abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88758061
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 21:53 schreef Digi2 het volgende:
Is het niet hypocriet om je als postbeambte te beklagen over het gebrek aan een level-playingfield terwijl je zelf decennialang van een monopolie positie hebt geprofiteerd :?
Dus omdat vroeger iets niet goed was, mag het nu ook niet goed geregeld worden?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_88758365
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 21:53 schreef Digi2 het volgende:
Is het niet hypocriet om je als postbeambte te beklagen over het gebrek aan een level-playingfield terwijl je zelf decennialang van een monopolie positie hebt geprofiteerd :?
Ik ben geen postbode hoor. ;) Maar het gaat er om dat als je iets privatiseert als overheid je dat natuurlijk wel goed moet doen. Het vormen van een level-playingfield is daar een onderdeel van.
pi_88759200
Doen de mensen die de pakjes rondbrengen ook mee?

Ik heb er wel begrip voor, een kennis werkte op het postkantoor in zijn woonplaats en moest steeds verder weg gaan werken, en nu is ook dit kantoor gesloten en werd die ontslagen. Natuurlijk versturen de mensen minder brieven, maar volgens mij bestellen nu veel meer mensen via Internet, dat moet ook bezorgd worden.
De vaste krachten worden ingeruild voor nieuwe mensen met mindere contracten. Op gegeven moment heeft niemand meer een beetje zekerheid, nu is dat minder belangrijk wanneer je 19 of 20 bent, maar dat verandert wanneer je familie en bijvoorbeeld een huis hebt.
Een dag geen post daarmee kan ik leven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zana op 15-11-2010 22:25:17 ]
  maandag 15 november 2010 @ 22:15:24 #204
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_88759392
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 21:59 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik ben geen postbode hoor. ;) Maar het gaat er om dat als je iets privatiseert als overheid je dat natuurlijk wel goed moet doen. Het vormen van een level-playingfield is daar een onderdeel van.
De landelijke overheid heeft bewust die stap overgeslagen. De schatkist vullen had de hoogste prioriteit...
pi_88761767
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 22:12 schreef Zana het volgende:
Dit vraag ik mij ook af :)
pi_88761976
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 22:12 schreef Zana het volgende:
Nee, pakketdienst is een aparte afdeling en heeft ook niet te maken met teruglopende volumes. Sterker nog, die afdeling loopt prima.
pi_88763421
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 23:00 schreef marcodej het volgende:

[..]

Nee, pakketdienst is een aparte afdeling en heeft ook niet te maken met teruglopende volumes. Sterker nog, die afdeling loopt prima.
En vaste medewerkers mogen niet worden overgeplaatst naar de steeds beter lopende pakketdienst.
Overigens pakketdienst gaat er ook last van krijgen, het ophalen van pakketten bij veel bedrijven en alle servicepunten gebeurd door postbodes. Morgen liggen er stuk of 4 routes plat hier.
  FOK!Fotograaf dinsdag 16 november 2010 @ 00:24:20 #208
73911 ultra_ivo
pi_88765301
quote:
2s.gif Op maandag 15 november 2010 19:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
Uiterst vreemd is het natuurlijk dat de overheid na laat een level-playingfield te vormen door TNT aan bepaalde eisen te houden.
Wacht even, het level playing field is andersom verstoord. TNT moet zich aan de wet houden qua betaling van salarissen, een CAO hebben en zijn werknemers verzekeren. Daarnaast moet TNT overal in Nederland bezorgen, zelfs op de meest achteraf gelegen adressen, 6 dagen in de week. De concurrentie mag gewoon wat aankloten, zowel qua arbeidsvoorwaarden als qua bezorgingstijd. Ligt een adres te ver weg voor hen, dan dumpen ze de post daarvoor gewoon bij TNT. Die moet toch alles accepteren en bezorgen. Merkwaardig idee van een level playing field heb jij. Of hoor je tot die privatiseringsfreaks die alle voormalige staatsbedrijven bewust de nek willen omdraaien?
pi_88768434
Ik hoop er geen last van te hebben.. Wacht nog op mijn pakketje. De gewoonlijke vertraging vind ik al heel wat, een staking zit ik niet op te wachten..
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  dinsdag 16 november 2010 @ 09:31:26 #210
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_88769255
Gezien het feit er steeds meer via internet gekocht word zal het aandeel pakketjes ook toenemen. Brieven, kaarten etc word steeds minder. Wie schrijft er tegenwoordig nog een brief?

Dat er dus dingen moeten veranderen lijkt me vrij duidelijk, maar de manier waarop ze moeten veranderen is niet heel slim aangepakt zoals het er nu bij ligt.

quote:
In het hele land hebben postbodes van TNT dinsdag
het werk neergelegd uit protest tegen de 3100 gedwongen ontslagen
die bij het bedrijf vallen. Met in totaal 190 bussen komen zij
dinsdag naar Den Haag voor een manifestatie bij het hoofdkantoor
van het postbedrijf. De vakbonden verwachten daar zeker
zevenduizend mensen.

De staking begon maandagavond laat in de sorteercentra.
Spoedeisende post zoals rouwkaarten en medische zendingen worden
dinsdag wel bezorgd. Ook de bezorging van pakketten zal geen hinder
ondervinden van de staking, maar de overige post blijft liggen.

TNT reorganiseert en dat kost elfduizend mensen hun baan. Volgens
het postbedrijf blijft het aantal gedwongen ontslagen beperkt tot
3100, maar dat vinden de bonden te veel. Zij vinden ook dat het
tempo van de jaren geleden aangekondigde reorganisatie omlaag moet.
Volgens het postbedrijf kan dat niet

[ Bericht 60% gewijzigd door karr-1 op 16-11-2010 10:15:50 ]
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 16 november 2010 @ 14:30:47 #211
152789 karr-1
pi_88778594
We gaan nog even door

quote:
Volgende week staken de postbodes van TNT Post
twee dagen. Op 25 en 26 november bezorgen zij geen post. Dit heeft
voorzitter Edith Snoey van Abvakabo FNV dinsdag gezegd op de
landelijke actiedag van de postbodes van TNT in Den Haag.
pi_88779943
Die vakbonden doen ook niets anders dan de boel op te hitsen. Ben benieuwd als ze volgende week 2 dagen willen gaan staken of de directie dat gaat pikken bovendien schuif je de problemen af op het bordje van anderen die op zaterdag moeten werken.

Kern van het probleem, afnemende poststromen neem je niet weg al ga je 2 weken staken.
pi_88780991
Worden de brievenbussen straks wel geleegd?
  dinsdag 16 november 2010 @ 15:41:50 #214
152789 karr-1
pi_88781398
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 15:32 schreef bloodymary het volgende:
Worden de brievenbussen straks wel geleegd?
Morgen weer gok ik zo
pi_88782254
Die hele TNT staking is te triest voor woorden natuurlijk. Met de komst van e-mail wordt er natuurlijk veel minder post gestuurd. Met de nieuwe mogelijkheden van het Internet en digitale technische ontwikkelingen (e-cards etc.) denk ik dat post zoals we dat nu kennen in de toekomst nog veel minder zal worden.

De wat bejaarde mensen die nog niet vertrouwd zijn met het Internet en liever traditioneel nog een kaart/brief versturen zijn er over een aantal jaar ook niet meer. Kortom, TNT zal nog minder werk te verrichten hebben, het is gewoon een gevolg van de digitalisering. Het beroep postbode is een van de oude ambachten die het nog buitengewoon lang heeft volgehouden, maar ook dat heeft een houdbaarheidsdatum in deze moderne wereld. Dan kan je wel zielig gaan lopen staken, maar het bedrijf TNT kan er ook niets aan doen.

Er is minder post, minder postzegels worden verkocht dus minder inkomsten voor TNT. Waar moet TNT dan het geld vandaan halen om al hun werknemers te blijven betalen?
Kortom die hele staking is kortzichtig, gewoonweg omdat de postbodes het totaalplaatje weigeren te bekijken en enkel denken aan hun eigen portemenee.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  † In Memoriam † dinsdag 16 november 2010 @ 16:10:54 #216
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_88782580
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 08:47 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Ik hoop er geen last van te hebben.. Wacht nog op mijn pakketje. De gewoonlijke vertraging vind ik al heel wat, een staking zit ik niet op te wachten..
De pakketdienst staakt niet, alleen de postafdeling die alleen brievenbuspost doen.
Carpe Libertatem
pi_88782922
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 16:03 schreef Shreyas het volgende:
Die hele TNT staking is te triest voor woorden natuurlijk. Met de komst van e-mail wordt er natuurlijk veel minder post gestuurd. Met de nieuwe mogelijkheden van het Internet en digitale technische ontwikkelingen (e-cards etc.) denk ik dat post zoals we dat nu kennen in de toekomst nog veel minder zal worden.

De wat bejaarde mensen die nog niet vertrouwd zijn met het Internet en liever traditioneel nog een kaart/brief versturen zijn er over een aantal jaar ook niet meer. Kortom, TNT zal nog minder werk te verrichten hebben, het is gewoon een gevolg van de digitalisering. Het beroep postbode is een van de oude ambachten die het nog buitengewoon lang heeft volgehouden, maar ook dat heeft een houdbaarheidsdatum in deze moderne wereld. Dan kan je wel zielig gaan lopen staken, maar het bedrijf TNT kan er ook niets aan doen.

Er is minder post, minder postzegels worden verkocht dus minder inkomsten voor TNT. Waar moet TNT dan het geld vandaan halen om al hun werknemers te blijven betalen?
Kortom die hele staking is kortzichtig, gewoonweg omdat de postbodes het totaalplaatje weigeren te bekijken en enkel denken aan hun eigen portemenee.
Zucht, lees je nog een keer in. Niemand, ook de postbodes niet, ontkent dat volumes dalen en zullen dalen en dat er iets moet gebeuren bij TNT. Maar wel op een eerlijke manier, en daar staken ze voor.
  dinsdag 16 november 2010 @ 16:20:54 #218
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_88783007
Je moet niet vergeten dat de medewerkers van die overige bezorgbedrijven zoals de Sandd en SelectMail niet eens kunnen terugvallen op een CAO of een fatsoenlijke arbeidsovereenkomst terwijl ze dit wel verplicht zijn, zo lopen de mensen voor die bedrijven voor een schijntje t.o.v. het bedrag dat TNT haar personeel moet betalen en kun je moeilijk concurreren.

Daarnaast hebben zij natuurlijk het probleem dat ze vanuit een monopoly komen, zodoende mogen ze niet meebieden onder een bepaald bedrag, wat die andere weer wel mogen en op deze manier ook kunnen omdat het personeel gewoon zwaar onderbetaald krijgt.
Daar ligt natuurlijk ook een groot deel van het probleem.
pi_88787250
Anderszijds vind ik het ook wel weer overtrokken. Ik was student en liep 2 jaar post en al het werk van een postbode en ik kreeg nog geen 1/3 van een fulltime postbode per uur. Het ging prima en ik deed goed werk... Daar moet je toch ook wel eens over nadenken. In die tijd en verder tot de dag van vandaag zijn er GEEN nieuwe full-time postbodes meer bijgekomen met een vast contract. Als je werkt bij een bedrijf dat al 8 jaar geen nieuwe mensen vast in dienst neemt dan moet je toch echt even achter je oren krabben of er wel toekomst is.
Of de huidige postbodes hebben blind alleen maar post bezorgt en gesorteerd en nergens op gelet of ze zijn niet al te snugger, want ze hebben al minimaal 8 jaar de tijd gehad om ander werk te zoeken. Deze reorganisatie zat er nl al 8 jaar aan te komen. Deze is zelfs al 8 jaar geleden voorspeld door mijn toenmalige rayonmanager....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_88787913
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
Anderszijds vind ik het ook wel weer overtrokken. Ik was student en liep 2 jaar post en al het werk van een postbode en ik kreeg nog geen 1/3 van een fulltime postbode per uur. Het ging prima en ik deed goed werk... Daar moet je toch ook wel eens over nadenken. In die tijd en verder tot de dag van vandaag zijn er GEEN nieuwe full-time postbodes meer bijgekomen met een vast contract. Als je werkt bij een bedrijf dat al 8 jaar geen nieuwe mensen vast in dienst neemt dan moet je toch echt even achter je oren krabben of er wel toekomst is.
Of de huidige postbodes hebben blind alleen maar post bezorgt en gesorteerd en nergens op gelet of ze zijn niet al te snugger, want ze hebben al minimaal 8 jaar de tijd gehad om ander werk te zoeken. Deze reorganisatie zat er nl al 8 jaar aan te komen. Deze is zelfs al 8 jaar geleden voorspeld door mijn toenmalige rayonmanager....
Heel veel zijn er ook weg, daarom zijn er dikke personeelstekorten overal. Maar gemiddelde leeftijd van de postbodes is 55 jaar, niet erg handig als je vaak nog compleet omgeschoold moet worden.
pi_88789422
Tja, als de post ook met 11.000 man minder rondgebracht kan worden, waarom zou je dan die 11.000 man blijven betalen? Als je een auto hebt die 20 liter nodig heeft voor 100 kilometer inruilt voor een auto die maar 5 liter nodig hebt voor 100 kilometer, gooi je dan ook elke keer bij het tanken even 15 liter naast de tank omdat hij vroeger ook zoveel gebruikte?

De mensen moeten niet klagen, tijden veranderen en als je niet meer nodig bent en/of iemand anders doet het voor minder moet je op zoek naar iets anders.
pi_88790120
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 18:57 schreef ufopiloot het volgende:
Tja, als de post ook met 11.000 man minder rondgebracht kan worden, waarom zou je dan die 11.000 man blijven betalen? Als je een auto hebt die 20 liter nodig heeft voor 100 kilometer inruilt voor een auto die maar 5 liter nodig hebt voor 100 kilometer, gooi je dan ook elke keer bij het tanken even 15 liter naast de tank omdat hij vroeger ook zoveel gebruikte?

De mensen moeten niet klagen, tijden veranderen en als je niet meer nodig bent en/of iemand anders doet het voor minder moet je op zoek naar iets anders.
lees je effe in, de discussie gaat erom dat TNT vaste medewerkers wil vrvangen door flex personeel.

Een bdrijf dat mensen overheeft, gaat niet elke dag adverteren met kom bij ons werken want wij zoeken jou.

Daarbij kan het erg belangrijk zijn voor de toekomst van iedereen, want andere bedrijven gaan dit straks ook doen, alleen flexbanen en geen vaste banen meer. Desastreus voor de werknemer
pi_88790705
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 19:13 schreef macca728 het volgende:
lees je effe in, de discussie gaat erom dat TNT vaste medewerkers wil vrvangen door flex personeel.

Een bdrijf dat mensen overheeft, gaat niet elke dag adverteren met kom bij ons werken want wij zoeken jou.

Daarbij kan het erg belangrijk zijn voor de toekomst van iedereen, want andere bedrijven gaan dit straks ook doen, alleen flexbanen en geen vaste banen meer. Desastreus voor de werknemer
Zoals ik zeg, als er iemand is die het voor minder doet, waarom dan niet? Dit wordt al zoveel toegepast in het land. En wat te denken van de mensen die in de kassen werkten? Die zijn ook allemaal de deur uit gegaan en vervangen voor Polen, Roemenen, Bulgaren en andere Oost-Europeanen. Net zoals het enorme aantal Duitsers in de bouw.
pi_88791455
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 18:18 schreef carboni het volgende:

[..]

Heel veel zijn er ook weg, daarom zijn er dikke personeelstekorten overal. Maar gemiddelde leeftijd van de postbodes is 55 jaar, niet erg handig als je vaak nog compleet omgeschoold moet worden.
8 jaar geleden waren die 47, dus hadden ze meer kans. Als ze 8 jaar geleden 55 waren zijn ze nu bijna met pensioen, en vaak ook met pre-pensioen.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_88791597
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 19:13 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ik ben ik het nie thelemaal mee eens. Bij heel veel banen kan dit niet en bij de banen waar het wel kan, is het allang gebeurd. Een werknemer kan dit al van ver zien aankomen en als je jezelf ontwikkelt, bijleert, etc. kan je een heel eind komen om ander werk te vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')