Ik ga niet meer reizen op mijn ov-chipkaart. Ik koop wel losse kaartjes. Ik heb het afgelopen jaar zoveel gedoe gehad met die ov-chipkaart dat ik meer vertrouw op het gewone kaartje! En ik ben niet 10 euro standaard kwijt aan de NS.

:W ov-chipkaart
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_91575508
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 14:36 schreef Basp1 het volgende:

Als de rit meer dan 4 euro kost moet je gewoon niet uitchecken.
Als je een paar keer vergeet uit te checken, heb je kans dat je kaart wordt geblokkeerd. Dan kun je helemaal niets meer.
pi_91577727
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 19:30 schreef Light het volgende:

[..]

Als je een paar keer vergeet uit te checken, heb je kans dat je kaart wordt geblokkeerd. Dan kun je helemaal niets meer.
dan kan je hem kosteloos laten deblokkeren. Bij iedereen gaat het namelijk wel fout, ook al merk je dat niet altijd als je bv een abonnement hebt.
pi_91581047
quote:
Waarom op Schiedam centrum beide kaarten uitchecken? Je kan de pas van de retourreis toch ingecheckt laten en pas op Rotterdam CS uitchecken. Hoef je ook geen 3 minuten te wachten.

Maar wat gebeurt er als je pas van de heenreis op Rotterdam CS uitcheckt? Ben je dan alsnog je borg kwijt?
pi_91583117
quote:
19s.gif Op woensdag 19 januari 2011 20:48 schreef Hugo__Boss het volgende:

[..]

Waarom op Schiedam centrum beide kaarten uitchecken? Je kan de pas van de retourreis toch ingecheckt laten en pas op Rotterdam CS uitchecken. Hoef je ook geen 3 minuten te wachten.

Maar wat gebeurt er als je pas van de heenreis op Rotterdam CS uitcheckt? Ben je dan alsnog je borg kwijt?
op beide vragen ja, uiteraard kan je met de 2de kaart gewoon verder reizen.

En ja als je uitcheckt op hetzelfde station waar je incheckt ben je je borg kwijt tenzij het binnen een uur is. Dan moeten er geen kosten in rekening worden gebracht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')