abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88496495
Gaatjes vullen is niet zo duur nee, als dat alles is valt het best uit eigen zak te betalen, op de site van het NMT en de NZA kun je de actuele tarieven terugvinden.

quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 15:13 schreef Twinkle20 het volgende:
Mijn pil krijg ik al niet vergoed, want dat gaat van je eigen risico af in eerste instantie. En ik heb die al in geen jaren opgekregen, dus ik verwacht niet dat dat komend jaar wel het geval zal zijn (ongelukken etc. daargelaten). Als ik mij niet aanvullend verzeker, bespaar ik mij 153 euro, en betaal ik 240 voor mijn lensen. Ik bespaar dus ruim 100 euro.

Volgend jaar is een aanvullend pakket waar anticonceptie in zit wel weer interessant omdat het uit de hoofdverzekering gehaald wordt. Dan krijg je het dus volledig vergoed zonder dat het met het eigen risico verrekend wordt.

quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 20:41 schreef Foeske het volgende:
Ik heb wel altijd het idee gehad dat aanvullende tandartsverzekering belangrijk is. Gewoon omdat behandelingen aan je tanden zo enorm duur kunnen zijn. Maar inderdaad, ik heb best sterke tanden dus hoe groot is de kans dat ik meer dan mijn eigen risico moet betalen in een jaar. Zoals anderen zeggen, het kan dan inderdaad lonen om een aantal jaren geen aanvullende verzekering te nemen, en het geld dat je daarmee bespaart gebruiken om eventueel wel een keer een behandeling te betalen.

Eigen risico en tandartszorg staan volledig los van elkaar, dus dat kun je buiten je rekensommetje houden (op die paar verzekeraars die het vrijwillig ER verrekenen met de aanvullende verzekering na).

[ Bericht 52% gewijzigd door _Ophelia_ op 08-11-2010 23:03:56 ]
  dinsdag 9 november 2010 @ 02:51:12 #127
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_88503040
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 13:47 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ook met een normale tandarts verzekering mag je praktisch alle kosten van een brug zelf betalen hoor. Alleen de allerduurste verzekeren geloof ik maar 1 brug of implantaat per jaar. Dus voor zoiets heb je niks van die aanvullende tandartsverzekering.
Precies. Echt, geloof me, tenzij je gebit een echt kerkhof is (van jongsafaan bedoel ik, en al die tijd verzekerd geweest - want als je jarenlang niks hebt laten doen aan die bakkes en ineens een serieus probleem hebt en je wilt je verzekeren daarom, word je waarschijnlijk geweigerd voor de verzekering! :X ), heb je helemaal niks aan een tandartsverzekering.

Je moet natuurlijk wel de discipline kunnen opbrengen om ook echt het uitgespaarde bedrag op te sparen. Dat doe ik dus wel, want als er ooit echt iets serieus aan de hand is, dan laat ik het ook zeker repareren. Ik zeg altijd: oud worden is niet erg, grijs haar is niet erg, etc. - maar een kunstgebitje, da's het begin van het einde. ;)

(jaaaa, ik ben wat ouder dan de meesten van jullie! :) )
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  dinsdag 9 november 2010 @ 03:01:45 #128
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_88503103
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 15:13 schreef Twinkle20 het volgende:Marktwerking? Ik merk er geen zak van.

Ik betaal nu voor als ik 80 ben, want dan ben ik een dure. Maar wie geeft mij de garantie dat ik 80 word?

Tja, ellenlange discussie. Ik denk dat ik er voor nu goed aan doe zo. En als ze me overhoop rijden tja, wie dan leeft wie dan zorgt. Het zijn geen normale bedragen meer. Als je het over een paar tientjes in de maand hebt a la, maar het loopt echt de spuigaten uit als je het mij vraagt.
Goeie post. Heb zelf ook geen donder gezien van die zogenaamde 'marktwerking' waardoor volgens meneer Hoogevoorst het allemaal zoveel goedkoper zou worden.

Sterker nog, dit systeem gaat de kant op van de USA, waar miljoenen mensen onverzekerd rondlopen omdat ze het allemaal niet meer kunnen betalen. En wat doen de regering in NL? Dat overduidelijk niet-werkende systeem kopiëren. Bravo! 8)7 :r
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_88503870
Zullen we de discussie over het zorgsysteem buiten dit topic houden?

