Gewoon lekker uit de schoolbanken je tot aan je oogballen toe laten financieren door de maffia, want anders doe je niet mee en komt het nooit meer goed met jequote:Op maandag 1 november 2010 15:50 schreef antfukker het volgende:
Dan zul je dus nooit een huis kopen.. En ik ken ook genoeg mensen die met een HBO opleiding vorig jaar niet aan een baan konden komen. Kijk dus uit met je aannames die je maakt.
Nee, rond modaal gaan verdienen en in de vrije sector moeten gaan huren. Dan komt het goed met je.quote:Op maandag 1 november 2010 16:10 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Gewoon lekker uit de schoolbanken je tot aan je oogballen toe laten financieren door de maffia, want anders doe je niet mee en komt het nooit meer goed met je
Weet ik, was een foutje van mij...quote:Op maandag 1 november 2010 16:17 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Pssssttt.... Na 90 komt 91, geen 80![]()
Ik begin steeds meer de achterliggende gedachten van je argumenten tegen kopen en voor huren te begrijpen.quote:Op maandag 1 november 2010 16:34 schreef xenobinol het volgende:
Had eigenlijk deeltje 81 moeten worden
De gemiddelde koopsom is wel fors gestegen. Blijkbaar hebben de mensen die nog wel kopen wel veel te besteden.quote:Op maandag 1 november 2010 17:12 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Verkochte bestaande koopwoningen waren in september gemiddeld 0,6% goedkoper dan in september 2009.
De prijsdaling was iets groter dan de 0,4% in augustus. In de voorgaande acht maanden was de prijsdaling juist geleidelijk aan kleiner geworden. Dit blijkt uit de ontwikkeling van de prijsindex bestaande koopwoningen van het CBS en het Kadaster.
bron: kadaster.nl (pdf)
Waarschijnlijk kopen die nu een woning die minstens 20% in prijs is gedaald, het hogere segment lijd eerder aan prijs erosie. Gelukkig trekt dat vanzelf de rest van de markt meequote:Op maandag 1 november 2010 17:40 schreef janatwork het volgende:
De gemiddelde koopsom is wel fors gestegen. Blijkbaar hebben de mensen die nog wel kopen wel veel te besteden.
Nee, zo werkt het niet.quote:Op maandag 1 november 2010 16:09 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Hoezo... deflatie. Als de huizenprijzen dalen worden andere producten vanzelf duurder. De afgelopen 20 jaar hebben we het tegenovergestelde gezien. Hoor je regelmatig klagen dat mensen het erg vinden dat zoveel consumptiegoederen goedkoper geworden zijn? OMFG wat erg zeg... nou daar gaat onze economie van naar de klote![]()
Alsof onze welvaart alleen aan de huizenmarkt te danken isquote:Een economie gaat naar de klote omdat er mannetjes en vrouwtjes zijn die de status quo wensen te behouden omdat ze daar zelf beter van worden. Door de manier waarop we de afgelopen 20 jaar onze economie hebben ingericht zijn we als land erg afhankelijk van de huizenmarkt geldmachine geworden. Word het niet weer eens tijd om werkelijke waarde te creëren ?
"Als tophypotheken verboden waren geweest."quote:
Er zijn zoveel dingen killing voor een discussie. Ik ben voorstander voor een snelle afbouw van de HRA jij voor een langzame (uiteraard ook voor je eigen gewin). Deze impasse gaan we niet uitkomen want het is geen kwestie van wie er gelijk heeft, het is een kwestie van ideologie.quote:Op maandag 1 november 2010 20:26 schreef Scorpie het volgende:
En kan je een keer kappen met dat oogballen/leentokkies gedoe? Het begint irritant te worden. We hebben al meerdere malen aangetoond dat dat soort generalisaties niet goed zijn voor de discussie.
Banken zijn gewoon opportunisten, hebberig stelletje zelfbenoemde toppers/me-too-artiestenquote:Op maandag 1 november 2010 21:49 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
"Als tophypotheken verboden waren geweest."
Iets met boter en hoofd?
Kees de K. heeft gesproken.quote:Op maandag 1 november 2010 21:54 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Banken zijn gewoon opportunisten, hebberig stelletje zelfbenoemde toppers/me-too-artiesten
Nee het is ook vooral een kwestie van dat irritante taalgebruik van sommige dus, waaronder jijquote:Op maandag 1 november 2010 21:53 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Er zijn zoveel dingen killing voor een discussie. Ik ben voorstander voor een snelle afbouw van de HRA jij voor een langzame (uiteraard ook voor je eigen gewin). Deze impasse gaan we niet uitkomen want het is geen kwestie van wie er gelijk heeft, het is een kwestie van ideologie.
Kees de Koningquote:Op maandag 1 november 2010 22:25 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Kees de K. heeft gesproken.![]()
Ach.... als iemand zich aangesproken voeltquote:Op maandag 1 november 2010 22:43 schreef inXs het volgende:
Nee het is ook vooral een kwestie van dat irritante taalgebruik van sommige dus, waaronder jijZoals oogballen, leentokkie, etc etc. We roepen toch ook niet steeds huurslaaf, huursloeber, huurtokkie, etc etc?
scheefhuurder is gewoon een term: http://www.thesauruszorgenwelzijn.nl/scheefwoners.htm en geeft daadwerkelijk iets aan. Sowieso wordt ook niet elke huurder 'scheefhuurder' genoemd. Terwijl het woord leentokkie, tot aan de oogballen, etc etc nogal veelvuldig generaliserend genoemd wordt.quote:Op maandag 1 november 2010 22:53 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ach.... als iemand zich aangesproken voelt
Maar waarom mag men mij wel het stempel 'scheefhuurder' opplakken en moeten kopers kosten wat kost de hand boven het hoofd gehouden worden?
hear... hear..quote:Op maandag 1 november 2010 22:56 schreef inXs het volgende:
scheefhuurder is gewoon een term: http://www.thesauruszorgenwelzijn.nl/scheefwoners.htm en geeft daadwerkelijk iets aan. Sowieso wordt ook niet elke huurder 'scheefhuurder' genoemd. Terwijl het woord leentokkie, tot aan de oogballen, etc etc nogal veelvuldig generaliserend genoemd wordt.
Hoe kun je nu een inhoudelijke discussie voeren zonder de nodige beledigingenquote:Sowieso heeft het weinig te maken met aangesproken voelenmeer met het voeren van een goede inhoudelijke discussie zonder dat er allerlei beledigende termen voor nodig zijn.
Rene's volgende hit die hem door de recessie heen helptquote:Op maandag 1 november 2010 23:03 schreef droom_econoom8 het volgende:
Allemaal meezingen achter je computer:
Een eigen huis, een schuld van een paar ton
En altijd die collega, die goedkoper huren kon
Toch wou ik dat ik net iets vaker
Iets vaker simpelweg gelukkig was, ohoo
Ik stel voor om de HRA af te schaffen voor alle nieuw af te sluiten hypotheken, in ruil word voor deze mensen de overdrachtsbelasting en het huurwaardeforfait afgeschaft. Zodoende zal dit de leencapaciteit doen afnemen en dit zet dan de prijzen onder druk. De markt zal dan vanzelf convergeren naar het nieuwe prijsniveau. Kan zat want er zit zoveel lucht in de woningbouw. Aflossingsvrije en spaarhypotheken zijn per direct niet meer interessant zonder HRA en iedereen gaat weer gewoon ouderwets aflossenquote:Op maandag 1 november 2010 23:05 schreef dasorakel het volgende:
Hmmz goede inhoudelijke discussies hier. M.i. heeft het afschaffen van de HRA in een hoog tempo een zeer slecht effect op de economie. De gemiddelde prijs van een woning zal sterk afnemen. De hypotheeklast voor veel mensen zal niet meer te betalen zijn. Met name de starters worden hiervan de dupe. (ik dus ook, maar dat terzijde) Starters hebben namelijk over het algemeen de woning volledig gefinancierd.
De babyboomers die de winst al hebben gepakt met de explosie van huizenprijzen afgelopen jaren hebben hun winst al gepakt. Door de bijleenregeling zijn zij diegene die de hypotheeklast nog makkelijk kunnen voldoen, hebben immers geen tophypotheek.
Langzaam de druk eruit laten lopen door de HRA langzaam af te laten bouwen lijkt me de beste mogelijkheid. Dit echter pas besluiten op het moment dat de vraag naar koopwoningen weer toeneemt zodat het effect van het afbouwen vermindert wordt.
Ah, een fan. Dan gaan we ook voor het hele lied. Wel meezingen thuis hoor!quote:Op maandag 1 november 2010 23:06 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Rene's volgende hit die hem door de recessie heen helpt
Toch blijft het gek dat jullie blijven herhalen dat huren goedkoper is, terwijl al meermalen bewezen is dat kopen is veel gevallen goedkoper is. Het grote verschil is inderdaad flexibiliteit. Maar prijs, nee verre van, dan is kopen toch echt goedkoper, vooral op de lange termijn.quote:Op maandag 1 november 2010 23:03 schreef droom_econoom8 het volgende:
Allemaal meezingen achter je computer:
Een eigen huis, een schuld van een paar ton
En altijd die collega, die goedkoper huren kon
Toch wou ik dat ik net iets vaker
Iets vaker simpelweg gelukkig was, ohoo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |