abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88438348
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 17:04 schreef Lily1987 het volgende:
Ik heb nu VGZ Jong. Net mijn premie berekend, 125 euro. Dat vind ik echt een fors bedrag. Mijn aanvullende verzekering Jong is 22,50 per maand. Ik ben de afgelopen 5 jaar 1 keer bij de huisarts geweest voor een blaasontsteking, of beter gezegd...alleen urine ingeleverd na telefonisch contact met assistent en daar heb ik toen antibiotica voor gehad. Verder 2jaarlijks tandartsbezoek en de anticonceptiepil en dat is alles wat ik aan medische kosten heb.

Toch wil ik wel goed verzekerd zijn voor het geval dat. Maar dat lijkt me met een goedkoper pakket ook mogelijk. Weet iemand zo de prijzen van de andere aanvullende pakketten van VGZ? Ik ben niet iemand die snel switcht van maatschappij.

Ik zit daarnaast ook te denken aan Interpolis omdat ik daar als Rabobanklid collectiviteitskorting kan krijgen en er al mijn doorlopende reisverzekering heb. Dat is dan nog eens 3 % extra korting ivm de alles-in-één-polis. Ik woon nu nog bij mijn ouders maar als ik straks mijn eigen huisje heb en meer verzekeringen daar afsluit, krijg ik nog meer extra korting (12 % maximaal per verzekering). Helaas is de premie nog niet bekend daar en ik vind het vergoedingenoverzicht van 2010 ook erg onduidelijk. Iemand ervaring met Interpolis als zorgverzekeraar? De cijfers van onderzoeken zoals die van de consumentenbond zijn in ieder geval goed.
Wat voor extra's haal je uit die aanvullende verzekering? Ik vind dat ook goed verzekerd met alleen mijn basisdekking dus wat voegt die (dure) aanvullende verzekering toe?

En waarom niet overstappen als dat aardig wat geld per maand kan besparen? Het is zo gebeurd. Ben je verder nog student? Kijk dan eens naar studentenverzekeringen (National Academic bijvoorbeeld), ook dat kan behoorlijk wat geld schelen.

Ik betaal dit jaar 78 euro per maand voor mijn verzekering.
pi_88439507
Bij national academic, kun je daar als 30 plusser die een officiële voltijd studie doet (terwijl je wel parttime werkt) ook een studentenverzekering nemen?
pi_88440205
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 17:46 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
Bij national academic, kun je daar als 30 plusser die een officiële voltijd studie doet (terwijl je wel parttime werkt) ook een studentenverzekering nemen?
Je zou zeggen van wel, je bent immers student.
pi_88440374
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 18:10 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Je zou zeggen van wel, je bent immers student.
Dan moeten we maar eens bellen met national academic, vriend is daar al verzekerd ivm werkgever en nu ie weer studeert voor een extra master klinkt de stuidentenverzekering als een stuk goedkopere optie. Ik weet niet wat voor pakket hij daar nu heeft, maar hij betaalt 137 euro pm!!
pi_88441589
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 17:10 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Wat voor extra's haal je uit die aanvullende verzekering? Ik vind dat ook goed verzekerd met alleen mijn basisdekking dus wat voegt die (dure) aanvullende verzekering toe?

En waarom niet overstappen als dat aardig wat geld per maand kan besparen? Het is zo gebeurd. Ben je verder nog student? Kijk dan eens naar studentenverzekeringen (National Academic bijvoorbeeld), ook dat kan behoorlijk wat geld schelen.

Ik betaal dit jaar 78 euro per maand voor mijn verzekering.
Nu dus niets. Anticonceptiepil wordt wel vergoed in aanvullende pakket, maar doordat ik niet boven eigen risico uitkom elk jaar, betaal ik hem wel gewoon. Voor mij hoeft dat dus niet meer in mijn aanvullende pakket te zitten.

2 dingen die ik heel belangrijk vind en waarvoor ik een aanvullend pakket nodig heb, zijn fysiotherapie en psychologische zorg. Het is niet zo dat ik al weet dat ik die volgend jaar nodig heb, maar die kans heb je denk ik altijd wel. En ik heb geen behoefte om daar zelf veel aan te moeten meebetalen. Op die punten wil ik dus mijn aanvullend pakket beslissen.

Ik ben geen student meer. Overstappen...tja ik ben conservatief wat dat betreft. Als een bedrijf mijn zaken goed regelt dan blijf ik daarbij. Dat geeft mij een vertrouwd gevoel. Ik heb nu mijn zaken bij VGZ en Interpolis geregeld. Dat zijn voor mij ook de 2 kandidaten. Mijn basisverzekering gaat me bij Interpolis 97,20 kosten (zonder extra kortingen voor alles in 1 polis) en bij VGZ 102,58. Dat is 5 euro waardoor Interpolis een lichte voorsprong heeft. Maar ik ben nu bezig met te kijken wie mij het beste en voordeligste aanvullende pakket kan bieden.
pi_88446684
Als je in mei 2011 18 wordt, wanneer moet je je dan aanmelden bij een zorgverzekeraar?
pi_88448276
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 20:44 schreef folkhemmet het volgende:
Als je in mei 2011 18 wordt, wanneer moet je je dan aanmelden bij een zorgverzekeraar?
Aangemeld bij een verzekeraar ben je nu ook al als het goed is. Wanneer je wilt overstappen naar een ander doe je dat per je verjaardag en ga je premie betalen per 1-6.
pi_88448885
quote:
Aangemeld bij een verzekeraar ben je nu ook al als het goed is. Wanneer je wilt overstappen naar een ander doe je dat per je verjaardag en ga je premie betalen per 1-6.
Ja, maar ik wil niet dezelfde verzekeraar als mijn ouders, ga dus overstappen.
pi_88461374
Misschien een domme vraag maar.. ik wordt bijna 18 (2 maanden) en ik moet dus een zorgverzekering hebben. Maar regel ik dat al voor mijn 18e of pas als ik 18 ben?
pi_88462406
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 01:57 schreef Nevermind.. het volgende:
Misschien een domme vraag maar.. ik wordt bijna 18 (2 maanden) en ik moet dus een zorgverzekering hebben. Maar regel ik dat al voor mijn 18e of pas als ik 18 ben?
Kan allebei, een maandje\ paar weken van te voren is het makkelijkst.
pi_88473248
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 18:54 schreef Lily1987 het volgende:
2 dingen die ik heel belangrijk vind en waarvoor ik een aanvullend pakket nodig heb, zijn fysiotherapie en psychologische zorg. Het is niet zo dat ik al weet dat ik die volgend jaar nodig heb, maar die kans heb je denk ik altijd wel. En ik heb geen behoefte om daar zelf veel aan te moeten meebetalen. Op die punten wil ik dus mijn aanvullend pakket beslissen.
Wat psychologische zorg betreft krijg je uit het basispakket ook al behoorlijk veel vergoed. Je krijgt 8 sessies eerstelijns (kortdurende) psychologische zorg vergoed, met een eigen bijdrage van 10 Euro per sessie, en tweedelijns (langdurige) zorg wordt zelfs volledig vergoed. Het demissionaire kabinet wou ook een eigen bijdrage voor de tweedelijns zorg invoeren, maar die beslissing is (voorlopig) weer teruggedraaid.

Met een aanvullende verzekering krijg je vaak die eigen bijdrage ook vergoed, en soms een aantal extra eerstelijns sessies, maar je moet je dus wel even goed afvragen of je dat wel nodig hebt en of het de extra premie dus waard is.
pi_88473550
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 14:50 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Wat psychologische zorg betreft krijg je uit het basispakket ook al behoorlijk veel vergoed. Je krijgt 8 sessies eerstelijns (kortdurende) psychologische zorg vergoed, met een eigen bijdrage van 10 Euro per sessie, en tweedelijns (langdurige) zorg wordt zelfs volledig vergoed. Het demissionaire kabinet wou ook een eigen bijdrage voor de tweedelijns zorg invoeren, maar die beslissing is (voorlopig) weer teruggedraaid.

Met een aanvullende verzekering krijg je vaak die eigen bijdrage ook vergoed, en soms een aantal extra eerstelijns sessies, maar je moet je dus wel even goed afvragen of je dat wel nodig hebt en of het de extra premie dus waard is.
Ik heb inmiddels gekozen voor Interpolis met aanvullende verzekering 2 sterren. Dan worden 4 extra zittingen eerstelijns vergoed. Heb je er 12 per jaar, dat lijkt me een mooi aantal. Verder worden ook 12 fysiotherapiebehandelingen vergoed.

Ik betaal 97,20 voor de basisverzekering en 8,46 voor de aanvullende verzekering. Dat komt op 105,66 per maand. Vind ik een mooi bedrag. Ik ga nu zelfs 5 euro per maand minder betalen dan dit jaar :P
pi_88474069
Tja ik heb eigenlijk nooit wat en ga er gemakshalve vanuit dat dat het komend jaar in die lijn zich zal voortzetten.

Momenteel heb ik basis, aanvullend, tandarts-aanvullend. Ik heb vandaag besloten om de gewone aanvullende eruit te gooien. Deze had ik alleen voor de pil, en voor mijn lenzen.

Per jaar ben ik 153 euro premie kwijt voor de aanvullende verzekering. Ik krijg max. 50 euro per jaar vergoed voor mijn lenzen. Mijn lenzen kosten mij op jaarbasis 240 euro. Minus die 50 euro betaal ik dus 190 euro, maar ik ben ook 153 euro premie kwijt, wat weer neer komt op 343. Dat ben ik gewoon kwijt.

Mijn pil krijg ik al niet vergoed, want dat gaat van je eigen risico af in eerste instantie. En ik heb die al in geen jaren opgekregen, dus ik verwacht niet dat dat komend jaar wel het geval zal zijn (ongelukken etc. daargelaten). Als ik mij niet aanvullend verzeker, bespaar ik mij 153 euro, en betaal ik 240 voor mijn lensen. Ik bespaar dus ruim 100 euro.

Tja en dan tanden, ik heb een vrij sterk gebit van mezelf. Verwacht daar ook geen rare dingen in, dus maar wel een verzekering voor gaatjes vullen/verdoving maar that's it.

Tja ik vraag me soms af waarom mensen zich zo over de top verzekeren. De helft moet je toch zelf bij betalen als het erop aan komt. Het enige wat nu gebeurt in dit nieuwe stelsel, is dat mensen alleen maar gaan bezuinigen op hun gezondheid.

Ik heb vroeger een plaatjesbeugel gehad, dus ik heb nu zo'n mooi bruggetje achter mijn tanden. Maar er waren wat lijmbolletjes losgelaten, dus dat 'moest' even geplakt worden. Kostte me 120 euro, 3 lijmbolletjes en een beetje slijpwerk zodat het niet zou gaan snijden aan mijn tong.

Nou de volgende keer mogen ze me het ding eruit slopen, echt waar.

Marktwerking? Ik merk er geen zak van.

Ik betaal nu voor als ik 80 ben, want dan ben ik een dure. Maar wie geeft mij de garantie dat ik 80 word?

Tja, ellenlange discussie. Ik denk dat ik er voor nu goed aan doe zo. En als ze me overhoop rijden tja, wie dan leeft wie dan zorgt. Het zijn geen normale bedragen meer. Als je het over een paar tientjes in de maand hebt a la, maar het loopt echt de spuigaten uit als je het mij vraagt.
pi_88474625
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 14:58 schreef Lily1987 het volgende:
Ik heb inmiddels gekozen voor Interpolis met aanvullende verzekering 2 sterren. Dan worden 4 extra zittingen eerstelijns vergoed. Heb je er 12 per jaar, dat lijkt me een mooi aantal. Verder worden ook 12 fysiotherapiebehandelingen vergoed.
Oh, dat is trouwens nieuw, ik zit al bij Interpolis en in 2010 kreeg je er nog max. 8 zittingen eerstelijns vergoed.
pi_88474990
Ik ga gewoon weer voor Anderzorg verhoogd eigen risico. (was in 2010 ¤ 58 per maand) Helaas heb ik 2009 mijn volledige eigen risico op moeten hoesten, maar ja dat kan gebeuren en we konden het ook missen.

Tanden: nooit wat mee aan de hand.
Aanvullend: zoveel vergoeden ze niet meer, ik heb lenzen maar om alleen daarvoor aanvullend te verzekeren.

Een verzekering is mijn inziens voor risico's die jezelf niet kan of wil dragen. Iedereen moet dat voor zichzelf afwegen.

Zaterdag overigens Sicko van Michael Moore gezien, ook al neem je alles met een korreltje zout dan nog ben ik een stuk blijer met ons systeem. Ik heb eigenlijk nooit wat maar ben blij dat het vergoed wordt als het wel ooit gebeurt.
pi_88475726
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 15:41 schreef exode het volgende:
Ik ga gewoon weer voor Anderzorg verhoogd eigen risico. (was in 2010 ¤ 58 per maand) Helaas heb ik 2009 mijn volledige eigen risico op moeten hoesten, maar ja dat kan gebeuren en we konden het ook missen.
Op hun site kun je 25,- "vroegboekkorting" ontvangen.
Weet alleen niet of dit voor bestaande klanten geldt, daar hoef je niet voor te vechten.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_88475778
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 16:02 schreef BertV het volgende:

[..]

Weet alleen niet of dit voor bestaande klanten geldt, daar hoef je niet voor te vechten.
Zag het ook, heb actievoorwaarden uiteraard gelezen en helaas alleen voor nieuwe klanten.
pi_88477433
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 17:46 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
Ik heb vandaag even gebeld en de voorwaaarden voor 2011 worden daar in de loop van volgende week bekend en op de site geplaatst. Maar hun huidige studentenzorgverzekering loopt maar tot 25 jaar ;( Dus dat zal waarschijnlijk niet gaan lukken om daar een studentenverzeking te krijgen, ondanks voltijdstudie.
pi_88478349
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 16:02 schreef BertV het volgende:

[..]

quote:
Wat is de vroegboekactie?
Met de vroegboekactie ontvang je ¤ 25 als je:
vóór 6 november 2010 het vroegboekformulier invult, en
vóór 1 januari 2011 bent overgestapt naar AnderZorg, en
18 jaar of ouder bent op het moment van deelname
:')

Goede actie van die gasten.
  FOK!fotograaf maandag 8 november 2010 @ 17:24:00 #120
13368 NiGeLaToR
pi_88479155
DSW heeft wel goede dekking vs prijsverhouding, heeft iemand ervaring met deze club?
  maandag 8 november 2010 @ 20:41:22 #121
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_88488171
Wat ik me eigenlijk steeds afvraag: veel zorgverzekeraars vergoeden voor lenzen/bril een bepaald maximum bedrag over een periode van 2 jaar. Ik ben altijd verzekerd geweest bij CZ, en zit nu te denken aan CZ direct. De extra aanvullende verzekering daarvan vergoed max. 200 euro voor lenzen/bril/laserbehandeling over een periode van 2 jaar. Maar wat als ik volgend jaar naar en andere verzekeraar overstap? Kan ik die 200 euro dan gewoon over alleen 2011 vergoed krijgen? Of werkt het zo niet?

Nou ja, bij nader inzien zou ik dan 22 euro per maand betalen, dus dan betaal ik over het hele jaar genomen meer aan die extra verzekering dan dat ik er voor lenzen aan terugkrijg. Toch niet zo interessant dus.

Ik heb wel altijd het idee gehad dat aanvullende tandartsverzekering belangrijk is. Gewoon omdat behandelingen aan je tanden zo enorm duur kunnen zijn. Maar inderdaad, ik heb best sterke tanden dus hoe groot is de kans dat ik meer dan mijn eigen risico moet betalen in een jaar. Zoals anderen zeggen, het kan dan inderdaad lonen om een aantal jaren geen aanvullende verzekering te nemen, en het geld dat je daarmee bespaart gebruiken om eventueel wel een keer een behandeling te betalen.

Maar vind het toch gewaagd, zeker omdat ik een tand heb zonder wortel die er zomaar een keer uit kan vallen. Maar ja, zul je altijd zien dat als dat gebeurt, het ook weer net iets is dat niet gedekt wordt... Toch nog maar even over nadenken denk ik...
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_88488366
Het rekensommetje voor tanden is niet zo moeilijk, ook de uitgebreidere pakketten vergoeden vaak maar tot een x bedrag. Zorg voor jezelf dat je een potje hebt van bijvoorbeeld 500 of 750 euro voor noodgevallen en vergeet heel die verzekering.

Een verzekering die tot 750 euro vergoed kost je al snel 25 euro per maand... Dat hoest ik dan zelf wel op als ik een keer wat heb.
  FOK!fotograaf maandag 8 november 2010 @ 21:48:17 #123
13368 NiGeLaToR
pi_88492282
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 20:45 schreef Dennis101 het volgende:
Het rekensommetje voor tanden is niet zo moeilijk, ook de uitgebreidere pakketten vergoeden vaak maar tot een x bedrag. Zorg voor jezelf dat je een potje hebt van bijvoorbeeld 500 of 750 euro voor noodgevallen en vergeet heel die verzekering.

Een verzekering die tot 750 euro vergoed kost je al snel 25 euro per maand... Dat hoest ik dan zelf wel op als ik een keer wat heb.
Nou ja, er zijn verzekeraars die alsnog 75% van bijvoorbeeld bepaalde ingrepen vergoeden. Ook als dat > 750 euro is. Dat is dus de zoektocht, de aanvullende pakketten verschillen op dat soort punten zo ontzettend veel. Met 750 euro kom je overigens niet ver als je wat met je gebit hebt, ik verwacht dan ook veel meer mensen met een minder gebit te gaan zien komende jaren.
pi_88492427
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 21:48 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Nou ja, er zijn verzekeraars die alsnog 75% van bijvoorbeeld bepaalde ingrepen vergoeden. Ook als dat > 750 euro is. Dat is dus de zoektocht, de aanvullende pakketten verschillen op dat soort punten zo ontzettend veel. Met 750 euro kom je overigens niet ver als je wat met je gebit hebt, ik verwacht dan ook veel meer mensen met een minder gebit te gaan zien komende jaren.
En daarom dus ook mijn tip om je er niet zomaar voor te verzekeren. Ik ben er zelf ook mee gestopt en dat heeft mij toch al de nodige euro's bespaart.
pi_88496378
Ik vond deze gegevens ergens. Ze zijn van 2008 dus wellicht dat het nu wat duurder is.

Een controle hier in Nederland bedraagt 19,10 euro. 1 Vlaksvulling kost 20,10 euro. 2 Vlaksvulling 32,60 euro en een 3 vlaksvulling 42,60 meervlaksvulling kost 60,20 euro. Daarbij komen altijd nog kosten van het etsen, dat verschilt weer per vulling. Een verdoving kost 12,50 euro

De kosten vallen mij erg mee.
pi_88496495
Gaatjes vullen is niet zo duur nee, als dat alles is valt het best uit eigen zak te betalen, op de site van het NMT en de NZA kun je de actuele tarieven terugvinden.

quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 15:13 schreef Twinkle20 het volgende:
Mijn pil krijg ik al niet vergoed, want dat gaat van je eigen risico af in eerste instantie. En ik heb die al in geen jaren opgekregen, dus ik verwacht niet dat dat komend jaar wel het geval zal zijn (ongelukken etc. daargelaten). Als ik mij niet aanvullend verzeker, bespaar ik mij 153 euro, en betaal ik 240 voor mijn lensen. Ik bespaar dus ruim 100 euro.

Volgend jaar is een aanvullend pakket waar anticonceptie in zit wel weer interessant omdat het uit de hoofdverzekering gehaald wordt. Dan krijg je het dus volledig vergoed zonder dat het met het eigen risico verrekend wordt.

quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 20:41 schreef Foeske het volgende:
Ik heb wel altijd het idee gehad dat aanvullende tandartsverzekering belangrijk is. Gewoon omdat behandelingen aan je tanden zo enorm duur kunnen zijn. Maar inderdaad, ik heb best sterke tanden dus hoe groot is de kans dat ik meer dan mijn eigen risico moet betalen in een jaar. Zoals anderen zeggen, het kan dan inderdaad lonen om een aantal jaren geen aanvullende verzekering te nemen, en het geld dat je daarmee bespaart gebruiken om eventueel wel een keer een behandeling te betalen.

Eigen risico en tandartszorg staan volledig los van elkaar, dus dat kun je buiten je rekensommetje houden (op die paar verzekeraars die het vrijwillig ER verrekenen met de aanvullende verzekering na).

[ Bericht 52% gewijzigd door _Ophelia_ op 08-11-2010 23:03:56 ]
  dinsdag 9 november 2010 @ 02:51:12 #127
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_88503040
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 13:47 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ook met een normale tandarts verzekering mag je praktisch alle kosten van een brug zelf betalen hoor. Alleen de allerduurste verzekeren geloof ik maar 1 brug of implantaat per jaar. Dus voor zoiets heb je niks van die aanvullende tandartsverzekering.
Precies. Echt, geloof me, tenzij je gebit een echt kerkhof is (van jongsafaan bedoel ik, en al die tijd verzekerd geweest - want als je jarenlang niks hebt laten doen aan die bakkes en ineens een serieus probleem hebt en je wilt je verzekeren daarom, word je waarschijnlijk geweigerd voor de verzekering! :X ), heb je helemaal niks aan een tandartsverzekering.

Je moet natuurlijk wel de discipline kunnen opbrengen om ook echt het uitgespaarde bedrag op te sparen. Dat doe ik dus wel, want als er ooit echt iets serieus aan de hand is, dan laat ik het ook zeker repareren. Ik zeg altijd: oud worden is niet erg, grijs haar is niet erg, etc. - maar een kunstgebitje, da's het begin van het einde. ;)

(jaaaa, ik ben wat ouder dan de meesten van jullie! :) )
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  dinsdag 9 november 2010 @ 03:01:45 #128
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_88503103
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 15:13 schreef Twinkle20 het volgende:Marktwerking? Ik merk er geen zak van.

Ik betaal nu voor als ik 80 ben, want dan ben ik een dure. Maar wie geeft mij de garantie dat ik 80 word?

Tja, ellenlange discussie. Ik denk dat ik er voor nu goed aan doe zo. En als ze me overhoop rijden tja, wie dan leeft wie dan zorgt. Het zijn geen normale bedragen meer. Als je het over een paar tientjes in de maand hebt a la, maar het loopt echt de spuigaten uit als je het mij vraagt.
Goeie post. Heb zelf ook geen donder gezien van die zogenaamde 'marktwerking' waardoor volgens meneer Hoogevoorst het allemaal zoveel goedkoper zou worden.

Sterker nog, dit systeem gaat de kant op van de USA, waar miljoenen mensen onverzekerd rondlopen omdat ze het allemaal niet meer kunnen betalen. En wat doen de regering in NL? Dat overduidelijk niet-werkende systeem kopiëren. Bravo! 8)7 :r
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_88503870
Zullen we de discussie over het zorgsysteem buiten dit topic houden?

Dit topic gaat over premies en dekkingen. :)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_88504067
Tot mijn eigen stomme verbazing kwamen we vorig jaar bij Delta Lloyd terecht. Voor ons (geen brillen, orthodontie of kiddies) op de juiste plekken de dekkingen en veel fysio. En zelfs wat alternatief. (Voor vriendlief.) Ook nog eens aanvullend en tand. Een forsere tand voor vriendlief.

En wat denk je, het was de goedkoopste. Delta Lloyd. De goedkoopste.
(met de door ons gewenste dekkingen dus.)

En ik moet zeggen, ze betalen uit als een dolle, snel en accuraat.

Dus ik hoop dat de premie in verhouding blijft en een snelle blik leert dat er nog niet zo veel veranderd lijkt. Maar weer eens polissen gaan vergelijken.

Overigens zijn wij graag wel wat verzekerd. Ik heb nogal eens stomme pech of rare dingen, dus een wat royalere verzekering geeft wel wat rust. :Y
  Eindredactie Games dinsdag 9 november 2010 @ 08:29:57 #131
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_88504209
Ach , dit jaar wordt het weer ZK met minium eigen risico aangezien ik aan de lopende band naar het ziekenhuis moet en dat ongeveer 300 euro per keer kost :) daarnaast een 4 sterren bijverzekering want anders worden me medicijnen niet vergoed ( bijbetaling is 70 euro per maand, dus ik ga er in principe nog op vooruit)
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  dinsdag 9 november 2010 @ 09:11:54 #132
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_88504876
FBTO is ook bekend, premie wordt ¤95 per maand

Bij volledig eigen risico (¤ 500,00 + ¤170 verplicht) is de premie ¤74,17.

[ Bericht 25% gewijzigd door twentemeisje op 09-11-2010 09:24:06 ]
pi_88505048
Anderzorg, volledig eigen risico ¤66,25. Veruit de goedkoopste op dit moment...
pi_88505273
Ik ziet door de bomen het bos niet meer. Ik heb hooikoorts en haal mijn 170 eigen risico er wel uit met pilletjes daarvoor en oogdruppels en de hele rambam. Ik ga 1 x per jaar op controle en heb 1 x per 3 jaar een gaatje. Zijn de controles (1 x per jaar) en incidenteel een gaatje gedekt in de basisverzekering? Daar heb ik dan in mijn geval genoeg aan.
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_88505346
Tandarts zit, behalve voor mensen tot 18, niet in het basispakket. Al denk ik dat je voor een controle en een incidenteel gaatje niet hoeft bij te verzekeren.
pi_88506361
Zit erover te denken volgend jaar Cesar Therapie te gaan volgen. Maar eens uitzoeken wat het kost om daarvoor te verzekeren en natuurlijk waar. Zou me niets verbazen als zelf betalen goedkoper is, ik loop alle genoemde verzekeringen eens langs.

Basisverzekering hou ik bij Anderzorg. Hebben in 2009 heel netjes forse bedragen uitbetaald :) Dus niet alleen de goedkoopste maar ook snel en correct.
  dinsdag 9 november 2010 @ 14:16:23 #137
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_88514988
Ik vind het een heel gedoe om verzekeringen te vergelijken.
Als je bijvoorbeeld kijkt naar Tandarts. Bij CZ vergoeden ze in het aanvullende basispakket 250 euro. Bij Anderzorg krijg je 100% van maximaal 3 behandelingen.
Lijkt me Anderzorg toch voordeliger, maar het vergemakkelijkt het vergelijken niet zeg :'(
Rayen 2½ jaar!
pi_88515430
Zat vorig jaar bij Menzis, op zich wel tevreden mee. Moet alleen vanaf nu dus ook de tandarts betalen. Is dit 7 euro per maand extra waard? Heb eigenlijk altijd alleen maar controles, nooit gaatjes. Al komen mijn verstandskiezen wel door, dus dat is een lastige afweging. Verder wil ik eigenlijk wel fysiotherapie en minimaal eigen risico.

Heb nu basisverzekering (104 euro) + aanvullend 1 voor Fysio (8) + tandarts(7) - 10 euro collectiviteitskorting = 110 euro.

Iemand die dit pakket flink goedkoper ziet? Anders blijf ik bij Menzis
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_88515449
Ik zit nog steeds bij de friesland. Want eerder kon ik niet overstappen ivm mijn aanvullende tandartsverzekering. Dit jaar maar wel eens verder kijken.

De bedragen van de friesland voor 2011 zijn:
standaard - 103,90
300+170 - 91,90
500+170 - 78

Dat scheelt nog niet zoveel met de anderen ;)
  dinsdag 9 november 2010 @ 15:20:04 #140
3485 kavorka
lure of the animal
pi_88517625
Voor degene die nadenken over een leeftijdsgebonden verzekering, maar er net buiten vallen (bv. anderzorg jong) net het "opmerkelijke" feit gehoord.

Alexander: Aan een AnderZorg Jong pakket is geen leeftijd verbonden.
Bezoeker: staat wel op de site
Bezoeker: Wil je bovenop de Basisverzekering meer dekking voor weinig premie en ben je tussen de 18 en 30 jaar oud? Kies dan voor onze aanvullende zorgverzekering voor jongeren.
Alexander: Dit is een advies. Echter mogen wij geen onderscheid maken in leeftijd.

Dus al ben je 43, dan kan je alsnog verzekergen via anderzorg jong :)
animal magnetism sexual attractive state
pi_88518183
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 15:20 schreef kavorka het volgende:
Dit is een advies. Echter mogen wij geen onderscheid maken in leeftijd.

man man, al die clubs zijn hetzelfde.
Wat een kul argument om dingen fout op je site te zetten zodat BertV braaf stopt met dat pakket.

[ Bericht 3% gewijzigd door BertV op 09-11-2010 15:47:14 ]
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_88523756
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 14:16 schreef TimeJumper het volgende:
Ik vind het een heel gedoe om verzekeringen te vergelijken.
Als je bijvoorbeeld kijkt naar Tandarts. Bij CZ vergoeden ze in het aanvullende basispakket 250 euro. Bij Anderzorg krijg je 100% van maximaal 3 behandelingen.
Lijkt me Anderzorg toch voordeliger, maar het vergemakkelijkt het vergelijken niet zeg :'(
Wat voor behandelingen vallen er onder die 3? Een consult kost namelijk maar 20 euro.

quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 10:15 schreef exode het volgende:
Zit erover te denken volgend jaar Cesar Therapie te gaan volgen. Maar eens uitzoeken wat het kost om daarvoor te verzekeren en natuurlijk waar. Zou me niets verbazen als zelf betalen goedkoper is, ik loop alle genoemde verzekeringen eens langs.

Basisverzekering hou ik bij Anderzorg. Hebben in 2009 heel netjes forse bedragen uitbetaald :) Dus niet alleen de goedkoopste maar ook snel en correct.
Hou je er wel rekening mee dat je meestal een toeslag van 25% of 50% betaalt voor een aanvullend pakket als je niet ook een basispakket bij die maarschappij afsluit.
pi_88527158
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 18:08 schreef _Ophelia_ het volgende:
Hou je er wel rekening mee dat je meestal een toeslag van 25% of 50% betaalt voor een aanvullend pakket als je niet ook een basispakket bij die maarschappij afsluit.
Thx voor de tip :)
pi_88531345
Kheb de Interpolis premies in je PM gegooid FH :)
pi_88533257
Ik heb het gezien :)

Ik gooi ze morgen even in het overzicht, als ik zeker weet dat er een FA is die HTML aan kan zetten :P
  dinsdag 9 november 2010 @ 22:24:15 #146
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_88535828
Ik heb nog geen brief van zilveren kruis gehad met de veranderingen. Moesten ze dat niet voor 1 november sturen? Of hoeven ze alleen maar te publiceren ipv iedere klant aanschrijven?
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_88536648
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:24 schreef _Flash_ het volgende:
Ik heb nog geen brief van zilveren kruis gehad met de veranderingen. Moesten ze dat niet voor 1 november sturen? Of hoeven ze alleen maar te publiceren ipv iedere klant aanschrijven?
Ik kreeg mijn polis vandaag pas, en op mijn werk versturen we ze nog t\m volgende week.
pi_88536854
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:24 schreef _Flash_ het volgende:
Heb ook niks er staan wel dingen op de website.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_88537637
Als ik nou volgend jaar naar Anderzorg wil, moet ik dan mijn huidige verzekering opzeggen? Of gebeurd dat automatisch?
pi_88538434
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:55 schreef blessed19 het volgende:
Als ik nou volgend jaar naar Anderzorg wil, moet ik dan mijn huidige verzekering opzeggen? Of gebeurd dat automatisch?
Dat moet je óf zelf doen óf Anderzorg voor je laten doen. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')