Ik zit er op te broeden en heb het gevoel dat het echt een "oh DUHquote:Op maandag 1 november 2010 20:04 schreef Tha_Erik het volgende:
Het is een best bekende deelneemster en nummer.
Hij staat in het tournament-topic met een filmpjequote:Op dinsdag 2 november 2010 11:25 schreef Tha_Erik het volgende:
Ja, misschien als je een hint geeft ofzo?
Andere hintquote:Op dinsdag 2 november 2010 11:36 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Hij staat in het tournament-topic met een filmpje
Het land is goed en het jaartal heeft 3 getallen op de goede plaatsquote:
Die zijn goed... er was nog een derde bij betrokken...quote:
Neequote:
Me, me, me! Henk Westbroek?quote:Op dinsdag 2 november 2010 13:08 schreef TheVulture het volgende:
nieuwe vraag: Wie schreven het liedje Vrede voor Ruth Jacott?
Ik heb geen flauw idee, maar gooi er toch een gokje in. Tunesië?quote:Op dinsdag 2 november 2010 14:25 schreef Arth_NL het volgende:
Marokko is het enige Afrikaanse land dat ooit heeft meegedaan aan het Songfestival. Toch zou in 1977 een ander Afrikaans land meedoen, tot ze zich besloten terug te trekken. Welk land is dit?
Klopt!quote:Op dinsdag 2 november 2010 14:27 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee, maar gooi er toch een gokje in. Tunesië?
Dat wilde ik eerst zeggenquote:Op dinsdag 2 november 2010 14:27 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee, maar gooi er toch een gokje in. Tunesië?
Ze was 13... en de minimum leeftijd werd daarna naar 16 opgetrokken als ik me niet vergisquote:Op dinsdag 2 november 2010 14:32 schreef Pisces29 het volgende:
Sandra Kim deed mee in 1986 en we dachten dat ze 15 was, maar hoe oud was ze in werkelijkheid?
En wat is de minimale deelname leeftijd die daarna werd aangepast?
Turkije toch? Sertab met "Every way that I can"quote:
Dacht het ook ja. Maar for the sake of mere chance zeg ik Ukraine - Wild Dances door Ruslana. Maar dat was volgens mij een jaar laterquote:Op dinsdag 2 november 2010 14:52 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Turkije toch? Sertab met "Every way that I can"
quote:Op dinsdag 2 november 2010 14:56 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Dacht het ook ja. Maar for the sake of mere chance zeg ik Ukraine - Wild Dances door Ruslana. Maar dat was volgens mij een jaar later.
Edit-
Oh, maar veel te laat verder.
Ik zocht naar 'de pony' die was ineens wegquote:
Poetin!quote:Op dinsdag 2 november 2010 15:15 schreef Arth_NL het volgende:
Vorig jaar werd Georgië gediskwalificeerd omdat ze een regeringsleider zouden beledigen in hun lied. Wie zou beledigd worden?
't Is OK (Nederland 1978)quote:Op dinsdag 2 november 2010 15:19 schreef Tha_Erik het volgende:
Arth_NL, ik zou het fijn vinden als je de vraag en de punten in het vervolg ook bold maakt. Dat maakt het overzichtelijker.
-edit- Thank you!
Dat zijn mooie woordenquote:
Olsen brothers - Fly on the wings of lovequote:Op dinsdag 2 november 2010 15:22 schreef Tha_Erik het volgende:
Uit welk songfestivalnummer, door welke artiest en voor welk land kwamen ze uit, komt dit stukje songtekst:
And as time goes by
There is a lot to try
And I'm feeling lucky
In the softest sand
Smiling hand in hand
Love is all around me
Olsen brothers - Fly on the wings of love uit Denemarkenquote:Op dinsdag 2 november 2010 15:23 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Olsen brothers - Fly on the wings of love
Correctquote:
Celine Dion met (vergeef me voor m'n Fransquote:Op dinsdag 2 november 2010 15:41 schreef TheVulture het volgende:
Welk land won in 1988 het songfestival met een punt verschil van Groot-Brittannie en wat was de naam van de zangeres en het liedje?
En voor welk land?quote:Op dinsdag 2 november 2010 15:45 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Celine Dion met (vergeef me voor m'n Frans) Ne partez pas san moi?
1 jaar Frans gehad, daarna meteen gedropt. Scusiquote:
quote:Op dinsdag 2 november 2010 16:03 schreef TheVulture het volgende:
Humphrey Campbell, zwart al kan het ondertussen ook grijs zijn
Jaquote:Op dinsdag 2 november 2010 16:06 schreef Arth_NL het volgende:
Toen stond Ruth ook op de achtergrond.
Ja, dat is hem. Met snor geloof ik.quote:Op dinsdag 2 november 2010 16:08 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ja![]()
En ik wilde eigenlijk vragen of hij in haar achtergrond stond, tussen 2 dames, met keyboard, maar ik kon het niet controleren of het goed is. Ik dacht dat hij er bij stond?
Dat was ook zo jaquote:Op dinsdag 2 november 2010 16:08 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ja![]()
En ik wilde eigenlijk vragen of hij in haar achtergrond stond, tussen 2 dames, met keyboard, maar ik kon het niet controleren of het goed is. Ik dacht dat hij er bij stond?
Marjolein Keuning?quote:Op dinsdag 2 november 2010 16:16 schreef TheVulture het volgende:
Welke (soap)-actrice stond in 1987 achter Marga Bult in het achtergrondkoor?
Hij leek voor mij ook genoeg, maar ik durfde nietquote:
Arth_NL +1quote:
Wat grappig, ik ken haar alleen als actricequote:
Jemig, deze is lastigquote:Op dinsdag 2 november 2010 16:39 schreef Arth_NL het volgende:
Om door te gaan op Nederlandse actrices:
Welke Nederlandse actrice, onder meer bekend van Medisch Centrum West, vertegenwoordigde Luxemburg in 1985 (samen met vijf andere bij elkaar gescharrelde artiesten)?
Bekenden, tja, ligt eraan hoe groot je songfestivalkennis is. Ireen Sheer, die in 1974 voor Luxemburg en in 1978 voor Duitsland zong, zat er ook bij. Verder iemand die ooit laatste werd in een Britse voorronde en iemand die eens aan een Belgische voorronde meedeed geloof ik.quote:Op dinsdag 2 november 2010 16:52 schreef Pisces29 het volgende:
En zaten er nog andere "bekenden" bij of alleen Annemiek (als BN'er) voor ons?
Luxemburg met Papa Penguin (niet noodzakelijkerwijs zo geschrevenquote:Op dinsdag 2 november 2010 16:56 schreef TheVulture het volgende:
Welk land werd ooit vertegenwoordigd door pinguins als backingvocals?
1993 met Ruth Jacottquote:Op woensdag 3 november 2010 11:18 schreef Arth_NL het volgende:
Wanneer was de laatste keer dat Nederland 12 punten van een land kreeg (halve finales niet meegeteld)?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
Lordi, Finlandquote:Op woensdag 3 november 2010 14:32 schreef Knutknuttsson het volgende:
yeah!![]()
Welk land vertegenwoordigden Kalma, Amen, Kita en Ox?
Ja stamt af van Eurovision TV Distribution Network, wat deel van de EBU is.quote:Op woensdag 3 november 2010 15:20 schreef Tha_Erik het volgende:
Dat heeft de EBU (European Broadcasting Union) bedacht![]()
?
Tientallen. Maar ook 17 positieve reacties.quote:Op woensdag 3 november 2010 17:48 schreef TheVulture het volgende:
Blijft een memorabel fragment... heel veel klachten enzo kwamen er daarna binnen
1997 maar ik weet de titel en uitvoerende niet.quote:Op woensdag 3 november 2010 17:49 schreef TheVulture het volgende:
Wat was de laatste Italiaanse inzending op het ESF en in welk jaar was dat?
Dit rekenen we maar goedquote:Op woensdag 3 november 2010 18:09 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
1997 maar ik weet de titel en uitvoerende niet.Ja iets met parole in het nummer
Ik ook, heb een fantopic geopend... en misschien komen ze terugquote:Op woensdag 3 november 2010 19:07 schreef Pisces29 het volgende:
Ik vind het elk jaar weer jammer dat ze niet meer mee doen
quote:Op woensdag 3 november 2010 19:49 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik ook, heb een fantopic geopend... en misschien komen ze terug
quote:Op woensdag 3 november 2010 19:56 schreef Knutknuttsson het volgende:
7 uur, je moet je bed uitkomen
Je moeder staat te schreeuwen op de gang
Zeg meisje, duurt het nou nog lang
actrice?quote:Op woensdag 3 november 2010 20:05 schreef Knutknuttsson het volgende:![]()
Corry Brokken won het festival in '57, maar koos later niet voor een carriere als zangeres. Wat werd haar latere beroep?
Best lang nog... in Den Bosch!quote:Op woensdag 3 november 2010 20:28 schreef Pisces29 het volgende:
Wat geinig, hoe lang is ze dat geweest?
Ik wist het niet, dus heb ik de clip gekeken. Nu weet ik het nog nietquote:Op woensdag 3 november 2010 20:33 schreef TheVulture het volgende:
Frizzle Sizzle maakte een videoclip bij hun liedje Alles heeft een Ritme... in die clip speelde een presentatrice van SBS de rol van de moeder van een van de meiden... wie was dat?
Die clip heb ik ook gezien.quote:Op woensdag 3 november 2010 20:53 schreef TheVulture het volgende:
Nee... het stomme is dat ik de clip nu nergens meer kan vinden, alleen die van op een strand... maar ze hadden een clip waarbij een moeder aan de trap stond te schreeuwen, en die had nogal een groot hart voor Nederland later
Strand, met die man in dat pak. Was dateen bekend iemand in die tijd of zo?quote:Op woensdag 3 november 2010 20:58 schreef TheVulture het volgende:
Die van het strand of met die schreeuwende moeder?
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 3 november 2010 21:09 schreef Arth_NL het volgende:
[..]Is ze dat??SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
Cilly Dartellquote:
In het begin liggen er maar drie. En die gekke popquote:Op woensdag 3 november 2010 21:18 schreef Arth_NL het volgende:
Dan staat ze tegen zichzelf te schreeuwen want Frizzle Sizzle ligt op de strandstoelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik doe een Sandra Remertje, maar ik kan je niet aan titels helpen.quote:Op woensdag 3 november 2010 22:07 schreef TheVulture het volgende:
Voordat je iemand hebt gevonden
Die tien minuten voor je heeft
Nou, dat kan wel even duren
Je hoopt dat jij dan nog wel leeft
Uit welke Nederlandse inzending komt deze tekst?
Ik reken deze wel goed, Helena Paparizouquote:Op vrijdag 5 november 2010 15:06 schreef Bundesrepublik het volgende:
Helena Paporouzi uit Griekenland
Achternaam is sowieso fout.
er zijn jaren geweest dat de laatste 10 (dus landen met de minste punten) een jaar niet mee mochten doen. Wanneer dat de eerste keer was... geen idee?quote:Op vrijdag 5 november 2010 15:47 schreef Susi het volgende:
Ik dacht altijd dat Nederland áltijd heeft meegedaan ?
Laatste keer in 2002, vanwege Michelle 2001 dacht ikquote:Op vrijdag 5 november 2010 16:03 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
er zijn jaren geweest dat de laatste 10 (dus landen met de minste punten) een jaar niet mee mochten doen. Wanneer dat de eerste keer was... geen idee?
Ahquote:Op vrijdag 5 november 2010 16:05 schreef Bundesrepublik het volgende:
[..]
![]()
In 1985 deed Nederland niet mee I.V.M. de nationale dodenherdenking.
Oh echt ? En dat terwijl dat een schitterend liedje is.quote:Op vrijdag 5 november 2010 16:08 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Laatste keer in 2002, vanwege Michelle 2001 dacht ik
Ik vond het zo'n treurnis, in een topje (yoga-outfit?) op een kleedje op de grond zingenquote:Op vrijdag 5 november 2010 16:12 schreef Susi het volgende:
[..]
Oh echt ? En dat terwijl dat een schitterend liedje is.
We hadden Ebonique moeten sturen dat jaarquote:Op vrijdag 5 november 2010 17:14 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik vond het zo'n treurnis, in een topje (yoga-outfit?) op een kleedje op de grond zingen
Johhny Logan is fout.... Edsilia is goed!quote:
quote:
Correct.quote:
Correct.quote:2. Nederland 2010
Correct.quote:3. Litouwen 2010
quote:Op maandag 8 november 2010 16:27 schreef Tha_Erik het volgende:
Oh ik vind deze vraag niet zo eng hoor, dit is allemaal vrij recent en bekend. Ik vind het enger dat je van de jaren 80 zo veel weet, maar ja, toen was jij nog jeugdig enzo
.
quote:O
p maandag 8 november 2010 17:41 schreef Fred_B het volgende:
In 1989 deed Justine Pelmelay voor Nederland mee. Die wilde in elk geval niet ha
ar zuivere stem met ons delen.
quote:
Ik zat het net te denkenquote:
Ja ik schrik er zelf ook van... maar die Framling hoor ik nog wel eens in de kroeg dus daarom wist ik dat... en dat van Gerard Joling heb ik ooit ergens gelezen en nooit meer vergetenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |