abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 januari 2011 @ 12:12:49 #226
141482 Q.
JurassiQ
pi_91205448
quote:
Op woensdag 12 januari 2011 12:08 schreef plonsikduik het volgende:

[..]

als je zo weinig reist met de trein zal het ook wel meevallen met die rijen bejaarden die je treft.
Ik zeg niet dat ik weinig reis, ik zeg dat ik heel veel verschillende trajecten reis en zelden 2x dezelfde route afleg.

quote:
voordeel is dat je met een kaartje 1 jaar na datum van prijsverhoging nog mag reizen terwijl je op saldo reizen altijd meteen de verhoogde prijs betaald ;)
en beschadigde kaarten met hoog saldo , betaal je ook extra
altijd meer geld kwijt hoe dan ook.
Je moet altijd lege kaartjes bij je hebben en hopen dat je die niet kwijt raakt, anders ben je dat voordeel ook meteen weer kwijt. Daarbij heb je dus dat geld voor dat kaartje al betaald en mis je dus de rente. Misschien wel voor een jaar dus. Het is niet veel maar als we dan toch over procenten gaan discussieren.... :7
For great justice!
pi_91205554
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 09:47 schreef macca728 het volgende:

.

En wanneer mijn abonnement eindigt, moet ik zelf opschrijven in een agenda, echt makkelijk.
Ik heb van de NS een brief gehad dat mijn nieuwe kortingskaart gereed staat, moet er alleen wel dan de 1e maal dat ik weer met de trein ga even aan denken dat ik deze nog moet ophalen bij een automaat.
pi_91205835
quote:
3s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:12 schreef Q. het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ik weinig reis, ik zeg dat ik heel veel verschillende trajecten reis en zelden 2x dezelfde route afleg.

[..]

Je moet altijd lege kaartjes bij je hebben en hopen dat je die niet kwijt raakt, anders ben je dat voordeel ook meteen weer kwijt. Daarbij heb je dus dat geld voor dat kaartje al betaald en mis je dus de rente. Misschien wel voor een jaar dus. Het is niet veel maar als we dan toch over procenten gaan discussieren.... :7
snap je redenering niet erg , als je op saldo reist wat ik nu twee jaar heb gedaan , ben je altijd je geld van tevoren kwijt. en je heb nog niet eens een bewijs (kaartje)
er zijn maar weinig mensen ( jij misschien een van de laatste) die geen vast huis heeft en dus meestal wel van een vast punt beginnen. eindstation ook meestal hetzelfde. route er naartoe doet er niet toe. kaartje beter andere treinen werken nog steeds met kaart.
koop altijd vooral als je lange ritten maakt. bijvoorbeeld van maastricht tot roodeschool ook 14.10 met korting ;), voor kort ritten is de auto altijd goedkoper.( deze reden is niet voor iedeen te vatten)
voor korte ritten is kaartje ook beter op saldo kan je nooit twee keer op 1 dag met hetzelfde saldo reizen, als je kaartje niet is geknipt kan je dezelfde dag nog een keer heen en weer ( legaal)
pi_91206667
quote:
14s.gif Op woensdag 12 januari 2011 11:59 schreef Q. het volgende:

[..]

Dat is alleen handig voor mensen die vaak / altijd hetzelfde traject reizen. Wat ik zelden doe.

[..]

Nooit meer achter trage bejaarden staan die de enige kaartautomaat bezetten en daardoor net je trein missen. Zeker met automatisch opladen erg handig. :7
dat laatste vind ik echt een onzinargument en nog denigrerend ook, want de enige die problemen hebben met de OV chipkaart zijn juist studenten, ik zie alleen maar studenten in de rij staan.

Verder gaan bejaarden vaak naar het loket toe, waar jij dus geen last van ze hebt bij een automaat.

