En dat kan je vinden in artikelen, onderzoeken die al gedaan zijn, etcquote:Op dinsdag 16 november 2010 00:27 schreef Pandora73 het volgende:
Hm maar daarvoor moet je toch weten hoe het in de hersens werkt? Anders weet je als behandelaar toch niet of dat wat jij doet nou daadwerkelijk helpt of alleen symptoombestrijding is?
Literatuuronderzoek is nodig om je theorie te kunnen onderbouwen.quote:Op maandag 15 november 2010 23:58 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Maar ik neem toch aan dat je dat gaat onderzoeken door autisten en verslaafden in een MRI te stoppen en de uitslagen te vergelijken, en niet door op internet of in bladen te lezen wat anderen bedacht hebben? Zo ja, waarom ben je dan op zoek naar artikelen?
* Pandora73 nieuwsgierig is en het niet lullig bedoelt
Dat is waar.quote:Op maandag 15 november 2010 22:59 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Toch is er wel een degelijk verschil te zien tussen preoccupatie en verslaving.
Ziet er leuk uit! Heb je het naar je zin op je werk? Is het een gemengde groep?quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:29 schreef Auti het volgende:
[ afbeelding ]
WerkplekMet 1 laptop voor de fiep en 1 voor het werk
![]()
En ik heb een token gekregen voor VPN accessNu alleen nog even authorisatie
![]()
Frustrerende imperfectie, maar het schijnt toch echt doodnormaal te zijn en ik kan mij er steeds minder druk om maken. I'm with stupid![]()
Zolang ik maar weet dat 0042 zwart met suiker is
En als je daar nou eens mee ophoudt, dan val je niet eens meer op op de werkplaatsquote:Op dinsdag 16 november 2010 22:29 schreef Deliah het volgende:
Ik voel mij niet helemaal serieus genomen op mijn werk en men maakt er grapjes over dat ik alles serieus neem, in de betekenis van 'gelooft alles', ik vat veel nogal letterlijk op als eerste.
Ik probeer oprecht ieder met respect te behandelen en elke collega als waardevol te zien en ik ben verbijsterd dat niet iedereen dit wil. Ik stoor me aan geroddel en aan foute grappen.
Ik heb het prima naar mijn zin ja, het geeft gewoon een goed en fijn gevoel en ik word daar volledig geaccepteerd en voor volwaardig aangezien. Dus waardering is er sowieso.. hey, ik heb developer rechten en loop daar rond om voor hun gunstige applicaties te maken zodat ze een fijn en goed intranet hebbenquote:Op dinsdag 16 november 2010 21:29 schreef schaal_9 het volgende:
Ziet er leuk uit! Heb je het naar je zin op je werk? Is het een gemengde groep?
Ik hoop dat je van je preoccupatie/fiep bevrijd kunt worden en daardoor nog beter kunt functioneren. Dat is een lange weg, maar kan bij een eventueel dienstverband in je salaris schelen.
Wie weet wordt je werk nog winstgevend, in de zin dat je waardering van je collegas krijgt en leuke contacten maakt.
Logisch dat je er moeite mee hebt. Voor hun(je collega's) zijn dat soort dingen inderdaad grappig maar voor jou niet. Maak dit duidelijk aan je leidinggevende. De lijn tussen plagen en pesten is namelijk dun. Iedereen moet een leuke werkplek hebben.quote:Op dinsdag 16 november 2010 22:29 schreef Deliah het volgende:
Ik voel mij niet helemaal serieus genomen op mijn werk en men maakt er grapjes over dat ik alles serieus neem, in de betekenis van 'gelooft alles', ik vat veel nogal letterlijk op als eerste.
Ik probeer oprecht ieder met respect te behandelen en elke collega als waardevol te zien en ik ben verbijsterd dat niet iedereen dit wil. Ik stoor me aan geroddel en aan foute grappen.
Leuk dat het zo goed gaat en dat je een gewaardeerd collega bent!quote:Op woensdag 17 november 2010 12:40 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik heb het prima naar mijn zin ja, het geeft gewoon een goed en fijn gevoel en ik word daar volledig geaccepteerd en voor volwaardig aangezien. Dus waardering is er sowieso.. hey, ik heb developer rechten en loop daar rond om voor hun gunstige applicaties te maken zodat ze een fijn en goed intranet hebben. Nee ik zit daar wel goed.
Maar echt contacten leggen.. mwah.. Ik heb er weinig behoefte aan, weinig te vertellen of interesse (tenzij iemand natuurlijk een leuke gedeelde hobby heeft) ...
Dat soort therapie is altijd in groep en met groepsgesprekken of met van die dingen als toneelstukjes spelen.. fake telefoongesprekken of fake sollicitatiegesprekken.. dat werkt dus niet bij mij, en al helemaal niet in een groepje.quote:Op woensdag 17 november 2010 18:41 schreef schaal_9 het volgende:
Leuk dat het zo goed gaat en dat je een gewaardeerd collega bent!
Wat die gesprekjes betreft. Ik denk dat het ook een kwestie is van perceptie. Nu stel je nog: Dat vult mijn hoofd met niet-noodzakelijke stof en beelden en dat verstoort mijn routine en essentiële denkpaden. Is dat niet met cognitieve therapie te verbeteren? Dat je jezelf een andere perceptie kan aanleren, zoals: met die gesprekjes zou ik wat kunnen toegroeien naar de manier waarop anderen contact maken. Grosso modo, het idee dat je er wel iets mee opschiet. Wel, dit is gemakkelijker gezegd dan gedaan en een langdurig proces.
Ook schrijf je dat je een apart figuur bent. Vind je dat prettig of zou je daar verandering in willen aanbrengen? Kijk, ik ben ook een beetje anders dan anderen, maar leg meestal de nadruk op de overeenkomsten. Maar er zullen denk ik ook genoeg mensen met autisme zijn die het om het even is of ze nu aansluiting vinden bij anderen met Autisme Spectrum Stoornis of bij NT-ers.
Schaal 6 is een mooie stap als je dat kan bereiken. De Wajong gaat er namelijk van uit dat je het wettelijk minimumloon (dat is: 1416 euro bruto) niet kan verslaan. Het is dan des te mooier als je dat uiteindelijk wel lukt.
Ik ben ook aan het programmeren geslagen. Dat verbetert op langere termijn mijn inzetbaarheid. En als ik iets van mijn creativiteit kan laten zien (zoals kleurgebruik, design) krijg ik alweer een voldaan gevoel. Presenteren vind ik ook leuk. En het salaris, dat loopt al naar wens. Voor mij zijn het nu andere factoren die de kwaliteit van mijn leven (verder) kunnen verbeteren.
Welke schaal heb jij het in vredesnaam over? Ieder bedrijf heeft zijn eigen schaalindeling... Mijn lief zat als leerling apothekersassistent in schaal 40 (en dat is écht niet veel) en een productmanager waar ik werk zit in schaal 11 (en die verdient wel veel). Bij ons gaan ze niet eens verder dan schaal 15 geloof ik, en dan ben je dus directeur (grootverdiener). Dus schalen noemen zegt volgens mij niet heel veel...quote:Op woensdag 17 november 2010 18:41 schreef schaal_9 het volgende:
Schaal 6 is een mooie stap als je dat kan bereiken. De Wajong gaat er namelijk van uit dat je het wettelijk minimumloon (dat is: 1416 euro bruto) niet kan verslaan. Het is dan des te mooier als je dat uiteindelijk wel lukt.
quote:Op woensdag 17 november 2010 12:40 schreef Auti het volgende:
Het maakt het gewoon lastig, en ik ben al een apart figuur ook. Ik heb echt een hekel aan vragen als; "hoe was je weekend?" .. nou, die is dus gewoon altijd hetzelfde.. saai, kut, lang en wat ik heb gedaan? Iets met computers. SSDD (same shit, different day). Maar dat kan je niet zo zeggen. Of "ga je nog wat leuks doen?" ..Dat is van zichzelf al een zeer vreemde vraag natuurlijk, alsof iemand standaard met het voornemen leeft om alleen maar vervelende dingen te gaan doen. En dingen die ik leuk vind, die hoeft iemand anders helemaal niet zo leuk te vinden..
Dus.
Dat kan ik me wel voorstellen. Gesprekken die niet op informatie-wisseling zijn gebaseerd zijn moeilijk omdat er veel non-verbale shit bij komt kijken. Maar als het je stoort, kan je wel beter dat communiceren aan de mensen om je heen. Mogelijk doe je dat al onbewust (zeer waarschijnlijk zelfs), maar het is beter om iets dat je dwars zit te laten merken aan anderen als anderen daar de oorzaak van zijn. Maar dat is ook weer moeilijk omdat dat non-verbaal gebeurt. Maar je zegt het zelf al. "Maar dat zeg ik nooit." Non-verbale communicatie lijkt zo debiel, maar toch erken je het belang ervan omdat je zelf dus niet kan laten merken aan anderen dat je geen zin hebt in slap gelul, en het alleen kan door acties te ondernemen zoals nooit zelf beginnen of andere dingen doen om zoiets te vermijden.quote:Op woensdag 17 november 2010 12:40 schreef Auti het volgende:
Een hoop social chitchat gesprekjes zijn ook pure non-informatie, daar kan ik niets mee.. dat vult mijn hoofd met niet noodzakelijke stof en beelden en dat verstoord mijn routine en essentiele denkpaden. "stoor ik?" ja.. altijd.. Maar dat zeg ik nooit. Maar ik zoek zelf dus ook nooit een confrontatie op, dat vermijd ik zo veel mogelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |