abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88510273
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 november 2010 12:11 schreef Scorpie het volgende:
Vandaag gaat deze leentokkie trouwens zijn hypotheek bespreken en eens kijken of hij een betere deal kan maken.
That's the spirit.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_88510275
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 12:14 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Nou... dit neemt de druk weg op de sociale huisvesting, dus ik als scheefhuurder hoef nu niet aangepakt te worden.
Dus het is goed voor je eigen portomonnee? ;) en niet de woningmarkt in zijn geheel :P
pi_88510426
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 12:12 schreef Sjabba het volgende:

Bekijken jij de werkeloosheidcijfers eens joh, die zijn ondanks de zogenaamde ellende nog steesd erg laag. Voor amerika is hyperinflatie het enige middel, voor europa voldoet een paar jaar inflatie van een procent of 4. Huizenprijzen blijven een beetje gelijk maar door de inflatie en loonstijgingen worden ze wel beter betaalbaar. Hyperinflatie kotm er echt niet in in europa.
Dat de cijfers laag zijn komt omdat er een hoop ZZP'ers zijn die niet tot de werkelozen worden gerekend. De cijfers zijn dus in feite hoger. Jongeren kunnen geen werk vinden en als ze al werk vinden krijgen ze een lagere beloning. Kortom de koopkracht neemt af. Verwacht jij een stijging van het salaris voor het komende jaar? Ik ken genoeg mensen die al jaren stilstaan.
I'll sing you a lullaby.
pi_88510484
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 november 2010 12:15 schreef Scorpie het volgende:

Dus het is goed voor je eigen portomonnee? ;) en niet de woningmarkt in zijn geheel :P
Geld dat ik niet uitgeef aan huisvesting geef ik uit aan andere zaken, dus het is zeker goed voor de economie in zijn geheel.
I'll sing you a lullaby.
pi_88510788
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 12:20 schreef xenobinol het volgende:

Ik ken genoeg mensen die al jaren stilstaan.
Ik ook maar dat komt omdat we nu in een leeftijds catogerie komen dat we ongeveer aan onze functie top zouden moeten zitten.
pi_88510966
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 12:29 schreef Basp1 het volgende:

Ik ook maar dat komt omdat we nu in een leeftijds catogerie komen dat we ongeveer aan onze functie top zouden moeten zitten.
Ik bedoel dat deze mensen ook niet gecompenseerd worden voor inflatie. Genoeg mensen die werken voor bedrijven waar er geen CAO's of andere afspraken zijn m.b.t. het salaris.
I'll sing you a lullaby.
pi_88511536
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 12:33 schreef xenobinol het volgende:

Ik bedoel dat deze mensen ook niet gecompenseerd worden voor inflatie. Genoeg mensen die werken voor bedrijven waar er geen CAO's of andere afspraken zijn m.b.t. het salaris.
Er was toch deflatie volgens sommigen dan zouden ze een loonsverlaging moeten krijgen ;)
  dinsdag 9 november 2010 @ 12:50:31 #283
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_88511591
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 12:20 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dat de cijfers laag zijn komt omdat er een hoop ZZP'ers zijn die niet tot de werkelozen worden gerekend. De cijfers zijn dus in feite hoger. Jongeren kunnen geen werk vinden en als ze al werk vinden krijgen ze een lagere beloning. Kortom de koopkracht neemt af. Verwacht jij een stijging van het salaris voor het komende jaar? Ik ken genoeg mensen die al jaren stilstaan.
Als je een inflatie hebt stijgt het loon meestal gewoon mee. Als de huizenprijzen achterblijven worden ze dus betaalbaarder.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_88512108
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 12:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Er was toch deflatie volgens sommigen dan zouden ze een loonsverlaging moeten krijgen ;)
Een hoop producten en diensten zijn onderhevig aan deflatie. Wat niet wegneemt dat andere kosten stijgen, b.v. energie en de alsmaar stijgende zorgkosten. Niet dat dit perse als inflatie mag worden gezien, de kosten voor de verzekeraars nemen toe... maar dat komt omdat er meer vraag is. Ondanks dat verlaagd het de koopkracht van de bevolking.
I'll sing you a lullaby.
pi_88512144
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 12:50 schreef Sjabba het volgende:

Als je een inflatie hebt stijgt het loon meestal gewoon mee. Als de huizenprijzen achterblijven worden ze dus betaalbaarder.
Ik poste net dat een hoop mensen geen correctie krijgen voor inflatie. Die staan dus gewoon stil en moeten met de pet in de hand naar de werkgever toe.
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 9 november 2010 @ 13:14:34 #286
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_88512487
Waarom gaat die pensioenspremie eigenlijk constant omhoog? Dat gaat toch allemaal naar een generatie dat flink heeft gecashed of kan cashen met de verkoop van hun woning.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_88512944
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 13:14 schreef Bayswater het volgende:
Waarom gaat die pensioenspremie eigenlijk constant omhoog? Dat gaat toch allemaal naar een generatie dat flink heeft gecashed of kan cashen met de verkoop van hun woning.
Veel van die mensen hebben dat geld al lang gecashed en daar hun grotere woning mee gefinancierd. Helaas pindakaas zijn er nog maar erg weinig mensen die de vraagprijs voor deze dure woningen kunnen ophoesten.
I'll sing you a lullaby.
pi_88513211
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 22:11 schreef droom_econoom8 het volgende:
Is inflatie eigenlijk meegenomen in de CBS cijfers over de woningmarkt?
Iemand een antwoord? Ben ik ook wel benieuwd naar.
eten!!!
pi_88513744
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 13:33 schreef janatwork het volgende:

Zolang 'the chicken' maar in 'the basket' van het CBS zit :P
I'll sing you a lullaby.
pi_88513831
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 13:33 schreef janatwork het volgende:

[..]

Het lijkt me niet want ook de huizenprijzen zelf zitten niet in het inflatie mandje anders hadden we de afgelopen 15 jaar veel hogere inflatiecijfers moeten zien.

Maar dat is het hele probleem met statitstiek en dan in het bijzonder de inflatiecijfers, het CBS maken er maar iets van en dat moeten we dan maar geloven. Aangezien mandjes regelmatig aangepast worden zogenaamd omdat de consumptie veranderd zou zijn, maar waarschijnlijk is het meer om de inflatiecijfers op papier heel laag te houden.
  dinsdag 9 november 2010 @ 13:53:32 #291
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_88514065
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 13:05 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik poste net dat een hoop mensen geen correctie krijgen voor inflatie. Die staan dus gewoon stil en moeten met de pet in de hand naar de werkgever toe.
De vakbonden onderhandelen hier over en soms valt het wat tegen. Echter suggereer jij nu iets waarvan ik het graag aangetoond zie, want jou argument met; Ik ken mensen..... Die is inmiddels niet meer zoveel waard voor mij.
and made it rain upward
pi_88514250
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 13:53 schreef Sjabba het volgende:

De vakbonden onderhandelen hier over en soms valt het wat tegen. Echter suggereer jij nu iets waarvan ik het graag aangetoond zie, want jou argument met; Ik ken mensen..... Die is inmiddels niet meer zoveel waard voor mij.
Ongelooflijk... je bent of ambtenaar, of werkt bij een groot bedrijf. Het halve MKB hanteert geen CAO. Dus inflatiecorrectie, secundaire arbeidsvoorwaarden, pensioenregelingen en loonschalen... het zijn allemaal zaken die op een eigen manier geregeld zijn, dat is.... als er wat geregeld is.
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 9 november 2010 @ 14:03:25 #293
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_88514412
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 13:58 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ongelooflijk... je bent of ambtenaar, of werkt bij een groot bedrijf. Het halve MKB hanteert geen CAO. Dus inflatiecorrectie, secundaire arbeidsvoorwaarden, pensioenregelingen en loonschalen... het zijn allemaal zaken die op een eigen manier geregeld zijn, dat is.... als er wat geregeld is.
Jij geeft aan dat er mensen als jaren geen loonstijging ontvangen in relatie tot de inflatie. Ik geloof dat niet. Uiteraard zal dat wel ergens voorkomen maar volgens mij niet op noemenswaardige schaal. Kan je wel aangeven dat het MKB nauwelijks CAO hanteert maar dat is geen antwoord op de vraag. Welke sector heb je het over of zijn dat toevallig die collega's die hun huizen al jaren te koop hebben staan?
and made it rain upward
pi_88514731
Ik werk al mijn hele leven binnen de MKB sector maar in het metaal kent men toch overal wel een branche vereniging waarbij men aangesloten is en men daarmee ook onder de betreffende CAO valt.

De enigste bedrijfstak welke ik ken die geen overkoepelende CAO hebben zijn de ICT boeren. Maar graag wat meer voorbeelde xeno
pi_88514986
De ICT-ers hebben idd geen CAO.
pi_88515949
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 14:11 schreef Basp1 het volgende:
Ik werk al mijn hele leven binnen de MKB sector maar in het metaal kent men toch overal wel een branche vereniging waarbij men aangesloten is en men daarmee ook onder de betreffende CAO valt.
Als je je aansluit bij een branche vereniging ligt het anders, maar er zijn zat werkgevers die zich nergens bij aansluiten. Ik werk zelf in de elektrotechniek, toch heb ik in de loop der jaren nog nooit een baas getroffen die aangesloten was bij de branche metaal en techniek.

quote:
De enigste bedrijfstak welke ik ken die geen overkoepelende CAO hebben zijn de ICT boeren. Maar graag wat meer voorbeelde xeno
Tja... het is mijn ervaring en wat ik van horen zeggen heb. In ieder geval zijn het vaak kleinere bedrijven waar een CAO ontbreekt. Ik heb zelfs voor bedrijven gewerkt die geen reiskostenvergoeding of pensioenvoorziening hadden. Als je gelooft dat het overal goed geregeld is dan is dit misschien een eye opener voor je?
I'll sing you a lullaby.
pi_88516345
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 14:37 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Tja... het is mijn ervaring en wat ik van horen zeggen heb. In ieder geval zijn het vaak kleinere bedrijven waar een CAO ontbreekt. Ik heb zelfs voor bedrijven gewerkt die geen reiskostenvergoeding of pensioenvoorziening hadden.
Dan moeten die mederwerkers voor zichzelf opkomen of ander werk zoeken. Ik heb ook geen CAO maar onderhandel zelf wel over loonsverhoging. En die is een stuk beter dan inflatiecorrectie.

Daar is echt geen bond of CAO voor nodig.
pi_88516545
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 14:48 schreef HansvD het volgende:

Dan moeten die mederwerkers voor zichzelf opkomen of ander werk zoeken. Ik heb ook geen CAO maar onderhandel zelf wel over loonsverhoging. En die is een stuk beter dan inflatiecorrectie.

Daar is echt geen bond of CAO voor nodig.
Ik ben het gedeeltelijk met je eens... ik kan prima voor mijzelf opkomen en goed onderhandelen.
Echter... er zijn ook mensen die een stuk makkelijker gemist kunnen worden of waarvoor ze makkelijk iemand anders kunnen vinden. "ander werk zoeken" is niet voor iedereen een geldige optie, zeker niet in tijden dat er meer werkzoekenden op de markt zijn en er concurrentie is van buitenlandse werknemers die met minder genoegen nemen.
Het punt was dat er een hoop mensen geen automatische correctie voor inflatie krijgen i.v.m. het ontbreken van zulke afspraken, je weet toch wel waarom er ooit eens vakbonden en CAO's zijn gekomen?
I'll sing you a lullaby.
pi_88516702
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 14:52 schreef xenobinol het volgende:

Het punt was dat er een hoop mensen geen automatische correctie voor inflatie krijgen i.v.m. het ontbreken van zulke afspraken, je weet toch wel waarom er ooit eens vakbonden en CAO's zijn gekomen?
Ja dat weet ik. Omdat mensen altijd het handje van een ander nodig hebben en niet voor zichzelf kunnen zorgen.
pi_88516818
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 14:55 schreef HansvD het volgende:

Ja dat weet ik. Omdat mensen altijd het handje van een ander nodig hebben en niet voor zichzelf kunnen zorgen.
En jij bent vast volkomen zelfvoorzienend :')
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')