Wat voor extra's haal je uit die aanvullende verzekering? Ik vind dat ook goed verzekerd met alleen mijn basisdekking dus wat voegt die (dure) aanvullende verzekering toe?quote:Op zondag 7 november 2010 17:04 schreef Lily1987 het volgende:
Ik heb nu VGZ Jong. Net mijn premie berekend, 125 euro. Dat vind ik echt een fors bedrag. Mijn aanvullende verzekering Jong is 22,50 per maand. Ik ben de afgelopen 5 jaar 1 keer bij de huisarts geweest voor een blaasontsteking, of beter gezegd...alleen urine ingeleverd na telefonisch contact met assistent en daar heb ik toen antibiotica voor gehad. Verder 2jaarlijks tandartsbezoek en de anticonceptiepil en dat is alles wat ik aan medische kosten heb.
Toch wil ik wel goed verzekerd zijn voor het geval dat. Maar dat lijkt me met een goedkoper pakket ook mogelijk. Weet iemand zo de prijzen van de andere aanvullende pakketten van VGZ? Ik ben niet iemand die snel switcht van maatschappij.
Ik zit daarnaast ook te denken aan Interpolis omdat ik daar als Rabobanklid collectiviteitskorting kan krijgen en er al mijn doorlopende reisverzekering heb. Dat is dan nog eens 3 % extra korting ivm de alles-in-één-polis. Ik woon nu nog bij mijn ouders maar als ik straks mijn eigen huisje heb en meer verzekeringen daar afsluit, krijg ik nog meer extra korting (12 % maximaal per verzekering). Helaas is de premie nog niet bekend daar en ik vind het vergoedingenoverzicht van 2010 ook erg onduidelijk. Iemand ervaring met Interpolis als zorgverzekeraar? De cijfers van onderzoeken zoals die van de consumentenbond zijn in ieder geval goed.
Je zou zeggen van wel, je bent immers student.quote:Op zondag 7 november 2010 17:46 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
Bij national academic, kun je daar als 30 plusser die een officiële voltijd studie doet (terwijl je wel parttime werkt) ook een studentenverzekering nemen?
Dan moeten we maar eens bellen met national academic, vriend is daar al verzekerd ivm werkgever en nu ie weer studeert voor een extra master klinkt de stuidentenverzekering als een stuk goedkopere optie. Ik weet niet wat voor pakket hij daar nu heeft, maar hij betaalt 137 euro pm!!quote:Op zondag 7 november 2010 18:10 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Je zou zeggen van wel, je bent immers student.
Nu dus niets. Anticonceptiepil wordt wel vergoed in aanvullende pakket, maar doordat ik niet boven eigen risico uitkom elk jaar, betaal ik hem wel gewoon. Voor mij hoeft dat dus niet meer in mijn aanvullende pakket te zitten.quote:Op zondag 7 november 2010 17:10 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Wat voor extra's haal je uit die aanvullende verzekering? Ik vind dat ook goed verzekerd met alleen mijn basisdekking dus wat voegt die (dure) aanvullende verzekering toe?
En waarom niet overstappen als dat aardig wat geld per maand kan besparen? Het is zo gebeurd. Ben je verder nog student? Kijk dan eens naar studentenverzekeringen (National Academic bijvoorbeeld), ook dat kan behoorlijk wat geld schelen.
Ik betaal dit jaar 78 euro per maand voor mijn verzekering.
Aangemeld bij een verzekeraar ben je nu ook al als het goed is. Wanneer je wilt overstappen naar een ander doe je dat per je verjaardag en ga je premie betalen per 1-6.quote:Op zondag 7 november 2010 20:44 schreef folkhemmet het volgende:
Als je in mei 2011 18 wordt, wanneer moet je je dan aanmelden bij een zorgverzekeraar?
Thanksquote:Aangemeld bij een verzekeraar ben je nu ook al als het goed is. Wanneer je wilt overstappen naar een ander doe je dat per je verjaardag en ga je premie betalen per 1-6.
Kan allebei, een maandje\ paar weken van te voren is het makkelijkst.quote:Op maandag 8 november 2010 01:57 schreef Nevermind.. het volgende:
Misschien een domme vraag maar.. ik wordt bijna 18 (2 maanden) en ik moet dus een zorgverzekering hebben. Maar regel ik dat al voor mijn 18e of pas als ik 18 ben?
Wat psychologische zorg betreft krijg je uit het basispakket ook al behoorlijk veel vergoed. Je krijgt 8 sessies eerstelijns (kortdurende) psychologische zorg vergoed, met een eigen bijdrage van 10 Euro per sessie, en tweedelijns (langdurige) zorg wordt zelfs volledig vergoed. Het demissionaire kabinet wou ook een eigen bijdrage voor de tweedelijns zorg invoeren, maar die beslissing is (voorlopig) weer teruggedraaid.quote:Op zondag 7 november 2010 18:54 schreef Lily1987 het volgende:
2 dingen die ik heel belangrijk vind en waarvoor ik een aanvullend pakket nodig heb, zijn fysiotherapie en psychologische zorg. Het is niet zo dat ik al weet dat ik die volgend jaar nodig heb, maar die kans heb je denk ik altijd wel. En ik heb geen behoefte om daar zelf veel aan te moeten meebetalen. Op die punten wil ik dus mijn aanvullend pakket beslissen.
Ik heb inmiddels gekozen voor Interpolis met aanvullende verzekering 2 sterren. Dan worden 4 extra zittingen eerstelijns vergoed. Heb je er 12 per jaar, dat lijkt me een mooi aantal. Verder worden ook 12 fysiotherapiebehandelingen vergoed.quote:Op maandag 8 november 2010 14:50 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Wat psychologische zorg betreft krijg je uit het basispakket ook al behoorlijk veel vergoed. Je krijgt 8 sessies eerstelijns (kortdurende) psychologische zorg vergoed, met een eigen bijdrage van 10 Euro per sessie, en tweedelijns (langdurige) zorg wordt zelfs volledig vergoed. Het demissionaire kabinet wou ook een eigen bijdrage voor de tweedelijns zorg invoeren, maar die beslissing is (voorlopig) weer teruggedraaid.
Met een aanvullende verzekering krijg je vaak die eigen bijdrage ook vergoed, en soms een aantal extra eerstelijns sessies, maar je moet je dus wel even goed afvragen of je dat wel nodig hebt en of het de extra premie dus waard is.
Oh, dat is trouwens nieuw, ik zit al bij Interpolis en in 2010 kreeg je er nog max. 8 zittingen eerstelijns vergoed.quote:Op maandag 8 november 2010 14:58 schreef Lily1987 het volgende:
Ik heb inmiddels gekozen voor Interpolis met aanvullende verzekering 2 sterren. Dan worden 4 extra zittingen eerstelijns vergoed. Heb je er 12 per jaar, dat lijkt me een mooi aantal. Verder worden ook 12 fysiotherapiebehandelingen vergoed.
Op hun site kun je 25,- "vroegboekkorting" ontvangen.quote:Op maandag 8 november 2010 15:41 schreef exode het volgende:
Ik ga gewoon weer voor Anderzorg verhoogd eigen risico. (was in 2010 ¤ 58 per maand) Helaas heb ik 2009 mijn volledige eigen risico op moeten hoesten, maar ja dat kan gebeuren en we konden het ook missen.
Zag het ook, heb actievoorwaarden uiteraard gelezen en helaas alleen voor nieuwe klanten.quote:Op maandag 8 november 2010 16:02 schreef BertV het volgende:
[..]
Op hun site kun je 25,- "vroegboekkorting" ontvangen.
Weet alleen niet of dit voor bestaande klanten geldt, daar hoef je niet voor te vechten.
Ik heb vandaag even gebeld en de voorwaaarden voor 2011 worden daar in de loop van volgende week bekend en op de site geplaatst. Maar hun huidige studentenzorgverzekering loopt maar tot 25 jaarquote:Op zondag 7 november 2010 17:46 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
Bij national academic, kun je daar als 30 plusser die een officiële voltijd studie doet (terwijl je wel parttime werkt) ook een studentenverzekering nemen?
quote:Op maandag 8 november 2010 16:02 schreef BertV het volgende:
[..]
Op hun site kun je 25,- "vroegboekkorting" ontvangen.
Weet alleen niet of dit voor bestaande klanten geldt, daar hoef je niet voor te vechten.
quote:Wat is de vroegboekactie?
Met de vroegboekactie ontvang je ¤ 25 als je:
vóór 6 november 2010 het vroegboekformulier invult, en
vóór 1 januari 2011 bent overgestapt naar AnderZorg, en
18 jaar of ouder bent op het moment van deelname
Nou ja, er zijn verzekeraars die alsnog 75% van bijvoorbeeld bepaalde ingrepen vergoeden. Ook als dat > 750 euro is. Dat is dus de zoektocht, de aanvullende pakketten verschillen op dat soort punten zo ontzettend veel. Met 750 euro kom je overigens niet ver als je wat met je gebit hebt, ik verwacht dan ook veel meer mensen met een minder gebit te gaan zien komende jaren.quote:Op maandag 8 november 2010 20:45 schreef Dennis101 het volgende:
Het rekensommetje voor tanden is niet zo moeilijk, ook de uitgebreidere pakketten vergoeden vaak maar tot een x bedrag. Zorg voor jezelf dat je een potje hebt van bijvoorbeeld 500 of 750 euro voor noodgevallen en vergeet heel die verzekering.
Een verzekering die tot 750 euro vergoed kost je al snel 25 euro per maand... Dat hoest ik dan zelf wel op als ik een keer wat heb.
En daarom dus ook mijn tip om je er niet zomaar voor te verzekeren. Ik ben er zelf ook mee gestopt en dat heeft mij toch al de nodige euro's bespaart.quote:Op maandag 8 november 2010 21:48 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Nou ja, er zijn verzekeraars die alsnog 75% van bijvoorbeeld bepaalde ingrepen vergoeden. Ook als dat > 750 euro is. Dat is dus de zoektocht, de aanvullende pakketten verschillen op dat soort punten zo ontzettend veel. Met 750 euro kom je overigens niet ver als je wat met je gebit hebt, ik verwacht dan ook veel meer mensen met een minder gebit te gaan zien komende jaren.
Volgend jaar is een aanvullend pakket waar anticonceptie in zit wel weer interessant omdat het uit de hoofdverzekering gehaald wordt. Dan krijg je het dus volledig vergoed zonder dat het met het eigen risico verrekend wordt.quote:Op maandag 8 november 2010 15:13 schreef Twinkle20 het volgende:
Mijn pil krijg ik al niet vergoed, want dat gaat van je eigen risico af in eerste instantie. En ik heb die al in geen jaren opgekregen, dus ik verwacht niet dat dat komend jaar wel het geval zal zijn (ongelukken etc. daargelaten). Als ik mij niet aanvullend verzeker, bespaar ik mij 153 euro, en betaal ik 240 voor mijn lensen. Ik bespaar dus ruim 100 euro.
Eigen risico en tandartszorg staan volledig los van elkaar, dus dat kun je buiten je rekensommetje houden (op die paar verzekeraars die het vrijwillig ER verrekenen met de aanvullende verzekering na).quote:Op maandag 8 november 2010 20:41 schreef Foeske het volgende:
Ik heb wel altijd het idee gehad dat aanvullende tandartsverzekering belangrijk is. Gewoon omdat behandelingen aan je tanden zo enorm duur kunnen zijn. Maar inderdaad, ik heb best sterke tanden dus hoe groot is de kans dat ik meer dan mijn eigen risico moet betalen in een jaar. Zoals anderen zeggen, het kan dan inderdaad lonen om een aantal jaren geen aanvullende verzekering te nemen, en het geld dat je daarmee bespaart gebruiken om eventueel wel een keer een behandeling te betalen.
Precies. Echt, geloof me, tenzij je gebit een echt kerkhof is (van jongsafaan bedoel ik, en al die tijd verzekerd geweest - want als je jarenlang niks hebt laten doen aan die bakkes en ineens een serieus probleem hebt en je wilt je verzekeren daarom, word je waarschijnlijk geweigerd voor de verzekering!quote:Op zondag 7 november 2010 13:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ook met een normale tandarts verzekering mag je praktisch alle kosten van een brug zelf betalen hoor. Alleen de allerduurste verzekeren geloof ik maar 1 brug of implantaat per jaar. Dus voor zoiets heb je niks van die aanvullende tandartsverzekering.
Goeie post. Heb zelf ook geen donder gezien van die zogenaamde 'marktwerking' waardoor volgens meneer Hoogevoorst het allemaal zoveel goedkoper zou worden.quote:Op maandag 8 november 2010 15:13 schreef Twinkle20 het volgende:Marktwerking? Ik merk er geen zak van.
Ik betaal nu voor als ik 80 ben, want dan ben ik een dure. Maar wie geeft mij de garantie dat ik 80 word?
Tja, ellenlange discussie. Ik denk dat ik er voor nu goed aan doe zo. En als ze me overhoop rijden tja, wie dan leeft wie dan zorgt. Het zijn geen normale bedragen meer. Als je het over een paar tientjes in de maand hebt a la, maar het loopt echt de spuigaten uit als je het mij vraagt.
man man, al die clubs zijn hetzelfde.quote:Op dinsdag 9 november 2010 15:20 schreef kavorka het volgende:
Dit is een advies. Echter mogen wij geen onderscheid maken in leeftijd.
Wat voor behandelingen vallen er onder die 3? Een consult kost namelijk maar 20 euro.quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:16 schreef TimeJumper het volgende:
Ik vind het een heel gedoe om verzekeringen te vergelijken.
Als je bijvoorbeeld kijkt naar Tandarts. Bij CZ vergoeden ze in het aanvullende basispakket 250 euro. Bij Anderzorg krijg je 100% van maximaal 3 behandelingen.
Lijkt me Anderzorg toch voordeliger, maar het vergemakkelijkt het vergelijken niet zeg
Hou je er wel rekening mee dat je meestal een toeslag van 25% of 50% betaalt voor een aanvullend pakket als je niet ook een basispakket bij die maarschappij afsluit.quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:15 schreef exode het volgende:
Zit erover te denken volgend jaar Cesar Therapie te gaan volgen. Maar eens uitzoeken wat het kost om daarvoor te verzekeren en natuurlijk waar. Zou me niets verbazen als zelf betalen goedkoper is, ik loop alle genoemde verzekeringen eens langs.
Basisverzekering hou ik bij Anderzorg. Hebben in 2009 heel netjes forse bedragen uitbetaaldDus niet alleen de goedkoopste maar ook snel en correct.
Thx voor de tipquote:Op dinsdag 9 november 2010 18:08 schreef _Ophelia_ het volgende:
Hou je er wel rekening mee dat je meestal een toeslag van 25% of 50% betaalt voor een aanvullend pakket als je niet ook een basispakket bij die maarschappij afsluit.
Ik kreeg mijn polis vandaag pas, en op mijn werk versturen we ze nog t\m volgende week.quote:Op dinsdag 9 november 2010 22:24 schreef _Flash_ het volgende:
Ik heb nog geen brief van zilveren kruis gehad met de veranderingen. Moesten ze dat niet voor 1 november sturen? Of hoeven ze alleen maar te publiceren ipv iedere klant aanschrijven?
Heb ook niks er staan wel dingen op de website.quote:Op dinsdag 9 november 2010 22:24 schreef _Flash_ het volgende:
Ik heb nog geen brief van zilveren kruis gehad met de veranderingen. Moesten ze dat niet voor 1 november sturen? Of hoeven ze alleen maar te publiceren ipv iedere klant aanschrijven?
Dat moet je óf zelf doen óf Anderzorg voor je laten doen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 22:55 schreef blessed19 het volgende:
Als ik nou volgend jaar naar Anderzorg wil, moet ik dan mijn huidige verzekering opzeggen? Of gebeurd dat automatisch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |