abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88354449
OP is aangevuld, maar is niet eenvoudig leesbaar nog. Ik zoek nog even naar een manier om een net overzicht te krijgen.

Overigens: er staat bij Salland een fout op de website, waarschijnlijk ( *klik*. De verzekering met het hoogste eigen risico staat voor een tientje te laag vermeld, volgens mij.)

Dit ter leering ende vermeack... ;(
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_88355503
Ik blijf met m'n basisverzekering gewoon zitten, ik ga wel nog naar aanvullende verzekeringen kijken i.v.m. een chronisch gezondheidsprobleem waar fysio zomaar eens nodig voor zou kunnen zijn en i.v.m. orthopedische zooltjes en bril. Dat moet ik dus nog even gaan uitrekenen. Verder word ik met de medicijnen die ik krijg toch al keihard genaaid door de no-claim, een eigen risico ga ik daar niet nog eens bij nemen.
  vrijdag 5 november 2010 @ 10:47:52 #78
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_88356243
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 09:11 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Hier ook iemand met volledig eigen risico. Betaal nu ongeveer 65 euro in de maand. Al een paar jaar lang, dus een eventueel iets dat me 500 kost heb ik er al lang en breed uit.
En wanneer gaat je dit geld kosten? Als je in het ziekenhuis komt te liggen of als je naar de eerste hulp wordt gebracht neem ik aan?

En huisartsenbezoek telt dus niet mee voor je eigen risico en blijft dus altijd gratis?
  Licht Ontvlambaar vrijdag 5 november 2010 @ 10:51:27 #79
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_88356388
Alles, behalve:

• de huisarts;
• tandheelkundige zorg in het jeugdpakket tot 22 jaar;
• verloskundige zorg en kraamzorg;
• gratis bevolkingsonderzoeken, bijvoorbeeld borstkankeronderzoek;
• de griepprik voor risicogroepen;
• zorg die door uw aanvullende verzekering wordt vergoed.

Aanvulling: Dit geldt voor het verplicht eigen risico, weet niet of het ook voor vrijwillig eigen risico geldt?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_88356462
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 10:47 schreef Zwansen het volgende:
En huisartsenbezoek telt dus niet mee voor je eigen risico en blijft dus altijd gratis?
Wel "gratis" voor de no-claim, niet voor je eigen risico toch?
pi_88356668
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 10:53 schreef Sessy het volgende:

[..]

Wel "gratis" voor de no-claim, niet voor je eigen risico toch?
De no claim bestaat niet meer?
pi_88358484
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 10:51 schreef Sjeen het volgende:
Alles, behalve:

• de huisarts;
• tandheelkundige zorg in het jeugdpakket tot 22 jaar;
• verloskundige zorg en kraamzorg;
• gratis bevolkingsonderzoeken, bijvoorbeeld borstkankeronderzoek;
• de griepprik voor risicogroepen;
• zorg die door uw aanvullende verzekering wordt vergoed.

Aanvulling: Dit geldt voor het verplicht eigen risico, weet niet of het ook voor vrijwillig eigen risico geldt?
Dit is een hele goede, dit is inderdaad niet bij iedere verzekering zo! In mijn geval, bij CZ, wordt het vrijwillig eigen risico beschouwd als het verplichte eigen risico. Agis, UMC, Zilveren Kruis, en VGZ doen dit uit mijn hoofd ook.

Maar dat is niet wettelijk geregeld, dus let er wel op bij het afsluiten van je verzekering...
pi_88360423
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 10:58 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
De no claim bestaat niet meer?
Jaja ze kunnen het anders noemen maar het idee blijft hetzelfde. :'(
pi_88360681
Ik zit al een tijdje bij Zilveren Kruis omdat ik korting krijg via mijn werkgever. Maar met maximaal eigen risico betaal ik straks net zoveel als in het begin met minimaal eigen risico :{. Toch maar eens zien of ik kan switchen.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  Moderator vrijdag 5 november 2010 @ 12:48:51 #85
155227 crew  Guppy
dus
pi_88360682
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 12:40 schreef Sessy het volgende:

[..]

No claim was dat je geld terugkreeg als je niks declareerde (dat waren nog eens tijden). Dat is er toch helemaal niet meer, ook niet onder een andere naam?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_88360778
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 12:40 schreef Sessy het volgende:

[..]

Er is ook niet iets vergelijkbaar momenteel.
pi_88360805
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 12:48 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
No claim was dat je geld terugkreeg als je niks declareerde (dat waren nog eens tijden). Dat is er toch helemaal niet meer, ook niet onder een andere naam?
Geld wat je eerst had betaald. Stel, je zorgpremie is op jaarbasis 1200, heb je geen medische zorg nodig, dan krijg je 150 terug; dan is je jaarpremie eigenlijk 1050 euro en heb je 150 euro eigen risico. Het principe is precies hetzelfde gebleven: als je geen geneesmiddelen en/of ziekenhuiszorg nodig hebt, ben je op jaarbasis goedkoper uit.

Dat is net zo iets als mensen die geld denken te "krijgen" van de belastingdienst. Ammehoela, dat geld heb je eerst zelf betaald; dat is gewoon van jou; je kan het hooguit terugkrijgen.
  Moderator vrijdag 5 november 2010 @ 13:00:56 #88
155227 crew  Guppy
dus
pi_88361124
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 12:51 schreef Sessy het volgende:

[..]

Geld wat je eerst had betaald. Stel, je zorgpremie is op jaarbasis 1200, heb je geen medische zorg nodig, dan krijg je 150 terug; dan is je jaarpremie eigenlijk 1050 euro en heb je 150 euro eigen risico. Het principe is precies hetzelfde gebleven: als je geen geneesmiddelen en/of ziekenhuiszorg nodig hebt, ben je op jaarbasis goedkoper uit.

Dat is net zo iets als mensen die geld denken te "krijgen" van de belastingdienst. Ammehoela, dat geld heb je eerst zelf betaald; dat is gewoon van jou; je kan het hooguit terugkrijgen.
Ik zeg toch ook dat het geld is wat je terugkreeg, dan heb je het dus eerst betaald ja.

Overigens klopt je redenatie wel. Het malle is alleen dat ik ten tijde van de no claim inderdaad netto 1050 betaalde, en nu betaal ik 1300. Met een beetje pech komt daar dan nog 170 bij aan eigen risico. Netto betaal ik nu dus eigenlijk 1470.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_88361269
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 16:02 schreef Redah het volgende:

[..]

Ik bedoelde hier meer dat er 'kerngezonde' mensen zich optimaal verzekeren 'voor het geval dat'. Moeten ze helemaal zelf weten natuurlijk, maar niet iedereen verdiept zich er goed genoeg in, en denkt bijvoorbeeld niets aan een aanvullend pakket te hebben als ze een eigen risico hebben. Wat onzin is.
[..]

Waarom zou ik dit doen? Voor die 74 Euro die ik nu per maand betaal (85 Euro in 2011) heb ik al een tandartsverzekering die tot 250 Euro vergoedt. Dus volgens mij zit ik qua slimheid wel goed :)
Ik denk dat ik hetzelfde ga doen als jij dit jaar. Vorig jaar ook CZ-direct gehad en tevreden mee :)
Betaalde in 2010 95 euro.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  vrijdag 5 november 2010 @ 13:13:13 #90
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_88361524
En waar ben je verzekerd als ik vragen mag?
Rayen 2½ jaar!
pi_88361902
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 13:13 schreef TimeJumper het volgende:
En waar ben je verzekerd als ik vragen mag?
Als je het over mij hebt: CZ-direct. En nee ik werk niet voor ze, maar ben wel dik tevreden, vanwege de goedkope premie en omdat het eigenlijk 'gewoon' CZ is.

Wat ik voordeel vind, bijvoorbeeld: Ik ben met mijn vriendin vaccinaties gaan halen. Zij moest de originele factuur kopieren voor zichzelf, de originele in een envelop (met postzegel) opsturen, en enkele weken later had ze het geld terug. Op de zaterdag dat we terug kwamen van de vaccinaties heb ik mijn factuur onder de scanner gelegd, geupload op de website, en de vrijdag daarna had ik mijn geld terug. Geweldig :)

Het is wel zo dat je niet-spoedeisende medicijnen via internet moet bestellen (volgens mij ook de pil enzo), wat vervolgens (gratis) thuisbezorgd wordt. Maar, ga je naar de huisarts en schrijft die je iets voor waar je die dag nog mee moet beginnen, dan haal je het gewoon bij je eigen apotheek en ben je klaar. Is het niet spoedeisend, en haal je het toch bij je eigen apotheek ipv via internet, dan krijg je maar 80% vergoed, geloof ik.

Maar ik ben gewoon zeer tevreden met maar 74 Euro (in 2011: 85 Euro) betalen, en daarvoor ook gewoon vaccinaties, brillen/lenzen, fysio, en de tandarts vergoed krijgen :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2010 13:26:11 ]
pi_88362436
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 12:51 schreef Sessy het volgende:

[..]

Natuurlijk is het niet hetzelfde. No claim kreeg je terug als je niets claimde. Eigen risico niet.
pi_88363761
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 13:24 schreef Redah het volgende:

[..]

Als je het over mij hebt: CZ-direct. En nee ik werk niet voor ze, maar ben wel dik tevreden, vanwege de goedkope premie en omdat het eigenlijk 'gewoon' CZ is.

Wat ik voordeel vind, bijvoorbeeld: Ik ben met mijn vriendin vaccinaties gaan halen. Zij moest de originele factuur kopieren voor zichzelf, de originele in een envelop (met postzegel) opsturen, en enkele weken later had ze het geld terug. Op de zaterdag dat we terug kwamen van de vaccinaties heb ik mijn factuur onder de scanner gelegd, geupload op de website, en de vrijdag daarna had ik mijn geld terug. Geweldig :)

Het is wel zo dat je niet-spoedeisende medicijnen via internet moet bestellen (volgens mij ook de pil enzo), wat vervolgens (gratis) thuisbezorgd wordt. Maar, ga je naar de huisarts en schrijft die je iets voor waar je die dag nog mee moet beginnen, dan haal je het gewoon bij je eigen apotheek en ben je klaar. Is het niet spoedeisend, en haal je het toch bij je eigen apotheek ipv via internet, dan krijg je maar 80% vergoed, geloof ik.

Maar ik ben gewoon zeer tevreden met maar 74 Euro (in 2011: 85 Euro) betalen, en daarvoor ook gewoon vaccinaties, brillen/lenzen, fysio, en de tandarts vergoed krijgen :)
Mijn niet spoedeisende herhaalrecepten doe ik in een brievenbus bij de dokter en dan kan ik na 1 werkdag mijn medicatie gewoon ophalen bij mijn eigen apotheek 8-) Heb er geen commentaar op gehad. Dat van die vergoeding weet ik niet, ik betaal evenveel als bij VGZ vorig jaar, gewoon de vergoeding die ervoor staat.
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  vrijdag 5 november 2010 @ 14:22:16 #94
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_88363993
quote:
Op donderdag 4 november 2010 16:31 schreef BertV het volgende:

[..]

...en DAAR ga ik ook mee stoppen. :P

Ik betaal ook zo'n 150 euro per jaar om maximaal 250 vergoed te krijgen.
Jaar: 2x controle, 2x tandsteen. Vergoeden ze maximaal 1x tandsteen.
Totaal vergoed dat jaar: 130,-.

Dat geneuzel, als je het kan betalen, ga het dan niet verzekeren.
Tenzij je bakkes (of dat van je kinderen) een kompleet kerkhof is, moet je je NOOIT voor tandartskosten verzekeren. Je kan dat makkelijk zelf betalen, en als je verstandig bent, bouw je van de uitgespaarde premies een fijn spaarpotje op voor 'als' er ooit iets gebeurt.

Je bent meteen ook van die onzin van 'twee keer controle per jaar' af als je niet verzekerd bent. Dat hoeft namelijk helemaal niet als je een goed gebit hebt en dat gewoon goed verzorgt. Ik ga eens in de twee à drie jaar naar de tandarts, en wat dacht je, op een enkele keer tandsteen verwijderen na, al ruim tien jaar niets aan de hand.
Van mijn 'uitgespaarde tandartsverzekeringspremie'-spaarpotje kan ik inmiddels makkelijk een goude kies betalen. ;)

Het is maar een tip, mensen - verzeker nooit iets dat je makkelijk uit eigen zak kunt betalen.
Maar ja... Nederlanders zijn, zoals ze in het buitenland altijd zeggen, 'verzekerings-ziek'.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_88366534
De aanvullende verzekering van CZ-direct die ik heb is geen aparte tandartsverzekering O+ Ook de anticonceptie boven de 22 jaar wordt volledig vergoed bijvoorbeeld, en ik heb mijn bril gedeclareerd.
pi_88367427
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 14:22 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Van mijn 'uitgespaarde tandartsverzekeringspremie'-spaarpotje kan ik inmiddels makkelijk een goude kies betalen. ;)
Als je een keer echt een paar bruggen nodig hebt of implantaten kun je die zooi altijd nog in Tsjechie laten zetten. Goedkoper, en wel gewoon op Europees niveau qua kwaliteit. Half Duitsland laat d'r ook alle grote tandwerken verrichten. :Y
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 10:27:39 #97
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_88425935
Ik hoop dat interpolis bij mij als student ook rond de 85 euro blijft zónder tandarts. Tandarts pakketje erbij maakt 92 euro :s) !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_88431286
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 15:46 schreef Sessy het volgende:

[..]

Als je een keer echt een paar bruggen nodig hebt of implantaten kun je die zooi altijd nog in Tsjechie laten zetten. Goedkoper, en wel gewoon op Europees niveau qua kwaliteit. Half Duitsland laat d'r ook alle grote tandwerken verrichten. :Y
Ook met een normale tandarts verzekering mag je praktisch alle kosten van een brug zelf betalen hoor. Alleen de allerduurste verzekeren geloof ik maar 1 brug of implantaat per jaar. Dus voor zoiets heb je niks van die aanvullende tandartsverzekering.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_88438127
Ik heb nu VGZ Jong. Net mijn premie berekend, 125 euro. Dat vind ik echt een fors bedrag. Mijn aanvullende verzekering Jong is 22,50 per maand. Ik ben de afgelopen 5 jaar 1 keer bij de huisarts geweest voor een blaasontsteking, of beter gezegd...alleen urine ingeleverd na telefonisch contact met assistent en daar heb ik toen antibiotica voor gehad. Verder 2jaarlijks tandartsbezoek en de anticonceptiepil en dat is alles wat ik aan medische kosten heb.

Toch wil ik wel goed verzekerd zijn voor het geval dat. Maar dat lijkt me met een goedkoper pakket ook mogelijk. Weet iemand zo de prijzen van de andere aanvullende pakketten van VGZ? Ik ben niet iemand die snel switcht van maatschappij.

Ik zit daarnaast ook te denken aan Interpolis omdat ik daar als Rabobanklid collectiviteitskorting kan krijgen en er al mijn doorlopende reisverzekering heb. Dat is dan nog eens 3 % extra korting ivm de alles-in-één-polis. Ik woon nu nog bij mijn ouders maar als ik straks mijn eigen huisje heb en meer verzekeringen daar afsluit, krijg ik nog meer extra korting (12 % maximaal per verzekering). Helaas is de premie nog niet bekend daar en ik vind het vergoedingenoverzicht van 2010 ook erg onduidelijk. Iemand ervaring met Interpolis als zorgverzekeraar? De cijfers van onderzoeken zoals die van de consumentenbond zijn in ieder geval goed.
pi_88438182
ik ga 1-2 keer pj naar de mondhygiëniste, moet eens opzoeken hoeveel dat me kost en of een tandartsverzekering slim is. Tot nu toe ben ik als student altijd meeverzekerd met mijn ouders :')

Heb trouwens ook bril en lenzen, maar daar krijg je toch nooit veel voor terug. Ik neig naar iets dat zo goedkoop mogelijk is, dus veel eigen risico. Ik ben mijn hele leven 3 keer bij een dokter geweest :Y

Werk in de zorg trouwens, dus dacht IZZ te nemen, maar die is dus niet goedkoop?

Ga maar even zoeken en ook andere verzekeringen voor reis en inboedel en auto oversluiten, die lopen bij mij allemaal in januari af.

[ Bericht 19% gewijzigd door Appelblauwzeegroen op 07-11-2010 17:13:33 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')