abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 november 2010 @ 04:47:12 #76
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88424374
Zal een uur of 5-6 zijn denk ik :{
Tis niet in mijn eigen woonplaats.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  zondag 7 november 2010 @ 09:41:20 #77
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_88425346
Hallo,

Onze dochter is nu bijna 3 weken, probleem is dat m'n vrouw wakker wordt van de kreetjes die ze vaak zo'n 30 mins voor dat ze gaat huilen uitslaat wat aangeeft dat ze trek heeft.

Vannacht hebben we d'r op d'r eigen kamertje gelegd alleen dan worden we echt pas wakker bij het constante huilen, een echte huilerd is het niet dus kan dit kwaad om zo lang te wachten?
FCT
pi_88425459
Mojave, een baby'tje geeft met kleine kreetjes en andere hongersignalen (zoals sabbelen op de knuistjes, heen en weer gaan met het hoofdje, smakken, onrustiger worden) aan dat het wil eten. Huilen is het allerlaatste hongersignaal: "paniek, ik moet overleven!" Je vrouw kan jullie kindje het beste direct aanleggen bij de eerste kleine kreetjes, dan zal ze ook rustiger en beter drinken dan wanneer ze al helemaal overstuur is van de honger. Het is daarom juist fijn dat jullie kindje zo dicht bij jullie ligt 's nachts, dan kan je vrouw direct op de eerste signaaltjes al reageren. Houdt er rekening mee dat een klein baby'tje zelf wel aangeeft wanneer het eten nodig heeft, het kan drie uur tussen de voedingen laten, maar ook maar 20 minuten (of nog minder, vooral 's avonds). Let juist op die kleine signaaltjes die aangeven dat ze weer honger heeft.

Hik, het ligt er natuurlijk aan hoe gevoelig jij bent voor stuwing en lekken, maar ik denk dat er een grote kans is dat je daar wel last van zult krijgen. Is er een mogelijkheid om iets vroeger te vertrekken, dan bij aankomst te kolven en bij vertrek nog een keer (desnoods in de auto met een doek eroverheen)? Vergeet in ieder geval niet om (schone) tietpads mee te nemen, doe er desnoods twee over elkaar in je BH :P. Als je met enorme pijnlijke lekkende tieten zit zul je waarschijnlijk aan niets anders meer kunnen denken dan aan het voeden van je kindje ;) Dus daarvoor is kolven ook wel handig.
Kolven is ook voor het vraag- en aanbodprincipe nog erg belangrijk omdat jouw kindje nog zo jong is, anders heb je kans de volgende dag te weinig melk aan te maken.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_88425608
Ik zou graag willen proberen om mijn productie wat te verhogen. Kan ik dat gewoon doen door vaker te kolven? En hoe lang duurt het dan voordat t werkt zeg maar?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_88426100
tessie, toen ik weer ging werken, ging mijn productie ook heel vlug achteruit. Als ik dan een weekend vrij vaak kolfde, merkte ik dat ik tegen de zondagavond weeral "vollere" borsten had (maar het werkte in mijn geval vrij frustrerend omdat ik dat elk weekend opnieuw moest doen).
pi_88426348
quote:
Op zondag 7 november 2010 10:04 schreef tessie het volgende:
Ik zou graag willen proberen om mijn productie wat te verhogen. Kan ik dat gewoon doen door vaker te kolven? En hoe lang duurt het dan voordat t werkt zeg maar?
Nakolven na de voeding of een uurtje erna. In de nacht zou je ook een keertje extra kunnen kolven. Het is superzwaar, ik kolfde 9e per dag, na een dag was is kapot. En omdat je na een voeding kolft komt er dan ook niet megaveel uit, dus je hebt echt het idee dat je voor Jan lul aan het ding hangt. Maar hoe leger die borst, hoe vetter de melk en hoe harder je melk aan gaat maken. Na 1,5 dag stopte ik weer met kolven, die zelfde nacht had ik vrij volle borsten en de dag erna stuwing.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_88430463
Op 't moment drinkt Anna bijna niet live bij mij, omdat dat gewoon ff teveel stress geeft. Ze krijgt 5 voedingen per dag, en ik kolf ook 5 keer per dag. Met 4,5 uur ertussen en 'snachts 1 keer 6 uur ertussen.
Ik probeer sinds een paar dagen tussendoor ook nog een paar keer extra te kolven. Maar dan krijg ik gewoon de helft zeg maar. Dus als ik ipv 1 keer in de 4,5 uur kolf, 2 keer kolf met ongeveer 2 uur en een kwartier ertussen, dan krijg ik ipv 80 cc dus 2 keer 40 cc.

Duurt het gewoon langer voordat ik dan meer ga produceren, of zou 80cc gewoon voor mij het maximale zijn wat haalbaar is (op dit moment)?

Ik kolf trouwens altijd tot er niks meer komt, dus dan neem ik aan dat mijn borsten ook echt leeg zijn. Stuwing heb ik nooit.
pi_88430639
Dat bedoel ik dus met dat je het idee hebt dat je voor Jan lul kolft als ik 4 uur niet voedt of kolf dan komt er zeker 100cc uit, kolf ik elke 2 uur mag ik blij zijn als dat 30cc is. Maar dat is dan wel hele vette melk, waar madam echt op groeit.
pi_88431138
Ah, nou dan is het in elk geval niet helemaal voor niks dus als het vettere melk is dan!
Maar zou normaal gesproken na een bepaalde tijd veel extra kolven de productie wel omhoog moeten gaan? En hoe lang duurt dat dan? En wat gebeurt er dan als je daarna weer minder gaat kolven, maar welk elke keer je borsten helemaal leeg kolft? (ik vind het best ingewikkeld allemaal :@ )
pi_88431395
Ik denk dat dat per vrouw verschilt, bij mij dus anderhalve dag. Als je daarna weer overgaat naar langere pozen dan zul je dus meer moeten kolven. Tenzij het voor jou nu al op de max zit. Jij hebt een verkleining gehad.
pi_88434764
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 21:31 schreef Ticootje het volgende:
Vandaag in bad kon ik mijn kind op zeker 50 cm afstand voeden :')
_O-
Ook met borstvoeding kun je je kind in een wippertje zetten en zo voeden ;)
pi_88438065
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 13:51 schreef Ticootje het volgende:
Ik denk dat dat per vrouw verschilt, bij mij dus anderhalve dag. Als je daarna weer overgaat naar langere pozen dan zul je dus meer moeten kolven. Tenzij het voor jou nu al op de max zit. Jij hebt een verkleining gehad.
Ja het zou best kunnen dat dit het dan gewoon is bij mij, want het lijkt niet echt meer te worden.
Maar ik geloof ook dat ik ongesteld aan het worden ben, weet niet of dat ook nog gevolgen voor je productie heeft?
pi_88438416
Ja dat kan heel goed. Vaak zie je wel terugloop als je ongesteld wordt.
  zondag 7 november 2010 @ 18:24:31 #89
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_88440620
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 17:02 schreef tessie het volgende:

[..]

Ja het zou best kunnen dat dit het dan gewoon is bij mij, want het lijkt niet echt meer te worden.
Maar ik geloof ook dat ik ongesteld aan het worden ben, weet niet of dat ook nog gevolgen voor je productie heeft?
Bij mij loopt het altijd terug als ik ongesteld ben :Y
Proberen inderdaad zoveel mogelijk te kolven. Ik legde Harry altijd elke 2 uur aan bij productiedips of om de productie op te hogen.
pi_88440704
Ik kan Leyla wel elke 2 uur aanleggen, maar dan gaat ze gillen omdat ze geen honger heeft. "komt ze weer met die tiet".
  zondag 7 november 2010 @ 18:28:37 #91
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_88440759
Harry vond het wel prima. Vond ja }:|
Nu lukt me dat ook niet meer. Ik kolf overdag bijna alle voedingen om het daarna in een bekertje aan te bieden...
pi_88440931
Elke 2 uur kolven ga ik niet redden met Graeme die hier ook nog rondrent, maar ik probeer het gewoon zo vaak als mogelijk is, en dan kijk ik wel of het iets doet :)
pi_88440953
Hier heb ik een échte luiwammes :') als ik tussendoor gekolfd heb is mijn borst niet zo vol als normaal, als ze dan komt voor een voeding. En dan gaat het haar dus niet snel genoeg/ moet ze er teveel moeite voor doen dus gaat ze liggen prutsen :')

En een vreetzak, want al leg ik haar elk half uur aan, ze valt aan alsof ze nooooit wat krijgt :')
pi_88441104
Haha Orea, echt een speklapje dus O+
pi_88441525
Ja ben benieuwd wat ze nu echt weegt :D dinsdag prikken en wegen.. Zeker 6,5 kilo :Y) 't komt ergens vandaan :P en toen zei iemand van M's werk nog wel, toen ze hoorde dat Leia de laatste weken niet zo lekker sliep incl. meerdere nachtvoedingen: oh geeft K. NOG STEEDS ( :? ) bv, krijgt Leia wel genoeg voedingsstoffen binnen? :')

die heeft Leia duidelijk al een poosje niet gezien :Y) en M. antwoordde ook zo tof dat we zéker 1 jaar bv gaan geven, misschien nog wel langer >:)
pi_88441891
Het is dat jen niet thuis was, maar elke 2 uur kolven en dan nog de voedingen, je ben alleen maar aan het koeien.
pi_88441911
Oh en Leyla zit boven de 5 kilo.
pi_88442363
Haha tof van M dat hij dat zei Orea!
Ik denk dat wij morgen bij het CB ook even gaan wegen en prikjes gaan halen.
Morgen is Anna alweer 2 maanden, en geef ik dus ook al 2 maanden bv! Had ik vantevoren nooit verwacht! *O*
pi_88442467
*O* goed man!! Ik wilde net zeggen, had je dat ooit gedacht :D Super goed :Y
pi_88447595
tessie wat goed!

minidraak komt de afgelopen weken ineens weer om de 3 uur ipv haar normale 4 uur
ze krijgt nu ook 2 borsten ipv 1 per keer
ben benieuwd hoe lang ik het nog kan volhouden

het half jaar ga ik gewoon redden!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')