Dit topic gaat over premies en dekkingen. :)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_88504067
Tot mijn eigen stomme verbazing kwamen we vorig jaar bij Delta Lloyd terecht. Voor ons (geen brillen, orthodontie of kiddies) op de juiste plekken de dekkingen en veel fysio. En zelfs wat alternatief. (Voor vriendlief.) Ook nog eens aanvullend en tand. Een forsere tand voor vriendlief.

En wat denk je, het was de goedkoopste. Delta Lloyd. De goedkoopste.
(met de door ons gewenste dekkingen dus.)

En ik moet zeggen, ze betalen uit als een dolle, snel en accuraat.

Dus ik hoop dat de premie in verhouding blijft en een snelle blik leert dat er nog niet zo veel veranderd lijkt. Maar weer eens polissen gaan vergelijken.

Overigens zijn wij graag wel wat verzekerd. Ik heb nogal eens stomme pech of rare dingen, dus een wat royalere verzekering geeft wel wat rust. :Y
  Eindredactie Games dinsdag 9 november 2010 @ 08:29:57 #131
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_88504209
Ach , dit jaar wordt het weer ZK met minium eigen risico aangezien ik aan de lopende band naar het ziekenhuis moet en dat ongeveer 300 euro per keer kost :) daarnaast een 4 sterren bijverzekering want anders worden me medicijnen niet vergoed ( bijbetaling is 70 euro per maand, dus ik ga er in principe nog op vooruit)
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  dinsdag 9 november 2010 @ 09:11:54 #132
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_88504876
FBTO is ook bekend, premie wordt ¤95 per maand

Bij volledig eigen risico (¤ 500,00 + ¤170 verplicht) is de premie ¤74,17.

[ Bericht 25% gewijzigd door twentemeisje op 09-11-2010 09:24:06 ]
pi_88505048
Anderzorg, volledig eigen risico ¤66,25. Veruit de goedkoopste op dit moment...
pi_88505273
Ik ziet door de bomen het bos niet meer. Ik heb hooikoorts en haal mijn 170 eigen risico er wel uit met pilletjes daarvoor en oogdruppels en de hele rambam. Ik ga 1 x per jaar op controle en heb 1 x per 3 jaar een gaatje. Zijn de controles (1 x per jaar) en incidenteel een gaatje gedekt in de basisverzekering? Daar heb ik dan in mijn geval genoeg aan.
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_88505346
Tandarts zit, behalve voor mensen tot 18, niet in het basispakket. Al denk ik dat je voor een controle en een incidenteel gaatje niet hoeft bij te verzekeren.
pi_88506361
Zit erover te denken volgend jaar Cesar Therapie te gaan volgen. Maar eens uitzoeken wat het kost om daarvoor te verzekeren en natuurlijk waar. Zou me niets verbazen als zelf betalen goedkoper is, ik loop alle genoemde verzekeringen eens langs.

Basisverzekering hou ik bij Anderzorg. Hebben in 2009 heel netjes forse bedragen uitbetaald :) Dus niet alleen de goedkoopste maar ook snel en correct.
  dinsdag 9 november 2010 @ 14:16:23 #137
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_88514988
Ik vind het een heel gedoe om verzekeringen te vergelijken.
Als je bijvoorbeeld kijkt naar Tandarts. Bij CZ vergoeden ze in het aanvullende basispakket 250 euro. Bij Anderzorg krijg je 100% van maximaal 3 behandelingen.
Lijkt me Anderzorg toch voordeliger, maar het vergemakkelijkt het vergelijken niet zeg :'(
Rayen 2½ jaar!
pi_88515430
Zat vorig jaar bij Menzis, op zich wel tevreden mee. Moet alleen vanaf nu dus ook de tandarts betalen. Is dit 7 euro per maand extra waard? Heb eigenlijk altijd alleen maar controles, nooit gaatjes. Al komen mijn verstandskiezen wel door, dus dat is een lastige afweging. Verder wil ik eigenlijk wel fysiotherapie en minimaal eigen risico.

Heb nu basisverzekering (104 euro) + aanvullend 1 voor Fysio (8) + tandarts(7) - 10 euro collectiviteitskorting = 110 euro.

Iemand die dit pakket flink goedkoper ziet? Anders blijf ik bij Menzis
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_88515449
Ik zit nog steeds bij de friesland. Want eerder kon ik niet overstappen ivm mijn aanvullende tandartsverzekering. Dit jaar maar wel eens verder kijken.

De bedragen van de friesland voor 2011 zijn:
standaard - 103,90
300+170 - 91,90
500+170 - 78

Dat scheelt nog niet zoveel met de anderen ;)
  dinsdag 9 november 2010 @ 15:20:04 #140
3485 kavorka
lure of the animal
pi_88517625
Voor degene die nadenken over een leeftijdsgebonden verzekering, maar er net buiten vallen (bv. anderzorg jong) net het "opmerkelijke" feit gehoord.

Alexander: Aan een AnderZorg Jong pakket is geen leeftijd verbonden.
Bezoeker: staat wel op de site
Bezoeker: Wil je bovenop de Basisverzekering meer dekking voor weinig premie en ben je tussen de 18 en 30 jaar oud? Kies dan voor onze aanvullende zorgverzekering voor jongeren.
Alexander: Dit is een advies. Echter mogen wij geen onderscheid maken in leeftijd.

Dus al ben je 43, dan kan je alsnog verzekergen via anderzorg jong :)
animal magnetism sexual attractive state
pi_88518183
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 15:20 schreef kavorka het volgende:
Dit is een advies. Echter mogen wij geen onderscheid maken in leeftijd.

man man, al die clubs zijn hetzelfde.
Wat een kul argument om dingen fout op je site te zetten zodat BertV braaf stopt met dat pakket.

[ Bericht 3% gewijzigd door BertV op 09-11-2010 15:47:14 ]
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_88523756
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 14:16 schreef TimeJumper het volgende:
Ik vind het een heel gedoe om verzekeringen te vergelijken.
Als je bijvoorbeeld kijkt naar Tandarts. Bij CZ vergoeden ze in het aanvullende basispakket 250 euro. Bij Anderzorg krijg je 100% van maximaal 3 behandelingen.
Lijkt me Anderzorg toch voordeliger, maar het vergemakkelijkt het vergelijken niet zeg :'(
Wat voor behandelingen vallen er onder die 3? Een consult kost namelijk maar 20 euro.

quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 10:15 schreef exode het volgende:
Zit erover te denken volgend jaar Cesar Therapie te gaan volgen. Maar eens uitzoeken wat het kost om daarvoor te verzekeren en natuurlijk waar. Zou me niets verbazen als zelf betalen goedkoper is, ik loop alle genoemde verzekeringen eens langs.

Basisverzekering hou ik bij Anderzorg. Hebben in 2009 heel netjes forse bedragen uitbetaald :) Dus niet alleen de goedkoopste maar ook snel en correct.
Hou je er wel rekening mee dat je meestal een toeslag van 25% of 50% betaalt voor een aanvullend pakket als je niet ook een basispakket bij die maarschappij afsluit.
pi_88527158
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 18:08 schreef _Ophelia_ het volgende:
Hou je er wel rekening mee dat je meestal een toeslag van 25% of 50% betaalt voor een aanvullend pakket als je niet ook een basispakket bij die maarschappij afsluit.
Thx voor de tip :)
pi_88531345
Kheb de Interpolis premies in je PM gegooid FH :)
pi_88533257
Ik heb het gezien :)

Ik gooi ze morgen even in het overzicht, als ik zeker weet dat er een FA is die HTML aan kan zetten :P
  dinsdag 9 november 2010 @ 22:24:15 #146
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_88535828
Ik heb nog geen brief van zilveren kruis gehad met de veranderingen. Moesten ze dat niet voor 1 november sturen? Of hoeven ze alleen maar te publiceren ipv iedere klant aanschrijven?
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_88536648
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:24 schreef _Flash_ het volgende:
Ik heb nog geen brief van zilveren kruis gehad met de veranderingen. Moesten ze dat niet voor 1 november sturen? Of hoeven ze alleen maar te publiceren ipv iedere klant aanschrijven?
Ik kreeg mijn polis vandaag pas, en op mijn werk versturen we ze nog t\m volgende week.
pi_88536854
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:24 schreef _Flash_ het volgende:
Heb ook niks er staan wel dingen op de website.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_88537637
Als ik nou volgend jaar naar Anderzorg wil, moet ik dan mijn huidige verzekering opzeggen? Of gebeurd dat automatisch?
pi_88538434
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:55 schreef blessed19 het volgende:
Als ik nou volgend jaar naar Anderzorg wil, moet ik dan mijn huidige verzekering opzeggen? Of gebeurd dat automatisch?
Dat moet je óf zelf doen óf Anderzorg voor je laten doen. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')