http://www.ikwildokterworden.nl/lotingquote:Op dinsdag 2 november 2010 17:16 schreef vergilojay het volgende:
Dankje wel voor de informatie!
Wat bedoel je met de Klasse C en de loting?
Maar hoelang moet ik VWO volgen? Moet ik een bijbaan nemen dat me kan helpen slagen?
PFF, ik word echt nerveus van zulke zaken!
Voor de studie Geneeskunde bestaat een landelijke loting ( wegens te veel inschrijvingen te weinig studieplaatsen).quote:Op dinsdag 2 november 2010 17:16 schreef vergilojay het volgende:
Dankje wel voor de informatie!
Wat bedoel je met de Klasse C en de loting?
Maar hoelang moet ik VWO volgen? Moet ik een bijbaan nemen dat me kan helpen slagen?
PFF, ik word echt nerveus van zulke zaken!
1 tip: laat die vmbo leraren maar sterven met hun "Je kan het niet". Ze konden het zelf niet, anders waren ze geen leraar op een vmbo.quote:Op dinsdag 2 november 2010 16:59 schreef vergilojay het volgende:
Ik heb een aantal vragen en i was wondering of jullie mij kunnen helpen ^^.
Ik wil graag dokter worden, maar omdat ik in VMBO TL zit, zeggen veel mensen tegen mij dat het niet lukt en mijn kansen heel laag zijn, hierdoor verlies ik veel hoop in mezelf.
Ik ben het daar niet helemaal mee eens. Mensen komen toch meestal niet voor niets op het VMBO terecht.quote:Op dinsdag 2 november 2010 21:30 schreef Ludacriss het volgende:
Ik ken genoeg mensen die bovenstaande voorbeeld hebben gevolgd en nu gewoon geneeskunde studeren. Ze zijn vaak wel wat ouder als ze met de studie starten maar dat geeft absoluut geen problemen. Gewoon doen dus!
In principe moet het toch afdoende zijn dat je de universitaire opleiding met succes hebt voltooid.quote:Op dinsdag 2 november 2010 21:34 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ik ben het daar niet helemaal mee eens. Mensen komen toch meestal niet voor niets op het VMBO terecht.
Ik heb bij sommige stapelaars (niet alle, uiteraard) echt het gevoel dat ze niet geschikt zijn voor het vak, vaker dan bij mensen die direct naar het VWO zijn gegaan.
Zo zou het moeten zijn. Ik heb soms toch het gevoel dat sommige stapelaars het vooral op doorzettingsvermogen doen, en niet op talent. Ik denk dat talent minstens even belangrijk is.quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:42 schreef Twin1983 het volgende:
[..]
In principe moet het toch afdoende zijn dat je de universitaire opleiding met succes hebt voltooid.
Er zullen fouten worden gemaakt, het zijn immers mensen. Maar 'zwaar gebrekkig'? Die kwalificatie deel ik niet.quote:Het onderwijssysteem is sowieso zwaar gebrekkig als het gaat om de classificatie van basisschoolleerlingen.
Om nu direct van kasten te spreken vind ik ook wat overdreven. En zelfontplooing vind ik natuurlijk een mooi iets. Toch heb ik van mensen die geen (reguliere) VWO-achtergrond (of vergelijkbaar) hebben vaak het gevoel dat ik iets mis.quote:Het gaat erom dat de mogelijkheid tot zelfontplooing aanwezig moet zijn, en dat je niet eeuwig aan je `niet- vwo` imago vast blijft zitten. In India werkt het kastensysteem ook niet, waarom zou het hier wel werken?
Dat geloofde ik ook, totdat ik iemand leerde kennen die begonnen is op de mavo en nu doctor in de theoretische natuurkunde is. Uiteindelijk zegt het weinig. Mensen kunnen ook op de mavo terecht komen door factoren die niets met intelligentie te maken hebben; slechte jeugd, onderschat omdat hij/zij uit een arbeidersgezin komt, één of meerdere overleden ouders, etc.quote:Op dinsdag 2 november 2010 21:34 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ik ben het daar niet helemaal mee eens. Mensen komen toch meestal niet voor niets op het VMBO terecht.
Ik heb bij sommige stapelaars (niet alle, uiteraard) echt het gevoel dat ze niet geschikt zijn voor het vak, vaker dan bij mensen die direct naar het VWO zijn gegaan.
Ja. Dit geldt ook voor biomedische wetenschappen, (soms) kinesiologie, (soms) biologie en (soms) archeologie.quote:Op woensdag 3 november 2010 09:34 schreef diginoob2 het volgende:
Klopt het trouwens dat je in lijken moet gaan snijden tijdens de opleiding?
Dit soort verhalen vind ik altijd mooi om te lezen. Soms hebben leraren gelijk, maar ze hebben ook wel erg de neiging om leerlingen te onderschatten volgens mij. Gewoon in jezelf blijven geloven!! Wie weet wat er allemaal mogelijk is.quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:43 schreef Twin1983 het volgende:
[..]
1 tip: laat die vmbo leraren maar sterven met hun "Je kan het niet". Ze konden het zelf niet, anders waren ze geen leraar op een vmbo.
Toen ik 16 was zat ik op een school die qua niveau vele malen lager was dan vmbo, tegen mij zeiden ze dat ik vmbo nooit aan zou kunnen, doe nu universiteit(lotingstudie nota bene). Ik zou die `leraren` graag nog een keer te spreken krijgen, hahahah.
Uiteraard. Overigens is snijden tegenwoordig geen gemeengoed meer, maar het bestuderen van stoffelijke overschotten (waarbij je er dus ook aan moet komen) zeker wel.quote:Op woensdag 3 november 2010 09:34 schreef diginoob2 het volgende:
Klopt het trouwens dat je in lijken moet gaan snijden tijdens de opleiding?
Ik heb (op Erasmus) in mijn 3de week (van het eerste jaar) al in een lichaam moeten snijdenquote:Klopt het trouwens dat je in lijken moet gaan snijden tijdens de opleiding?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |