verder is het een cover en klink het nergens naar
quote:
Op woensdag 29 mei 2002 01:11 schreef Ker_Plunk het volgende:
De hele muziek wereld is klote....Kane vind ik dan nog goed
Brainpower - Dansplaat
Nooit wat aan gevonden. Vreselijk irritant. Staat verdorie op 1!
Billy Crawford - Trackin'
Typisch iets voor 15 jarige meisjes. Veel te glad, blah!
Fat Joe ft. Ashanti - What's luv'
Typische R&B glijplaat. Dertien in een dozijn.
Enrique Inglesias - Escape
Hoog Sky Radio gehalte. Niets voor mij.
Red & White crowd - Put your hands up for Pierre
Beter goed gejat dan slecht verzonnen zeggen ze wel, dit is geen van beide. Origineel van de 'Black & White brothers' was nog wel te pruimen.
Brooklyn Bounce - Born to Bounce
Jeez, wat een goedkoop wanprodukt. Moet ritueel verbrand worden!
Aquagen - Hard to say I'm sorry
Better say sorry! Het begint allemaal vrij goed, maar het nummer zakt volledig in zodra ze met de vocals beginnen te klooien. Jaren geleden was er ook een hardcore versie van deze plaat en die klinkt echt stukken beter.
Er zijn nog wel een aantal platen die ik werkelijk verschrikkelijk vind, maar anders wordt het lijstje zo lang. Enne dat nummer van Shakira is inderdaad ook een enorme zoutplaat.
quote:Huh? Ben jij een meisje van 14?
Kane vind ik dan nog goed
quote:Wordt er tegenwoordig nog muziek gemaakt dan? Het zijn toch allemaal covers die nergens naar klinken?
verder is het een cover en klink het nergens naar
quote:Volgens velen wel, maar eigenlijk mag ik er nix van zeggen, mijn vriendin is 33 en die vindt Kane ook goed...
Op woensdag 29 mei 2002 01:26 schreef Ker_Plunk het volgende:
Nee ben 19 hoezo?is Kane voor meisjes dan?1ste album was wel beter....
quote:*proest*
Op woensdag 29 mei 2002 01:11 schreef Ker_Plunk het volgende:
De hele muziek wereld is klote....Kane vind ik dan nog goed
Als iets wel een product is...
Anyway, slechte muziek is IMHO muziek die niet origineel is (in de zin van een goedkope cover, de meeste Nu Metalbandjes kan ik wel waarderen, alhoewel dat eigenlijk een pot nat is) en vooral muziek die niet door de uitvoerende artiesten "gemaakt" wordt om het zo maar te zeggen. Beetje moeilijk uit te leggen. Bijvoorbeeld een producent die een kant en klaar nummer maakt, een kreunend blondje met een sex appeal de tekst laat "inzingen", veel promotie maakt met als enige doel een nummer 1 hit te scoren. Gemaakte muziek dus. Ook kan ik R&B en Dance niet waarderen, dus IMHO is dat slechte muziek, maar dat is een kwestie van smaak, en daar valt niet over te twisten.
Dan hebben we nog K3 dat erg hoog scoort. Maargoed, het voordeel met hun nummers is dat de mensen waar ik mee omga niet helemaal uit hun dak gaan van die nummers, wat bij die bovengenoemde wel het geval is. Hooguit m'n buurjongens en meisjes, maar dan zet ik gewoon mijn muziek wat harder als ik dat hoor. Dat blije gedoe van die belgen, die stemmen ook weer, bah.
Born to bounce van Brooklyn Bounce kan ik me ook weer mateloos aan ergeren vanwege die stemmen die ze erin gezet hebben. Echtwaar, niet te houden.
En Kane, tjah, ik vind het beetje klinken als een Pearl Jam rip off. Niet dat ik het muziekaal echt slecht vind, maar het hele idee achter Kane, het alles willen doen om succes te hebben, constant je bandleden 'verversen' omdat ze niet hard genoeg voor het succes gaan, dat vind ik gewoon een beetje jammer aan Kane. Maar dus niet slechte muziek.
Het is veel te 'makkelijke' muziek. Ga een uurtje achter een pc zitten en je hebt een tranceplaat in elkaar geflanst. (bij wijze van spreken dan)
quote:Je hebt goede en slechte trance, hoor.
Op woensdag 29 mei 2002 09:30 schreef metalgirl het volgende:
Ik heb een gruwelijke hekel aan trance (en alles wat r mee te maken heeft).Het is veel te 'makkelijke' muziek. Ga een uurtje achter een pc zitten en je hebt een tranceplaat in elkaar geflanst. (bij wijze van spreken dan)
quote:Dat zal je nog behoorlijk tegenvallen. Goed, het niveau Boozywoozy is inderdaad een kwestie van een uurtje werk, maar gemiddeld ben je toch wel een aantal dagen, zoniet weken met 1 nummer bezig (spreek uit eigen ervaring).
Ik heb een gruwelijke hekel aan trance (en alles wat r mee te maken heeft).Het is veel te 'makkelijke' muziek. Ga een uurtje achter een pc zitten en je hebt een tranceplaat in elkaar geflanst. (bij wijze van spreken dan)
Wat betreft metal, dat is toch ook niet 'neem een distortion gitaar, een overijverige drummer, een persoon die lekker in een microfoon wil schreeuwen en raggen maar'?
Al die bandleden zijn volgens mij allemaal fotomodellen die geen noot kunnen spelen. Bovendien zie je daar 10 Marshalls staan, en d'r zit met toch een shit-gitaargeluid bij de clip
Hetzelfde geldt voor die drummer: super groot drumstel met dubbele bass, het enige wat je hoort zijn samples.
En over nummer zelf hoef ik niet veel te zeggen... wat een k*t-cover :r:r:r
quote:Waaaaah! Ik snap wel hoe je aan dat idee komt hoor; die "dance" die je hoort in de top 40 kan je idd binnen 1 weekje maken (wat ook gebeurt). Maar dat zijn van die Boozywoozy, klubbheads plaatjes, die naar mijn idee niet onder trance vallen.
Zo'n (echte) trance Dj als Armin van Buuren doet er ongeveer iets van een jaar over om een cd vol te krijgen met eigen producties. Dat is ongeveer even lang als de tijd die een rockband nodig heeft om een eigen album te maken. (deze vergelijking dus omdat van rock algemeen wordt aangenomen dat dat 'ingewikkelder' is dan trance).
Als je echt geinteresseerd bent kan ik je wel wat mp3-tips geven met echte trance muziek. Als je dan nog steeds denkt dat trance makkelijk te maken is, en niet muzikaal - sorry hoor, maar dan ben je gewoon leip. (je hoeft het niet mooi te vinden, maar respecteren is wat anders).
- einde betoog -
Heavy metal, omdat het zo eentonig zijn en de slayer/megadeth solos zijn gewoon snel toonladders op en neer spelen in hoog tempo met een afschuwelijk gitaar geluid.
Death metal/grindcore, omdat het gewoon domme onzin is, als een persiflage is het wel leuk, maar serieus vele death metal/grindcore albums maken is toch een beetje pathetisch. Voorbeeld: Cannibal Corpse.
Schlager: need I say more
Rap/hiphop/rnb: een sample waar over heen wordt gerapt. Ik vind het gewoon te simplistishc, ik vind rappen over het algemeen al stom, maar van die rare hip hop lietjes met ene sample van 3 seconden waar wat niggahz come on, yeah en fuck over heen schreeuwen raakt me toch echt niet.
RnB van tegenwoordig is ook crap, vooral die lui die een woord zeggen en dan heel erg met hun stem gaan zitten gheyen, dat is ook afschuwelijk. Voorbeeld: destinys child, maar eigelijk alle rnb
nu-metal: er zit weer rap in, de gitaar zijn alleen maar bruut en hard. en vooral het iamge van de numetal is afschruwlijk, een stel van die stoere nep rappers die met patserige bewegingen de bruutheid van hun muziek benadrukken. Ook de instrumenten klinken niet alleen verschrikkelijk maar zien er ook nog eens zo uit. Veel nu-metal bakt er live weinig van (Soad, linkin park, papa roach etc.)
quote:
Op woensdag 29 mei 2002 10:12 schreef LenL het volgende:
Meeste trance enzo. Omdat het gewoon een goet in het gehoor riedeltje is van een paar seconden waar het hele liedje omheen is gebouwd. Grote voorbeeld: Barthezz - on the move.
Laat ik het anders zeggen; alles wat je denkt wat trance is, en het staat in de top 40, is geen trance.
quote:Ik zei trance enzo, ik ken ook wel hardhosue en andere troep en dat vind ik allemaal nog erger.
Op woensdag 29 mei 2002 10:14 schreef MarkzMan_X het volgende:[..]
Dat is geeheeen trance!
Barthezz suckt echt zwaar...Laat ik het anders zeggen; alles wat je denkt wat trance is, en het staat in de top 40, is geen trance.
quote:En we gaan weer generaliseren....
Op woensdag 29 mei 2002 10:14 schreef MarkzMan_X het volgende:[..]
Dat is geeheeen trance!
Barthezz suckt echt zwaar...Laat ik het anders zeggen; alles wat je denkt wat trance is, en het staat in de top 40, is geen trance.
Tiësto, Armin van Buuren, Marco V, Ferry Corsten....Ze staan allemaal in de top 40 en dit IS dus gewoon echte trance, of een afgeleide ervan aangezien Ferry Corsten tegenwoordig wat aan het experimenteren is getuige zijn Dance Valley Theme en Punk.
quote:Ja maar, die nummers die in de top 40 staan zijn ook niet slecht
Op woensdag 29 mei 2002 10:17 schreef postinggirl het volgende:[..]
En we gaan weer generaliseren....
Tiësto, Armin van Buuren, Marco V, Ferry Corsten....Ze staan allemaal in de top 40 en dit IS dus gewoon echte trance, of een afgeleide ervan aangezien Ferry Corsten tegenwoordig wat aan het experimenteren is getuige zijn Dance Valley Theme en Punk.
Marco V - Simulated... goed nummer hoor.
Tiesto - (Sub)Urban Train .. een van m'n favo's ever
AvB - hmm... Heeft misschien ooit 's met een co-productie in de top40 gestaan
Ferry C - Punk / Dance Valley Theme / hmm.. (Gouryella; met Tiesto).
AL die nummers zijn prima! Maar ze worden in een kwaad daglicht gesteld door al die Boozywoozy nummers, die door veel mensen ook als trance worden gezien!
Dat probeer ik maar te zeggen
imo: slecht opgenomen.
En voor de rest; smaken verschillen.
quote:Jah lol! Daar maak je een punt.
Op woensdag 29 mei 2002 10:31 schreef IHOAKSISnoet het volgende:
Topic: Slechte muziekimo: slecht opgenomen.
Slotje!
quote:Deftones zijn superstrak live, zelfs beter dan op het album. SoaD is echt supergaaf, Linkin Park speelt ook erg goed live. Alien Ant Farm doet het goed, Incubus is zoveel beter live dan op het album (niet helemaal Nu Metal, maar als je SoaD in dat hokje propt hoort Incubus daar ook bij). KoRn is goed, Limp Bizkit en Coal Chamber is een groot feest tijdens het concert. En Taproot speelt ook live hun nummers goed. Over Papa Roach ben ik het wel met je eens.
Op woensdag 29 mei 2002 10:12 schreef LenL het volgende:Veel nu-metal bakt er live weinig van (Soad, linkin park, papa roach etc.)
quote:En daarom moet je ook de term Dance gebruiken.
Op woensdag 29 mei 2002 10:27 schreef MarkzMan_X het volgende:[..]
Maar ze worden in een kwaad daglicht gesteld door al die Boozywoozy nummers, die door veel mensen ook als trance worden gezien!
Dat probeer ik maar te zeggen
Maar ik heb niks met Dance, het raakt me gewoon niet, ik kan het niet mooi vinden. Maar als ik bijvoorbeeld een nummer van Our Lady Peace luister ben ik geraakt.
Slecht opgenomen muziek kan trouwens nog best wel goed zijn, bootlegs bijvoorbeeld...
quote:Of low-fi NOFX platen.
Op woensdag 29 mei 2002 12:52 schreef Zander het volgende:Slecht opgenomen muziek kan trouwens nog best wel goed zijn, bootlegs bijvoorbeeld...
quote:Of illegale live-opnames van Boards of Canada
Op woensdag 29 mei 2002 12:52 schreef Zander het volgende:
Slecht opgenomen muziek kan trouwens nog best wel goed zijn, bootlegs bijvoorbeeld...
quote:zelfs die nummers van hun zijn niet zo goed als ze op de radio komen
Kijk maar naar flight 643, Urbain Train en Punk
Allemaal toppertjes, helaas is in de radio edit de opbouw weg gehaald.
billy crawford : weer zo'n bouwpak "boyband", dit keer de one-boy edition. alsof we niet genoeg gehad hebben
k-otic : top punt van commersie...
k3 : dat bleert ook maar aan. yeach!
westlife : die additude van die jongens... om op te kotsen!
mad'house : te goedkoop, zelfde deuntje zit nu ookal achter 'hollyday'.
quote:He, nog een Nick Barker fan, Cool. Van dat icon van je heb ik nog een postertje. Zat bij de special edition van Pur, Eup, Misanthropia
Op woensdag 29 mei 2002 01:14 schreef Nick_Barker het volgende:
ik ken al die top40 troep niet zo goed (tmf en mtv zijn ook al tijden uit mijn tv verbannen) maar dat nummer van mis.eliot is wel heel erg.. zo'n dikke rappende negerin en die text die nergens over gaat en die clip zuigt ook hardverder is het een cover en klink het nergens naar
Maaruh, ik vind het een beetje kort door de bocht alle nummers van de top40 slecht te noemen. Eerder een ondoordacht vooroordeel. Er zit echt wel muziek tussen die werkelijk van echte artiesten komt zonder tussenkomst van marketing managers etc. Maar het merendeel is wel meer gericht op een hoge verkoop dan op "iets nieuws" te brengen. Men speelt liever op safe in een bepaald hokje. De minst "true'e" muziek vind ik wel de top40 muziek
Maar niet altijd slecht.
quote:Ik luister vooral metal. Maar ook trance (die van digital import) want bij die muziek ligt de prioriteit tenminste op melodie, en dat noem ik muzikaliteit. Techno en zulk disco spul is nog waar ik het meest van walg, hoe the fuck kunnen mensen zulke muziek goed vinden, soms zijn die nummers ZO eentonig, missen alles, spanning, een goede melodie, afwisseling. Ondoordachte shitmuziek vind ik het.
ik kan niet tegen trance , en ik maak geen onderscheid in al die zooi, dus das ook dance techno en weet ik wat er is
quote:Ach man, SoaD is live gewoon slecht. Je betaalt volle bak voor zo'n optreden, dan wil je niet een stelletje flippos (uitgezonderd van de drummer en de bassist) die high zijn en maar overtollig gaan improviseren en er weinig van het eigenlijke nummer overblijft. Ook de lead singer zingt zowat alles anders als op het album live, superirritant. Als je live vind dat SoaD het goed doet moet je maar eens vaker naar optredens gaan kijken. Want blijkbaar weet je dan niet wat een "goede" live performance is. SoaD vind ik redelijk originele muziek maken, maar live mogen ze meer presteren.
SoaD is echt supergaaf
quote:Die kunnen live tenminste gewoon strak spelen. Als een album van een band vet goed vind hoor je graag dat ze dat live het zo goed mogelijk naspelen. Dat is bij NO-FX wel het geval. Tenminste de laatste 2 live optredens die op mijn hdd staan wel
Of low-fi NOFX platen.
quote:Ach, het is zo erg. Het heeft geen zin meer om je er druk over te maken
billy crawford : weer zo'n bouwpak "boyband", dit keer de one-boy edition. alsof we niet genoeg gehad hebben
k-otic : top punt van commersie...
k3 : dat bleert ook maar aan. yeach!
westlife : die additude van die jongens... om op te kotsen!
mad'house : te goedkoop, zelfde deuntje zit nu ookal achter 'hollyday'.
quote:Helemaal mee eens. En ik vind dit het punt waar muziek tegenwoordig een groot tekort aan heeft.
Wat ik slechte muziek vind is muziek waar geen gevoel in zit
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 30-05-2002 17:08]
Smaken verschillen
en dat is maar goed ook, anders zou het pas echt eentonig worden
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 30-05-2002 17:12]
Brainpower - Dansplaat
Nooit wat aan gevonden. Vreselijk irritant. Staat verdorie op 1!
Helemaal mee eens, er zijn er meer die ik niet om aan te horen vind, maar die 'Dansplaat' is echt heel erg kut!
quote:* MuadDib kan er ook wat van:
Op donderdag 30 mei 2002 17:08 schreef Yokozuna het volgende:
Jij bent zeker de master van cliche uitspraken.
Slechte muziek is muziek die je niet goed vindt!
simpel maar wel waar...
quote:Jij baseert jouw mening alleen maar op het Pinkpop optreden wat jij gezien hebt. Ik heb ze live gezien in de HMH, speelden ze echt goed, veel improviseerden ze echt niet. Ik heb videobootlegs van vijf andere optredens en nog een zooitje audiobootlegs, dus ik heb ECHT wel een goeie indruk van hoe ze live spelen.
Op donderdag 30 mei 2002 16:52 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Ach man, SoaD is live gewoon slecht. Je betaalt volle bak voor zo'n optreden, dan wil je niet een stelletje flippos (uitgezonderd van de drummer en de bassist) die high zijn en maar overtollig gaan improviseren en er weinig van het eigenlijke nummer overblijft. Ook de lead singer zingt zowat alles anders als op het album live, superirritant. Als je live vind dat SoaD het goed doet moet je maar eens vaker naar optredens gaan kijken. Want blijkbaar weet je dan niet wat een "goede" live performance is. SoaD vind ik redelijk originele muziek maken, maar live mogen ze meer presteren.
En ik bezoek genoeg concerten om een mening te hebben over hoe een live performance is.
quote:NOFX is regelmatig genoeg ook te dronken of te stoned om een optreden goed af te werken en gaan dan veel grapjes maken enzo (ook wel leuk opzich, maar toch). En die gasten improviseren ook veel.
Die kunnen live tenminste gewoon strak spelen. Als een album van een band vet goed vind hoor je graag dat ze dat live het zo goed mogelijk naspelen. Dat is bij NO-FX wel het geval. Tenminste de laatste 2 live optredens die op mijn hdd staan wel
En JA, ik heb die gasten live zien spelen, mag ik dan wel een indruk hebben van hoe ze live zijn?
quote:Ach, ik probeer slechts aan te geven, dat soort topics weinig nut hebben. Je kan net zo goed een topic openen over wat een mooie kleur is. En dan vervolgens mensen gaan afzeiken dat ze rood een mooie kleur vinden. *idee*
Op donderdag 30 mei 2002 17:08 schreef Yokozuna het volgende:
Jij bent zeker de master van cliche uitspraken.
quote:Daar heb je een punt, andere bands die daarbij horen: direct, kane, nickelback en vele anderen.
Op woensdag 29 mei 2002 12:52 schreef Zander het volgende:
Van die semi-alternatieve Amerikaanse college-rockers zoals 3 Doors Down, Matchbox 20, Creed en zo... Niet echt slecht, maar wel 13-in-een-dozijn-muziek.
quote:Ik vind Soad geen leuke muziek, maar ik vind het wel koel als de band een beetje stoned aan gaat lopen klooien/improvisreren, dat heb ik veel liever dan één of ander stelletje patsers dat het podium opkomt hun nummers superstrak en goet spelen, en dan meteen weer weggaan na hun optreden. En het is toch juist leuk als de zanger wat anders gaat zingen, of als er wqt fout gaat of dat ze iets mafs gaan doen.
Op donderdag 30 mei 2002 16:52 schreef Yokozuna het volgende:
Ach man, SoaD is live gewoon slecht. Je betaalt volle bak voor zo'n optreden, dan wil je niet een stelletje flippos (uitgezonderd van de drummer en de bassist) die high zijn en maar overtollig gaan improviseren en er weinig van het eigenlijke nummer overblijft. Ook de lead singer zingt zowat alles anders als op het album live, superirritant. Als je live vind dat SoaD het goed doet moet je maar eens vaker naar optredens gaan kijken. Want blijkbaar weet je dan niet wat een "goede" live performance is. SoaD vind ik redelijk originele muziek maken, maar live mogen ze meer presteren.
quote:Over de definite van slechte opnames zullen veel mensen het ook niet eens zijn.
Op woensdag 29 mei 2002 10:31 schreef IHOAKSISnoet het volgende:
Topic: Slechte muziekimo: slecht opgenomen.
Maar of het slechte muziek is weet ik niet. Ik vind het gewoon niet leuk. Ik zal niet snel iets slechte muziek noemen. Muziek hangt teveel samen met smaak, en dat is nooit objectief kwalificeerbaar.
(ik vind het ook irritant als mensen "mijn" muziek slecht noemen. Een vriend van me luistert veel metal, en de meeste van zijn muziek vind ik niets, maar ik zal niet zeggen dat het slecht is. Hij zit echter wel telkens te zeuren dat bijv. Tom Waits slecht is, en het is erg vermoeiend als mensen hun mening gaan projecteren alszijnde een feit!.....maar das een mening van mij natuurlijk ).
quote:ff kyken naar mijn lijstje:
zo blijft er alleen nog het echte beuk werk over, Marco V, Tom Harding! lekker stampuh!
quote:
Op donderdag 30 mei 2002 18:38 schreef Apock het volgende:[..]
- ROCK & Al die alto muziek
zo blijft er alleen nog het echte beuk werk over
Beuken wordt alleen maar gedaan bij rockconcerten.
quote:kleine verbetering aangebracht, voor de rest goed lijstje
Op donderdag 30 mei 2002 18:38 schreef Apock het volgende:[..]
ff kyken naar mijn lijstje:
-TOP40
-R&B
-HIP HOP
-ROCK & Al die alto muziek
-house, dance, trance e.d
quote:Nee eh, beuken das dus een boom. Een beukenboom.
Op donderdag 30 mei 2002 18:46 schreef FLIPNEUS het volgende:[..]
Beuken wordt alleen maar gedaan bij rockconcerten.
![]()
Hierbij vergeleken is Trance een soort Mozart
quote:Ok, waarschijnlijk heb ik te weinig optredens gezien van deze 2 bands...
NOFX is regelmatig genoeg ook te dronken of te stoned om een optreden goed af te werken en gaan dan veel grapjes maken enzo (ook wel leuk opzich, maar toch). En die gasten improviseren ook veel.
En JA, ik heb die gasten live zien spelen, mag ik dan wel een indruk hebben van hoe ze live zijn?
- moderne R&B (oude R&B is wel cool, zo'n beetje tot aan de jaren 90)
- commerciele hiphop (stuff als Nelly, Fat Joe, Puff Daddy)
- de meeste pop (er zijn uitzonderingen zoals Madness en Suzanne Vega, maar meestal..)
- de meeste dance (trance, techno, gabber, hardhouse en weet ik veel wat.. maar het wat alternatievere spul zoals drum'n'bass, jungle, breakbeat.. dat is wel vet)
- typisch nederlandstalig (frans bauer, bzn.. je kent het wel)
- de zwarste metal (ik hou wel van metal maar niet als het echt keihard en dark is.. als het gewoon een bak herrie is zeg maar)
sommige dingen zoals Duitse schlager en skihutmuziek vind ik muzikaal niet echt geweldig maar het is wel lachen
nou en alle andere muziek vind ik wel okee volgens mij
quote:volgens mij vergeet je dan het een en ander aan muziek maar okee
Op donderdag 30 mei 2002 18:38 schreef Apock het volgende:ff kyken naar mijn lijstje:
-TOP40
-R&B
-HIP HOP
-ROCK & Al die alto muziekzo blijft er alleen nog het echte beuk werk over, Marco V, Tom Harding! lekker stampuh!
Ja, en waar ik ook niet echt tegen kan zijn van die fake rockers als Jive-Jones (als die gast op z'n gitaar ramt komt er een keyboardklankje uit, merkwaardig hoor ) of Crazy Town.
Daar kots ik op: op bands die meer om image gaan dan om de muziek zelf.
Zelf kan ik muziek van groepen zoals Rammstein niet aanhoren, die muziek werkt gewoon op m'n zenuwen. Frans Bauer, Marianne Weber enz., zelfde verhaal
muziek die ik wel goed vind verschilt heel erg, heb namelijk brede muzieksmaak.
quote:Crazy Town is echt zo'n band die ik op een redelijk vreemde wijze heb leren kennen. Er stond een lovende review over hun CD in OOR en ze waren initieel redelijk "underground", werden voornamelijk op StuBru en Kink FM gedraaid. Met name de hardere nummersToxic en Darkside waren erg goed en origineel, alhoewel ook de later veel afgezeken nummers Butterfly and Revolving Doors technisch gewoon goed in elkaar zaten en niet misstonden in de Outlaw en de Afrekening. Ze waren nog underground en enigszins "hip" in die tijd.
Op zondag 02 juni 2002 00:18 schreef webfreak het volgende:
Ja, en waar ik ook niet echt tegen kan zijn van die fake rockers als Jive-Jones (als die gast op z'n gitaar ramt komt er een keyboardklankje uit, merkwaardig hoor) of Crazy Town.
[Dit bericht is gewijzigd door Ker_Plunk op 02-06-2002 02:39]
Billy Crawford - Trackin'
Echt voor meisjes van 10 tot 16 jaar, weetjewel. Echt van die gemaakte muziek, bah!
Fat Joe ft. Ashanti - What's luv'
R&B...
Enrique Inglesias - Escape
Hoog Sky Radio gehalte. Niets voor mij.
Brooklyn Bounce - Born to Bounce
Jeez, wat een goedkoop wanprodukt. Moet ritueel verbrand worden! Die stemmen die er ook steeds doorheen gegooid zijn, verschrikkelijk! En dan nog niet eens over het uiterlijk van die vent gesproken...
Eigenlijk vind ik alles bezwel slecht, maar kweet niet precies wat er verder ngo in de top 40 staat.
Dat is echt zó triest dat het ook wel weer leuk wordt. Goedkoop housedeuntje, ontiegelijk vals ingezongen, door een soort van Breezer-chick in de overtreffende trap.
Moet je echt eens aanvragen bij de Box. Je komt echt niet meer bij.
quote:Zo was ik ook, totdat ik voor werk in een magazijn terecht kwam waar de hele dag 3fm op staat, dat betekent dus voornamelijk Brainpower, Shakira etc.
Op zondag 02 juni 2002 14:34 schreef Xhorder het volgende:
Ik mijd al weken de muziekzenders op tv, soms wil ik s'nachts wel eens kijken, maar meestal ben ik met zoveel andere dingen bezig dat ik niet merk wat er gedraaid wordt. Radio luister ik al maanden niet meer, ik heb momenteel ook geen enkel benul wat er in de top 40 staat... en dat is lekker.. Hoef ik hier ook geen lijstjes neer te zetten
Gelukkig eindigt dat baantje over iets meer dan een maand en kan ik weer terug naar mijn heerlijke 'antipop' leventje.
Ik kijk soms 's nachts wel eens de muziekzenders, maar dan wel onder het genot van een Thorns of Amorphis plaat.
quote:Wees blij dat het geen Sky of Yorin is, joh!
Op zondag 02 juni 2002 14:46 schreef Summoner het volgende:[..]
Zo was ik ook, totdat ik voor werk in een magazijn terecht kwam waar de hele dag 3fm op staat, dat betekent dus voornamelijk Brainpower, Shakira etc.
Het kan véél erger.
quote:Ja bij m'n vorige baan stond ook 3FM de hele dag op. Op zich wel een zender waar ik weinig problemen mee heb. Het is in ieder geval beter dan Sky en Yorin enzo.. Maar ja, ik luister er liever niet naar... Ik zet wel een cdtje op.
Op zondag 02 juni 2002 14:46 schreef Summoner het volgende:
Zo was ik ook, totdat ik voor werk in een magazijn terecht kwam waar de hele dag 3fm op staat, dat betekent dus voornamelijk Brainpower, Shakira etc.
Dan wordt je ècht gestoord.
Helaas vonden mijn collegatjes het altijd even geweldig zodat er ook niks aan veranderde.
quote:Ja AvB heeft in de Top40 gestaan met zijn:
Op woensdag 29 mei 2002 10:27 schreef MarkzMan_X het volgende:AvB - hmm... Heeft misschien ooit 's met een co-productie in de top40 gestaan
quote:Ja ik heb een jaar naar Sky radio en Radio 2 moeten luisteren op een stageplek... Verschrikkelijk is dat. En de drie collega's vonden het maar prachtig... lekker om Frits Spits lachen met z'n tweespraak.. bah!
Op zondag 02 juni 2002 18:19 schreef postinggirl het volgende:
Ik heb alleen maar bijbaantjes gehad waar Sky non-stop op stond, mijn huidige vakkenvul-baantje waar best aardige muziek aan staat uitgezonderd. .Dan wordt je ècht gestoord.
Helaas vonden mijn collegatjes het altijd even geweldig zodat er ook niks aan veranderde.
quote:de hele riff waar "Butterfly" op gebaseerd is, is wel keihard gejat van de Red Hot Chili Peppers ("Pretty Little Ditty")
Op zondag 02 juni 2002 01:50 schreef Grobbel het volgende:alhoewel ook de later veel afgezeken nummers Butterfly and Revolving Doors technisch gewoon goed in elkaar zaten en niet misstonden in de Outlaw en de Afrekening.
...
maar ik had respect voor hun goede en originele composities met een duidelijke eigen sound en kon ze ook best waarderen.
maar goed dat is het enige nr wat ik van hun ken, misschien dat de rest van de nrs wel goed en origineel zijn
Brainpower - Ik ben allergisch voor zijn opvattingen over de Nederlandse taal. Die dient volgens Braynie blijkbaar alleen maar om met zinloze Engelse kreten doorspekt te worden.
Blink 182 - Dit is erg, maar wat nog altijd gruwelijker is:
Sum 41- Niets is erger dan een punkband in spe.
Di-rect - Ik heb, vanaf de eerste noot die dit gezelschap op TV ten gehore bracht, een afkeer van hun muziek en hun hele ademhalen gehad.
Gigi d'Agostino
The calling
Nickelback
R & B
Britney
Jennifer Lopez
Tupac en Outlawz
Eminem
Volumia
Marco Borsato
quote:Jep, men durft weinig vernieuwing te brengen ;0 Maarja, dat krijg je als alle muziek door de zender gefilterd worden.
Op maandag 03 juni 2002 12:36 schreef Ker_Plunk het volgende:
Ja idd,ze spelen echt op save...zoals bijna iedereen
Hieronder een overzichtje met de 3 beste verkochtte platen per jaar in de jaren 70. Kun je zelf beoordelen of die nummers allemaal beter zijn dan de nummers van nu.
1970:
1 Huilen is voor jou te laat - Corry & de Rekels
2 Back home - the Golden earring
3 El condor pasa - Simon & Garfunkel
1971:
1 Manuela - Jacques Herb & de Riwi's
2 Waarheen waarvoor - Mieke Telkamp
3 Non non rien n'a changé - les Poppys
1972:
1 Un canto a Galicia - Julio Iglesias
2 16 Sacramento - the Middle of the road
3 Let's dance - the Cats
1973:
1 Do you love me - Sharif Dean
2 Angie - the Rolling stones
3 We were all wounded at Wounded knee - Redbone
1974:
1 Rock your baby - George McCrae
2 Sugar baby love - the Rubettes
3 Be my day - the Cats
1975:
1 Paloma blanca - George Baker selection
2 The elephant song - Kamahl
3 Love is all - Roger Glover & guests
1976:
1 Dancing Queen - ABBA
2 Heaven must be missing an angel - the Tavares
3 Love hurts - Nazareth
1977:
1 Ma Baker - Boney M
2 't Smurfenlied - Vader Abraham & de Smurfen
3 Give a little bit - Supertramp
1978:
1 You're the one that I want - John Travolta & Olivia Newton-John
2 Only a fool - Mighty sparrow & Byron Lee
3 Rivers of Babylon / Brown girl in the ring - Boney M
1979:
1 I was made for loving you - Kiss
2 Quiereme mucho - Julio Iglesias
3 Bright eyes - Art Garfunkel
Sinds die verandering merk ik op dat het slechter geworden is, dat je op de radio ook opeens veel minder goeie muziek hoort, of misschien is het toeval....
En op tv kan je sowieso niet veel apartere muziek meer zien, want dat was eerst de taak van mtv. En in die opzet is dat er niet meer. Ik vind de huidige mtv wel duidelijk volwassener qua muziek dan de huidige tmf, maar de specialistische programma's waarin je echt wat nieuws kon ontdekken zijn bijna allemaal weg of veel commerciëler geworden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |