Curacao, Nederlandse Antillenquote:Op woensdag 3 november 2010 13:54 schreef Islamia. het volgende:
Waar in het buitenland zitten jullie?
KAA Kaart, FAQ en Linksquote:Op woensdag 3 november 2010 13:54 schreef Islamia. het volgende:
Waar in het buitenland zitten jullie?
Bedankt, heb het ff bekeken. Leuk waar mensen allemaal wonen joh. Nederlanders heb je ook over de hele wereld.quote:Op woensdag 3 november 2010 14:23 schreef Individual het volgende:
[..]
KAA Kaart, FAQ en Links
Het grote 'Ik woon in...' topic (Deel 3)
It's a small world after aaaaaaallllquote:Op woensdag 3 november 2010 14:51 schreef Islamia. het volgende:
Nederlanders heb je ook over de hele wereld.
Dat kan je wel zeggen!quote:Op woensdag 3 november 2010 15:06 schreef Gaoxing het volgende:
It's a small world after aaaaaaallll
Individual, ik heb nog niet eens mijn eerste kop koffie op voor vandaag dus heb nie de moeite genomen om het te volgenquote:Op woensdag 3 november 2010 17:58 schreef Individual het volgende:
[..]
Dat kan je wel zeggen!
Aan het begin van het jaar een Fins meisje in Mozambique ontmoet die in Senegal woont waardoor ik haar Nederlandse vriendin heb ontmoet die in Guatemala woont die een oud klasgenoot van me kent uit NL en nu in Panama woont.
Dat zijn leuke connecties inderdaadquote:Op woensdag 3 november 2010 17:58 schreef Individual het volgende:
Aan het begin van het jaar een Fins meisje in Mozambique ontmoet die in Senegal woont waardoor ik haar Nederlandse vriendin heb ontmoet die in Guatemala woont die een oud klasgenoot van me kent uit NL en nu in Panama woont.
Ik kom idd veel oud-Wageningers tegen op de wereldomroep site enzo, onlangs nog een klasgenootje die nu iets doet in de Oekraine, verder zit er wat in Noorwegen, Guatemala, Belgie (of all places) en van heel veel weet ik het eigenlijk niet... Maar goed, als je in Wageningen nooit stage hebt gedaan op Fiji oid, dan tel je ook niet mee....quote:Op woensdag 3 november 2010 19:02 schreef maartena het volgende:
Maar daardoor kent ze dus Nederlanders, Engelsen, Australiers en Amerikanen overal ter wereld. En Zweden, Noren, etc..... als ze naar een land gaat, kent ze volgens mij altijd wel iemand.... oud-klasgenoten bijvoorbeeld, die ook Tropisch Landgebruik en Watermanagement studeerden in Wageningen bijvoorbeeld.
Nederland, US (1 jaar), Zimbabwe (3 maand) en nu Zweden (2,5 jaar).quote:Op woensdag 3 november 2010 20:16 schreef Fogel het volgende:
Ik ben ook maar saai met uitsluitend Nederland en Noorwegen
oh, en Duitsland ook een paar maand...quote:Op woensdag 3 november 2010 21:57 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Nederland, US (1 jaar), Zimbabwe (3 maand) en nu Zweden (2,5 jaar).
Deo Valentequote:
Niet zo mooi geschreven idd, maar na 3x lezen wordt het hopelijk duidelijk.quote:Op woensdag 3 november 2010 18:58 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Individual, ik heb nog niet eens mijn eerste kop koffie op voor vandaag dus heb nie de moeite genomen om het te volgen
Dit heb je in mijn vakgebied, de tuinbouw ook heel erg, als er een tuinbouwproject ergens in de werled is dan zijn er heel vaak Nederlanders bij betrokken en die kunnen elkaar vaak weer (al dan niet indirekt)
quote:Op donderdag 4 november 2010 01:51 schreef wonderer het volgende:
Ik ken mijn buren niet eens, laat staan mensen over de hele wereld
quote:Op donderdag 4 november 2010 07:54 schreef maartena het volgende:
En dat zijn 50-jarige dochter weer bij hen inwoont, en dat ie dat vervelend vind.
Sit down, have a cup of tea en listen. When I was your age little boy........quote:We wonen er nog maar 2 weken en weet nu al dat mijn buurvrouw van 93 in 1941 van Ohio naar Washington state is gegaan om te werken in de oorlogsindustrie, en in 1946 uiteindelijk in Orange County terecht kwam, en vervolgens 40 jaar lang voor de Fullerton universiteit te werken.
Ook weet ik dat een andere buurman op de hoek Korea-veteraan is, en 2 en een half jaar krijgsgevangene is geweest in Noord-Korea tijdens die oorlog.
childhood memories of the lazy hazy days of summer...quote:Toen ze vorige week vakantie hadden gingen ze 's morgens om half 8 de deur uit, we brachten ze 's middags wat tosti's, en 's avonds om 6 uur moesten we ze omkopen om weer binnen te komen (ok, en ze kwamen regelmatig iets halen, want ze hadden tenten opgezet, en bij kamperen hoort natuurlijk picnicken). Zo hoort vakantie te zijn
Inderdaad, alleen jammer dat de tickets hier zo belachelijk duur zijn (naar NZ'se maatstaven dan)quote:
Paul Henry...wat een baas is dat, Paultje zegt op national television onbeschroomd wat de rest van het land alleen maar durft de denken.quote:Op zondag 7 november 2010 14:37 schreef Individual het volgende:
Gister voor het vuurwerk had ik een Kiwi over de vloer die blij was met de overwinning van de helemaal zwarten.
We hebben een UK/NZ comedy exchange gedaan.. Paul Henry vs Dom Joly en dat soort.
Een flinke persoonlijkheid idd.quote:Op zondag 7 november 2010 18:45 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Paul Henry...wat een baas is dat, Paultje zegt op national television onbeschroomd wat de rest van het land alleen maar durft de denken.
Als de NL politie dat nou had gedaan was er geen PVV geweest. NL bontkraagjes bibberen als ze een banlieu inlopen. Zo slecht kan het ook. Blij om in NL te wonen?quote:Op maandag 8 november 2010 13:56 schreef dimage het volgende:
was dit weekend weer even in parijs en zag daar tot mijn grootste vermaak hoe een clubje nederlandse bontkraagjes brutaal tegen de police dachten te doen. die zijn nog nooit zosnel geboeid op de grond beland en even later in een busje beland
Toch is er in Frankrijk een Le Pen.quote:Op maandag 8 november 2010 14:02 schreef Individual het volgende:
Als de NL politie dat nou had gedaan was er geen PVV geweest.
Frankrijk is ook niet zonder populisten idd. Er zitten wel veel verschillen tussen deze 2 meneeren en de politieke systemen. Geert is veel slimmer. (niet dat ik het met hem eens ben trouwens)quote:Op maandag 8 november 2010 16:41 schreef maartena het volgende:
[..]
Toch is er in Frankrijk een Le Pen.
Ik zou hier in Manila ook niet bijdehand doen tegen de politie. Maar meer omdat ze dan vervolgens geld van je willen voor ze je weer los latenquote:Op maandag 8 november 2010 13:56 schreef dimage het volgende:
was dit weekend weer even in parijs en zag daar tot mijn grootste vermaak hoe een clubje nederlandse bontkraagjes brutaal tegen de police dachten te doen. die zijn nog nooit zosnel geboeid op de grond beland en even later in een busje beland
ik denk dat dit voor de meeste landen geldt, zover ik kan beoordelen is de NL'se samenleving degene net nagenoeg het minste onzag voor het gezagquote:Op dinsdag 9 november 2010 04:01 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik zou hier in Manila ook niet bijdehand doen tegen de politie. Maar meer omdat ze dan vervolgens geld van je willen voor ze je weer los laten.
Security guards hier zijn buitengewoon vriendelijk maar hebben wel een uitstraling van "Bij problemen eerst slaan, gaan we daarna wel verder kijken" .
met de police in parijs moet je ook niet echt spotten, ze zien er stoer uit maar zijn het ook. Die hebben ook het motto van "eerst meppen dan vragenstellen"quote:Op dinsdag 9 november 2010 04:01 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik zou hier in Manila ook niet bijdehand doen tegen de politie. Maar meer omdat ze dan vervolgens geld van je willen voor ze je weer los laten.
Security guards hier zijn buitengewoon vriendelijk maar hebben wel een uitstraling van "Bij problemen eerst slaan, gaan we daarna wel verder kijken" .
waar gebeurde dit?quote:Op dinsdag 9 november 2010 09:55 schreef Skv het volgende:
Gisteren reed ik met mijn driver op de snelweg, toen er een superlompe BMW langs kwam geknald over de vluchtstrook, met twee politie-auto's er naast. Ik wilde een foto maken vanuit de auto, maar mijn driver zei dat dat niet zo handig was. Die politiemeneertjes zijn geïnstrueerd om te schieten op alles wat verdacht is.
Verder is de politie wel een stelletje mongolen. Ze plukken je zo nu en dan om niks van de weg af. Heb ook een keer een controle gehad op neushoornvlees. We zaten wat te geinen en daarna wilden de politieagentes met ons op de foto. Ze kwamen eerder over als een giechelig groepje schoolmeisjes dan woeste politieagentes. Ze zijn wel schietgraag heb ik me laten vertellen.
In Zimbabwe moest ik een keer stoppen in een roadblock..de politieagente vroeg me open en bloot " en, heb je nog wat voor me?...Natuurlijk had ik niets voor haar..Toen zag ze een open rol biscuitjes liggen op de bijrijdersstoel, en zei " geef me dan maar een paar koekjes, ook voor m'n collega's", en toen mocht ik weer verder..quote:Op dinsdag 9 november 2010 09:55 schreef Skv het volgende:
Gisteren reed ik met mijn driver op de snelweg, toen er een superlompe BMW langs kwam geknald over de vluchtstrook, met twee politie-auto's er naast. Ik wilde een foto maken vanuit de auto, maar mijn driver zei dat dat niet zo handig was. Die politiemeneertjes zijn geïnstrueerd om te schieten op alles wat verdacht is.
Verder is de politie wel een stelletje mongolen. Ze plukken je zo nu en dan om niks van de weg af. Heb ook een keer een controle gehad op neushoornvlees. We zaten wat te geinen en daarna wilden de politieagentes met ons op de foto. Ze kwamen eerder over als een giechelig groepje schoolmeisjes dan woeste politieagentes. Ze zijn wel schietgraag heb ik me laten vertellen.
ik geloof dat skv daar tijdelijk woont, vandaar...quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:00 schreef dimage het volgende:
kaner zijn meer landen waar neushoornvlees illegaal is. maar denk dat zuid-afrika wel het meest voor de hand ligt
Inderdaad Zuid-Afrika. Dat was in Johannesburg om precies te zijn!quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:00 schreef dimage het volgende:
kaner zijn meer landen waar neushoornvlees illegaal is. maar denk dat zuid-afrika wel het meest voor de hand ligt
Ahja, Zimbabwe. Daar ga ik in December naartoe.. Heb al veel van dat soort verhalen gehoord, dat je aangehouden wordt en mag gaan betalen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:24 schreef AKnynke het volgende:
[..]
In Zimbabwe moest ik een keer stoppen in een roadblock..de politieagente vroeg me open en bloot " en, heb je nog wat voor me?...Natuurlijk had ik niets voor haar..Toen zag ze een open rol biscuitjes liggen op de bijrijdersstoel, en zei " geef me dan maar een paar koekjes, ook voor m'n collega's", en toen mocht ik weer verder..
Mijn (zwarte) ZANU-PF vriend is openlijk steeds kritischer aan het worden en hij is een van de rijkere Zimbabwanen. Mijn (blanke) Zimbabwaanse vriendin praat niet echt over politiek, maar is dit jaar weer terugverhuist naar Harare en heeft een pilates studio opgericht. Zo slecht als in de media is het iig niet. Er is een enorme zwarte markt die de media negeert.quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:57 schreef AKnynke het volgende:
ik heb nooit iemand omgekocht daar.. Er gaan veel horror verhalen rond over Zimbabwe, maar in mijn ervaring is het allemaal zo erg niet, en word het alleen maar beter. Tot de volgende verkiezingen, that is.
ik geloof echt dat het steeds beter aan het worden is. Toen ik er was vorig jaar, maar nu zeker. Oh, en als je Zim dollars wilt: gewoon een ritje in een van de taxibusjes maken, dan krijg je er genoeg. Je hoeft ze niet te kopen! Ik heb/had er hele stapels, inderdaad.quote:Op dinsdag 9 november 2010 15:23 schreef Individual het volgende:
[..]
Mijn (zwarte) ZANU-PF vriend is openlijk steeds kritischer aan het worden en hij is een van de rijkere Zimbabwanen. Mijn (blanke) Zimbabwaanse vriendin praat niet echt over politiek, maar is dit jaar weer terugverhuist naar Harare en heeft een pilates studio opgericht. Zo slecht als in de media is het iig niet. Er is een enorme zwarte markt die de media negeert.
Johannesburg is vele malen gevaarlijker.
Zim heeft een enorm boeiende geschiedenis en mensen zijn er erg vriendelijk.
Tip: als het je boeit kan je als je het vraagt grote stapels Zim$ kopen voor weinig.ik maak geregeld mensen miljardair
Hoe was het ook alweer? Een taxibusjes kost US$0.50 en als je met US$1 betaalt krijg je ZIM$30 miljard wisselgeld oid? Op een arts&crafts markt in Avondale heb ik een boodschappentas vol met ZIM$ gekocht voor US$20. Als ik had onderhandeld had ik het wel voor US$2 kunnen krijgen. Net als de US$200 aan houten beeldjes en souvenirs waarvan ik er veel heb moeten achterlaten. Dat is mijn directe ontwikkelingshulp.quote:Op dinsdag 9 november 2010 15:25 schreef AKnynke het volgende:
[..]
ik geloof echt dat het steeds beter aan het worden is. Toen ik er was vorig jaar, maar nu zeker. Oh, en als je Zim dollars wilt: gewoon een ritje in een van de taxibusjes maken, dan krijg je er genoeg. Je hoeft ze niet te kopen! Ik heb/had er hele stapels, inderdaad.
Zelfs Zimbabweanen zijn bang om naar Joburg te gaan, zo onveilig is het daar. En het is inderdaad een tof land! Ik wil graag weer terug!
De reis wordt de volgende:quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:57 schreef AKnynke het volgende:
ik heb nooit iemand omgekocht daar.. Er gaan veel horror verhalen rond over Zimbabwe, maar in mijn ervaring is het allemaal zo erg niet, en word het alleen maar beter. Tot de volgende verkiezingen, that is.
Waar ga je naar toe? Ik dacht dat je niet naar Zim ging?
Ja, een taxibusje koste 1 doller, en aangezien er geen munten waren kreeg je geloof ik 3 miljard in 3 pakketjes van 1 miljard terug. Die pakketjes werden steeds kleiner...quote:Op dinsdag 9 november 2010 15:34 schreef Individual het volgende:
[..]
Hoe was het ook alweer? Een taxibusjes kost US$0.50 en als je met US$1 betaalt krijg je ZIM$30 miljard wisselgeld oid? Op een arts&crafts markt in Avondale heb ik een boodschappentas vol met ZIM$ gekocht voor US$20. Als ik had onderhandeld had ik het wel voor US$2 kunnen krijgen. Net als de US$200 aan houten beeldjes en souvenirs waarvan ik er veel heb moeten achterlaten. Dat is mijn directe ontwikkelingshulp.
Met de BART (metro) ben je in een half uur in het centrum van SF, uitstappen op Powell en daar op de cable car stappen naar Fishermans Wharf, eventueel meteen daar op een bootje stappen voor een bay area cruise of alcatraz tripje. En weer terug op tijd voor je vluchtquote:Op dinsdag 9 november 2010 18:59 schreef rechtsedirecte het volgende:
Kort vraagje, wat ik niet zo zeer op TRV wil plaatsen want hier zitten toch de echte locals.
Ik moet volgende week 10 uur (overdag) op het vliegveld van San Fransico wachten op mijn terugvlucht naar NZ.
Iemand nog leuke tips over wat er evt. te zien is of wat ik absoluut moet gaan zien als je toch in de buurt bent.
Hmm, fisherman's wharf zelf doet wel een beetje Hollands aan, vind ik. Behalve de luidruchtige zeehonden dan (of hoe heten die beesten) ; da's wel lachen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:33 schreef thomaster het volgende:
Met de BART (metro) ben je in een half uur in het centrum van SF, uitstappen op Powell en daar op de cable car stappen naar Fishermans Wharf, eventueel meteen daar op een bootje stappen voor een bay area cruise of alcatraz tripje. En weer terug op tijd voor je vlucht
edit: en nee, ben geen local, maar ik was een maandje geleden zelf voor een paar dagen
Ik vroeg me al af waar je was!quote:Op woensdag 10 november 2010 02:28 schreef Bora-Bora het volgende:
Meldt.
Kaaskop terug in Kaaskoppenland. Jawel!
Tijdelijk, hoop ik dan; het is weer zooooooo wennen!!
Life's a bitch...
Je kan inderdaad ook gewoon op Powell uitstappen en daarvandaan de stad verkennen, China Town, Union Square en een hele berg winkels binnen loopafstandquote:Op woensdag 10 november 2010 02:28 schreef Bora-Bora het volgende:
Hmm, fisherman's wharf zelf doet wel een beetje Hollands aan, vind ik. Behalve de luidruchtige zeehonden dan (of hoe heten die beesten) ; da's wel lachen.
Maar het centrum zou ik zeker proberen te bezoeken!
Het heeft mij ook een tijdje geduurd voordat ik naar Afrika ging, maar blij dat ik het aan het ontdekken ben nu. Erg veel interessante cultuur en geschiedenis. Tot zover heeft Zimbabwe nog het meeste indruk gemaakt. Wat een prachtig land! Ik zal er zeker weer naartoe gaan. En nu heb ik er ook nog vrienden wonen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 18:59 schreef rechtsedirecte het volgende:
Verder leuk om hier eens wat over Afrika te lezen, het is een continent wat mij niet echt boeit of op mijn bucketlist staat maar dat is meer van "onbekend maakt onbemind"
de wegen die zo goed zijn? Pothole na pothole na pothole was het vorig jaar. In het donker behoorlijk lastig rijden! Waar heb je in Harare geslapen?quote:Op woensdag 10 november 2010 21:44 schreef elvy het volgende:
Eerste nachtje in Harare, omdat we dachten de aansluiting naar Vic Falls niet te zullen redden (en maar goed ook, want uiteraard had KQ vertraging), vervolgens dus door naar Vic Falls, en daarna naar Mana Pools, waar we inderdaad per kano de Zambezi afgegaan zijn. (Dit was bij mij ook nog altijd een langgekoesterde wens omdat ik daar de vorige keer ook geen tijd en geld voor had.) Toen via Harare weer terug naar huis. We hadden helaas maar een dikke week, dus zo was het programma vol zat.
Harare is inderdaad erg veilig, we konden tot onze verbazing gewoon lopend op pad, zelfs 's avonds!! Haha, we waren echt een beetje vreemde eenden in de bijt daar. Bleven ons maar verbazen over dat er zo weinig mensen op straat waren, dat er nauwelijks verkeer is, dat de wegen zo goed zijn, en de opzet van de straten zo ruim, (haast) geen afval op straat, maar ook niet de typisch Afrikaanse winkeltjes en verkopers enzo. En mensen stoppen gewoon voor een stoplicht!!
Nee, heimwee heb ik eerder naar het buitenland!quote:
Ja, dankzij jou!!quote:Op woensdag 10 november 2010 11:00 schreef Individual het volgende:
Ah mooi je hebt de KAA SC gevonden Bora! Welkom terug!
Plannen, dat is nog een groot woord... Er moet eerst nog zoveel gebeuren!quote:Heb je al plannen voor de toekomst?
Ja met zo'n kroko in de buurt zou ik toch echt een fototoestel met telescoopzoom nemen.quote:Op woensdag 10 november 2010 22:29 schreef elvy het volgende:
Ennuh, ja het is makkelijk plaatjes schieten daar natuurlijk!
Misschien kan je weer KAA mod worden.quote:Op donderdag 11 november 2010 01:57 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Ja, dankzij jou!!![]()
[..]
Plannen, dat is nog een groot woord... Er moet eerst nog zoveel gebeuren!
Ik denk dat ik daar over een aantal maanden pas meer over kan zeggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |