En weinig lichtvervuiling van steden.quote:Op maandag 14 februari 2011 14:41 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Hou Twitter maar in de gaten..
NoorderlichtNL
Aurora Alert
En de zuiderburen hebben ook een aurora watch
lijkt mij ook een site om inde gaten te houden.
Alles moet wel goed lopen...
KP6 (liever KP7)
de zonnewind (Bz) moet zuidelijk zijn.
Snelheid 1500 of meer
En vooral... HELDER of op z'n minst gebroken bewolking
maar lichtvervuiling is niks onvoorspelbaars zoals het weer.quote:Op maandag 14 februari 2011 15:14 schreef SiGNe het volgende:
[..]
En weinig lichtvervuiling van steden.
De laatste keer dat het in Nederland redelijk duidelijk te zien was zag je overigens niet meer dan een rode gloed aan de horizon in noorderlijke richting, verwacht dus geen groen dansend licht.
Hij moet vanavond rond 22u eens richting het noorden kijken.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 05:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
Vriend van me zit nu op IJsland. Hij zal het wel zien.
Bij een volledige zonsverduistering heb je dat ook.quote:Op woensdag 9 februari 2011 14:44 schreef galtfactory het volgende:
Wat is dat toch een schitterend gezicht. Je voelt je als mens op dat moment erg primitief en klein.
Hoe noordelijker hoe meer zichtbaar ja. Maar of het echt te zien is morgen is een andere vraag. Veel bronnen zeggen dat de kans groot is, dus ga er maar van uit.quote:Op woensdag 16 februari 2011 14:32 schreef RabbitHeart het volgende:
Wanneer is het Noorderlicht precies te zien? Ik zit iets Noordelijker dan Nederland, vergroot dat de kans?
Na 00:00 uur is het beste om te kijken. MAAR je kunt niet echt een vaste tijd zeggen wanneer er PL te zien is. Soms is het eerder, soms (veel) later.quote:Op donderdag 17 februari 2011 19:34 schreef SwiffMeister het volgende:
Àls het vannacht te zien is, hoe laat heb ik dan de grootste kans om het te zien?
Ik ben mss van plan om naar de Loonse en Drunense duinen te rijden, ten noorden van Tilburg.
Er is daar zeer weinig lichtvervuiling, vandaar.
Dan moeten er een paar factoren kloppen.quote:Op donderdag 17 februari 2011 19:49 schreef geelkuikentje het volgende:
Zou wel tof zijn als het hier te zien is
quote:Op donderdag 17 februari 2011 20:07 schreef Stokstaart het volgende:
Nog 10 minuten voordat het te zien is toch?
Klein.quote:Op donderdag 17 februari 2011 20:48 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Hoe groot is de kans dat wij het vanavond kunnen zien?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |