succesquote:Op maandag 1 november 2010 20:15 schreef LovelyLady het volgende:
En na gtst in vergadering met vriendlief over kadootjes voor Sinterklaas
Pfffff
Niet bij de boerderijen waar ik vaak kwam want een kalfje is vrij prijzig. Weet ikquote:Op maandag 1 november 2010 20:14 schreef PeZu het volgende:
[..]
nee hoor want dat gebeurt gewoon![]()
en kalfsvlees is niet alleen van stiertjes hoor
Inderdaad, ik samen met m'n broer en ouders zullen niet enorm veel uitmaken, maar als niemand het zou doen, zou het alleen maar bevorderd worden. Ik snap het als je er het nut niet van in ziet, maar het lijkt me gewoon geen fijn idee om een wezen wat ooit heeft geleefd, en heeft rondgelopen in je mond te hebben.quote:Op maandag 1 november 2010 20:13 schreef Enfermera het volgende:
[..]
YwTja, ieder z'n eigen keuze toch? Als je dat wilt doen moet je dat gewoon doen. Ik hou zelf teveel van (bio)vlees, en daarbij denk ik dat als ik vegetarisch/veganistisch ben, dat niet veel veranderd voor het welzijn van de diertjes. Wel als ik bio producten koop en stichtingen steun die dat soort dingen bevorderen. Zo heeft ieder zn manier om te proberen de wereld net iets beter te maken, denk ik.
Veel succesquote:Op maandag 1 november 2010 20:15 schreef LovelyLady het volgende:
Pfffff
Over dat stukje ben ik het dus niet met je eensquote:Op maandag 1 november 2010 20:17 schreef TheFamousMan het volgende:
[..]
Inderdaad, ik samen met m'n broer en ouders zullen niet enorm veel uitmaken, maar als niemand het zou doen, zou het alleen maar bevorderd worden. Ik snap het als je er het nut niet van in ziet, maar het lijkt me gewoon geen fijn idee om een wezen wat ooit heeft geleefd, en heeft rondgelopen in je mond te hebben.
Het is gewoon belachelijk dat wij mensen ons ras als superieur, en boven alle andere soorten verheven beschouwen. Er zouden evenveel dieren, als mensenrechten moeten zijn, als het aan mij lag.
maarja, ik ben slechts een kotertje van 14 met 7 onvoldoendes, dus veel invloed zal ik nooit hebben in de politiek oid
Ohjeequote:Op maandag 1 november 2010 20:15 schreef LovelyLady het volgende:
Pfffff
True.quote:Op maandag 1 november 2010 20:17 schreef TheFamousMan het volgende:
[..]
Inderdaad, ik samen met m'n broer en ouders zullen niet enorm veel uitmaken, maar als niemand het zou doen, zou het alleen maar bevorderd worden. Ik snap het als je er het nut niet van in ziet, maar het lijkt me gewoon geen fijn idee om een wezen wat ooit heeft geleefd, en heeft rondgelopen in je mond te hebben.
Het is gewoon belachelijk dat wij mensen ons ras als superieur, en boven alle andere soorten verheven beschouwen. Er zouden evenveel dieren, als mensenrechten moeten zijn, als het aan mij lag.
maarja, ik ben slechts een kotertje van 14 met 7 onvoldoendes, dus veel invloed zal ik nooit hebben in de politiek oid
beste trev,quote:Op maandag 1 november 2010 20:16 schreef Trevland het volgende:
[..]
Niet bij de boerderijen waar ik vaak kwam want een kalfje is vrij prijzig. Weet ik
dacht ik al, misschien ben ik een beetje te dromerig, maar ja, we nemen als menselijk ras ineens de wereld over, om het vervolgens langzaam te vernietigen met onze fabrieken, alle uitlaatgassen en de zeldzame diersoorten die steeds meer uitsterven, omdat wij ze vermoorden om er mooie beeldjes van maken, of leuke bontjassen.quote:Op maandag 1 november 2010 20:18 schreef Trevland het volgende:
[..]
Over dat stukje ben ik het dus niet met je eens
nee, ik eet ook geen vis, of kip, sommige mensen beschouwen die twee niet als vlees, maar het zijn en blijven toch dieren, hoeveel antibiotica je er ook inpomptquote:Op maandag 1 november 2010 20:21 schreef Enfermera het volgende:
True.![]()
Ja, daarin verschillen we van mening. Gelukkig maar, anders zou het saai worden
Trouwens; eet je dan wel vis of dat ook niet?
Klopt, we zijn lang niet de slimsten, alleen omdat we spreken.
Nóg niet. Wellicht later welAmbities op het politieke vlak?
Maar daarom worden nog niet maar zo de kalfjes die niet geschikt zijn voor melkproductie de nek om gedraaid want de melk die de koe op levert niet de kosten van dat kalfje dan dektquote:Op maandag 1 november 2010 20:21 schreef PeZu het volgende:
[..]
beste trev,
er zijn melkkoeien en vlees koeien, de worden beide geselecteerd en gefokt voor totaal verschillende doelen waardoor een melk koei veel minder geschikt is voor vlees consumptie en met de eisen die mensen aan hun vlees stellen daarom niet als zodanig gebruikt wordt.
wij halen ons rundvlees zelfs uit nambië(of een ander afrikaans land de naam onschiet me even) en brazilië want daar hebben ze speciale koeien die beter vlees geven, dat te bedenlen dat er dus hier stiertjes worden vermoord omdat ze niet geschikt zijn als melkkoe of vleeskoe.
logisch? nee. maar het gebeurt wel want op de andere manier is het goedkoper en dat wil men.
wat?quote:Op maandag 1 november 2010 20:23 schreef Trevland het volgende:
[..]
Maar daarom worden nog niet maar zo de kalfjes die niet geschikt zijn voor melkproductie de nek om gedraaid want de melk die de koe op levert niet de kosten van dat kalfje dan dekt
Daar ben ik het wel met je eens maar meer over het punt van het op etenquote:Op maandag 1 november 2010 20:21 schreef TheFamousMan het volgende:
[..]
dacht ik al, misschien ben ik een beetje te dromerig, maar ja, we nemen als menselijk ras ineens de wereld over, om het vervolgens langzaam te vernietigen met onze fabrieken, alle uitlaatgassen en de zeldzame diersoorten die steeds meer uitsterven, omdat wij ze vermoorden om er mooie beeldjes van maken, of leuke bontjassen.
Dat een kalfje meer kost dan dat een koe in een jaar kan opbrengen kwa melk om zowel de kosten van het kalfje als de kosten van de koe te kunnen dekkenquote:
Ach, als dat niet gebeurd dan vernietigd onze zon ons wel, troost je XDquote:Op maandag 1 november 2010 20:21 schreef TheFamousMan het volgende:
[..]
dacht ik al, misschien ben ik een beetje te dromerig, maar ja, we nemen als menselijk ras ineens de wereld over, om het vervolgens langzaam te vernietigen met onze fabrieken, alle uitlaatgassen en de zeldzame diersoorten die steeds meer uitsterven, omdat wij ze vermoorden om er mooie beeldjes van maken, of leuke bontjassen.
Haha okequote:Op maandag 1 november 2010 20:22 schreef TheFamousMan het volgende:
[..]
nee, ik eet ook geen vis, of kip, sommige mensen beschouwen die twee niet als vlees, maar het zijn en blijven toch dieren, hoeveel antibiotica je er ook inpompt
gelukkig is dat laatste de laatste jaren flink aangepakt en het eerste gelukkig hebben wij als mens niet zo veel invloed als wij denken en ook daar wordt de laatste jaren hard aan gewerkt.quote:Op maandag 1 november 2010 20:21 schreef TheFamousMan het volgende:
[..]
ja als jij het koopt jaquote:Op maandag 1 november 2010 20:24 schreef Trevland het volgende:
[..]
Dat een kalfje meer kost dan dat een koe in een jaar kan opbrengen kwa melk om zowel de kosten van het kalfje als de kosten van de koe te kunnen dekken
Deze mens is geen omnivoorquote:Op maandag 1 november 2010 20:26 schreef wel.o.k het volgende:
vegetarische discussie![]()
de mens is een omnivoor.
dus geen vlees eten is net zo slecht als teveel vlees eten.
einde discussie
En wist je dat het merendeel van de kalfjes als dood is voordat het geboren is?quote:Op maandag 1 november 2010 20:26 schreef PeZu het volgende:
[..]
ja als jij het koopt ja![]()
anders kost het hun geld aan voer en ruimte wat het nooit meer oplevert.
en er worden heel wat stiertjes geboren hoor dus lieve lieve trev het merendeel gaat gewoon dood
wat maakt dat nu uit als het gaat over de daadwerkelijke geboren kalfjes?quote:Op maandag 1 november 2010 20:28 schreef Trevland het volgende:
[..]
En wist je dat het merendeel van de kalfjes als dood is voordat het geboren is?
quote:Op maandag 1 november 2010 20:26 schreef PeZu het volgende:
[..]
ja als jij het koopt ja![]()
anders kost het hun geld aan voer en ruimte wat het nooit meer oplevert.
en er worden heel wat stiertjes geboren hoor dus lieve lieve trev het merendeel gaat gewoon dood
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 5 januari 2011 schreef Klinkerbotsing:
Waarom zijn jouw topics altijd zo awesome _O_
Op maandag 11 april 2011 schreef Myraela:
Hallo mijn "Als je 10 jaar ouder was geweest had ik je geraakt" toekomstige echtgenoot.
Dat jij zo naïef bent om te denken dat ze zonder dat het nog wat oplevert voor de boer ze dood gemaakt wordenquote:Op maandag 1 november 2010 20:29 schreef PeZu het volgende:
[..]
wat maakt dat nu uit als het gaat over de daadwerkelijke geboren kalfjes?
de mens is wel een omnivoor van nature, dat je ook anders kan leven zegt niks over wat we werkelijk zijnquote:Op maandag 1 november 2010 20:28 schreef TheFamousMan het volgende:
[..]
Deze mens is geen omnivoor![]()
en, ik slik bijvoorbeeld visoliepillen, om toch de vitamines en shit binnen te krijgen die ik anders niet krijg![]()
en nog wat vitamines die ik tekort kom enz...
maarja, ik ben ook aardig dun, net zoals de rest van mijn gezin, ik heb me altijd al afgevraagd of dat nou ligt aan het feit dat we geen vlees eten
trev je lult pure onzin en bent ook nog eens niet te volgenquote:Op maandag 1 november 2010 20:30 schreef Trevland het volgende:
[..]
Dat jij zo naïef bent om te denken dat ze zonder dat het nog wat oplevert voor de boer ze dood gemaakt worden
klopt, foutjehhhquote:Op maandag 1 november 2010 20:30 schreef PeZu het volgende:
[..]
de mens is wel een omnivoor van nature dat je ook anders kan leven zegt niks over wat we werkelijk zijn
zou in verband met elkaar kunnen staan...quote:Op maandag 1 november 2010 20:31 schreef PeZu het volgende:
[..]
trev je lult pure onzin en bent ook nog eens niet te volgen
quote:Op maandag 1 november 2010 20:15 schreef LovelyLady het volgende:
Pfffff
waar kun je die kopen voro die prijs ? ik moet ook nog kados halenquote:Op maandag 1 november 2010 20:32 schreef suikertaartje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
14,99, enorme doos
snap jequote:Op maandag 1 november 2010 20:28 schreef TheFamousMan het volgende:
[..]
Deze mens is geen omnivoor![]()
en, ik slik bijvoorbeeld visoliepillen, om toch de vitamines en shit binnen te krijgen die ik anders niet krijg![]()
en nog wat vitamines die ik tekort kom enz...
je snapt hemquote:
grote doosquote:Op maandag 1 november 2010 20:32 schreef suikertaartje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
14,99, enorme doos
ik ben zo slimquote:Op maandag 1 november 2010 20:33 schreef wel.o.k het volgende:
[..]
snap jedat heeft een rede
[..]
je snapt hem
ooh dan hoef ik ook niet te weten waar je dat haalt voor dat geldquote:Op maandag 1 november 2010 20:34 schreef suikertaartje het volgende:
Enorme doos sloeg op de boerderij he, niet op LL
Het zou toch allebei kunnen zijnquote:Op maandag 1 november 2010 20:34 schreef suikertaartje het volgende:
Enorme doos sloeg op de boerderij he, niet op LL
quote:Op maandag 1 november 2010 20:32 schreef suikertaartje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
14,99, enorme doos
quote:Op maandag 1 november 2010 19:36 schreef MPG het volgende:
[..]
Neeeeeeeeee!
Nu krijg ik een MI van GF in speedo....
quote:Op maandag 1 november 2010 20:26 schreef wel.o.k het volgende:
vegetarische discussie![]()
de mens is een omnivoor.
dus geen vlees eten is net zo slecht als teveel vlees eten.
einde discussie
Wat vindt moeders leuk / lekker / gaaf / etc?quote:Op maandag 1 november 2010 20:38 schreef dirkjo het volgende:
Mensen mensen, moeders is binnenkort jarig. Maar wat moeten we geven'
Iemand tips? Rond de 30 euro
parfum ?quote:Op maandag 1 november 2010 20:38 schreef dirkjo het volgende:
Ik kom binnen kort met het zelfde dilemma te zittenquote:Op maandag 1 november 2010 20:38 schreef dirkjo het volgende:
bosje bloemen doet het altijdquote:Op maandag 1 november 2010 20:38 schreef dirkjo het volgende:
zijn vaderquote:Op maandag 1 november 2010 20:39 schreef MPG het volgende:
[..]
Wat vindt moeders leuk / lekker / gaaf / etc?
intertoyz denk ik?quote:Op maandag 1 november 2010 20:40 schreef PeZu het volgende:
taartje? waar koop je die grote doos van a bric dan wel ?
quote:
Jij mag je moeder niet zo heel ergquote:Op maandag 1 november 2010 20:40 schreef TheFamousMan het volgende:
[..]
bosje bloemen doet het altijd![]()
en een flink uitgebreid ontbijt op bed is ook altijd leuk om te krijgen![]()
als je niet meer thuis woont, is het al helemaal een verassing
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |