Volgend jaar is een aanvullend pakket waar anticonceptie in zit wel weer interessant omdat het uit de hoofdverzekering gehaald wordt. Dan krijg je het dus volledig vergoed zonder dat het met het eigen risico verrekend wordt.quote:Op maandag 8 november 2010 15:13 schreef Twinkle20 het volgende:
Mijn pil krijg ik al niet vergoed, want dat gaat van je eigen risico af in eerste instantie. En ik heb die al in geen jaren opgekregen, dus ik verwacht niet dat dat komend jaar wel het geval zal zijn (ongelukken etc. daargelaten). Als ik mij niet aanvullend verzeker, bespaar ik mij 153 euro, en betaal ik 240 voor mijn lensen. Ik bespaar dus ruim 100 euro.
Eigen risico en tandartszorg staan volledig los van elkaar, dus dat kun je buiten je rekensommetje houden (op die paar verzekeraars die het vrijwillig ER verrekenen met de aanvullende verzekering na).quote:Op maandag 8 november 2010 20:41 schreef Foeske het volgende:
Ik heb wel altijd het idee gehad dat aanvullende tandartsverzekering belangrijk is. Gewoon omdat behandelingen aan je tanden zo enorm duur kunnen zijn. Maar inderdaad, ik heb best sterke tanden dus hoe groot is de kans dat ik meer dan mijn eigen risico moet betalen in een jaar. Zoals anderen zeggen, het kan dan inderdaad lonen om een aantal jaren geen aanvullende verzekering te nemen, en het geld dat je daarmee bespaart gebruiken om eventueel wel een keer een behandeling te betalen.
Precies. Echt, geloof me, tenzij je gebit een echt kerkhof is (van jongsafaan bedoel ik, en al die tijd verzekerd geweest - want als je jarenlang niks hebt laten doen aan die bakkes en ineens een serieus probleem hebt en je wilt je verzekeren daarom, word je waarschijnlijk geweigerd voor de verzekering!quote:Op zondag 7 november 2010 13:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ook met een normale tandarts verzekering mag je praktisch alle kosten van een brug zelf betalen hoor. Alleen de allerduurste verzekeren geloof ik maar 1 brug of implantaat per jaar. Dus voor zoiets heb je niks van die aanvullende tandartsverzekering.
Goeie post. Heb zelf ook geen donder gezien van die zogenaamde 'marktwerking' waardoor volgens meneer Hoogevoorst het allemaal zoveel goedkoper zou worden.quote:Op maandag 8 november 2010 15:13 schreef Twinkle20 het volgende:Marktwerking? Ik merk er geen zak van.
Ik betaal nu voor als ik 80 ben, want dan ben ik een dure. Maar wie geeft mij de garantie dat ik 80 word?
Tja, ellenlange discussie. Ik denk dat ik er voor nu goed aan doe zo. En als ze me overhoop rijden tja, wie dan leeft wie dan zorgt. Het zijn geen normale bedragen meer. Als je het over een paar tientjes in de maand hebt a la, maar het loopt echt de spuigaten uit als je het mij vraagt.
man man, al die clubs zijn hetzelfde.quote:Op dinsdag 9 november 2010 15:20 schreef kavorka het volgende:
Dit is een advies. Echter mogen wij geen onderscheid maken in leeftijd.
Wat voor behandelingen vallen er onder die 3? Een consult kost namelijk maar 20 euro.quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:16 schreef TimeJumper het volgende:
Ik vind het een heel gedoe om verzekeringen te vergelijken.
Als je bijvoorbeeld kijkt naar Tandarts. Bij CZ vergoeden ze in het aanvullende basispakket 250 euro. Bij Anderzorg krijg je 100% van maximaal 3 behandelingen.
Lijkt me Anderzorg toch voordeliger, maar het vergemakkelijkt het vergelijken niet zeg
Hou je er wel rekening mee dat je meestal een toeslag van 25% of 50% betaalt voor een aanvullend pakket als je niet ook een basispakket bij die maarschappij afsluit.quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:15 schreef exode het volgende:
Zit erover te denken volgend jaar Cesar Therapie te gaan volgen. Maar eens uitzoeken wat het kost om daarvoor te verzekeren en natuurlijk waar. Zou me niets verbazen als zelf betalen goedkoper is, ik loop alle genoemde verzekeringen eens langs.
Basisverzekering hou ik bij Anderzorg. Hebben in 2009 heel netjes forse bedragen uitbetaaldDus niet alleen de goedkoopste maar ook snel en correct.
Thx voor de tipquote:Op dinsdag 9 november 2010 18:08 schreef _Ophelia_ het volgende:
Hou je er wel rekening mee dat je meestal een toeslag van 25% of 50% betaalt voor een aanvullend pakket als je niet ook een basispakket bij die maarschappij afsluit.
Ik kreeg mijn polis vandaag pas, en op mijn werk versturen we ze nog t\m volgende week.quote:Op dinsdag 9 november 2010 22:24 schreef _Flash_ het volgende:
Ik heb nog geen brief van zilveren kruis gehad met de veranderingen. Moesten ze dat niet voor 1 november sturen? Of hoeven ze alleen maar te publiceren ipv iedere klant aanschrijven?
Heb ook niks er staan wel dingen op de website.quote:Op dinsdag 9 november 2010 22:24 schreef _Flash_ het volgende:
Ik heb nog geen brief van zilveren kruis gehad met de veranderingen. Moesten ze dat niet voor 1 november sturen? Of hoeven ze alleen maar te publiceren ipv iedere klant aanschrijven?
Dat moet je óf zelf doen óf Anderzorg voor je laten doen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 22:55 schreef blessed19 het volgende:
Als ik nou volgend jaar naar Anderzorg wil, moet ik dan mijn huidige verzekering opzeggen? Of gebeurd dat automatisch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |