Ik moest lachenquote:Op donderdag 4 november 2010 09:23 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Je bent een S in de TT vergeten
Inderdaad. Wat een performer.quote:Op donderdag 4 november 2010 09:24 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Inderdaad een legendarisch optreden! Al doet het optreden in Wembley Stadium er niet veel voor onder.
Heb ik op DVD en blijft tof om naar te kijken. Een echte showman die Freddy.
een geweldige performance die optredens van groepen als Led Zeppelin ed in de schaduw zette.quote:Op donderdag 4 november 2010 09:19 schreef tong80 het volgende:
Ik ben nooit een Queen fan geweest. Maar dit optreden is misschien wel het beste concert ooit gegeven.
Als ik het terug zie krijg ik weer kippenvel. Mercury stal de show tussen alle grote artiesten van die tijd.
Dit is één van de 5 delen die te vinden zijn op You tube. Het mooiste deeltje vind ik.
.quote:Op donderdag 4 november 2010 11:37 schreef Ezechielk het volgende:
Ietwat offtopic misschien, maar het Freddie Mercury Tribute concert blijft ook een lust om naar te kijken. Zoveel grootheden, allemaal voor 1 man.
Dat dus.quote:Op donderdag 4 november 2010 15:29 schreef teamlead het volgende:
[..]
.
daarvan is mij vooral bijgebleven hoeveel van die "grootheden" ongenadig door de mand vielen...
Hoe bedoel je dat? Vergelijken met het origineel is wellicht wat overdreven. Het geluid van Freddy is (bijna) niet te evenaren vind ik. Dus eigenlijk eens met de quote van Ole:quote:Op donderdag 4 november 2010 15:29 schreef teamlead het volgende:
[..]
.
daarvan is mij vooral bijgebleven hoeveel van die "grootheden" ongenadig door de mand vielen...
quote:Op donderdag 4 november 2010 17:17 schreef Ole het volgende:
[..]
Dat dus.
Alleen George Michael was briljant!De enige die kon tippen aan Freddy. Ik herinner me de opluchting op de gezichten van Brian May en Roger Taylor nog goed: eindelijk iemand die Freddy kán benaderen.
Vond "Stone Cold Crazy" van Metallica anders wel briljantquote:Op donderdag 4 november 2010 15:29 schreef teamlead het volgende:
[..]
.
Bij Metallica dacht ik wat doen die daar ? Nooit van gehoord. Maar ja een platenmaatschapopij die er miljoenen in pompt.quote:Op vrijdag 5 november 2010 10:52 schreef Ferdo het volgende:
En dan te bedenken dat Queen eigenlijk twijfelde of die band wel mee zou doen.
Truequote:Op vrijdag 5 november 2010 09:49 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Vond "Stone Cold Crazy" van Metallica anders wel briljant
Het was geen doorbraak, maar na wat magere jaren kwamen ze weer terug waar ze hoorden en eens waren. De top dus. Daar heeft dit optreden zeker aan bijgedragen. Okee ze hadden in 84 een aantal grote hits gehad, Maar door dit concert deden ze de wereld weer verbazen volgens mij.quote:Op zondag 7 november 2010 13:23 schreef PimD het volgende:
Queen die doorbreekt na Live Aid. Ja inderdaad, daarvoor had niemand van klassiekers als Bohemian Rhapsody, We Will Rock You, We Are The Champions en Another One Bites The Dust gehoord
Hoewel Queen in Europa populair was waren ze in Amerika nauwelijks bekend. LIVE-Aid zorgde voor de doorbraak in Amerika.quote:Op zondag 7 november 2010 19:42 schreef Bos81 het volgende:
Het was geen doorbraak, maar na wat magere jaren kwamen ze weer terug waar ze hoorden en eens waren. De top dus. Daar heeft dit optreden zeker aan bijgedragen. Okee ze hadden in 84 een aantal grote hits gehad, Maar door dit concert deden ze de wereld weer verbazen volgens mij.
onderschat het fiasco van de discodreun in hot space niet....:') dat hielp nou ook niet bepaald qua VS-succes.quote:Op maandag 8 november 2010 07:50 schreef PimD het volgende:
Ach man, Another One Bites The Dust en Crazy Little Thing Called Love stonden in 1980 op nummer 1. Na 1980 heeft Queen in Amerika niks meer bereikt, o.a. door de clip van I Want To Break Free die daar echt niet gewaardeerd werd. Pas nadat Freddie dood ging en BoRhap in Wayne's World werd gebruikt scoorden ze daar weer hits.
Dat zat toch net iets anders.quote:Op maandag 8 november 2010 10:09 schreef teamlead het volgende:
onderschat het fiasco van de discodreun in hot space niet....:') dat hielp nou ook niet bepaald qua VS-succes.
Live Aid was juist zo belangrijk omdat Queen vooraf nog zo "politiek incorrect" was om in Zuid Afrika op te treden, hetgeen nou niet bepaald gewaardeerd werd. Daarom werden ze bv ook niet gevraagd om mee te zingen op we are the world. Dit optreden was voor de heren juist hét moment om te laten zien dat ze er nog waren en beter dan ooit
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |