Kweet niet wat ik hiervan moet vinden.quote:Omdat de inlossing van dit bedrag na overlijden nauwelijks een
maandlastenverlaging met zich brengt zou ik adviseren haar medische
aandoeningen niet geheel te vermelden waardoor een premieverhoging wordt
voorkomen.
De totale premie voor het af te dekken deel ad Euro 38000,= voor Q zal
dan Euro 5 per maand zijn. Op jouw leven zou de gehele schuld dienen te
worden afgedekt conform jullie wens?
Het risico dat, indien Q tussentijds wel zou overlijden a.g.v. een
bestaande aandoening, er geen uitkering wordt gedaan heeft toch geen
ernstige financiële consequenties.
Ja ik snap sowieso geen ruk van dat mailtje. Ik heb MM gemaild, dattie hier moest komen uitleggen en reagerenquote:Op maandag 1 november 2010 14:50 schreef Five_Horizons het volgende:
En nog iets: als het een verzekering is met twee verzekerden, kan een maatschappij natuurlijk besluiten om de verzekering sowieso te beëindigen. Da's ook vervelend als je dan opnieuw een verzekering moet afsluiten. (MM is dan natuurlijk ouder)
Verder begrijp ik niet helemaal waarom de verzekering eigenlijk wordt afgesloten, aangezien het blijkbaar om een heel laag bedrag gaat.
Hij werkt op uur basis, fee en provisie. Hij had een mooi fee bedrag (1500 euro voor het totaal plaatje) aangeboden waar we dus over zitten te twijfelen. Fee en uur betaal je zelf. Provisie dokt de bank.quote:Op maandag 1 november 2010 14:56 schreef Loveless85 het volgende:
Arie komt op mij over als een leuke hobbyist, maar je wil toch ook gewoon horen als je zelfbedachte plan kut is. Niet iemand die met je meelult en dat je er later achter komt dat jouw plan toch niet zo goed was en de adviseur er niks van gezegd heeft.
Persoon 2 kán het voor z'n eigen provisie doen natuurlijk, maar je kan hem dus ook op uurbasis huren? Verder zou provisie nog niet direct een probleem zijn (voor mij persoonlijk dan) als hij gewoon helder is over wat hij waar krijgt en je dit dus mee kan wegen in z'n advies voor een bepaalde verstrekker.
Ben benieuwdquote:Op maandag 1 november 2010 14:57 schreef Qwea het volgende:
[..]
Hij werkt op uur basis, fee en provisie. Hij had een mooi fee bedrag (1500 euro voor het totaal plaatje) aangeboden waar we dus over zitten te twijfelen. Fee en uur betaal je zelf. Provisie dokt de bank.
Provisie willen we dus eigenlijk liever niet.
De adviseur heeft het over verzwijgenquote:Op maandag 1 november 2010 15:00 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ben benieuwdwie roept dat 'verzwijgen' eigenlijk?
Lijkt me toch niet zo'n slimme zet, stel dat de boel uitkomt dan eindig je straks bij verzekeraars op een zwarte lijst ofzo... En om zo'n vermogen gaat het niet toch?
Je hebt het er toch over 2?quote:Op maandag 1 november 2010 15:17 schreef Qwea het volgende:
[..]
De adviseur heeft het over verzwijgen
Sowieso al een raar advies om te frauderen, maar helemaal in combinatie met een wajong uitkering. Lijkt me aannemelijk dat je sowieso al beter door de verzekering gescreend zal worden, dus dan is fraude niet bepaald een lekker advies.quote:Op maandag 1 november 2010 15:17 schreef Qwea het volgende:
[..]
De adviseur heeft het over verzwijgen
Ik heb hier zo'n uitleg ding liggen van Arie...quote:Op maandag 1 november 2010 15:15 schreef MichelBtje het volgende:
Ik moet nog maar zien hoe het voor de klant voordeliger is om iemand op uurbasis te betalen in plaats van dat de adviseur via provisies wordt betaald door de bank en verzekeraar.
Ik heb wel gezien hoe in de offerte mooi staat vermeld dat de adviseur ervoor heeft gekozen om geen provisies te ontvangen, maar ik heb dit nog niet vertaald zien worden in een lager rentepercentage, een lagere premie, of een hoger opgebouwd kapitaal... Waarheen verdwijnt nu het geld dat de adviseur normaal zou ontvangen? Banken en verzekeraars?
Ja sorry, mijn excuus. Kees wil het verzwijgen. Ik heb Arie gesproken en Arie claimt dat je zoiets NOOIT moet verzwijgen. Want als ik aangereden wordt op het zebrapad en overlijdt, en ze gaan sectie doen of ze gaan mijn medisch dossier doorspitten, dan claimt Arie dat ze hoe dan ook de uitkering kunnen weigeren.quote:
Die wajong heb ik overigens niet op grond van mijn Crohn. Mijn Crohn is later (toen ik de Wajong al had) erbij gekomenquote:Op maandag 1 november 2010 15:21 schreef MichelBtje het volgende:
[..]
Sowieso al een raar advies om te frauderen, maar helemaal in combinatie met een wajong uitkering. Lijkt me aannemelijk dat je sowieso al beter door de verzekering gescreend zal worden, dus dan is fraude niet bepaald een lekker advies.
Denk dat de adviseur een tour-renner zou adviseren om doping te gebruiken...
Het lijkt mij ook het verstandigst om te melden. Ik wilde eigenlijk dat die van mij het gehele hypotheek bedrag zou dekken, maar zoals Kees nu berekend heeft met zijn 5 euro p/m zou er enkel 20% van het taxatie bedrag verzekerd hoeven te wordenquote:Op maandag 1 november 2010 15:28 schreef Loveless85 het volgende:
Nou ik zou het lekker meldenWellicht dat je dan een wat duurdere levensverzekering krijgt maar volgens mij moet die van jou toch niet zo heel veel dekken?
Wat is daarquote:Op maandag 1 november 2010 15:35 schreef Qwea het volgende:
[..]
Het lijkt mij ook het verstandigst om te melden. Ik wilde eigenlijk dat die van mij het gehele hypotheek bedrag zou dekken, maar zoals Kees nu berekend heeft met zijn 5 euro p/m zou er enkel 20% van het taxatie bedrag verzekerd hoeven te worden
Misschien is het handiger om zo goed mogelijk proberen voor te stellen wat er zoal kan gebeuren in een scenario waarin één van beide komt te overlijden. Als MM overlijdt, wordt er geregeld dat de gehele hypotheek wordt afgelost en TS dus niet met zware lasten komt te zitten. Goed geregeld dus.quote:Op maandag 1 november 2010 15:37 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Wat is daaraan dan? Ik neem aan dat MM ook een ORV neemt, en dat die van hem zijn deel van het huis dekt, dus komt hij te overlijden hoef jij je ook geen zorgen te maken. Je hoeft natuurlijk niet een risico te dekken wat je uberhaupt al niet draagt?
Ben ik met je eens. Ik zal dan ook laten berekenen wat het gaat kosten om mij ook voor het gehele bedrag te laten verzekeren, zodat als ik kom te overlijden MM geen maandlasten meer heeft na uitkering van de OVRV.quote:Op maandag 1 november 2010 16:20 schreef MichelBtje het volgende:
[..]
Misschien is het handiger om zo goed mogelijk proberen voor te stellen wat er zoal kan gebeuren in een scenario waarin één van beide komt te overlijden. Als MM overlijdt, wordt er geregeld dat de gehele hypotheek wordt afgelost en TS dus niet met zware lasten komt te zitten. Goed geregeld dus.
Echter, als TS komt te overlijden, dan wordt er maar een klein deel van de hypotheek afgelost en zal MM dus moeten blijven werken om de onkosten te kunnen blijven dekken. Het blijft koffiedik kijken, maar ik kan me voorstellen dat MM na het overlijden van TS (klopt af) andere dingen aan zijn hoofd zal hebben dan verplicht een X aantal uur te moeten blijven werken. En dan heb ik het nog nieteens over fysieke/psychische klachten die zouden kunnen ontstaan waardoor werken an sich al een hachelijke situatie zou kunnen worden...
Ja, nu ja. Maar als ik over 10 jaar bv doodga, en de verzekering keert maar 38,000 euro uit, dan zou je uberhaupt NIET kunnen minderen, omdat je dan je hypotheek niet op kan brengen en ben je dus sowieso verplicht om te blijven werken.quote:
Hij kan dan toch gewoon jouw spaarrekening inzetten om maandelijks de hypotheek te kunnen voldoen of om een deel af te lossen? Over 10 jaar heb je vast wel wat gespaard.quote:Op maandag 1 november 2010 16:33 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, nu ja. Maar als ik over 10 jaar bv doodga, en de verzekering keert maar 38,000 euro uit, dan zou je uberhaupt NIET kunnen minderen, omdat je dan je hypotheek niet op kan brengen en ben je dus sowieso verplicht om te blijven werken.
Ja leuk om een plafondrente te adviseren als de rentes behoorlijk laag staan. Komt er eigenlijk op neer dat je misschien zelf wel kunt redeneren dat de rente waarschijnlijk zal stijgen. Als je kiest voor een plafondrente bij een verwachte stijging van de rentes betekent het eigenlijk dat je gewoon moet rekenen met de betreffende plafondrente, en dan wordt het ineens stukken minder interessant. Een plafondrente is voor de consument pas voordelig als de rente gedurende de RVP lang beneden de plafondrente staat, en het is tegenwoordig maar af te vragen of dat het geval zal zijn. Ik teken liever 20 jaar voor 4,4% dan voor 4,9% met de optie dat ik bij een lage rentestand ook minder rente betaal (en dus meer moet inleggen op mijn spaardeel).quote:Op maandag 1 november 2010 16:32 schreef Qwea het volgende:
Ennu we het over tussenpersonen hebben ;
Arie vergeleek echt van alle banken (nou ja, wat is alle. In iedergeval van veel) de rentes en voorwaarden e.d.
Kees kwam eigenlijk gelijk aanzetten met een blaadje van de snsbank met hun zogenaamde plafondrente.
Ik weet niet of ik er iets achter moet zoeken dat hij gelijk al zijn blaadje klaar had van de sns.
Misschien gaan ze over 9 1/2 jaar van het spaargeld van Qwea trouwen in Las Vegas. Dan is het ineens een andere situatie als Qwea over 10 jaar zou komen te overlijden. Toegegeven, het is een beetje doemdenken, maar ik ben er wel voorstander van om een tweede persoon wiens inkomen ogenschijnlijk weinig meetelt toch goed te verzekeren bij overlijden.quote:Op maandag 1 november 2010 16:41 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Hij kan dan toch gewoon jouw spaarrekening inzetten om maandelijks de hypotheek te kunnen voldoen of om een deel af te lossen? Over 10 jaar heb je vast wel wat gespaard.
quote:Op maandag 1 november 2010 16:33 schreef Qwea het volgende:
Ja, nu ja. Maar als ik over 10 jaar bv doodga, en de verzekering keert maar 38,000 euro uit, dan zou je uberhaupt NIET kunnen minderen, omdat je dan je hypotheek niet op kan brengen en ben je dus sowieso verplicht om te blijven werken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |