Bij een volledige zonsverduistering heb je dat ook.quote:Op woensdag 9 februari 2011 14:44 schreef galtfactory het volgende:
Wat is dat toch een schitterend gezicht. Je voelt je als mens op dat moment erg primitief en klein.
Hoe noordelijker hoe meer zichtbaar ja. Maar of het echt te zien is morgen is een andere vraag. Veel bronnen zeggen dat de kans groot is, dus ga er maar van uit.quote:Op woensdag 16 februari 2011 14:32 schreef RabbitHeart het volgende:
Wanneer is het Noorderlicht precies te zien? Ik zit iets Noordelijker dan Nederland, vergroot dat de kans?
Na 00:00 uur is het beste om te kijken. MAAR je kunt niet echt een vaste tijd zeggen wanneer er PL te zien is. Soms is het eerder, soms (veel) later.quote:Op donderdag 17 februari 2011 19:34 schreef SwiffMeister het volgende:
Àls het vannacht te zien is, hoe laat heb ik dan de grootste kans om het te zien?
Ik ben mss van plan om naar de Loonse en Drunense duinen te rijden, ten noorden van Tilburg.
Er is daar zeer weinig lichtvervuiling, vandaar.
Dan moeten er een paar factoren kloppen.quote:Op donderdag 17 februari 2011 19:49 schreef geelkuikentje het volgende:
Zou wel tof zijn als het hier te zien is
quote:Op donderdag 17 februari 2011 20:07 schreef Stokstaart het volgende:
Nog 10 minuten voordat het te zien is toch?
Klein.quote:Op donderdag 17 februari 2011 20:48 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Hoe groot is de kans dat wij het vanavond kunnen zien?
gewoon even met de auto of fiets buiten de stad gaan, genoeg kleine weggetjes tussen de weilanden waar relatief weinig lichtvervuiling is. Neem warme kleding mee, een camera, veel geduld en veel gelukquote:Op donderdag 17 februari 2011 21:52 schreef fabianfabian het volgende:
Weet iemand een goede plek in Zoetermeer waar je goed de sterrehemel kan bekijken?
http://archief.weer.nl/?m(...)tober200331102003.wnquote:
Het intense poollicht, gezien en gefotografeerd door Jeroen Keultjes te Arnhem-Zuid, op 30 oktober om 22.16 uur.
Aan het eind van de maand liepen de temperaturen dan eindelijk omhoog, maar de maand had nog een speciale finaleshow voor ons in petto. In de laatste week was de zon erg actief en konden soms zelfs zonnevlekken met het blote oog worden gezien. Zonnestormen waren op de Aarde gericht en een paar nachten achtereen was er op diverse plaatsen op het noordelijk halfrond intens poollicht te zien. In de voorlaatste avond en de laatste oktobernacht werd ook in ons land zeer fraai poollicht gezien, dat volgens insiders het mooiste was sinds 13 maart 1989. Het vormde een opvallend mooie bekroning van een in weerkundig opzicht zeer bijzondere oktobermaand.
Wow, kan er trouwens ook een filmpje gemaakt worden?quote:Op maandag 21 februari 2011 22:53 schreef meteo-online het volgende:
Schitterende foto's van het noorderlicht in Zweden
Hieronder ziet u een aantal foto's die vanavond gemaakt zijn in Zweden, meerdere foto's komen nog.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb het gisteren geprobeerd om in gif-formaat te zetten maar dan is het niet mooi meer. Mogelijk weten anderen hier hoe het kan?quote:Op maandag 21 februari 2011 22:55 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Wow, kan er trouwens ook een filmpje gemaakt worden?
altijd mooi om die bewegingen te zien.
Tromso:?quote:Op maandag 21 februari 2011 22:53 schreef meteo-online het volgende:
Schitterende foto's van het noorderlicht in Zweden
Hieronder ziet u een aantal foto's die vanavond gemaakt zijn in Zweden, meerdere foto's komen nog.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zal ze morgen ook hier even neerzetten heb er nu 17quote:Op maandag 21 februari 2011 23:27 schreef Omniej het volgende:
Deze 4 5 inmiddels in een gif schiet niet echt op... De tijd tussen de foto's in is te groot denk ik. Tenzij je er nog veel meer hebt?
De eerste twee en de laatste twee lopen wel aardig in elkaar over, maar de middelste valt een beetje buiten de boot.
Misschien een avi schieten?quote:Op maandag 21 februari 2011 23:27 schreef Omniej het volgende:
Deze 4 5 inmiddels in een gif schiet niet echt op... De tijd tussen de foto's in is te groot denk ik. Tenzij je er nog veel meer hebt?
De eerste twee en de laatste twee lopen wel aardig in elkaar over, maar de middelste valt een beetje buiten de boot.
Ik zou nu echt ZO graag willen zien wat jij de afgelopen uren hebt gezien!quote:
"(of het moet erg donker zijn en dan zie je erg noordelijk een rode aurora)"quote:Op woensdag 2 maart 2011 01:25 schreef SiGNe het volgende:
[ afbeelding ]
in elk geval tot in het zuiden van noorwegen is het te zien, in Nederland geef ik het een kleine kans eigenlijk (of het moet erg donker zijn en dan zie je erg noordelijk een rode aurora)
[ afbeelding ]
Komende dagen kan trouwens erg interessant zijn, sunspot 1164 heeft een complex "beta-gamma" magnetisch veld en die geven altijd sterke zonnevlammen.
1164 is pas over 3-4 dagen volledig op de aarde gericht en als ie dan ontploft...![]()
Wowquote:Op woensdag 23 maart 2011 09:39 schreef Fogel het volgende:
De Noorse fotograaf Terje Sørgjerd heeft begin maart 22000 fotos gemaakt in Noord-Noorwegen. Het resultaat heeft hij in de onderstaande video geedit:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |