Dan moet je wel iets te posten hebben.quote:Op maandag 1 november 2010 18:41 schreef Auti het volgende:
[..]
Oh dus als ik dit nu post dan lees je het niet?![]()
Kut voor je dat het op een blog lijkt, misschien moet je wat meer posten?
quote:Op maandag 1 november 2010 18:44 schreef tijnbrein het volgende:
Dan moet je wel iets te posten hebben.
quote:Op maandag 1 november 2010 18:39 schreef Auti het volgende:
Ik heb eigenlijk nog meteen een algemene vraag voor ieder hier ook.
Ik merk bij mijzelf iets, wat eigenlijk heel duidelijk is en ook altijd zo geweest, dat ik dus een zogezegde drang naar kennis heb. Ik wil alles weten en ik wil alles onderzoeken, soms pakt iets mij en dan duik er in.. eindeloos.. MORE INPUT!!
Mijn opa had dat ook, hij was werkelijk een geniale man, en heeft daar zelfs mee in de krant gestaan.
De onbedwingbare drang naar kennis.. Herkent iemand dat?
Je spreekt van onbedwingbare drang. Herkenning kan ik je niet geven, omdat ik weet dat dit het vraagstuk zelden oplost.quote:Op maandag 1 november 2010 18:39 schreef Auti het volgende:
Ik heb eigenlijk nog meteen een algemene vraag voor ieder hier ook.
Ik merk bij mijzelf iets, wat eigenlijk heel duidelijk is en ook altijd zo geweest, dat ik dus een zogezegde drang naar kennis heb. Ik wil alles weten en ik wil alles onderzoeken, soms pakt iets mij en dan duik er in.. eindeloos.. MORE INPUT!!
Mijn opa had dat ook, hij was werkelijk een geniale man, en heeft daar zelfs mee in de krant gestaan.
De onbedwingbare drang naar kennis.. Herkent iemand dat?
Dat kut voor je gedeelte kan iets te direct zijnquote:Op maandag 1 november 2010 18:56 schreef Auti het volgende:
[..]
[..]
![]()
@ Robuust, welk gedeelte was lullig?
Ach ik sla ook menig inbreng over hoor. Dat hebben we allemaal. Ieder zijn of haar stijl. We moeten niet van elkaar gaan verlangen om volgens een vast protocol gaan posten. Het idee alleen alquote:Op maandag 1 november 2010 18:28 schreef tijnbrein het volgende:
Scarface je hebt wel een punt ja. Het lijkt af en toe wel een soort blog van Auti en EG. Ik lees die post dus ook niet. Geen zin in. Ik stoor mij er dus wel een beetje aan. Alleen om hier nu weer een discussie over te voeren heb ik geen zin in. Ik voer op mijn werk al genoeg zinloze discussies.
Hey wij auti's hechtten toch waarden aan correct taalgebruik enzo. Dus postten in een stijl en over een onderwerp hoort daar toch ook bijquote:Op maandag 1 november 2010 19:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ach ik sla ook menig inbreng over hoor. Dat hebben we allemaal. Ieder zijn of haar stijl. We moeten niet van elkaar gaan verlangen om volgens een vast protocol gaan posten. Het idee alleen al
Ik merk het, dat je soms best confronterende vragen stelt. En dat je zelfs een “feest der herkenning” vindt in waar ik tegenaan loop. NT’ers zullen misschien weinig in mij herkennen. Maar met econometristen deel ik wel iets bijzonders, een bepaalde voorliefde voor wiskundequote:Op maandag 1 november 2010 12:13 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat dacht ik alIk weet dat ik er best vaak pijnlijk dicht bij zit. Ik probeer mij dan ook te realiseren dat het soms hard kan aankomen aan de andere kant. Maar altijd met goede bedoelingen.
Ook Schaal_9 heb ik aardig helder, de mechanismes die bij hem parten spelen, hoe hij in elkaar steekt en waar hij tegenaan loopt, wat hem drijft etc. . En dan ben ik soms ook best confronterend waardoor hij misschien op dichtklaptMaar ik bedoel het ook in zijn richting altijd positief
![]()
Ik kan echt soms pijnlijk kutvragen stellen. Maar probeer iemand altijd ergens op te wijzen en aan het denken te zettenDat kan heel positief uitwerken
![]()
quote:Op maandag 1 november 2010 19:37 schreef schaal_9 het volgende:
Dan ben ik toch blij dat ik niet als hobby heb: scanner luisteren
Daar kun je dus echt bijna niets mee in de gewone maatschappij...
quote:Op dinsdag 2 november 2010 09:03 schreef Deliah het volgende:
Scanner luisteren?! Wat een grappige hobby.
Dat deed ik vroeger altijd. Toen kon je nog politie, brandweer ambulance er nog mee beluisteren. ALEX, de porchepolitiequote:
Ach ja, Scheveningen Radio, Luchtverkeer, draadloze telefoons, zendamateurs, noem maar op.quote:Op dinsdag 2 november 2010 10:41 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat deed ik vroeger altijd. Toen kon je nog politie, brandweer ambulance er nog mee beluisteren. ALEX, de porchepolitie![]()
Nu blijkt het een autistische hobby te zijn (geweest).
Dat moet je nu net hebben. Een goede ingang, de juiste mensen die wat voor elkaar kunnen krijgen.quote:Op dinsdag 2 november 2010 11:27 schreef Auti het volgende:
[..]
Ach ja, Scheveningen Radio, Luchtverkeer, draadloze telefoons, zendamateurs, noem maar op.
Maar vooral de hulpdiensten idd, ingebouwde scanner in de auto, scouter, alles.
Ik heb al eens eerder gezegd dat ik maar beter ver weg kan blijven van een winkel zoals Elopta
Scannen is nog steeds een grote hobby, trek het een beetje door naar WiFi.
Hulpdiensten volg ik ook nog, via http://monitor.livep2000.nl/
Ik wil graag nog een pager kopen, maar dat is wel even een uitgave voor een fiepje.
--------------------
Het is ongekend hoe goed mijn reintegratiebureau is, extreem goed bezig![]()
PIT faalt enorm, komt alleen maar voor gesprekjes en adviseren dat er structuur en ritme moet komen.. maar helpen met de problemen kunnen ze niet echt. Reintegratiebureau belt even naar de gemeente (hebben een vast contactpersoon ofzo) en inene is ALLES mogelijk. Zelfs een woning..
Ik word gehoord en geholpen!
Juist. En ik ben heel chaotisch ja, daar ben ik ook mee bezig. Maar structuur en ritme hier in huis is moeilijk tot onmogelijk. Dat wil gewoon echt niet zo lukken, daarom ook een eigen huisje.. niet alleen voor het "compleet" gevoel maar juist voor die vrijheid zodat ik geen rekening hoef te houden met anderen en anderen niet met mij. Dan kan ik heel geforceerd een dagritme gaan aanmeten.. vaste tijden voor vaste rituelen. Dat is een hele belangrijke noodzakelijke stap.quote:Op dinsdag 2 november 2010 11:52 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat moet je nu net hebben. Een goede ingang, de juiste mensen die wat voor elkaar kunnen krijgen.![]()
Maar ook dat structuur en ritme is voor jou erg belangrijk, denk ik. Heel basaal, ik denk dat het PIT daar wel wel gelijk in heeft. Ieder mens heeft structuur nodig. Ik denk dat jij ook onrustig in je hoofd bent, omdat je heel chaotisch bent.Maar is makkelijker gezegd dan gedaan.
quote:Bezig met een traject naar werk voor de 2e keer alweer, heel rustig aan, verder wat hulp ook rustig aan maar er zit wel verbetering in hoe ik me voel gelukkigOp maandag 1 november 2010 15:00 schreef Auti het volgende:
Hoe gaat het verder met jou, want we horen jou ook niet zo veel meer?
Haha, je hebt helemaal gelijk, samen is leuker dan alleen. Mooi dat je traject beter gaatquote:Op dinsdag 2 november 2010 12:37 schreef ScarFace- het volgende:
Bij een eigen huis moet je ook overzicht hebben, dingen kunnen overzien dat is soms best lastig.
Maar er zijn altijd mensen die je kunnen helpen, ambulant, ed.
Ikzelf weet niet of ik wel alleen wil wonen wil eerst een leuke vriendin![]()
[..]
Bezig met een traject naar werk voor de 2e keer alweer, heel rustig aan, verder wat hulp ook rustig aan maar er zit wel verbetering in hoe ik me voel gelukkig
Hoe weet je dat een fiep "onnodig"is?quote:Op dinsdag 2 november 2010 13:34 schreef Cassandra87 het volgende:
Cassandra is niet weggejaagd, Cassandra haar emmertje is volgelopen en er past écht geen druppeltje meer in.
SF Dank voor je mail
P.s. ik vind ook dat er ontzettend veel onnodig gefiept wordt, computertaal geen verstand van, auto's tsja, ik rijd mijn agilaatje en mis onze volvo maar dat was t wel weer zo'n beetje. Maakt niet uit, ik negeer die posts gewoon, als EG en Auti en wie dan ook hun ei kwijt kunnen, top toch? Nadeel is dat ik soms door de bomen het bos niet meer zie en een post over het hoofd zie waar ik normaliter op zou reageren, maar momenteel is het zo vol in mijn hoofd dat ik de energie niet eens heb om te reageren
1 Groot verschil tussen kort zakelijk contact en langdurig contact met kennissen etc. Zakelijk en academisch praten is ook heerlijk. En natuurlijk helpt het als je zeer eloquent en erudiet in elkaar steekt. Je moet natuurlijk ook over wat algemene dingetjes kunnen lullen. Moeilijk is altijd het vinden van de goede balans, timing en dosering.quote:Op maandag 1 november 2010 19:37 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Ik merk het, dat je soms best confronterende vragen stelt. En dat je zelfs een “feest der herkenning” vindt in waar ik tegenaan loop. NT’ers zullen misschien weinig in mij herkennen. Maar met econometristen deel ik wel iets bijzonders, een bepaalde voorliefde voor wiskunde
Ik merk dat ik op mijn werk al voldoende bij de mensen betrokken ben en iedere maand nieuwe mensen leer kennen. Dus ik voel me zeker niet onvoldoende bekwaam voor de gewone maatschappij. Zakelijk netwerken vind ik zelfs leuk en kost me vaak niet eens extra energie. Ik hoop ook dat Auti die betrokkenheid straks mag gaan ervaren. Wederzijdse betrokkenheid kan de mens met Asperger minder autistisch, en dus completer maken.
Bij de kerkgemeente gaat het ook alweer wat beter. Ik loop drie keer per week hard, waarvan een keer met een groep. Dan ben ik toch blij dat ik niet als hobby heb: scanner luisteren
Daar kun je dus echt bijna niets mee in de gewone maatschappij...
Alleenstaanden moeten zelf met initiatieven komen, ja. Ik zie ook voldoende mogelijkheden voor nieuwe activiteiten. Maar, ik merk dat ik het prettig vind om ook tijd voor mezelf te hebben.
Ik vond het wel interessant wat je zei. Ik vraag mij ook steeds af wat nou het nut isquote:Op dinsdag 2 november 2010 16:45 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik werk 45 uur per week.
Sorry EG, helemaal gelijk, normaal lees ik na wat ik typ.
Ik bedoel voor mij onnodig gefiep. Ik heb er geen boodschap aan.
Maar ik zeg niet voor niets, als jij en Auti bijv. je ei kwijt kunnen, prima! Vind ik totaal niet erg, alleen maar ok.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |