abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 november 2010 @ 10:03:26 #181
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_88729710
quote:
3s.gif Op zondag 14 november 2010 22:52 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Dat is niet zo vreemd als je kijkt naar de leden van de bonden. Dat zijn voornamelijk laagopgeleide blanke mannen die boven de 40 zijn :)
Klopt. Ik ben een hele tijd lid geweest van diverse vakbonden, maar er is werkelijk niets voor jongeren daar. Alles wat ze doen is gericht op mensen boven de 40 en je ziet ook elke keer dezelfde koppen in beeld bij een vakbondsdemonstratie.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 15 november 2010 @ 10:04:27 #182
152789 karr-1
pi_88729738
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 23:15 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Ik doelde meer op de goeroe's van de 'consultants'.
Die ook ja. Overigens stond er vandaag in een van die gratis krantjes een heel verhaal over de achtergronden van de staking e.d. Ik moet zeggen, daardoor heb ik wel meer begrip gekregen voor de staking en de mensen die staken.
pi_88733060
Proef ik daar enige nuance bij karr-1? :o
  maandag 15 november 2010 @ 12:04:18 #184
152789 karr-1
pi_88733138
quote:
14s.gif Op maandag 15 november 2010 12:01 schreef lololo het volgende:
Ik vrees van wel ja :)
pi_88733387
Overigens is het volstrekt onduidelijk hoe het morgen gaat verlopen. Bij ons op de sector is bijna iedereen werkwillig en komen morgen dus gewoon werken. Maar ja, als op de sorteercentra de boel half plat ligt gaat dat een kort dagje worden... Of de vloer vegen :P
  maandag 15 november 2010 @ 12:18:14 #186
152789 karr-1
pi_88733662
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 12:10 schreef lololo het volgende:
Overigens is het volstrekt onduidelijk hoe het morgen gaat verlopen. Bij ons op de sector is bijna iedereen werkwillig en komen morgen dus gewoon werken. Maar ja, als op de sorteercentra de boel half plat ligt gaat dat een kort dagje worden... Of de vloer vegen :P
Begrijp me goed, ik heb nog steeds bezwaren tegen welke staking dan ook, maar ik kan in ieder geval begrijpen waarom er zoveel te doen is over deze zaak.
pi_88734185
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 12:10 schreef lololo het volgende:
lekker solidair
  maandag 15 november 2010 @ 14:23:45 #188
165633 eriksd
The grand facade...
pi_88737680
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 21:56 schreef Eenskijken het volgende:
Maak zelf veel gebruik van de post dus voor mij is het lastig, wordt wat vertraging maar heb wel begrip voor de actie: TNT moet beter met hun werknemers om gaan.
TNT kan ook niets anders doen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 15 november 2010 @ 15:35:23 #189
321876 Cherna
Fuck the System
pi_88740185
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 10:04 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Die ook ja. Overigens stond er vandaag in een van die gratis krantjes een heel verhaal over de achtergronden van de staking e.d. Ik moet zeggen, daardoor heb ik wel meer begrip gekregen voor de staking en de mensen die staken.
Gelukkig. Je bent wel eerlijk en durft je mening bij te stellen. Natuurlijk is het nooit leuk als je geen post ontvangt. Maar het is in ieders belang dat werknemers beter worden behandeld.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_88747199
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 12:33 schreef macca728 het volgende:

[..]

lekker solidair
Tja, dat krijg je op een sector waar bijna geen fulltimers meer te vinden zijn. Ik ben bijvoorbeeld ook echt niet tevreden over wat de bond voor parttimers betekent. Verder ben ik ook nooit zo'n voorstander van staken.

Maar ik wil niet uitsluiten dat ik nog mee ga doen aan vervolgacties, waarvan ik vrijwel overtuigd ben dat deze er zullen komen.
  maandag 15 november 2010 @ 18:41:40 #191
321876 Cherna
Fuck the System
pi_88747579
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 18:32 schreef lololo het volgende:

[..]

Tja, dat krijg je op een sector waar bijna geen fulltimers meer te vinden zijn. Ik ben bijvoorbeeld ook echt niet tevreden over wat de bond voor parttimers betekent. Verder ben ik ook nooit zo'n voorstander van staken.

Maar ik wil niet uitsluiten dat ik nog mee ga doen aan vervolgacties, waarvan ik vrijwel overtuigd ben dat deze er zullen komen.
Juist omdat er in NL bijna nooit gestaakt wordt gaat het management steeds verder. De jongere generatie pikt alles, want tja ze moeten wel(hypotheek, luxe). Dat je binnen de lijnen moet blijven met je stoel en niet met collaga's mag praten is toch te zot voor woorden. In het noorden was er ook zo een bedrijf waar medewerkers toestemming moesten vragen om naar het toilet te gaan.
En de toekomst wordt er zo niet beter op. Nog een generatie verder en iedereen werkt als flex. medewerker. Leuk voor bedrijven want ze kunnen je de ene week voor 8 uur laten komen en de week erna voor 60 uur etc. Leuk als je een gezin hebt om dan nog iets te plannen, laat staan rond te komen

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 15-11-2010 18:58:23 ]
  FOK!Fotograaf maandag 15 november 2010 @ 18:44:36 #192
73911 ultra_ivo
pi_88747729
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 18:32 schreef lololo het volgende:

[..]

Bij ons in het DVG gaat het wel zo goed als helemaal plat. En niet alleen de fulltimers. Een groot deel gaat naar Den Haag, een kleiner deel heeft verlof gepakt. Pas van 1 collega in het DVG weet ik dat ie gewoon opkomt en zich als werkwillige meldt.
  FOK!Fotograaf maandag 15 november 2010 @ 18:47:26 #193
73911 ultra_ivo
pi_88747834
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 14:23 schreef eriksd het volgende:

[..]

TNT kan ook niets anders doen.
Een hoop dingen kunnen wel anders. Vergeet niet dat er nog altijd dikke winst gedraait wordt. Niet alle chefs gaan zo om met hun mensen als dat het tegenwoordig kennelijk de regel is. Juist die chefs die socialer zijn hebben weinig problemen met hun medewerkers, zeker als het een chef is die goed kan organiseren. Een chef die tegen de haren van z'n medewerkers instrijkt krijgt als reactie van niemand iets extra's gedaan. Maar goed, dat is iets wat kennelijk niet in de managmentboeken staat.
  FOK!Fotograaf maandag 15 november 2010 @ 18:48:02 #194
73911 ultra_ivo
pi_88747860
quote:
14s.gif Op maandag 15 november 2010 12:01 schreef lololo het volgende:
Een nuance die te begroeten is.
pi_88749428
Uiterst vreemd is het natuurlijk dat de overheid na laat een level-playingfield te vormen door TNT aan bepaalde eisen te houden.
pi_88749559
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 18:47 schreef ultra_ivo het volgende:
Een hoop dingen kunnen wel anders. Vergeet niet dat er nog altijd dikke winst gedraait wordt.
Het is natuurlijk niet zo dat de winst afgeroomd kan gaan worden ten gunste van de werknemers. Die winst moet juist zo hoog mogelijk worden, en enerzijds geïnvesteerd worden in het bedrijf zelf en anderzijds door vermogensverschaffers dividend uit te keren. Een bedrijf is er mijns inziens niet om werknemers in dienst te houden, dat beïnvloedt ook nog eens de arbeidsproductiviteit negatief.
pi_88755899
De postbeambten hebben zich decennialang kunnen verrijken via de vakbonden vanwege hun monopolie. Dat monopolie is nu doorbroken door de postmarkt vrij te geven en door directe concurrentie van internet. De topman van TNT meldde in Buitenhof een versnelling van de terugval in brievenpost ten gevolge van emailgebruik. Hij vermoedt dat bedrijven sneller inzetten op het beperken van briefpost vanwege kostenbesparingen ivm de economische crisis. De staking geeft alleen maar sterkere argumenten om van briefpost af te zien. Als ook de kerst en eindejaarspost chaotisch verloopt zal men al snel overstappen op e-cards. Daardoor zou ook dit segment van post onder druk komen te staan. Veel oud gedienden bij de post weten niet beter dan dat er altijd hun entitlements werd voldaan. Die tijden keren niet meer terug. Maar goed ook want het was gestoeld op machtsmisbruik.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_88756826
quote:
2s.gif Op maandag 15 november 2010 19:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
Uiterst vreemd is het natuurlijk dat de overheid na laat een level-playingfield te vormen door TNT aan bepaalde eisen te houden.
Of door via de mazen in de wet ontduiking van het minimumloon toe te staan, zelfs nadat nadrukkelijk afgesproken was dat de concurrentieslag niet op arbeidsvoorwaarden gevoerd zou worden.
  maandag 15 november 2010 @ 21:48:17 #199
321876 Cherna
Fuck the System
pi_88757606
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 21:22 schreef Digi2 het volgende:
De postbeambten hebben zich decennialang kunnen verrijken via de vakbonden vanwege hun monopolie. Dat monopolie is nu doorbroken door de postmarkt vrij te geven en door directe concurrentie van internet. De topman van TNT meldde in Buitenhof een versnelling van de terugval in brievenpost ten gevolge van emailgebruik. Hij vermoedt dat bedrijven sneller inzetten op het beperken van briefpost vanwege kostenbesparingen ivm de economische crisis. De staking geeft alleen maar sterkere argumenten om van briefpost af te zien. Als ook de kerst en eindejaarspost chaotisch verloopt zal men al snel overstappen op e-cards. Daardoor zou ook dit segment van post onder druk komen te staan. Veel oud gedienden bij de post weten niet beter dan dat er altijd hun entitlements werd voldaan. Die tijden keren niet meer terug. Maar goed ook want het was gestoeld op machtsmisbruik.
De topman van TNT zei in Buitenhof.
pi_88757971
Is het niet hypocriet om je als postbeambte te beklagen over het gebrek aan een level-playingfield terwijl je zelf decennialang van een monopolie positie hebt geprofiteerd :?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_88758061
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 21:53 schreef Digi2 het volgende:
Is het niet hypocriet om je als postbeambte te beklagen over het gebrek aan een level-playingfield terwijl je zelf decennialang van een monopolie positie hebt geprofiteerd :?
Dus omdat vroeger iets niet goed was, mag het nu ook niet goed geregeld worden?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_88758365
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 21:53 schreef Digi2 het volgende:
Ik ben geen postbode hoor. ;) Maar het gaat er om dat als je iets privatiseert als overheid je dat natuurlijk wel goed moet doen. Het vormen van een level-playingfield is daar een onderdeel van.
pi_88759200
Doen de mensen die de pakjes rondbrengen ook mee?

Ik heb er wel begrip voor, een kennis werkte op het postkantoor in zijn woonplaats en moest steeds verder weg gaan werken, en nu is ook dit kantoor gesloten en werd die ontslagen. Natuurlijk versturen de mensen minder brieven, maar volgens mij bestellen nu veel meer mensen via Internet, dat moet ook bezorgd worden.
De vaste krachten worden ingeruild voor nieuwe mensen met mindere contracten. Op gegeven moment heeft niemand meer een beetje zekerheid, nu is dat minder belangrijk wanneer je 19 of 20 bent, maar dat verandert wanneer je familie en bijvoorbeeld een huis hebt.
Een dag geen post daarmee kan ik leven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zana op 15-11-2010 22:25:17 ]
  maandag 15 november 2010 @ 22:15:24 #204
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_88759392
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 21:59 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik ben geen postbode hoor. ;) Maar het gaat er om dat als je iets privatiseert als overheid je dat natuurlijk wel goed moet doen. Het vormen van een level-playingfield is daar een onderdeel van.
De landelijke overheid heeft bewust die stap overgeslagen. De schatkist vullen had de hoogste prioriteit...
pi_88761767
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 22:12 schreef Zana het volgende:
Dit vraag ik mij ook af :)
pi_88761976
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 22:12 schreef Zana het volgende:
Nee, pakketdienst is een aparte afdeling en heeft ook niet te maken met teruglopende volumes. Sterker nog, die afdeling loopt prima.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_88763421
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 23:00 schreef marcodej het volgende:

[..]

Nee, pakketdienst is een aparte afdeling en heeft ook niet te maken met teruglopende volumes. Sterker nog, die afdeling loopt prima.
En vaste medewerkers mogen niet worden overgeplaatst naar de steeds beter lopende pakketdienst.
Overigens pakketdienst gaat er ook last van krijgen, het ophalen van pakketten bij veel bedrijven en alle servicepunten gebeurd door postbodes. Morgen liggen er stuk of 4 routes plat hier.
  FOK!Fotograaf dinsdag 16 november 2010 @ 00:24:20 #208
73911 ultra_ivo
pi_88765301
quote:
2s.gif Op maandag 15 november 2010 19:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wacht even, het level playing field is andersom verstoord. TNT moet zich aan de wet houden qua betaling van salarissen, een CAO hebben en zijn werknemers verzekeren. Daarnaast moet TNT overal in Nederland bezorgen, zelfs op de meest achteraf gelegen adressen, 6 dagen in de week. De concurrentie mag gewoon wat aankloten, zowel qua arbeidsvoorwaarden als qua bezorgingstijd. Ligt een adres te ver weg voor hen, dan dumpen ze de post daarvoor gewoon bij TNT. Die moet toch alles accepteren en bezorgen. Merkwaardig idee van een level playing field heb jij. Of hoor je tot die privatiseringsfreaks die alle voormalige staatsbedrijven bewust de nek willen omdraaien?
pi_88768434
Ik hoop er geen last van te hebben.. Wacht nog op mijn pakketje. De gewoonlijke vertraging vind ik al heel wat, een staking zit ik niet op te wachten..
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  dinsdag 16 november 2010 @ 09:31:26 #210
152789 karr-1
pi_88769255
Gezien het feit er steeds meer via internet gekocht word zal het aandeel pakketjes ook toenemen. Brieven, kaarten etc word steeds minder. Wie schrijft er tegenwoordig nog een brief?

Dat er dus dingen moeten veranderen lijkt me vrij duidelijk, maar de manier waarop ze moeten veranderen is niet heel slim aangepakt zoals het er nu bij ligt.

quote:
In het hele land hebben postbodes van TNT dinsdag
het werk neergelegd uit protest tegen de 3100 gedwongen ontslagen
die bij het bedrijf vallen. Met in totaal 190 bussen komen zij
dinsdag naar Den Haag voor een manifestatie bij het hoofdkantoor
van het postbedrijf. De vakbonden verwachten daar zeker
zevenduizend mensen.

De staking begon maandagavond laat in de sorteercentra.
Spoedeisende post zoals rouwkaarten en medische zendingen worden
dinsdag wel bezorgd. Ook de bezorging van pakketten zal geen hinder
ondervinden van de staking, maar de overige post blijft liggen.

TNT reorganiseert en dat kost elfduizend mensen hun baan. Volgens
het postbedrijf blijft het aantal gedwongen ontslagen beperkt tot
3100, maar dat vinden de bonden te veel. Zij vinden ook dat het
tempo van de jaren geleden aangekondigde reorganisatie omlaag moet.
Volgens het postbedrijf kan dat niet

[ Bericht 60% gewijzigd door karr-1 op 16-11-2010 10:15:50 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')