En zelfs met een OV chipkaart moet je nog steeds in de rij staan bij een automaat als je bv iemand mee wilt nemen met korting. Of opladen. Of weer in de rij staan als het weer verkeerd gaat, doordat de kaartlezers kapot zijn of er simpelweg geen kaartlezers zijn.
pi_91206829
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:24 schreef plonsikduik het volgende:

[..]

snap je redenering niet erg , als je op saldo reist wat ik nu twee jaar heb gedaan , ben je altijd je geld van tevoren kwijt. en je heb nog niet eens een bewijs (kaartje)
er zijn maar weinig mensen ( jij misschien een van de laatste) die geen vast huis heeft en dus meestal wel van een vast punt beginnen. eindstation ook meestal hetzelfde. route er naartoe doet er niet toe. kaartje beter andere treinen werken nog steeds met kaart.
koop altijd vooral als je lange ritten maakt. bijvoorbeeld van maastricht tot roodeschool ook 14.10 met korting ;), voor kort ritten is de auto altijd goedkoper.( deze reden is niet voor iedeen te vatten)
voor korte ritten is kaartje ook beter op saldo kan je nooit twee keer op 1 dag met hetzelfde saldo reizen, als je kaartje niet is geknipt kan je dezelfde dag nog een keer heen en weer ( legaal)
mee eens, zelfs al is je kaartje geknipt, kan je nog steeds dezelfde dag heen en weer.
Dikwijls gedaan als ik overdag bv naar Amsterdam ging en s'avonds nog naar Den Haag.

Verder moet je ook wachten tot 9 uur met inchecken voor je je korting krijgt en kan je niemand meenemen op je OV chipkaart maar moet je apart kaartje kopen voor die persoon/personen.

En bij veel stations moet je zoeken naar kaartlezers , Den Haag HS heeft er 2 (zijn ze wel mee bezig), Rotterdam CS 3 buiten het station
pi_91207191

[ Bericht 100% gewijzigd door macca728 op 12-01-2011 12:57:57 ]
  woensdag 12 januari 2011 @ 17:12:34 #232
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_91219161
Klopt het trouwens dat een bankpas die in contact komt met een ov-studentenkaart de aanleiding kan zijn voor een defecte kaart.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_91219557
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:12 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Klopt het trouwens dat een bankpas die in contact komt met een ov-studentenkaart de aanleiding kan zijn voor een defecte kaart.
Als je er hard mee slaat zou dat zomaar kunnen. :')

Maar de radiostraling die de rfid van de ov-chip aanstuurt zou niet de magneetstrip van je bankpas moeten aantasten. En die magneetstrip op je bankpas gaat op den duur uitgefaseerd worden door de chip die op de bankpasd zit dan kunnen bankpassen niet meer geskimmed worden.
pi_91226911
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar de radiostraling die de rfid van de ov-chip aanstuurt zou niet de magneetstrip van je bankpas moeten aantasten. En die magneetstrip op je bankpas gaat op den duur uitgefaseerd worden door de chip die op de bankpasd zit dan kunnen bankpassen niet meer geskimmed worden.
niet meer geskimmed worden , laat me niet lachen.
alles is te kraken !!!! let maar op
pi_91227273
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:38 schreef plonsikduik het volgende:

[..]

niet meer geskimmed worden , laat me niet lachen.
alles is te kraken !!!! let maar op
tuurlijk, ze hebben nu al iets waardoor ze je pincode niet eens meer nodig hebben.

Het enigste wat echt veilig is, is ironisch genoeg cash geld.
pi_91227382
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:45 schreef macca728 het volgende:

[..]

tuurlijk, ze hebben nu al iets waardoor ze je pincode niet eens meer nodig hebben.

Het enigste wat echt veilig is, is ironisch genoeg cash geld.
helaas heb ik ook wel eens vals geld in mijn handen gehad en waar ik dus niet mee kon betalen
namaste
  woensdag 12 januari 2011 @ 23:24:15 #237
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_91242852
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Allereerst knul, de vraag is duidelijk gesteld, of iets wel of niet geskimmed kan worden is irrelevant, daarnaast is dit een argument dat gesteld was door een medewerker van een vervoersbedrijf, vandaar dan ook deze vraag.
pi_91243911
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:12 schreef MisterJ.Lo het volgende:
nee kan niet, gebruiken verschillende chips
pi_91251273
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 23:24 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Allereerst knul, de vraag is duidelijk gesteld, of iets wel of niet geskimmed kan worden is irrelevant, daarnaast is dit een argument dat gesteld was door een medewerker van een vervoersbedrijf, vandaar dan ook deze vraag.
Het antwoord op de vraag wat je wilt hebben stond er toch ook in :') .

Hebben studenten tegenwoordig geen behoefte aan extra informatie dat is goed. In de tijd dat ik studeerde vond ik het altijd wel prettig om wat meer informatie te hebben. Maar blijkbaar hoeft dat niet meer, dat geeft in ieder geval wel het bedroevend lage niveau van opleidingen tegenwoordig weer.
pi_91259259
Vandaag deed de kaartlezer van Qbuzz weer eens moeilijk. Hij maakte geen contact.
Suggestie van de chauffeur : Haal hem uit het mapje......
  donderdag 13 januari 2011 @ 17:36:06 #241
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_91272761
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 08:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het antwoord op de vraag wat je wilt hebben stond er toch ook in :') .

Hebben studenten tegenwoordig geen behoefte aan extra informatie dat is goed. In de tijd dat ik studeerde vond ik het altijd wel prettig om wat meer informatie te hebben. Maar blijkbaar hoeft dat niet meer, dat geeft in ieder geval wel het bedroevend lage niveau van opleidingen tegenwoordig weer.
Knul, probeer op zijn minst tijd in zelf ontwikkeling te steken, op het gebied van begrijpend lezen, aangezien dat lastig voor je blijkt te zijn, al hoewel ik niet het vertrouwen heb dat je daarin zult slagen. Daarnaast zou ik toch wat meer tijd- en inzet steken in het trekken van conclusies, iets stellen zonder feiten en inhoudelijke argumenten te noemen spreekt behoorlijk in het nadeel van je eigen suggestie. Dat noemt men stupide.

[ Bericht 0% gewijzigd door MisterJ.Lo op 13-01-2011 18:34:49 ]
pi_91273410
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 12:42 schreef macca728 het volgende:
Vandaag deed de kaartlezer van Qbuzz weer eens moeilijk. Hij maakte geen contact.
Suggestie van de chauffeur : Haal hem uit het mapje......
probeer de pas eens in de rechterbovenhoek van het witte gedeelte te doen
namaste
pi_91274510
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 17:49 schreef Dulk het volgende:

[..]

probeer de pas eens in de rechterbovenhoek van het witte gedeelte te doen
Ik gebruik hem al 4 jaar, hij weigert nooit.

Behalve bij Qbuzz....af en toe alleen smorgens.

Ik heb hem het hele apparaat overgedweild. Ik ben niet de enige bij wie hij weigert hoor.

Dit soort elementaire dingen moet gewoon 100% goed werken.
pi_91275066
Bij mij deed de kaart vandaag ook weer moeilijk. Gelukkig deed hij het na een paar keer wel maar irritant is het wel.
pi_91275306
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 18:13 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ik gebruik hem al 4 jaar, hij weigert nooit.

Behalve bij Qbuzz....af en toe alleen smorgens.

Ik heb hem het hele apparaat overgedweild. Ik ben niet de enige bij wie hij weigert hoor.

Dit soort elementaire dingen moet gewoon 100% goed werken.
welk voertuignummer, dan zal ik er naar laten kijken :)
namaste
pi_91275476
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 18:33 schreef Dulk het volgende:

[..]

welk voertuignummer, dan zal ik er naar laten kijken :)
Nou dat weet ik echt niet hoor :) maar bedankt voor de moeite !!!
pi_91276349
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 18:38 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nou dat weet ik echt niet hoor :) maar bedankt voor de moeite !!!
probeer een voertuignummer te onthouden als je het weer tegen komt, het zijn maar 4 cijfers. we hebben elke avond engineers beschikbaar voor Qbuzz. We halen nu de meeste storingen uit monitoringtools en wat chauffeurs bij ons meldcentrum melden, maar we missen nog genoeg als ik hier de verhalen zo lees :)
namaste
pi_91396728
Het blijft feest met de OV-chipkaart. Afgelopen donderdag een stukje met een Arriva-bus gereisd, keurig binnen het gebied waar ik vrij reizen heb volgens mijn OV-Jaartrajectkaart. Arriva vond het toch nodig om voor de twee haltes 0,97 euro af te schrijven.

Hetzelfde stuk had ik ook kunnen reizen met een stadsbus van Connexxion, maar dan had ik 8 minuten langer moeten wachten.
pi_91401565
Hier staat altijd op de lezers: niet gebruiken voor ster abonnementen.
pi_91402889
quote:
19s.gif Op zondag 16 januari 2011 10:22 schreef Hugo__Boss het volgende:
Hier staat altijd op de lezers: niet gebruiken voor ster abonnementen.
Dat heb ik niet op de lezer zien staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')