abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88270574
@ beginposts
Bedankt, uiteraard ook aan jullie om met leuke ideeën te komen voor de OP. :)

@ Maharbal
Is gewijzigd in de wiki, volgende keer staat er ex-hiker. Is dat goed? :P

@ TNT Sprinters
Berucht.. :7
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_88272186
Mooie OP Hojdhopper, prima werk.

Ik kan ook een fijne duit in het zakje doen als we het hebben over bestelbusjes.. Ik heb ze allemaal gehad.. Van Ford Focus Transit tot Renault Master.. En meerdere (of merendeel zelfs) allemaal van TNT. De Master was er zo gaar aan toe.. Ik trok ten eerste de handrem al kapot, dus daar ben ik maar niet meer aangekomen tijdens de rit.. De kabel knapte volgens mij gewoon.. en de motor liep zo onregelmatig dat ik echt heel veel gas moest geven.. Ik was er ook niet helemaal op gerust dat hij anders keer op keer afsloeg en netjes weer kon starten aangezien ik die ontgrendeler niet had.. Ik weet dat je wel tijd hebt maar straks krijg je hem niet meer aan de praat.. Je zag soms mensen achter mij bij het stoplicht kijken van jezus wat een zwarte rook!

Die Sprinters van TNT.. Met zo'n gare automaat.. Dat is ook een kutsysteem zeg.. Elke keer een enorme terugslag bij het opschakelen..

De kledingvoorschriften zijn een gebed zonder eind en we kunnen er over blijven discussiëren.. Volgens mij is het voor Easy Way ook een doorn in het oog dat ze dat slecht in de hand kunnen houden.
  woensdag 3 november 2010 @ 00:56:05 #28
207863 Obama
Barack Hussein
pi_88274467
@Hodj
Goed gedaan man!

@Fireblast
Tsjah ik benader vrijwel altijd andere EW en heb met enkele samengewerkt bij diverse locatie samengewerkt (hikerwerkzaamheden).
pi_88278658
Ik heb nog een paar vragen eigenlijk, en dan voornamelijk over de hoeveelheid werk. Is er meer werk als prive-chauffeur of als hiker?
En als je je beschikbaar stelt, hoe groot is dan gemiddeld de kans dat je dan een rit krijgt? (Dit zal wel meer worden naarmate je langer in dienst bent.)
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_88279104
Inderdaad, ik ben nu iets meer dan een jaar in dienst en de laatste maanden (zeg maar dit schooljaar) krijg ik elke keer dat ik beschikbaar ben een rit. Dat is in het begin wel eens anders geweest.
Het is alleen wel zo dat december er nu aankomt en dan is er erg weinig te doen. Vorig jaar was ik bijna de gehele maand december beschikbaar (kerstvakantie enzo) en toen had ik wel 4 uurtjes gemaakt _O-
Je eerste vraag zou ik geen antwoord op kunnen geven, maar dat zal elkaar niet veel ontlopen denk ik.
  woensdag 3 november 2010 @ 15:18:37 #31
322922 guru033
Paniekzaaierrrr
pi_88288772
Voor de OP: guru033, hiker, regio utrecht
Worden mensen hier ook wakker gesmst door de dames van EW?
pi_88288859
Zitten jullie allemaal bij Easyway eigenlijk?
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_88289241
De mensen in de OP zijn allemaal EasyWay ja. Volgens mij lopen hier maar 1 of 2 mensen rond die niet bij EW zitten, als die niet al gestopt zijn intussen :+
pi_88289291
Mag ik daaruit concluderen dat EW een prima bedrijf is om voor te werken? ;)
pi_88289379
De bekendste en de grootste sowieso :P
Ik heb verder ook nooit problemen met ze hoor, ze zijn altijd erg vriendelijk en behulpzaam. Zelfs die ene keer toen ik schade had gereden. Ervaringen met andere bedrijven heb ik niet, dus daar kan ik niet over oordelen.
pi_88289402
Hoe wordt er dan met schade omgegaan? Zit er een bepaald eigen risico aan vast of wat?
pi_88289466
Ja, je bent verzekerd via EW met een eigen risico van 75 euro dat wordt ingehouden van je salaris. En als je zo weinig gewerkt hebt dat je niet aan 75 euro komt, dan hoef je niks bij te leggen maar komt het de maand erna.

Hoewel het wettelijk gezien niet schijnt te mogen, maar dit is wel wat er gebeurt.
pi_88289527
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 15:35 schreef Irritatie100 het volgende:
Ja, je bent verzekerd via EW met een eigen risico van 75 euro dat wordt ingehouden van je salaris. En als je zo weinig gewerkt hebt dat je niet aan 75 euro komt, dan hoef je niks bij te leggen maar komt het de maand erna.

Hoewel het wettelijk gezien niet schijnt te mogen, maar dit is wel wat er gebeurt.
In het geval van schade is dat dan toch?
pi_88289670
Ja
pi_88289861
Okay, bedankt voor de reacties. :)
pi_88290202
Enige is wel dat je bij EW op een wachtlijst komt en het kan lang duren voordat je gebeld wordt om langs te komen...
pi_88290281
Zal wel afhangen van de regio waarin je woont en of er daar veel vraag is.. Woon in Maastricht, randstad zal wel drukker zijn.
pi_88290459
Het heeft ook te maken met het aanta; studenten per regio. Volgens mij staan studenten in de randstad gemiddeld het langste op de wachtlijst. Tevens heb je daar vaker korte ritjes aangezien de concentratie bedrijven veel hoger is.
pi_88291439
Vanuit Maastricht zul je wel regelmatig vanuit Born kunnen rijden, staan iig genoeg auto's en kom er vaak collega's tegen.
pi_88291719
Waarom is er bij EW eigenlijk zo'n strikte scheiding tussen hikers en prive-chauffers? Het gaat er toch om dat je een auto kan rijden?
pi_88292238
Omdat het wel degelijk twee verschillende functies zijn. Privéchauffeurs moeten natuurlijk zeer representatief zijn en daarnaast over bepaalde rij-eigenschappen beschikken. Het gaat erom de klant zo veilig en comfortabel mogelijk van A naar B te brengen. De verantwoordelijkheid is wat dat betreft mijns inziens een stuk groter.

Daarnaast zijn hikers vaak beginnende bestuurders. Voor privéchauffeuren moet je minimaal twee jaar in het bezit zijn van je rijbewijs, voor hikers is dit zes maanden. Natuurlijk heb je als hiker ook verantwoordelijkheid om de auto's op de voorafgestelde tijden op te halen / af te leveren, maar mocht hier een keer iets mis gaan (bus missen etc.) is dat niet zo'n ramp. Veel tijden zijn ook namelijk door Easy Way zelf in de planning gezet om zo optimaal gebruik te maken van het aantal chauffeurs ten opzichte van het aantal ritten van die dag.
pi_88294618
Ik zit ook een beetje rond te kijken voor een bijbaan als koerier/chauffeur.
Ik heb me rijbewijs iets langer dan een jaar, ik ben 19 jaar.

Maar ik heb een probleem want ik ben geen student, dus ik heb ook geen OV kaart of zo iets.
Ik zoek iets als hiker - auto's transporteren - A naar B of weet ik veel wat.

Iemand die misschien weet waar ik moet zoeken? of bij welk bedrijf ik moet zijn
pi_88295669
Lokale koeriersbedrijfjes kan je altijd vragen :)
pi_88296991
Zonder OV kom je bij EasyWay echt niet aan de bak. Kijk inderdaad lokaal of er verspreiders van kranten ofzo gezocht worden. Dan moet je vaak in kleine bestelbusjes de pakken kranten aan de gooiers bezorgen.
pi_88297236
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 17:55 schreef Banaapies het volgende:
Ik zit ook een beetje rond te kijken voor een bijbaan als koerier/chauffeur.
Ik heb me rijbewijs iets langer dan een jaar, ik ben 19 jaar.

Maar ik heb een probleem want ik ben geen student, dus ik heb ook geen OV kaart of zo iets.
Ik zoek iets als hiker - auto's transporteren - A naar B of weet ik veel wat.

Iemand die misschien weet waar ik moet zoeken? of bij welk bedrijf ik moet zijn
Misschien naar een uitzendbureau gaan? Daar kun je vast wel bijbaan vinden die iets met auto's met zich meebrengt ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')