abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88748589
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 18:49 schreef Saffier het volgende:
_O_ voor Leyla en haar lijntje en een _O_ voor jouw doorzettingsvermogen!
Zo doorzettingsvermogen heb ik niet hoor, als madam de fles had gepakt was ik gewoon overgestapt. Ik ben het gekoei namelijk echt flink zat.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 15 november 2010 @ 19:10:05 #202
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_88748896
Kan me goed voorstellen dat je inmiddels zo denkt. :*
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_88751575
In elk geval zitten de flessen van vandaag er wel in. Er staat nu 30cc ofzo in de koelkast... Die zijn over...

Morgen weer opnieuw... Ik kolf af na de voeding, en hou op bij 30cc. Dan heb ik de vette melk en die krijgt ze de volgende voeding eerst. Daarna drinkt ze nog een beetje bij mij. En dan kolf ik weer wat af.. Zo gaat het dus.
pi_88790123
Als we gaan oefenen met de fles, wanneer kan ik dan het beste kolven? En wanneer beginnen met een flesje? Dat kan dan toch het beste tussen 2 voedingen door??
*poef* nu is het weg
pi_88790499
In de ochtend heb je het meeste melk. Na de ochtend voeding kun je gewoon iets van 20 of 30 cc proberen te kolven. Als de eerste paar keren kolven niet lekker gaat is dat helemaal niet raar, kolven voelt en is gewoon anders als een kindje aan de borst. Wat je kolft zegt ook weinig over wat je kindje uit je borst krijgt.
Flesje kun je aanbieden voordat je gaat voeden, of je probeert een hele voeding met de fles en kolft dan nog wat af, of tussendoor.
Dat is gewoon uitproberen. Leyla drinkt echt niet als ze geen honger heeft. En andere kindjes blijven gewoon drinken wat ze krijgen aangeboden.
pi_88790597
Zou het kolven dan nu anders gaan dan 2 weken terug? Ik ben toen gaan kolven om het op gang te krijgen. Heb toen ook een kolf gekocht.
*poef* nu is het weg
pi_88791758
Ging het toen goed?
Ik heb ook verschillende resultaten... Vandaag moet ik echt opletten bij het kolven anders heb ik te veel en dan kan ik straks de hele straat van melk voorzien. 2 weken terug kon ik 10 minuten aan de kolf hangen zonder toeschietreflex en voor 30cc...
pi_88792139
Het begon toen met weinig.. 15 minuten en 10 cc hebben. Laatste keer dat ik kolfde had ik enorme stuwing en kolfde ik alleen de spanning eraf. Had ik aan 1 kant in 5 minuten 90cc. dat deed ik toen met mijn eigen kolf, niet met de huurkolf.
*poef* nu is het weg
pi_88794744
Dat komt wel goed!
  woensdag 17 november 2010 @ 00:04:41 #210
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88805675
Hoe lang bewaren jullie melk in de koelkast? In de Avent gebruiksaanwijzing staat 48 uur, op dd bprstvoedingssite staat tot 5 dagen. :?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_88808264
5 dagen achterin onderin. Wel netjes in gesteriliseerde flesjes, bakjes en gekolfd met een schone kolf.
In de vriezer 3 maanden en in de diepvries 6 maanden. Op kamertemp na het kolven 10 uur.
  woensdag 17 november 2010 @ 09:01:55 #212
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88809112
Tnx!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_88809830
Om het dan maar ff af te maken: ontdooide melk is nog 24 uur houdbaar. Na het opwarmen van melk is het nog een uur houdbaar en niet de melk warm houden of 2x opwarmen.
Opwarmen kan het beste au bain marie, maar de flessenwarmer voldoet ook prima. (ik hou dat kleine beetje gewoon onder de warme kraan) Magnetron kan wel, op de laagste stand en vaak schudden tegen hotspots.
pi_88814544
Volgens de nieuwste onderzoeken is verse moedermelk zelfs 8 dagen houdbaar
pi_88814656
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 12:07 schreef WupWup het volgende:
Volgens de nieuwste onderzoeken is verse moedermelk zelfs 8 dagen houdbaar
Nog langer... Ik neem het niet zo heel nauw met de houdbaarheid... Het is echt niet van de een op andere dag bedorven ofzo... Dus als ik melk uit de koelkast haal en warm maak en het is niet binnen een uur op maar bijvoorbeeld 1,5 uur... Ja ik geloof niet dat dat kwaad kan. Ik steriliseer alles elke dag, dus bacteriegroei zal echt minimaal zijn lijkt mij.
  woensdag 17 november 2010 @ 12:39:29 #216
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_88815722
Het flesweigeringsfeest gaat verder. :{
gister geprobeerd om er pap van te maken, drie keer raden hoeveel madam ervan heeft gegeten...

De vriezer zit al vol, dus opslaan gaat moeilijk. Tsja, en heeft opslaan voor nut als het toch niet gedronken wordt?

Eli wil m'n melk ook niet drinken, dus dat is ook geen oplossing...

Morgen Aventfles proberen, anders weet ik het ook niet.
Mss voor de boterham ipv erna?
Pfff, irritant, dit.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_88815892
Volgens mij heb ik heel vaak nog goede melk weggegooid :@

Davinia wat vervelend -O- Wil ze de melk ook niet uit een tuitbekertje, gewoon bekertje of een rietjesbeker drinken?
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_88816136
Davinia, ze is nu bijna een jaar... Ik zou het gewoon zo laten dan, als ze geen melk uit de fles wilt drinken dan niet. Dan haalt ze het wel bij jou in.
pi_88816978
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 12:52 schreef Ticootje het volgende:
Davinia, ze is nu bijna een jaar... Ik zou het gewoon zo laten dan, als ze geen melk uit de fles wilt drinken dan niet. Dan haalt ze het wel bij jou in.
Het zou inderdaad ook best wel eens kunnen dat het net zo gaat als bij Mette, alleen was zij ietsjes ouder toen ze ging weigeren. Hoe meer zij de fles aangeboden kreeg hoe groter haar adversie ertegen, en tegen al het vocht, werd. Toen wickie het losliet ging ze na een paar dagen weer drinken (alleen niet uit de fles en geen flesvoeding meer).
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_88817662
Mischien is voor Eli een schepje nesquick erdoor een idee?
  woensdag 17 november 2010 @ 14:31:43 #221
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_88819867
quote:
Op woensdag 17 november 2010 12:45 schreef Twinkly het volgende:
Volgens mij heb ik heel vaak nog goede melk weggegooid :@

Davinia wat vervelend -O- Wil ze de melk ook niet uit een tuitbekertje, gewoon bekertje of een rietjesbeker drinken?
Ze zeggen dat ze alles geprobeerd hebben...
Kzal nog eens vragen.
En andere vloeistoffen werden vanaf het begin al geweigerd, dus dat scheelt :')

Wup, nesquick is een goede! Dat zal vast wel goed binden met mm, toch?

Tico, maar hoe zit dat dan met kolven? Ik trek er dagelijks 250cc uit. Wel beide borsten, dus kwas sowieso van plan om nog maar 1 borst te doen, maar dan nog.
pi_88837364
Ja ik zou gewoon wat kolven om de productie op peil te houden... Zoiets... Sowieso gaf ik op een gegeven moment vaak wat anders te drinken... Dus werd het ochtend, namiddag en avond (en nacht). Dus de tijden dat ik werkte zou ik toch geen voeding geven...

Ik denk heel sterk dat ik spruw heb. Ik twijfel aan Leyla, daar laat ik vrijdag even naar kijken, maar ik heb echt goed pijn in mn borsten. Stekende pijn, flink tijdens het voeden, maar ook tussen de voedingen door. Heel mn borst doet ook pijn... Heel vervelend, ik heb het nog nooit gehad zo.

Even voor de experts: Werkt nu creme nog? (Of GV?) Of zit het nu in mn borst en moet ik gaan bedelen voor een kuur bij de huisarts?
Ik ben maar begonnen met GV nu, want de pijn wordt alleen maar erger. Ik neem zo ook even een paracetamol of ibutje voordat ik ga slapen. Misschien is dit ook wl waarom Leyla zo raar doet aan de borst, het is dat ze honger heeft, maar moet steeds heel hard huilen als ze drinkt.
pi_88837556
Ik steriliseer elke dag alle flesjes en de kolf, het speentje enz. Hydrodoeken strijk ik altijd...

Ik was alleen even niet zo netjes met mn zoorgkompressen en mn bh... Moet ik mn bh nu elke dag wassen? (Das namelijk flink shit, ik heb maar 1 goed passende)
  woensdag 17 november 2010 @ 22:38:22 #224
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_88843437
Tico, balen als je spruw zou hebben...
Bij mij werkte crème ook voor spruw in de borst, dus je weet maar nooit.
Vwb je bh, wat ik deed was continue met zoogcompressen lopen. Dat je bh op geen enkel moment je borst raakt. Dus na iedere voeding verse crème erop, nw zoogcompres, en dan bh dicht.

We hebben de nesquick in huis. Kijken of eli erin trapt. :D
pi_88843582
Oh dus crème helpt wel tegen spruw in de borst, mooi!
Ik heb lekker een patacetamolleke op, 3 daagjes dan zou het alweer weg moeten zijn of in elk geval flink minder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')