abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 november 2010 @ 05:12:44 #76
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_88543415
Bora. O+
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 10 november 2010 @ 06:44:54 #77
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88543513
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 02:28 schreef Bora-Bora het volgende:
Meldt.
Kaaskop terug in Kaaskoppenland. Jawel!
Tijdelijk, hoop ik dan; het is weer zooooooo wennen!!

Life's a bitch...
Ik vroeg me al af waar je was!

Waarom weer terug in NL?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 10 november 2010 @ 08:31:30 #78
46106 dimage
Beroeps levensgenieter
pi_88544164
heimwee :)
  woensdag 10 november 2010 @ 08:59:11 #79
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_88544603
Ben een beetje nieuwsgierig Bora-Bora.:)

Heb je lang in het buitenland gezeten?
En hoe is het om weer in Nederland te zijn?
Is Nederland in de tussen tijd veranderd en heb je daardoor aanpassingsproblemen, of is het zo vertrouwd dat je je meteen weer thuis voelt?

vragen,vragen haha
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
  woensdag 10 november 2010 @ 11:00:37 #80
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_88547829
Ah mooi je hebt de KAA SC gevonden Bora! Welkom terug!

Heb je al plannen voor de toekomst?
reset
pi_88552968
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 02:28 schreef Bora-Bora het volgende:
Hmm, fisherman's wharf zelf doet wel een beetje Hollands aan, vind ik. Behalve de luidruchtige zeehonden dan (of hoe heten die beesten) ; da's wel lachen.
Maar het centrum zou ik zeker proberen te bezoeken!
Je kan inderdaad ook gewoon op Powell uitstappen en daarvandaan de stad verkennen, China Town, Union Square en een hele berg winkels binnen loopafstand :)
Kom je hier vaker, of loop je stage?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 november 2010 @ 13:37:37 #82
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_88553439
Hee, hier worden leuke dingen verteld :) Waarom ben ik nooit eens in de SC komen kijken eigenlijk? :@

* Saaie Nederduitse meldt zich
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 10 november 2010 @ 13:47:05 #83
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_88553951
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 18:59 schreef rechtsedirecte het volgende:

Verder leuk om hier eens wat over Afrika te lezen, het is een continent wat mij niet echt boeit of op mijn bucketlist staat maar dat is meer van "onbekend maakt onbemind"
Het heeft mij ook een tijdje geduurd voordat ik naar Afrika ging, maar blij dat ik het aan het ontdekken ben nu. Erg veel interessante cultuur en geschiedenis. Tot zover heeft Zimbabwe nog het meeste indruk gemaakt. Wat een prachtig land! Ik zal er zeker weer naartoe gaan. En nu heb ik er ook nog vrienden wonen. :)

Maar ja Noord- en Zuid Amerika, Europa en Azie zijn ook fantastisch. Ik weet dan weer weinig over de strafkolonieen daar in het verre zuiden, maar daar zal ik me ook wel eens aan wagen.
reset
pi_88571659
Ha wat leuk om te zien dat er nog een paar 'Afrika-gangers' zijn!
Afgelopen maand nog op (huwelijks)reis geweest in Zimbabwe, niet heel veel van het échte land gezien, vooral de tourist uitgehangen, maar duidelijk te voelen dat er weer een stijgende lijn ingezet is. Harare is (bijna) on-Afrikaans mooi! Wát een geweldig land, als ik werk zou kunnen vinden in Harare dan verhuisde ik meteen denk ik.
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
  woensdag 10 november 2010 @ 21:15:38 #85
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_88571857
Wow, in dit topic zitten meer Zimbabwe liefhebbers dan die ik tegenkwam in mijn topic toen ik daarheen ging....Wat fijn!

Harare is inderdaad een fijne stad, fijn en veilig om te wonen, en het land is zooo mooi en de mensen zo vriendelijk!

Waar ben je geweest Elvy? Langs de Zambezi, Mana Pools? ik was graag in een kano de Zambezi afgegaan, maar het geld was op... Volgende keer!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_88572839
Blij dat iedereen positief is over Zimbabwe! Ben er maar 4 à 5 dagen, maar ik krijg er steeds meer zin in! :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_88573234
Eerste nachtje in Harare, omdat we dachten de aansluiting naar Vic Falls niet te zullen redden (en maar goed ook, want uiteraard had KQ vertraging), vervolgens dus door naar Vic Falls, en daarna naar Mana Pools, waar we inderdaad per kano de Zambezi afgegaan zijn. (Dit was bij mij ook nog altijd een langgekoesterde wens omdat ik daar de vorige keer ook geen tijd en geld voor had.) Toen via Harare weer terug naar huis. We hadden helaas maar een dikke week, dus zo was het programma vol zat.

Harare is inderdaad erg veilig, we konden tot onze verbazing gewoon lopend op pad, zelfs 's avonds!! Haha, we waren echt een beetje vreemde eenden in de bijt daar. Bleven ons maar verbazen over dat er zo weinig mensen op straat waren, dat er nauwelijks verkeer is, dat de wegen zo goed zijn, en de opzet van de straten zo ruim, (haast) geen afval op straat, maar ook niet de typisch Afrikaanse winkeltjes en verkopers enzo. En mensen stoppen gewoon voor een stoplicht!!
  woensdag 10 november 2010 @ 21:57:28 #88
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_88573924
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 21:44 schreef elvy het volgende:
Eerste nachtje in Harare, omdat we dachten de aansluiting naar Vic Falls niet te zullen redden (en maar goed ook, want uiteraard had KQ vertraging), vervolgens dus door naar Vic Falls, en daarna naar Mana Pools, waar we inderdaad per kano de Zambezi afgegaan zijn. (Dit was bij mij ook nog altijd een langgekoesterde wens omdat ik daar de vorige keer ook geen tijd en geld voor had.) Toen via Harare weer terug naar huis. We hadden helaas maar een dikke week, dus zo was het programma vol zat.

Harare is inderdaad erg veilig, we konden tot onze verbazing gewoon lopend op pad, zelfs 's avonds!! Haha, we waren echt een beetje vreemde eenden in de bijt daar. Bleven ons maar verbazen over dat er zo weinig mensen op straat waren, dat er nauwelijks verkeer is, dat de wegen zo goed zijn, en de opzet van de straten zo ruim, (haast) geen afval op straat, maar ook niet de typisch Afrikaanse winkeltjes en verkopers enzo. En mensen stoppen gewoon voor een stoplicht!!
de wegen die zo goed zijn? Pothole na pothole na pothole was het vorig jaar. In het donker behoorlijk lastig rijden! Waar heb je in Harare geslapen?

En ik ben jaloers over de kano en de Zambezi...Je moet vast erg mooie foto's hebben!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 november 2010 @ 21:58:12 #89
13151 crew  Rewimo
pi_88573971
Nu je dat schrijft over stoppen voor een verkeerslicht: ik was vorige week in Delft even vergeten dat Nederlanders niet stoppen als je over wilt steken op een zebrapad :') Bijna van twee kanten een auto over mijn tenen :(

En dat doen ze dus ook rustig als je met krukken loopt }:|

Hier in Duitsland stoppen ze zelfs als er géén zebra is.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_88575797
Haha, ja dat vonden die Zimbo's dus ook, maar geloof me, vergeleken met hier (Kenya) zijn de wegen daar echt zo glad als een biljartlaken!!
Uuuhhmm.. waar hebben we ook alweer geslapen... een van de duurdere wijken wel, maar kom nu even niet meer op de naam, moet ik even nakijken. Maar we hebben samen met de eigenaar van de B&B een hele tour door Harare gedaan, wilden even een goed beeld krijgen van de stad, hebben van Harare dus best wel wat gezien!

Ennuh, ja het is makkelijk plaatjes schieten daar natuurlijk!
Vic Falls ( erg droog deze tijd van het jaar)

maar niet minder mooi!

Mana Pools

jeuk!

woensdag 10 november 2010 @ 22:32:02 #91
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_88575898
haha, die hint had je door! :) Toffe foto's zeg...Mana pools staat zeker op mn verlanglijstje voor een volgende keer!

Ik denk dat je in Avondale sliep..Sprak de eigenaar van de BenB toevallig Nederlands?
pi_88576306
Hmm, nee Avondale was het niet. Misschien Eastlands of zeg ik dan iets heel geks??
Als ik er aan denk zal ik het morgen proberen op te zoeken, maar morgen beetje hectische dag, moet 's ochtends nog even werken, en 's middags gaan we naar Nairobi omdat we 's avonds naar Nederland vliegen. Tussendoor ergens moet ik ook nog koffers inpakken, dus ik ga nu maar snel slapen. ( 0:45 hier inmidels..)
pi_88576372
ow ja, we hebben in twee verschillende B&B's gezeten, maar beide eigenaren echte Zimbo's en spraken dus geen Nederlands, wel een beetje Afrikaans
pi_88577760
Zo! Die foto van de krokodil is wel erg gaaf zeg!
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_88582416
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 08:31 schreef dimage het volgende:
heimwee :)
Nee, heimwee heb ik eerder naar het buitenland! :P

Ik ben terug in NL omdat m'n leven een paar onverwachte bokkensprongen heeft gemaakt. Ik weet nog echter nog niet hoe lang het tijdelijke uiteindelijk zal zijn. Waarschijnlijk wel enkele jaren; of op z'n minst in "deeltijd".

Het is echt hartstikke wennen hoor, dat wel! Meer dan ik dacht!
Niet dat het onprettig is ofzo: ik vind het zelfs ook best wel apart om weer eens onder de Nederlanders te bivakkeren, maar de Nederlandse logica in (bijv) het zakendoen of het regelen van wàt dan ook is toch wel weer heel erg......... bijzonder. Bij het irritante af soms.

Je merkt dat mensen eigenlijk vaak niet eens goed op de hoogte zijn van specifieke dingen op hun vakgebied, dat ze daar eerst naar moeten informeren... En als je iets van ze wilt, word je constant naar iemand anders verwezen, omdat niemand ergens de verantwoordelijkheid van op zich wil nemen. :?

Verder heb ik de indruk dat de kwaliteit van heel veel dingen zwaar is gekelderd: in bankzaken, in medische zaken, in service/dienstverlening in het algemeen, de talenkennis van de gemiddelde Nederlander, enz...

De prijzen zijn dan wél weer prettig laag, moet ik zeggen. Op dat punt merk ik ook echt dat de koopkracht beter drijvende is gebleven dan bijv in Frankrijk.

@KarinJ.: ik ben lang :P in het buitenland geweest; ben inmiddels ook met een Fransman getrouwd, die ik nu trouwens mee naar NL heb gesleept. 8-)

quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:00 schreef Individual het volgende:
Ah mooi je hebt de KAA SC gevonden Bora! Welkom terug!
Ja, dankzij jou!! ;)
quote:
Heb je al plannen voor de toekomst?
Plannen, dat is nog een groot woord... Er moet eerst nog zoveel gebeuren!
Ik denk dat ik daar over een aantal maanden pas meer over kan zeggen.
 FR
pi_88582421
Moooie foto's, Elvy! Lieff, dat olifantje en gaafff, die krokodil inderdaad!
 FR
  donderdag 11 november 2010 @ 06:03:42 #97
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_88582770
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 22:29 schreef elvy het volgende:

Ennuh, ja het is makkelijk plaatjes schieten daar natuurlijk!

Ja met zo'n kroko in de buurt zou ik toch echt een fototoestel met telescoopzoom nemen. :') Daar kom ik niet in de buurt.

Maar mooie foto's, dat zeker.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 11 november 2010 @ 12:34:27 #98
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_88590824
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 01:57 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Ja, dankzij jou!! ;)

[..]

Plannen, dat is nog een groot woord... Er moet eerst nog zoveel gebeuren!
Ik denk dat ik daar over een aantal maanden pas meer over kan zeggen.
Misschien kan je weer KAA mod worden. ;)

Op het moment ben ik best wat risico aan het nemen met m'n bedrijfje dus ik leef van maand tot maand. Spannende tijden!
reset
pi_88592677
Ik heb al een week dit nummer in mijn kop:
;(
pi_88592873
elvy, wat voor camera had je bij je voor die foto's? Ik heb helaas geen leipe Canon D50 oid, alleen een handcamera ;(
pi_88593127
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 01:57 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Je merkt dat mensen eigenlijk vaak niet eens goed op de hoogte zijn van specifieke dingen op hun vakgebied, dat ze daar eerst naar moeten informeren... En als je iets van ze wilt, word je constant naar iemand anders verwezen, omdat niemand ergens de verantwoordelijkheid van op zich wil nemen. :?

Dus ik heb weinig aanpassingsproblemen als ik ooit van Curacao weer naar Nederland ga? :+ Hier is dat helemaal een drama namelijk, het maakt niet uit wat, maar het is altijd de verantwoordelijkheid van iemand anders en dus "hun" schuld. Zelfs te laat komen ligt aan andere mensen :')
Kom je hier vaker, of loop je stage?
pi_88596722
j

[ Bericht 99% gewijzigd door Skv op 11-11-2010 16:19:49 ]
  donderdag 11 november 2010 @ 18:24:10 #103
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_88603242
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 12:34 schreef Individual het volgende:

[..]

Moet ik alwéér weg.
  donderdag 11 november 2010 @ 19:37:12 #104
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88606653
quote:
9s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:24 schreef popolon het volgende:
Moet ik alwéér weg.
Er is best plaats voor 2 mods. :Y
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 11 november 2010 @ 19:39:01 #105
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_88606741
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 19:37 schreef maartena het volgende:

[..]

Er is best plaats voor 2 mods. :Y
ik wil ik wil! Ik heb nog nooit knopjes gehad!
  donderdag 11 november 2010 @ 19:45:41 #106
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_88607079
Geen probleem mods te vinden voor KAA zo te zien! :D

Zijn alleen popo en static mods op het moment?

KAA: het beste sub-forum van Fok! *O*
reset
  donderdag 11 november 2010 @ 19:54:37 #107
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_88607533
Yep, static kwam erbij toen ik ouderschapsverlof nam. Maar hij is nu het huis al uit dus tja, dan heb je ineens weer tijd voor jezelf.
pi_88608551
Misschien kan je een groter deck plaatsen, ik vind je huidige deck een beetje beperkt.
Jesus saves but death prevails.
  donderdag 11 november 2010 @ 22:08:58 #109
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88614388
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 19:45 schreef Individual het volgende:
KAA: het beste sub-forum van Fok! *O*
^O^
-
  donderdag 11 november 2010 @ 23:49:28 #110
46106 dimage
Beroeps levensgenieter
pi_88618340
voor wie zaterdagavond ff lekker biertje/wijntje wil happen, ben rond half 12 / 12 uur in bar george V op de champs.

Misschien toch eens werk maken van de *fokkers in parijs* meet.
pi_88621629
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 12:34 schreef Individual het volgende:

Op het moment ben ik best wat risico aan het nemen met m'n bedrijfje dus ik leef van maand tot maand. Spannende tijden!
Was jij niet al met pensioen dan? :P

Aan modderen zou ik op dit moment echt niet voldoende tijd kunnen besteden. ;)
(Zo heb ik er vanavond ook zo'n 5 uur over gedaaan om dit berichtje te kunnen posten; telkens kwam er weer wat tussendoor... :+ )
quote:
9s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:24 schreef popolon het volgende:

Moet ik alwéér weg.
:D
Jij wilde weg! :+

Nee hoor, we willen je nou gewoon houden! ;)
 FR
pi_88621681
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 23:49 schreef dimage het volgende:
voor wie zaterdagavond ff lekker biertje/wijntje wil happen, ben rond half 12 / 12 uur in bar george V op de champs.

Misschien toch eens werk maken van de *fokkers in parijs* meet.
Je n'y serai donc pas. Maargoed, aan Hollanders ontbreekt het hier toch ook niet, dus wat dat betreft... oO<
 FR
  vrijdag 12 november 2010 @ 06:06:24 #113
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_88623137
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 01:28 schreef Bora-Bora het volgende:

:D
Jij wilde weg! :+

Nee hoor, we willen je nou gewoon houden! ;)
Maar, maar, maar. Ik heb 't toen wel ruim vantevoren aangegeven. ;)
  vrijdag 12 november 2010 @ 07:27:42 #114
46106 dimage
Beroeps levensgenieter
pi_88623370
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 01:31 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Je n'y serai donc pas. Maargoed, aan Hollanders ontbreekt het hier toch ook niet, dus wat dat betreft... oO<
Zoals ik het vaak meemaak sterft het er van de nederlandes die in parijs wonen dus een mooie !FoK meet moet kunnen . kapen we de toren :) gaan we tot middernacht op de bovenste verdieping de boel onveilig maken daar :)
pi_88623511
Als er nog iemand in de buurt van Pretoria is de komende tijd, PM even. :P
pi_88624807
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 21:58 schreef Rewimo het volgende:
Nu je dat schrijft over stoppen voor een verkeerslicht: ik was vorige week in Delft even vergeten dat Nederlanders niet stoppen als je over wilt steken op een zebrapad :') Bijna van twee kanten een auto over mijn tenen :(
hier in Atyrau stoppen ze (meestal) wel voor een zebrapad, maar de gemiddelde bestuurder beslist pas om te gaan stoppen zo'n 10 meter voor de zebra. Vaak mogen we dan met hardkloppingen oversteken :o
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 12 november 2010 @ 09:34:47 #117
13151 crew  Rewimo
pi_88625048
Dat klinkt ook erg veilig ja :')
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_88625099
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 13:27 schreef Skv het volgende:
Ik heb al een week dit nummer in mijn kop:
;(
Ik hoor deze nu voor het eerst, maar dat is wel een lekker deuntje toch? :@
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_88626046
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:36 schreef Essebes het volgende:

[..]

Ik hoor deze nu voor het eerst, maar dat is wel een lekker deuntje toch? :@
Dat is het hele probleem ook. Deze is nog erger :'(
  vrijdag 12 november 2010 @ 11:32:58 #120
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_88628639
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 01:28 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Was jij niet al met pensioen dan? :P

Aan modderen zou ik op dit moment echt niet voldoende tijd kunnen besteden. ;)
(Zo heb ik er vanavond ook zo'n 5 uur over gedaaan om dit berichtje te kunnen posten; telkens kwam er weer wat tussendoor... :+ )

Haha was het maar zo! Het afgelopen jaar heb ik te weinig aandacht aan m'n bedrijfje besteed en heb teveel gereist. Ook leuk, maar niet goed voor het pensioen. Op het moment zit ik midden in een direct mailing campagne en daar komt zo langzaamaan wat uit.

Oh en ik verwacht nog steeds de jackpot van de Euromillions een dezer dagen! :P
reset
  vrijdag 12 november 2010 @ 18:01:00 #121
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_88642128
Naar aanleiding van de post van Digame
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:09 schreef Skv het volgende:

[..]

Dat is het hele probleem ook. Deze is nog erger :'(
thanks a lot, het is hier nu 6 uur 's morgens en ik heb op de link geklikt......het nummer zit nu in mijn kop.
Wel een vrolijk nummer haha, echt een kermishit
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  vrijdag 12 november 2010 @ 18:02:17 #122
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_88642161
Naar aanleiding van Dimage zijn post over de Parijs meet, zijn hier eigenlijk KAA'ers die elkaar persoonlijk kennen?
  Moderator zaterdag 13 november 2010 @ 07:27:26 #123
45833 crew  Fogel
pi_88663834
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 18:02 schreef rechtsedirecte het volgende:
Naar aanleiding van Dimage zijn post over de Parijs meet, zijn hier eigenlijk KAA'ers die elkaar persoonlijk kennen?
Ik heb wel een paar FOK!ers ontmoet, maar zover ik me kan herinneren waren het geen KAA'ers.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_88673082
quote:
Op vrijdag 12 november 2010 07:53 schreef Skv het volgende:
Als er nog iemand in de buurt van Pretoria is de komende tijd, PM even. :P
he, ik zit nog wel even in Pretoria, alweer bijna een jaar ondertussen. Waar zit je ergens?
  zaterdag 13 november 2010 @ 17:11:21 #125
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88674624
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 18:02 schreef rechtsedirecte het volgende:
Ik ken Vampier, maar we zien elkaar nauwelijks. Wel ken ik hier tientallen andere Nederlanders, aangezien ik zelf een meetup.com groep organiseer in Orange County voor Nederlanders :P
-
pi_88675312
:P Welk gebied in Orange County is nu eigenlijk het meeste bevolkt door Nederlanders? Irvine?
  zondag 14 november 2010 @ 10:18:51 #127
46106 dimage
Beroeps levensgenieter
pi_88693014
zo noord-frankrijk is bijna een randmeer geworden gisteren. Wat een regen onderweg. Net of ze de hele oceaan over ons heengooiden

pi_88705577
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 07:27 schreef dimage het volgende:

Zoals ik het vaak meemaak sterft het er van de nederlandes die in parijs wonen dus een mooie !FoK meet moet kunnen . kapen we de toren :) gaan we tot middernacht op de bovenste verdieping de boel onveilig maken daar :)
Ja da's waar. Goed idee ook.
(Maar de Nederlanders waar ik het over had, dat was in NL zelf. ;) )

@Rechtsedirecte: ik heb zeggen en schrijven slechts 1 KAA-er in levenden lijve ontmoet, tot nu toe. ;)

"Digame" is een geinige variant trouwens. :P
 FR
pi_88706267
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 16:07 schreef jHack het volgende:

[..]

he, ik zit nog wel even in Pretoria, alweer bijna een jaar ondertussen. Waar zit je ergens?
Ik woon in Brooklyn!
pi_88715080
Ik reed vandaag langs een stopbord zonder te stoppen. Het was de vijfde op een rij en ik lette niet zo heel goed op. :@ Werd direct gepakt. Heb wel de boete van R600 naar R300 weten te ouwehoeren.
  maandag 15 november 2010 @ 03:36:54 #131
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88727135
Voor Nederlanders is een STOP bord ook meer een "suggestie", niet een "regel". ;)
-
  maandag 15 november 2010 @ 03:38:06 #132
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88727139
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 17:36 schreef broodroostertje180 het volgende:
:P Welk gebied in Orange County is nu eigenlijk het meeste bevolkt door Nederlanders? Irvine?
Zou best wel eens kunnen, veel van de NL-ers die ik ken wonen daar.....
-
  maandag 15 november 2010 @ 05:16:30 #133
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_88727299
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 03:36 schreef maartena het volgende:
Voor Nederlanders is een STOP bord ook meer een "suggestie", niet een "regel". ;)
Zou iets te maken kunnen hebben met Nederlandse arrogantie...
pi_88728197
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 21:21 schreef Skv het volgende:
Ik reed vandaag langs een stopbord zonder te stoppen. Het was de vijfde op een rij en ik lette niet zo heel goed op. :@ Werd direct gepakt. Heb wel de boete van R600 naar R300 weten te ouwehoeren.
Reed je echt door of was het zo'n zeikerd die twee seconden aftelde? R300 is trouwens nog best veel, als je een beetje moeilijk doet met je Nederlandse rijbewijs moet R100 of zelfs R50 nog wel lukken, ze zijn vaak te lui om je een echte boete te geven.
Ik woon trouwens ook (nog even) in Brooklyn.
pi_88728408
Ik knalde gewoon volop door, had het bord over het hoofd gezien en er was geen belijning op de weg. :{
Dit mens was wel schrijfgraag, ik probeerde het nog op te lossen door R100 contant te doen, maar die boete moest en zou uitgeschreven worden. We deelden hem met z'n drieën, dus heel veel pijn deed het nou ook weer niet. Moet nog wel even uitzoeken waar ik dat kreng moet betalen, want er staat alleen een adres op in Zeerust. En om nou weer 300 KM richting NW province te gaan rijden voor een boete.. Nee. :P Woon je op jezelf in Brooklyn of in een guesthouse?
pi_88730076
quote:
14s.gif Op maandag 15 november 2010 09:05 schreef Skv het volgende:
Ik knalde gewoon volop door, had het bord over het hoofd gezien en er was geen belijning op de weg. :{
Dit mens was wel schrijfgraag, ik probeerde het nog op te lossen door R100 contant te doen, maar die boete moest en zou uitgeschreven worden. We deelden hem met z'n drieën, dus heel veel pijn deed het nou ook weer niet. Moet nog wel even uitzoeken waar ik dat kreng moet betalen, want er staat alleen een adres op in Zeerust. En om nou weer 300 KM richting NW province te gaan rijden voor een boete.. Nee. :P Woon je op jezelf in Brooklyn of in een guesthouse?
Gewoon doorknallen dan gaat het niet zo makkelijk nee, dacht dat het er eentje was die 'lunch money' wilde hebben. Geen idee trouwens hoe je boetes moet betalen, heb wel eens gehoord dat het online zou moeten kunnen. Ik woon nu nog in een gezamelijk huis, maar verhuis binnenkort naar mijn eigen appartement. Woon je toevallig op 130?
pi_88730137
:o :Y
pi_88731027
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 10:20 schreef Skv het volgende:
:o :Y
haha, 135 hier, buurman :W
pi_88731097
It's a small world after all.. We hebben het over Mackenzie toch? ;)
pi_88736855
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 10:59 schreef Skv het volgende:
It's a small world after all.. We hebben het over Mackenzie toch? ;)
inderdaad ja, 135 is aan de andere kant van de straat.
pi_88737931
quote:
WARNING: STRICTER VEHICLE REGULATIONS IN ZIMBABWE FROM DECEMBER
According to a Statutory Instrument published in the Zimbabwe Government Gazette recently, no person shall drive a vehicle in Zimbabwe unless it is considered roadworthy, equipped with a fire extinguisher, 2 x red warning triangles, a serviceable spare wheel, an efficient jack and a wheel spanner capable of undoing the vehicles wheel nuts

