Er is maar 1 manier: rol een tip, verkruimel wiet, gooi er tabak doorheen, doe de tip en de mix in een vloetje en draaien maar.quote:Op vrijdag 19 november 2010 14:11 schreef Zwappel het volgende:
Is er geen fatsoenlijke tutorial om ze zelf te rollen?
Hierdoor wordt het draaien heus niet makkelijker hoor.quote:Op vrijdag 19 november 2010 16:14 schreef Romanus het volgende:
Ten eerste stoppen met het een jonko noemen
Oke dan nu de antwoorden:quote:Op donderdag 4 november 2010 14:19 schreef michielboy het volgende:
hoe draai je een joint?
ik zelf kan geen sjek draaien, dus dan lukt een joint draaien helemaal niet,
hoe duur zijn voorgedraaide joints? en hoe duur is een zakje wiet,+ vloeitjes?
(ik ben 15) dus mag nog niet naar een coffeeshop,
geen stomme reacties graag,
mzzl
Nou als je alleen jonko zegt oke maar zet er dan niet achter = joint, dat snapt mijn achterwerk ook nog welquote:Op vrijdag 19 november 2010 20:10 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Wat is er nou zo gek aan het woord jonko?
Iedere smoker die ik ken gebruikt dat woord negers, marokkanen, turken en blanken (zelfs de wat minder multiculti-vriendelijken).
Alleen hier gaan mensen weer haten.
Joint heet zoiets. Je woon in Nederland, praat dan ook zo.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:12 schreef Patje1987 het volgende:
Snaak is de juiste benaming, jeweets.
quote:Op zaterdag 20 november 2010 17:21 schreef cvboer het volgende:
[..]
Joint heet zoiets. Je woon in Nederland, praat dan ook zo.
[..]
TS had al bevestigd dat hij een voorgedraaide ging halen..quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:54 schreef Belicoso het volgende:
Ik zou als ik jou was eerst de juiste spullen in huis halen; te denken valt hierbij aan grote vloei (zelf gebruik ik Smoking Gold/Black, maar deze vloei is erg smal; een beginner zou ik Smoking Blue o.i.d. aanraden), een blokje tippapier (dit papier vind ik persoonlijk erg prettig om een tip van te maken), tabak en uiteraard je wiet (als onervaren cannabisgebruiker zou ik niet zo snel starten met hasj).
Je draait de tip van het (tip)papier. Er zijn verschillende manieren om dit te doen. Belangrijk is dat je tip niet te dik en breed is. Hierdoor wordt de joint slecht rolbaar.
Vervolgens verkruimel je je wiet, zelf prefereer ik om met de hand te kruimelen, maar een grinder is ook erg prettig. Je mengt wat tabak en wat wiet. Zorg dat het goed verdeeld is; je wilt immers geen scheefbranders.
Leg je tip op de vloei, en laat hem een piepklein stukje over de rand uitsteken (om te voorkomen dat bij het in de mond stoppen van de joint het vloei over de tip heen gaat). Leg je mengsel van cannabis en tabak in het midden van het vloeipapier, over de horizontale lijn. Verdeel het een beetje gelijkmatig; maar laat het wel iets breder uitlopen naar het uiteinde. Zelf vind ik dat wat prettiger rollen.
Nu het rollen dan. Je pakt de vloei op. Vervolgens knijp je boven de tip het vloei strak dicht. Zorg dat er geen tabak en cannabis naast de tip komt; dit verslechtert de trek. Van de nog vrije hand, plaats je je duim en wijsvinger om het vloei heen. Rol met deze vingers de tabak en wiet strak maar gelijkmatig langs het vloei. Zorg dat je hem redelijk strak rolt: dit bevordert de trek.
Als je de inhoud goed verdeeld hebt over de vloei, rol je de vloei dicht. Doe dit door bij de tip te beginnen: plaats het losse stukje vloei achter de tip. Vervolgens ga je hiermee al draaiende verder. Zorg dat het geheel strak aansluit. Als het goed is hou je uiteindelijk bij de tip een driehoekje vloei over. Lik dit, en rol het verder op de joint. Nu pak je de joint goed vast bij de tip en stamp je hem op je tafel of aansteker. De cannabis en tabak gaan hierdoor dichter op elkaar zitten en dit maakt je joint wat steviger en beter te roken. Eventueel kun je met je sleutel de inhoud nog wat extra aandrukken. Mogelijk heb je een restant vloei aan de brandzijde van de joint; dit kun je zowel dichtdraaien als direct even snel wegbranden.
Het aansteken spreekt voor zich. Nota bene: oefening baart kunst. Na een stuk of 10 joints wordt je vanzelf wel beter.
Ik wens je veel succes met het rollen en veel plezier met het roken van je joint. Maar please, stop met het gebruiken van het woord 'jonko'.
Iemand willen verbeteren en dan een lulverhaal ophangen, goede zaakquote:Op zaterdag 20 november 2010 17:57 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Altijd leuk om wijsneuzen domme fouten te zien maken.
Joint, komt van het Engelse "joined" en wordt wereldwijd gebruikt, snaak wordt alleen in Nederland gebruikt en is dus Nederlandser.
Jawel man, hij heb gelijk weetje. De boy weet dat je in een joint tabak en wierie joined weetje. Daarom is die shit ook een joint.quote:Op zaterdag 20 november 2010 18:03 schreef fs180 het volgende:
[..]
Iemand willen verbeteren en dan een lulverhaal ophangen, goede zaak
Ja tis wat, wel 2 hele zinnen, mijn hele arsenaal uit de kast gehaald.quote:Op zaterdag 20 november 2010 18:03 schreef fs180 het volgende:
[..]
Iemand willen verbeteren en dan een lulverhaal ophangen, goede zaak
Boks mattie jij snapt het.quote:Op zaterdag 20 november 2010 18:05 schreef MASD het volgende:
[..]
Jawel man, hij heb gelijk weetje. De boy weet dat je in een joint tabak en wierie joined weetje. Daarom is die shit ook een joint.
[..]
Want buiten nederland, belgie en canada gebruiken ze allemaal tabakquote:Op zaterdag 20 november 2010 18:05 schreef MASD het volgende:
[..]
Jawel man, hij heb gelijk weetje. De boy weet dat je in een joint tabak en wierie joined weetje. Daarom is die shit ook een joint.
Precies, het is duidelijk zo.quote:Op zaterdag 20 november 2010 18:19 schreef Patje1987 het volgende:
[..]
meer hoef ik niet te zeggen denk ik...
a moi!quote:Op maandag 22 november 2010 00:45 schreef boernbrok het volgende:
5 euro 1 gram hier. dat is 2,5 joint
draaien: leer peukjes draaien ofzo. koop gore evergreen max hooi en ga savonds de hele avond draaien
moi
Maar daar heb je pijpjes en hookahs.quote:Op zaterdag 20 november 2010 18:33 schreef fs180 het volgende:
[..]
Want buiten nederland, belgie en canada gebruiken ze allemaal tabak![]()
Die gekke buitenlanders draaien die jonko allemaal puur puur.quote:Op maandag 22 november 2010 15:18 schreef MASD het volgende:
[..]
Maar daar heb je pijpjes en hookahs.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |