En wanneer gaat je dit geld kosten? Als je in het ziekenhuis komt te liggen of als je naar de eerste hulp wordt gebracht neem ik aan?quote:Op vrijdag 5 november 2010 09:11 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Hier ook iemand met volledig eigen risico. Betaal nu ongeveer 65 euro in de maand. Al een paar jaar lang, dus een eventueel iets dat me 500 kost heb ik er al lang en breed uit.
Wel "gratis" voor de no-claim, niet voor je eigen risico toch?quote:Op vrijdag 5 november 2010 10:47 schreef Zwansen het volgende:
En huisartsenbezoek telt dus niet mee voor je eigen risico en blijft dus altijd gratis?
De no claim bestaat niet meer?quote:Op vrijdag 5 november 2010 10:53 schreef Sessy het volgende:
[..]
Wel "gratis" voor de no-claim, niet voor je eigen risico toch?
Dit is een hele goede, dit is inderdaad niet bij iedere verzekering zo! In mijn geval, bij CZ, wordt het vrijwillig eigen risico beschouwd als het verplichte eigen risico. Agis, UMC, Zilveren Kruis, en VGZ doen dit uit mijn hoofd ook.quote:Op vrijdag 5 november 2010 10:51 schreef Sjeen het volgende:
Alles, behalve:
• de huisarts;
• tandheelkundige zorg in het jeugdpakket tot 22 jaar;
• verloskundige zorg en kraamzorg;
• gratis bevolkingsonderzoeken, bijvoorbeeld borstkankeronderzoek;
• de griepprik voor risicogroepen;
• zorg die door uw aanvullende verzekering wordt vergoed.
Aanvulling: Dit geldt voor het verplicht eigen risico, weet niet of het ook voor vrijwillig eigen risico geldt?
Jaja ze kunnen het anders noemen maar het idee blijft hetzelfde.quote:Op vrijdag 5 november 2010 10:58 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
De no claim bestaat niet meer?
No claim was dat je geld terugkreeg als je niks declareerde (dat waren nog eens tijden). Dat is er toch helemaal niet meer, ook niet onder een andere naam?quote:Op vrijdag 5 november 2010 12:40 schreef Sessy het volgende:
[..]
Jaja ze kunnen het anders noemen maar het idee blijft hetzelfde.
Er is ook niet iets vergelijkbaar momenteel.quote:Op vrijdag 5 november 2010 12:40 schreef Sessy het volgende:
[..]
Jaja ze kunnen het anders noemen maar het idee blijft hetzelfde.
Geld wat je eerst had betaald. Stel, je zorgpremie is op jaarbasis 1200, heb je geen medische zorg nodig, dan krijg je 150 terug; dan is je jaarpremie eigenlijk 1050 euro en heb je 150 euro eigen risico. Het principe is precies hetzelfde gebleven: als je geen geneesmiddelen en/of ziekenhuiszorg nodig hebt, ben je op jaarbasis goedkoper uit.quote:Op vrijdag 5 november 2010 12:48 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
No claim was dat je geld terugkreeg als je niks declareerde (dat waren nog eens tijden). Dat is er toch helemaal niet meer, ook niet onder een andere naam?
Ik zeg toch ook dat het geld is wat je terugkreeg, dan heb je het dus eerst betaald ja.quote:Op vrijdag 5 november 2010 12:51 schreef Sessy het volgende:
[..]
Geld wat je eerst had betaald. Stel, je zorgpremie is op jaarbasis 1200, heb je geen medische zorg nodig, dan krijg je 150 terug; dan is je jaarpremie eigenlijk 1050 euro en heb je 150 euro eigen risico. Het principe is precies hetzelfde gebleven: als je geen geneesmiddelen en/of ziekenhuiszorg nodig hebt, ben je op jaarbasis goedkoper uit.
Dat is net zo iets als mensen die geld denken te "krijgen" van de belastingdienst. Ammehoela, dat geld heb je eerst zelf betaald; dat is gewoon van jou; je kan het hooguit terugkrijgen.
Ik denk dat ik hetzelfde ga doen als jij dit jaar. Vorig jaar ook CZ-direct gehad en tevreden meequote:Op donderdag 4 november 2010 16:02 schreef Redah het volgende:
[..]
Ik bedoelde hier meer dat er 'kerngezonde' mensen zich optimaal verzekeren 'voor het geval dat'. Moeten ze helemaal zelf weten natuurlijk, maar niet iedereen verdiept zich er goed genoeg in, en denkt bijvoorbeeld niets aan een aanvullend pakket te hebben als ze een eigen risico hebben. Wat onzin is.
[..]
Waarom zou ik dit doen? Voor die 74 Euro die ik nu per maand betaal (85 Euro in 2011) heb ik al een tandartsverzekering die tot 250 Euro vergoedt. Dus volgens mij zit ik qua slimheid wel goed
Als je het over mij hebt: CZ-direct. En nee ik werk niet voor ze, maar ben wel dik tevreden, vanwege de goedkope premie en omdat het eigenlijk 'gewoon' CZ is.quote:Op vrijdag 5 november 2010 13:13 schreef TimeJumper het volgende:
En waar ben je verzekerd als ik vragen mag?
Natuurlijk is het niet hetzelfde. No claim kreeg je terug als je niets claimde. Eigen risico niet.quote:Op vrijdag 5 november 2010 12:51 schreef Sessy het volgende:
[..]
Geld wat je eerst had betaald. Stel, je zorgpremie is op jaarbasis 1200, heb je geen medische zorg nodig, dan krijg je 150 terug; dan is je jaarpremie eigenlijk 1050 euro en heb je 150 euro eigen risico. Het principe is precies hetzelfde gebleven: als je geen geneesmiddelen en/of ziekenhuiszorg nodig hebt, ben je op jaarbasis goedkoper uit.
Dat is net zo iets als mensen die geld denken te "krijgen" van de belastingdienst. Ammehoela, dat geld heb je eerst zelf betaald; dat is gewoon van jou; je kan het hooguit terugkrijgen.
Mijn niet spoedeisende herhaalrecepten doe ik in een brievenbus bij de dokter en dan kan ik na 1 werkdag mijn medicatie gewoon ophalen bij mijn eigen apotheekquote:Op vrijdag 5 november 2010 13:24 schreef Redah het volgende:
[..]
Als je het over mij hebt: CZ-direct. En nee ik werk niet voor ze, maar ben wel dik tevreden, vanwege de goedkope premie en omdat het eigenlijk 'gewoon' CZ is.
Wat ik voordeel vind, bijvoorbeeld: Ik ben met mijn vriendin vaccinaties gaan halen. Zij moest de originele factuur kopieren voor zichzelf, de originele in een envelop (met postzegel) opsturen, en enkele weken later had ze het geld terug. Op de zaterdag dat we terug kwamen van de vaccinaties heb ik mijn factuur onder de scanner gelegd, geupload op de website, en de vrijdag daarna had ik mijn geld terug. Geweldig
Het is wel zo dat je niet-spoedeisende medicijnen via internet moet bestellen (volgens mij ook de pil enzo), wat vervolgens (gratis) thuisbezorgd wordt. Maar, ga je naar de huisarts en schrijft die je iets voor waar je die dag nog mee moet beginnen, dan haal je het gewoon bij je eigen apotheek en ben je klaar. Is het niet spoedeisend, en haal je het toch bij je eigen apotheek ipv via internet, dan krijg je maar 80% vergoed, geloof ik.
Maar ik ben gewoon zeer tevreden met maar 74 Euro (in 2011: 85 Euro) betalen, en daarvoor ook gewoon vaccinaties, brillen/lenzen, fysio, en de tandarts vergoed krijgen
Tenzij je bakkes (of dat van je kinderen) een kompleet kerkhof is, moet je je NOOIT voor tandartskosten verzekeren. Je kan dat makkelijk zelf betalen, en als je verstandig bent, bouw je van de uitgespaarde premies een fijn spaarpotje op voor 'als' er ooit iets gebeurt.quote:Op donderdag 4 november 2010 16:31 schreef BertV het volgende:
[..]
...en DAAR ga ik ook mee stoppen.
Ik betaal ook zo'n 150 euro per jaar om maximaal 250 vergoed te krijgen.
Jaar: 2x controle, 2x tandsteen. Vergoeden ze maximaal 1x tandsteen.
Totaal vergoed dat jaar: 130,-.
Dat geneuzel, als je het kan betalen, ga het dan niet verzekeren.
Als je een keer echt een paar bruggen nodig hebt of implantaten kun je die zooi altijd nog in Tsjechie laten zetten. Goedkoper, en wel gewoon op Europees niveau qua kwaliteit. Half Duitsland laat d'r ook alle grote tandwerken verrichten.quote:Op vrijdag 5 november 2010 14:22 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Van mijn 'uitgespaarde tandartsverzekeringspremie'-spaarpotje kan ik inmiddels makkelijk een goude kies betalen.![]()
Ook met een normale tandarts verzekering mag je praktisch alle kosten van een brug zelf betalen hoor. Alleen de allerduurste verzekeren geloof ik maar 1 brug of implantaat per jaar. Dus voor zoiets heb je niks van die aanvullende tandartsverzekering.quote:Op vrijdag 5 november 2010 15:46 schreef Sessy het volgende:
[..]
Als je een keer echt een paar bruggen nodig hebt of implantaten kun je die zooi altijd nog in Tsjechie laten zetten. Goedkoper, en wel gewoon op Europees niveau qua kwaliteit. Half Duitsland laat d'r ook alle grote tandwerken verrichten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |