abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 november 2010 @ 23:04:03 #1
183846 joepie91
Eentjes en nulletjes genoeg.
pi_88347389

Welkom in het grote chinese webshops topic!

Zoals je ziet is deze reeks al vele topics lang. Om alles op orde te kunnen houden zijn er een aantal regels en maatregelen genomen die in dit topic gelden. Alles wat je moet weten om mee te kunnen posten in dit topic kan je hieronder vinden. Voordat je hier een vraag gaat stellen gelieve even hieronder kijken of daar je antwoord misschien instaat. Domme vragen bestaan niet, maar wel als ze gewoon in de OP staan ;)

Veel succes en veel plezier met het kopen van chinese gadgets!

We hebben een aantal veel voorkomende vragen op een rijtje gezet, druk op de spoiler van de vraag waar jij het antwoord op wilt weten en het antwoord zal zichtbaar worden.
SPOILER: Ze hebben alleen maar troep op die site welke gek koopt daar nou iets?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Goed ik wil wat bestellen hoe doe ik dit?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ik heb wat besteld hoe lang duurt het nu voor het binnen komt?
SPOILER: Waarom kan ik mijn pakketje niet tracken?
SPOILER: Oeps! Ik heb het verkeerde adres ingevuld of ik wil het ergens anders laten bezorgen! Moet ik nu met mijn webshop mailen?
SPOILER: Points? Wat is dat nou weer?
SPOILER: Free shipping? (Gratis bezorgen) hoe kan dat?] Het versturen is niet gratis, maar is verrekend met de prijs van het product. Je betaalt dus wel verzendkosten, maar ze laten het niet zien. Hierom moet je bij Taobao orders wel altijd verzendkosten betalen. [/spoiler
SPOILER: Wordt mijn bestelling niet door de douane gepakt?
SPOILER: Oh nee ik heb de laatste post in dit topic gemaakt wat nu!?
SPOILER: Wie is die Jack waar jullie het soms over hebben?
Mocht je nog vragen hebben, lees eerst deze pagina met vragen die we niet meer willen horen. Als je vraag daar niet tussen staat, kun je hem altijd hier stellen.

Korting speciaal voor de Fok members die dit topic bezoeken is een feit! De eerste shops hebben inmiddels al aangegeven kortingen te willen geven en hier maken we natuurlijk gebruik van!
SPOILER: Buyincoins geeft 7% korting speciaal voor Fok members, deze coupon is maximaal twee keer te gebruiken per account.
SPOILER: Lightake geeft 5% korting het minimumbedrag is 1$, en de kortingscoupon verloopt op 31 augustus.
Hopelijk zullen meer shops aangeven een korting te willen geven speciaal voor Fok!, zodra dit gebeurt zal dit natuurlijk toegevoegd worden aan de OP.

Tussen de chinese webshop sites staan ook een aantal sites die volledig in het chinees zijn en een paar wholesale sites. Heb je geen idee hoe je hier mee om moet gaan, en wil je dit toch wel heel graag dan moet je even hieronder kijken. Staat de site die je wilt hier niet tussen, probeer met deze twee spoilers te bekijken er toch uit te komen!

SPOILER: TradeTang
SPOILER: TaoBao
Heb je nog meer vragen over Wholesale sites? Wees niet bang, en post je vraag in 't topic!

PayPal verandert één keer per dag zijn wisselkoers, dus het zal altijd iets anders zijn dan de huidige koers zoals hierboven te zien. Ook zit er een klein percentage onkosten in voor PayPal, ongeveer 3.2%. Dit scheelt ongeveer 3-4 cent met de huidige koers. Houd er dus rekening mee dat bovenstaande grafiek niet precies overeenkomt met de PayPal wisselkoers.

Voor overige vragen kun je terecht in dit topic. Aanvullingen voor de openingspost zijn zeer welkom. Heb je aanvullingen, PM mij (RacerDKB), de huidige TS, verander het in de Wiki, of post het in dit topic.

Veel plezier met bestellen!

Hou verder de volgende regels in de gaten:
- Niet bitchen naar elkaar
- Geen handeltjes.
- Geen illegale meuk zoals wapens, nepkleding.
- En er bestaan geen domme vragen, alleen maar domme mensen die zich te goed voelen om vragen te beantwoorden.
- En het belangrijkste: verkloot deze nieuwe kans niet en laat deze reeks vooral niet op z´n voorganger lijken.
- Geen pm kliekjes gedrag, we kunnen niemand verbieden PM´s te sturen maar ga er niet om zitten bedelen, we zijn een openbaar forum.

Heb je iets tofs gekocht en heb je zin om er een kleine review over te schrijven in? Daar is een speciaal topic voor! In [GADGETS] DealExtreme reviewtopic kun je uitgebreid je nieuwe aanwinst ophemelen, of afkraken natuurlijk

Link naar deze openingspost

Met dank aan RacerDKB (tekst), Jopiede (Track 'n trace pakketjes), joepie91 (tekst), Mstr (plaatjes OP) en Tokko1 (plaatjes en aanpassen OP naar V2 en Bugfixes).

ChinaCheep: Goedkoop shoppen in China
Ook ik gebruik Bitcoin :3
Adres: 15kvR6gZTkRQCF9FU4vopbxTqQeDfeW47K
pi_88347431
Ik moet nog even snel wat leuke sinterklaas/kerst dingen kopen. Wie heeft er nog goede tips? Beetje handige/gekke dingen.
  donderdag 4 november 2010 @ 23:05:29 #3
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_88347455
Dank voor het openen. :) Nogal vervelend als je op je telefoon een lapo maakt :')
  donderdag 4 november 2010 @ 23:06:01 #4
183846 joepie91
pi_88347470
ErkendFokker zat op mobiel, dus heb even het nieuwe deeltje geopend.

quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 23:01 schreef ErkendFokker het volgende:
categorieën zijn overrated. Gewoon zoeken op hdmi als je hdmi zoekt. Welke data sla je allemaal op? Alleen naam + sku en prijs? Je zou ook nog de afbeelding erbij kunnen doen met mouseover. En de prijs verandert nog wel eens he? En misschien als je dollar->euro doet wel handig om paypal koers ervoor gebruiken..
Afbeeldingen staan al wel in de database, maar ik heb er nog geen plekje voor. Dat komt ook heel binnenkort. Verder inderdaad naam, SKU, prijs, en winkel. Ik ga nog iets met metadata en koppelingen doen, maar hoe weet ik nog niet precies.

En ik heb geen idee hoe je de huidige koersen van PayPal te pakken kunt krijgen...

Verder: is het een goed idee wat jullie betreft om de search in de OP te zetten? Aangezien het allemaal nog een beetje spartaans is...
pi_88347491
Hoi :W
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  donderdag 4 november 2010 @ 23:08:22 #6
309342 ErkendFokker
pi_88347553
quote:
Op donderdag 4 november 2010 23:06 schreef joepie91 het volgende:
ErkendFokker zat op mobiel, dus heb even het nieuwe deeltje geopend.

[..]

Afbeeldingen staan al wel in de database, maar ik heb er nog geen plekje voor. Dat komt ook heel binnenkort. Verder inderdaad naam, SKU, prijs, en winkel. Ik ga nog iets met metadata en koppelingen doen, maar hoe weet ik nog niet precies.

En ik heb geen idee hoe je de huidige koersen van PayPal te pakken kunt krijgen...

Verder: is het een goed idee wat jullie betreft om de search in de OP te zetten? Aangezien het allemaal nog een beetje spartaans is...
mja misschien even wachten tot je de bugs eruit hebt :p en klein google achtig layoutje eromheen is wel leuk (wil ik ook wel doen als het niet lukt :p maar denk dat je dat wel kan)
pi_88347563
Ben ik weer!
pi_88347593
Die onmouseover gaat natuurlijk niet werken op de mobiele apparaten.
Dat wordt keuzes maken denk ik.

Houdt die Crawler het trouwens ook up to date? Als hij dadelijk alle 90 miljoen artikelen gescand heeft, dat hij dan ook up to date blijft.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_88347653
Weet iemand trouwens waar ik deze grappen (lichtkranten) goedkoop kan fixen?
Ik vind 40 dollar nogal aan de prijs voor zo'n klein ding. BIC heeft ze niet.

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.13885

of deze zelfs

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.39802

EDIT: ik vind MP4Nation maar een saaie site. Geen/nauwelijks reviews dus je weet niet wat je koopt.
  donderdag 4 november 2010 @ 23:11:24 #10
183846 joepie91
pi_88347683
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 23:08 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

mja misschien even wachten tot je de bugs eruit hebt :p en klein google achtig layoutje eromheen is wel leuk (wil ik ook wel doen als het niet lukt :p maar denk dat je dat wel kan)
Mwa... layout lukt op zich wel denk ik. Meer prioriteit lijkt me een beter zoeksysteem. Het huidige systeem (met een heel simpele query builder) werkt altijd met AND :P

En een mouse-over... dat wil ik sowieso niet gaan gebruiken. Geen mystery meat navigation enzo. Er komt waarschijnlijk een beetje een layout die vergelijkbaar is met de layout van de webshops zelf. Dus kleine thumbs, en productpagina's.

In principe blijft de crawler gewoon constant doorcrawlen en bijwerken. Is ie bij het laatste product aangeland, dan begint ie gewoon weer bij 0. In de toekomst wil ik ook een systeem erinbouwen waarmee je bijvoorbeeld prijswijzigingen kunt zien (en dan bijvoorbeeld ook e-mail alerts in kunt stellen voor backordered, in stock, prijswijziging, etc).
  donderdag 4 november 2010 @ 23:12:29 #11
183846 joepie91
pi_88347726
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 23:10 schreef W00fer het volgende:

of deze zelfs

Goedkoopste manier lijkt me een stapel LEDs van Ebay bestellen en dan (met een Arduino-bord of iets dergelijks?) zelf een lichtkrant-systeem ervan maken.

EDIT: Zit volgens mij overal heel veel winstmarge op deze dingen.
pi_88347786
quote:
Op donderdag 4 november 2010 23:11 schreef joepie91 het volgende:

[..]

Mwa... layout lukt op zich wel denk ik. Meer prioriteit lijkt me een beter zoeksysteem. Het huidige systeem (met een heel simpele query builder) werkt altijd met AND :P

En een mouse-over... dat wil ik sowieso niet gaan gebruiken. Geen mystery meat navigation enzo. Er komt waarschijnlijk een beetje een layout die vergelijkbaar is met de layout van de webshops zelf. Dus kleine thumbs, en productpagina's.

In principe blijft de crawler gewoon constant doorcrawlen en bijwerken. Is ie bij het laatste product aangeland, dan begint ie gewoon weer bij 0. In de toekomst wil ik ook een systeem erinbouwen waarmee je bijvoorbeeld prijswijzigingen kunt zien (en dan bijvoorbeeld ook e-mail alerts in kunt stellen voor backordered, in stock, prijswijziging, etc).
Straks gaat het crawlen dan een stuk sneller als alles erin zit?
Kun je dan dadelijk maken dat hij plaatjes niet standaard laat zien, maar met een oplik ofzo. Of een dropdown of iets anders. Anders duurt het lang voordat hij bijvoorbeeld 300 resultaten met raster heeft binnengehaald.

EDIT: Arduino board, de naam ken ik. Maar ik heb 2 linkerhanden. Dus dat gaat hem niet worden. Ik wil gewoon kant en klaar geen gezeur. Zal eens op Taobao en Ebay neuzen.
pi_88347795
Sorteren op prijs lijkt me ook erg handig op die zoekmachine. En plaatjes dus inderdaad ook. Verder leuk initiatief!!
  donderdag 4 november 2010 @ 23:18:35 #14
183846 joepie91
pi_88347961
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 23:13 schreef W00fer het volgende:

[..]

Straks gaat het crawlen dan een stuk sneller als alles erin zit?
Kun je dan dadelijk maken dat hij plaatjes niet standaard laat zien, maar met een oplik ofzo. Of een dropdown of iets anders. Anders duurt het lang voordat hij bijvoorbeeld 300 resultaten met raster heeft binnengehaald.

EDIT: Arduino board, de naam ken ik. Maar ik heb 2 linkerhanden. Dus dat gaat hem niet worden. Ik wil gewoon kant en klaar geen gezeur. Zal eens op Taobao en Ebay neuzen.
Crawlen gaat in principe altijd even snel. Maar ik ga ervanuit dat hij ongeveer 2 keer per dag de hele DealExtreme-database kan controleren... en dat lijkt me genoeg om alles up-to-date te houden :)
Wat betreft afbeeldingen... ik heb inmiddels op een aantal andere sites al gezien dat afbeeldingen pas laden als ze in beeld zijn... dat is misschien ook wel een interessante methode om te gebruiken. Verder gewoon met pagina's werken (nu is alles één lange lijst), en dan moet het wel goed te behappen zijn. Uiteraard ook een mobiele (lichtere) versie.
pi_88348022
Wie gaat uitzoeken of bestellen bij VANCL en dan sturen naar een tussenpersoon-Chinees, die het weer doorstuurt naar ons een goedkopere optie is?
  donderdag 4 november 2010 @ 23:21:47 #16
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_88348075
quote:

of deze zelfs

EDIT: ik vind MP4Nation maar een saaie site. Geen/nauwelijks reviews dus je weet niet wat je koopt.
Toffe dingen voor achterin de auto: Afstand houden, lullo!
pi_88348226
Die eerste lichtkrant is maar 10 cm lang :{ echt klein dingetje.
  donderdag 4 november 2010 @ 23:29:08 #18
309342 ErkendFokker
pi_88348330
quote:
Op donderdag 4 november 2010 23:18 schreef joepie91 het volgende:

[..]

Crawlen gaat in principe altijd even snel. Maar ik ga ervanuit dat hij ongeveer 2 keer per dag de hele DealExtreme-database kan controleren... en dat lijkt me genoeg om alles up-to-date te houden :)
Wat betreft afbeeldingen... ik heb inmiddels op een aantal andere sites al gezien dat afbeeldingen pas laden als ze in beeld zijn... dat is misschien ook wel een interessante methode om te gebruiken. Verder gewoon met pagina's werken (nu is alles één lange lijst), en dan moet het wel goed te behappen zijn. Uiteraard ook een mobiele (lichtere) versie.
misschien handig om de rss van dealextreme ook te gebruiken zodat je de nieuwe dingen er meteen in hebt... verder ben je goed bezig hoor (y) als je nog hulp nodig hebt kan je me pm'en
pi_88348334
quote:

of deze zelfs

Hier niks tussen? http://shop.ebay.com/i.ht(...)trksid=p3286.c0.m359
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
  donderdag 4 november 2010 @ 23:29:55 #20
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_88348369
quote:
6s.gif Op donderdag 4 november 2010 23:21 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Toffe dingen voor achterin de auto: Afstand houden, lullo!
'Politie volgen' :D
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
pi_88348399
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 23:29 schreef L-ascorbinezuur het volgende:

[..]

:D
  donderdag 4 november 2010 @ 23:31:04 #22
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_88348419
quote:

[..]

'Fileflirten?'
'Volg me naar de dichtstbijzijnde parkeerplaats!'
  donderdag 4 november 2010 @ 23:32:21 #23
183846 joepie91
pi_88348479
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 23:29 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

misschien handig om de rss van dealextreme ook te gebruiken zodat je de nieuwe dingen er meteen in hebt... verder ben je goed bezig hoor (y) als je nog hulp nodig hebt kan je me pm'en
Hmm, dat is an sich nog best wel een goede. Gewoon als aparte thread een scriptje laten draaien dat de RSS bijhoudt... jup, ga ik doen. Maar niet nu :P

quote:

[..]

Dat... lijkt me niet zo slim :')
  vrijdag 5 november 2010 @ 00:01:15 #24
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_88349447
Kudo's voor Joepie's initiatief! Eindelijk een manier om te zien waar de led varkentjes het goedkoopst zijn. Jij kwaliteitsuser jij! O+
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_88349754
Nergens zijn ze goedkoop. Die 1 cent actie was mooi.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')