Here are some details from the published guidelines:

Breakdown Triangles: Two reflective breakdown triangles per vehicle and with serial numbers, name of manufacturer and year of manufacture and conforming to Standards Association of Zimbabwe (SAZ) standards will be mandatory. A pair is also required for each trailer. These must be placed one in front and one at the rear of a vehicle (30 to 50m) when it is stationery on any road at a place not designated for stopping.

Fire Extinguishers: All vehicles to carry an appropriate and SAZ approved fire extinguisher in the CAB of the vehicle - Light vehicles (750g) and heavy vehicles (1,5kg). Every fire extinguisher shall be of a type and make approved by the Standards Association of Zimbabwe, which approval shall be visibly marked on the fire extinguisher, and secured at an easily accessible and visible position within the cab of such vehicle."

Reflectors: White reflectors in front, red reflectors at the rear.

Motorists should be aware that police may be checking for these items after the 1st December 2010 which is when the regulations come into force.
However, the new regulations are controversial particularly because of the very specific requirements with regard to serial numbers, SAZ stamps etc. Representatives of the motor industry in Zimbabwe are currently seeking clarification from the authorities. They have also expressed concern that supply of such items as red triangles and fire extinguishers will be unable to keep up with the demand required before the due deadline date.
Ze doen er ook alles aan om corruptie in de hand te werken daar. Ik weet nu al dat ik daar honderd keer voor ga worden aangehouden. Volgens mijn verhuurder is het niet mogelijk voor buitenlandse bedrijven on SAZ stempels te krijgen. Maar kom op zeg, serienummers en stempels om aan te tonen dat je gevarendriehoek goed is? :')
  maandag 15 november 2010 @ 14:45:04 #142
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_88738408
haha....

Ik kan me niet voorstellen dat veel auto's in Zimbabwe dat hebben.
  maandag 15 november 2010 @ 15:05:39 #143
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_88739137
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 14:01 schreef jHack het volgende:
inderdaad ja, 135 is aan de andere kant van de straat.
Jullie wisten serieus niet dat jullie overburen zijn? :D
  maandag 15 november 2010 @ 15:33:25 #144
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_88740107
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 05:16 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Zou iets te maken kunnen hebben met Nederlandse arrogantie...
Arrogantie en de ongeschreven regels van het land.

Mijn ervaring en vooroordelen:

Nederlanders stoppen niet voor zebrapaden of stopborden, maar wel voor bussen die bij de bushalte wegrijden.

Britten stoppen altijd voor zebrapaden, niet altijd voor stopborden en niet voor bussen.

Amerikanen stoppen soms voor zebrapaden (zijn er niet veel), altijd voor stopborden en soms voor bussen (ook niet veel). Rijkunsten zijn slecht, maar wat boeit het als je 200m brede wegen hebt.

Duitsers: Befehl ist Befehl. Zelfs door rood lopen als er niets aankomt is een doodzonde.

Zuidelijke Afrikanen stoppen soms wel en soms niet. Verkeersregels zijn aanbevelingen. Geen pijl op te trekken. Alcohol achter het stuur lijkt geen probleem en of je aangehouden wordt of niet ligt aan het humeur van de politie.

Indiers proberen te overleven in het verkeer. De toeter is belangrijker dan het stuur. Regels? Welke regels?

Scaninaviers kijken goed uit want anders krijg je een boete gerelateerd aan je inkomen.

Argentijnen: Dit is MIJN weg en ik ga waar ik wil. Je zit in mijn baan? Jammer... die is van MIJ. OPROTTEN anders rijd ik tegen je aan!

Italianen letten goed op. Op vrouwen langs de weg dan. De weg zelfs interesseert ze nauwlijks. Met een brandende sigaret en in een cabrio een bezinestation binnenrijden is de noormaalste zaak van de wereld.

Nog meer ervaringen en vooroordelen wereldwijd?
reset
  maandag 15 november 2010 @ 15:36:10 #145
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_88740211
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 14:45 schreef AKnynke het volgende:
haha....

Ik kan me niet voorstellen dat veel auto's in Zimbabwe dat hebben.
De achterneef van Mugabe heeft een rode driehoeken bedrijfje, de zoon van de generaal heeft een poederblusser import bedrijfje en de politie wil meer 'legitieme' redenen hebben om inkomsten te genereren. :P
reset
  maandag 15 november 2010 @ 18:35:19 #146
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_88747316
Wat de NZ'se verkeersregels betreft...er heerst hier (en dat is dan op het platteland) nog de Engelse koloniale beleefdheid en er wordt keurig gestopt voor een zebrapad waarbij vaak degene die oversteekt even een vriendelijk knikje van dank geeft.
Verder wordt er gestopt voor een stopbord en en ook de schoolbus is heilig...daar stop je voor...full stop
pi_88748768
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 15:33 schreef Individual het volgende:

[..]

Arrogantie en de ongeschreven regels van het land.

Mijn ervaring en vooroordelen:

Duitsers: Befehl ist Befehl. Zelfs door rood lopen als er niets aankomt is een doodzonde.
:Y

En dat geldt zelfs voor een doorsnee straatterroristje. :D

quote:
Britten stoppen altijd voor zebrapaden, niet altijd voor stopborden en niet voor bussen.
Kan het zijn dat ze in de UK geen "rechtdoor op dezelfde weg gaat voor" hebben voor voetgangers? Wat een ellende als je daar op de stoep loopt en een zijstraat moet oversteken. Moet je naast, voor en achter je tegelijk kijken, en dan rijden ze ook nog eens links.

En wat de voetgangersstoplichten betreft is het ook echt wennen, want daar geldt in Engeland groen = doorlopen, rood = ook doorlopen, maar groen-knipperend = Stop! Levensgevaar! :D
  maandag 15 november 2010 @ 19:50:28 #148
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_88750987
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 19:07 schreef Igen het volgende:

Kan het zijn dat ze in de UK geen "rechtdoor op dezelfde weg gaat voor" hebben voor voetgangers? Wat een ellende als je daar op de stoep loopt en een zijstraat moet oversteken. Moet je naast, voor en achter je tegelijk kijken, en dan rijden ze ook nog eens links.

En wat de voetgangersstoplichten betreft is het ook echt wennen, want daar geldt in Engeland groen = doorlopen, rood = ook doorlopen, maar groen-knipperend = Stop! Levensgevaar! :D
Als je met de auto van een doorlopende weg een zijstraat inslaat heeft de voetganger voorrang en als je rechtdoor gaat met de auto heeft de auto voorrang.

groen = gaan, geel auto = als je veilig kan stoppen moet je stoppen, knipperend geel auto = gaan als het veilig is en tegelijkertijd knipperend groen voor voetgangers, rood = stoppen.

Bij een zebrapad met gele knipperbollen moet je altijd stoppen als er al een voetganger 'onderweg is' om over te steken. Heilig!

Als je ervaring London is dan betekent knipperend groen dat de 'London road rage' op je af begint te komen en je op moet schieten en al helemaal niet beginnen met oversteken. :D

Met bussen bedoel ik stadsbussen; schoolbussen zijn hier ook heilig.
reset
pi_88755567
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 19:50 schreef Individual het volgende:

[..]

Als je met de auto van een doorlopende weg een zijstraat inslaat heeft de voetganger voorrang en als je rechtdoor gaat met de auto heeft de auto voorrang.
Nou, dan houden de automobilisten zich i.i.g. niet aan die regel. ;)

quote:
Als je ervaring London is dan betekent knipperend groen dat de 'London road rage' op je af begint te komen en je op moet schieten en al helemaal niet beginnen met oversteken. :D
Bristol, maar daar is het blijkbaar hetzelfde verhaal. Lag bijna onder de auto toen ik dacht bij knipperend groen nog even gauw de straat over te kunnen sprinten. :X
  maandag 15 november 2010 @ 22:41:38 #150
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_88760953
Kennen nr. 130 en nr. 135 elkaar al echt?
Of is fok een goede reden om eens bij elkaar op bezoek te gaan?
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')