quote:
Op donderdag 4 november 2010 11:27 schreef Stereotomy het volgende:Ja, maar dit is heel theoretisch en formeel. In real life spreek je 'spontaan' iets af en ga je niet eerst contractueel in drievoud opstellen wat de verwachtingen van elkaar zijn, bij wijze van.
Geloof me, als je een technische studie doet met 100 mannen en 5 vrouwen en een man vraagt: 'Hey, zullen we koffie doen", dan is het wel zo aardig om even uit te vogelen of hij bedoelt: 'gezellig vrienden' of 'gezellig lekker ding'. Ik vind het niet zo gek om dat subtiel of minder subtiel uit te vogelen zodat ik iemand niet kwets.
Ookal zegt hij spontaan: "Koffie?" Misschien denk jij hier anders over, dat is je goed recht, maar als je dan inderdaad denkt dat je een date hebt, en zij denkt van niet, kom dan niet hier klagen

quote:
Op donderdag 4 november 2010 11:27 schreef Stereotomy het volgende:Ook hier weer: in theorie zou dit ideaal zijn. In de praktijk *ken* ik ze allebei niet, vind ik het leuk om gewoon relaxt iemand te leren kennen en dan zien waar het schip strandt. Misschien denken zij daar ook zo over met mij.
Dat kan. En als je zo denkt dan is dat prima, maar als je het idee hebt dat een ander zo niet denkt, dan is het wel zo aardig om andermans gevoelens in ogenschouw te nemen en wat te zeggen...

Of om te denken: ze is volwassen en als ze teleurgesteld is, dan is het ook prima. Beide manieren van ermee omgaan zijn valide, maar zoals ik al zei, ik ben meer van de eerste.
quote:
Op donderdag 4 november 2010 11:27 schreef Stereotomy het volgende:Hee hallo

Als je na een dans opeens een tong over je wang voelt glijden en richting je mond gaat (TMI

) dan ga je mee in het moment, in de flow! Een beetje spontaan zijn!
Als een man zoiets zou doen bij mij als eerste overture dan is de kans groot dat hij een klap krijgt

In het geschetste voorbeeld dat jij dat wel ziet zitten, als je volwassen genoeg bent om iemand te gaan zoenen, moet je ook de consequenties nemen dat hij/zij dat niet ziet zitten. Dat vind ik een ander verhaal.
Zoals je het eerder beschreef leek het erop dat jij het voortouw genomen had en dan vind ik het wel zo aardig dat je van te voren even uitvist waar je staat met iemand. Of anders krijg je gewoon die klap of dat gezeik achteraf

quote:
Op donderdag 4 november 2010 11:27 schreef Stereotomy het volgende:Ik heb vaak genoeg zo'n leuk spontaan moment verbroken omdat ik zo'n stijve hark was en die dingen eerst wilde bepraten, vastleggen, etc. met een enorme afknapper voor het meisje als gevolg. Daar deed ik ook háár geen plezier mee. Wat een onzin om zo'n leuk spannend moment *voor jullie tweeën* stuk te maken daarmee.

Je mag best meezoenen hoor, als je daar zin in hebt. Ik zie daar geen kwaad in. Je hoeft ook niet alles gelijk te bespreken. Als je iemand niet ziet zitten is het slimmer om niet te zoenen

Als je iemand wel ziet zitten, maar niet voor een relatie, dan is het misschien slimmer om dat na het zoenen te melden.

quote:
Op donderdag 4 november 2010 11:27 schreef Stereotomy het volgende:Nou ga je zelf van heel veel aannames uit van de gevoelens van de ander, precies wat jij niet wil dat ik zou doen.
Neuh, ik zeg dat het voor kan komen, dat je allebei niet op 1 lijn zit. Het kan ook dat je geluk hebt en je hetzelfde denkt. Mijn overweging is om daar subtiel of niet zo subtiel achter te komen. Dat zou ik prettig vinden dan: a) iemand zoenen die daar niet op zit te wachten of b) iemand zoenen en er achter komen dat we niet op 1 lijn zitten, waarbij of de ander gekwetst is dat ik alleen casual wil of ik gekwetst ben dat hij alleen casual wil.
Zo krijg je namelijk de naam van 'player', iemand die niets geeft om andersmans gevoelens en iedereen gewoon zomaar zoent.
quote:
Op donderdag 4 november 2010 11:27 schreef Stereotomy het volgende:Ik begrijp je overwegingen maar je sloopt alle spontaniteit, spanning en plezier uit het gebeuren. Je wil niet dat een vrouw gekwetst wordt vanuit jouw oogpunt, en daarom bouw je in het verhaal zekerheden in voor haar. Maar de spanning, dát is juist wat daten, relaties, vlinders etc. zo leuk maken.
Is dat zo? Ik vond een spannend sms-sturen van: "Ik vind je leuk, ik had je bijna gezoend vanavond *bloos bloos*" veel spannender, plezieriger en fijner dan iemand zomaar zoenen. Soit, je kiest zelf wat je doet tijdens je dates.
quote:
Op donderdag 4 november 2010 11:27 schreef Stereotomy het volgende:Denk je nou echt dat FF precies wist dat ze in het reclameblok van Sixth Sense zou gaan zoenen, en wat er daarna zou gebeuren, of dat FD precies wist dat A vlinders voor hem zou hebben, en wanneer dat zou gebeuren? Natuurlijk niet!
Nee, FF wist niet dat ze zou gaan zoenen, maar ze wist *wel* waar ze stond (alletwee geen relatie wens), wat FD met A heeft gedaan weet ik niet.
Misschien dat vrouwen wel eerder nadenken om te bekijken waar je staat met elkaar... en mannen eerder denken: meh, ik zie wel waar het schip strand. Mag je zelf weten, maar dan heb je dus kans dat je iemand kwetst.