abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 november 2010 @ 00:06:20 #76
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_88805716
Het ligt er maar net aan in hoeverre je er zelf een probleem van maakt. Ik heb gekozen voor de Z omdat er m.i. meer voordelen zijn dan nadelen. Bovendien heb je alleen problemen met de hinge als je het toestel op een hele vreemde manier vastpakt. Zo zou je hem bij normaal gebruik nooit vastpakken.
Tics van je petten.
pi_88808189
Dat geldt in eerste instantie. Maar ik ben benieuwd wat het keyboard doet na 2 maanden gebruik. Zou me niets verbazen als het door slijtage helemaal los gaat zitten.
pi_88808212
mijn Touch Pro2 heeft ook geen problemen met 't toetsenbord, ben zeer tevreden over het toestel zelf.. alleen het besturingssysteem ;(
Ja doei.
pi_88812731
Balen, klein foutje bij GSMwijzer, krijg 'm daarom pas overmorgen op z'n vroegst. Achja, nog 2 dagen kunnen er ook nog wel bij. :P
  woensdag 17 november 2010 @ 14:58:55 #80
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_88820843
Voor degene die hem al heeft: Hoe lang gaat hij bij jullie mee als hij opgeladen is?
Gister om 8 uur 's ochtends van de lader gehaald, nu zit hij net onder de 15% (bij minimaal gebruik) dus gaat nog geen 2 dagen mee. Hoop toch echt dat dit nog wat meer wordt na een paar keer opladen/gebruik.
pi_88822120
Volgens mij is een dag of twee vrij normaal... uiteraard ook afhankelijk van het gebruik.
  woensdag 17 november 2010 @ 15:59:51 #82
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_88823118
Denk idd dat dat vrij normaal is voor een smartphone.
Tics van je petten.
pi_88823537
Heb 'm ook, en gebruik m veel maar batterij is al paar keer leeg in 2 daagjes!
pi_88823627
En ik krijg m met de usb niet connected met me laptop
  woensdag 17 november 2010 @ 16:19:26 #85
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_88824018
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:10 schreef Deceit het volgende:
Hoeft toch ook niet?

www.htcsense.com
Tics van je petten.
pi_88824169
He? maar ik wil me liedjes van de comp, op me telefoon doen, hoe dan?
  woensdag 17 november 2010 @ 16:27:20 #87
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_88824403
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:22 schreef Deceit het volgende:
He? maar ik wil me liedjes van de comp, op me telefoon doen, hoe dan?
Bluetooth, wifi, e-mail...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_88824625
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:10 schreef Deceit het volgende:

HTC Sync al geïnstalleerd? Effe downloaden van de HTC-site. Misschien heb je daarvan drivers nodig op je laptop.
pi_88835139
De HTC Desire Z kan overklokt worden naar 1,8 GHz. Cool, is het toestel nog sneller.
Ik rij in een paarse auto.
pi_88838720
Op tweakers de tip gekregen om 'Ultra Keyboard' te installeren, dan heb je ook Nederlandse spellingscontrole/suggesties bij 't hardware toetsenboard ^O^.
  woensdag 17 november 2010 @ 21:41:34 #91
258349 mr-green
gewoonomdathetkan
pi_88839783
Ik heb ook interesse in deze mobiel.

Een vriend van mij werkt bij Vodafone en ik zal eens wat informatie gaan vragen. Heb momenteel een Sony Ericcson Xperia en dit is de perfecte opvolger. Het probleem van de Xperia is echter de batterij duur en het vastlopen van windows...

De HTC Desire Z zal wel minder snel vastlopen met Andriod echter ben ik niet overtuigd van de batterij duur. Mijn Xperia is van het begin af aan op na een dag (als ik er een uur of langer mee bel of internet). De laatste tijd valt de Xperia ook veel uit.

Ik heb het gevoel dat dit ook gaat gebeuren met de Desire Z. Het is volgens mij een gelijksoortig model. Zal eens wat testen :)
pi_88843235
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 21:41 schreef mr-green het volgende:
Ik heb ook interesse in deze mobiel.

Een vriend van mij werkt bij Vodafone en ik zal eens wat informatie gaan vragen. Heb momenteel een Sony Ericcson Xperia en dit is de perfecte opvolger. Het probleem van de Xperia is echter de batterij duur en het vastlopen van windows...

De HTC Desire Z zal wel minder snel vastlopen met Andriod echter ben ik niet overtuigd van de batterij duur. Mijn Xperia is van het begin af aan op na een dag (als ik er een uur of langer mee bel of internet). De laatste tijd valt de Xperia ook veel uit.

Ik heb het gevoel dat dit ook gaat gebeuren met de Desire Z. Het is volgens mij een gelijksoortig model. Zal eens wat testen :)
Vraag hem dan ook gelijk wanneer Vodafone dat ding eindelijk eens gaat leveren :( .
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
  donderdag 18 november 2010 @ 00:52:21 #93
258349 mr-green
gewoonomdathetkan
pi_88848893
@Gkhn zal ik doen ;)
pi_88858073
Jeeh de meneer van de Vodafone winkel vertelde me net dat ze een lading binnen hebben gekregen en als alles goed gaat met het in het systeem zetten en dergelijke, ze het vanaf morgen gaan verkopen :D .
Er was een software fout en daarom duurde het zo lang. Blijkbaar hebben ze er een paar Vodafone-apps erop gezet.
pi_88879932
quote:
Bij dezen berichten wij u dat de onderstaande producten op 18 november 2010 per pakketpost van de TNT Pakketservice aan u verzonden zijn.

Verstuurde producten:

- 1x HTC Desire Z
Morgen lekker spelen dus. :9

Jullie even bijpraten... Ik vernam dat de HTC Desire HD en Z rond deze tijd uitkwamen en aangezien deze in Oostenrijk, waar ik woon, schaars en duur is, naar Nederland gekomen om ze beide te zien en een keuze te maken. Net toen ik hier was las ik opeens over een aankondiging voor februari 2011, het nieuwe flagship van Samsung. Superspecs, haast nog superder design (precies mijn ding), maar waarschijnlijkheidshalve fake.

De iPhone had ik al min of meer uitgesloten. De prijs is mijn inziens te hoog voor wat je krijgt. Ja, ik heb nog niet zo'n net scherm gezien als de high resolution dpi retina display, maar iOS en iTunes zijn te benauwend, zelfs als je de boel jailbreakt en toch mis je de standaard flashsupport en customization. De super AMOLED van de Galaxy S is wel aardig qua helderheid, contrast, zwartheid en kijkhoek, maar ik vind de kleuren té verzadigd, bovendien ben je verplicht gebruik te maken van het moeizame Samsung Kies, zoals je eigenlijk verplicht bent bij de iPhone iTunes te gebruiken. Verder is de Samsung van wel erg shiny plastic, maar net iets wat je moet liggen, persoonlijk vind ik het niks. De iPhone heeft een toffe interface, die werkt en zou er vooral eentje willen vanwege de hoeveelheid aan apps, maar de apps die ik tof vind heb ik ook al kunnen vinden voor Android, een markt die op dit moment het meest booming is, samen met de hoge mate van customization (zeker bij de HTC's, Samsung heeft bijvoorbeeld toch een andere approach) doet dat dus zeker niet onder en heb je misschien zelfs meer aan dan iOS. Trouwens iets wat ik dus zou missen bij een Blackberry of een Nokia-toestel met Symbian.

Een Androidphone van HTC moest het dan maar worden. Ik heb vorige week vrijdag de Z uit mogen proberen die net 20 minuten in de vitrine stond bij de BelCompany. Gisteren ging ik nog eens terug en had ik de primeur bij dezelfde zaak om de HD te testen, die net met de pakketpost binnen was en nog in de doos zat. Ook beide toestellen naast elkaar gehouden. Jeetje, wat een moeilijk keuze...
Maar hoe kies je dan tussen de Desire HD en de Z?

Wat is belangrijk voor je? Ikzelf hecht veel waarde aan fotografie, maar weet dus wat je van een cameraphone kan verwachten: niets veel soeps en dat is niet erg. Snel ff een foto schieten van iets is prima, maar voor vakantiekiekjes gebruik ik toch zeker mijn bridgecamera (SX1 IS). Elke camera is dus mooi meegenomen. Ik bezit momenteel een Samsung Omnia i900 met 5 megapixel camera, die ik niet veel gebruik, wat ook niet noodzakelijk is. Waar 'ie voor wordt gebruikt, is het goed genoeg (misschien zie je iets tijdens het shoppen een aanbieding die je een ander wilt laten zien). Camera was voor mij dus niet zo belangrijk. 720p hebben ze allebei. De ene heeft 8 megapixel, de andere 'maar' 5. De ene dual led flash, de andere een enkele led. Vergeet echter niet dat de Z een dedicated camerabutton heeft en de HD niet.

Invoer en gebruikerservaring... De Z beschikt natuurlijk over een QWERTY-toetsenbord, buiten het feit dat je natuurlijk via touchscreen een virtual toetsenbord kunt gebruiken. Dit zorgt ervoor dat je met de nodige zekerheid en snelheid weet wat je typt. Erg handig voor de sms'er, mailer en surfer (FOK!ker, lekker reageren in topics als deze met reacties die meer inhoud hebben dan ' lol :P '). Bovendien, iets wat vaak wordt weggelaten, heeft de Z een optic trackpad, iets wat ik in mijn Omnia erg welkom vond, hetgeen de HD mist. De HD heeft een 0.6" groter touchscreen, wat betekent dat de virtuele invoer makkelijker is. Echter, wat ik mij bedacht, iets wat toch wel belangrijk is, dat dit toetsenbord de helft van je scherm 'opeet'! Klap je toetsenbord van je Z uit en verlies geen pixel van je scherm! Over pixels gesproken. De HD mag dan groter zijn, maar echt 'winnen' aan ruimte doe je niet, aangezien beide toestellen een resolutie van 800 bij 480 pixels hebben. De pixeldichtheid is daarmee bij de Z ook hoger, waardoor het er net een stuk strakker uitziet.

Hardware, mogelijkheden en bouw... De twee camera's hebben we dan al vergeleken en is voor mij geen reden om voor de HD te gaan, eigenlijk eerder het tegenovergestelde, daar de camera van de HD uitsteekt (en de 'lak' eromheen eerder slijt). Natuurlijk is er het verschil in schermgrootte, maar :P het gaat niet zozeer om de grootte, maar om wat je ermee doet. Was de resolutie met de daadwerkelijke grootte ook hoger, dan was het misschien een over-de-lijn-trekker, maar al het eerdergenoemde meenemende maakt het weinig uit. De processor van de HD is met 1 Ghz 200 Mhz hoger geklokt dan de Z. De Z heeft daarentegen een nieuwere generatie hoge performance minder stroomverbruikende processor, die zich behoorlijk makkelijk laat overklokken waar je dus prima genoeg mee uit de voeten kan. Wel mis je dan de 256 MB RAM die de HD meer heeft en je niet kunt goedmaken. Iets anders is de aanwezigheid van SRS WOW HD en Dolby Mobile die de HD biedt en bij de Z ontbreekt, wat misschien fijner zou klinken i.c.m. met headphones, zoals mijn Beats Solo by Dr. Dre. Dat is het wel zo'n beetje wat betreft de mogelijkheden. De bouw van de smartphones verschilt natuurlijk ook. De robuuste HD is een single body met twee klepjes (batteryslot en microsd/SIMslot). De klepjes worden echter gemeld bij sommigen wat uit te steken. Je moet ze er ook vrij onhandig afhalen wat soms met wat geweld moet. Bij het batterijslot kan bij het openen zelfs de accu er meteen uitvallen. De Z beschikt over een enkel klepje op de achterkant, van mooi geborsteld aluminium, die zich met een knopdruk van het slot laat openen. De microSD-kaart zit onder de accu bij deze laatste. Je kunt dus niet je kaartje verwisselen zonder het toestel stroomloos te maken, iets wat bij de HD wel kan. De Z beschikt verder natuurlijk over een scharniersysteem voor het toetsenbord, de Z-hinge waar het toestel zijn naam aan verleent. Alle bewegende delen bieden natuurlijk weer een verhoogd risico voor problemen.

Slotwoord... Vergeef me voor deze lange brainstorm, ik hoop mensen die ook naar smartphones aan het kijken zijn (met de Z en HD in het bijzonder) mijn kijk te bieden. Ik heb gisteren beide toestellen naast elkaar gehad en de afgelopen tijd al veel verschillende mobiele telefoons in handen gehad, de keuze was erg moeilijk, maar ik ben dus uiteindelijk voor de HTC Desire Z gegaan. Het was een afweging van voor en nadelen, waarin ik de prijs er nog niet eens bij had betrokken. De Z is natuurlijk zo'n 50 euro goedkoper dan de HD. Mijn Omnia i900, met resistive touchscreen kon niet veel langer meer mee, dus ik hoop dat ik met dit toestel weer een goede tijd vooruit kan. ^O^ I'm glad, to get the Z.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_88884438
Ok, ik heb dus HTC Sense aanstaan op de pc. zoals jullie mij hebben verteld. Maar ik wil dus muziek en foto's van mijn laptop op mijn mobiel plaatsen. Met de G1 ging dat enkel d.m.v. van een kabeltje met usb. Maar met de Z niet? Hoe!?
pi_88884712
quote:
99s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:27 schreef Bart het volgende:

[..]

Bluetooth, wifi, e-mail...
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:31 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

HTC Sync al geïnstalleerd? Effe downloaden van de HTC-site. Misschien heb je daarvan drivers nodig op je laptop.
En boekjes lezen wil ook weleens helpen hè (al ben ik zelf meer van het spelenderwijs erachter komen). ;) En digitale stap-voor-stap-ondersteuning: http://www.htc.com/nl/help_howtos.aspx?p_id=312
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_88885264
quote:
10s.gif Op donderdag 18 november 2010 21:33 schreef shiznuts het volgende:

[..]

-preek-

Heel mooi verteld en ik ben het ook met je eens.
Maar ik krijg dus als het goed is morgen de Z. Als dat ding mij echt niet bevalt, dan ruil ik hem in voor de HD. Ik heb namelijk ook met de HD gespeeld en dat beviel me erg goed. Maar nu neig ik meer naar de Z omdat het op papier beter is voor mij.
pi_88886434
Wat is eigenlijk het voordeel van de Z tov de Milestone 2? Die lijkt overal beter in te zijn.
pi_88910816
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 23:59 schreef Adames het volgende:

Wat is eigenlijk het voordeel van de Z tov de Milestone 2? Die lijkt overal beter in te zijn.
Waarin is de Milestone beter precies?

Volgens mij is in ieder geval Sense beter dan Motoblur...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')