Ik heb geloof ik een iets andere notatie gebruikt. Ik ging uit van een ruimte X en S een verzameling open delen die een overdekking van X vormen. Waar het op neerkomt is dat een ruimte met de co-eindige topologie altijd compact is en dat een open deel van een ruimte met de co-eindige topologie ook weer co-eindig is.quote:
Vermenigvuldig met x = (-i + 1) / (-i + 1)quote:Op dinsdag 9 november 2010 22:41 schreef Dale. het volgende:
(-i+1)/(i+1)
Waarom is dat gelijk an -i? Ik zie de stappen niet...
quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:53 schreef Outlined het volgende:
Vraag
[..]
AntwoordIs echt heel eenvoudig. Herschrijven van je recurrente betrekking geeft:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vroeg me af hoe iemand die echt goed was in dit soort dingen dit op zou lossen? Ik heb maar lopen klooien
(1) f(x-2) + f(x-1) + f(x) = x
En x in (1) vervangen door x+1 geeft:
(2) f(x-1) + f(x) + f(x+1) = x+1
Trekken we nu (1) van (2) af dan vinden we:
(3) f(x+1) - f(x-2) = 1
Dit laatste betekent niets anders dan dat f(n) steeds één groter wordt als n met 3 laten toenemen. Om van n=1 naar n=1990 te komen moeten we er 1989/3 = 663 maal 3 bij doen, zodat f(1990) dus 663 groter is dan f(1). En aangezien f(1) = 0 volgt dus dat f(1990) = 663.
[ Bericht 0% gewijzigd door Riparius op 10-11-2010 02:17:05 ]
Reactie van Beregd:quote:Op woensdag 10 november 2010 13:46 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
EPNL (4 letters).
Rood (r), geel (g), bruin (b) en oranje (o) = 4 kleuren.
A. Je hebt voor iedere letter maar één keuze, dus: 1 x 1 x 1 x 1 = 1 mogelijkheid.
B. Je hebt voor de eerste letter 4 keuzes, voor de tweede letter heb je nog 3 keuzes over etc, dus:
4 x 3 x 2 x 1 = ...
C. In plaats van vier kleuren heb je nu keuze uit 2 kleuren, dus: 2 x 2 x 2 x 2 = ... mogelijkheden.
fout!quote:Op woensdag 10 november 2010 13:46 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
EPNL (4 letters).
Rood (r), geel (g), bruin (b) en oranje (o) = 4 kleuren.
A. Je hebt voor iedere letter maar één keuze, dus: 1 x 1 x 1 x 1 = 1 mogelijkheid.
weeer fout!quote:B. Je hebt voor de eerste letter 4 keuzes, voor de tweede letter heb je nog 3 keuzes over etc, dus:
4 x 3 x 2 x 1 = ...
C. In plaats van vier kleuren heb je nu keuze uit 2 kleuren, dus: 2 x 2 x 2 x 2 = ... mogelijkheden.
Nee. Als je eenmaal twee kleuren hebt gekozen, dan zijn er 2x2x2x2 mogelijkheden voor die kleuren. Maar je kan ook andere combinaties van kleuren nemen. En je wil inderdaad nog de gevallen dat alle letters dezelfde kleuren krijgen ervan aftrekken.quote:Op woensdag 10 november 2010 14:05 schreef Zjefke het volgende:
Dat laatste snap ik toch niet helemaal? dus 2x2x2x2 is niet goed?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |