abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89571037
Interessant topic. Ik "hoor" dus zo heel nu en dan stemmen als ik in die sluimertoestand van bijna slapen/slapen zit en erg vermoeid ben. Het zijn stukken die ik waarschijnlijk wel es meegemaakt heb (bv bij de bushalte, op het werk etc.), maar vaak kan ik ze helemaal niet plaatsen qua stemgeluid en waar de gesprekken over gaan. Het horen is niet zo fysiek dat het lijkt alsof iemand naast m'n bed staat, maar het is reeëler dan gedachten. Ook is er het sterke gevoel dat het "van buiten" komt; het zijn geen gedachten die je kunt sturen.
  maandag 6 december 2010 @ 11:02:26 #52
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_89579823
Zo nu en dan hoor ik wel eens stemmen of geluiden die anderen niet horen. Meestal denk ik dan dat iemand iets zegt en versta ik het niet, waarbij ik dan weer een "ik zei niets" hoor. :)
pi_89584864
Niet meer, toen ik klein was, 7 ofso hoorde ik in de nacht vaak stemmen als ik in mijn bedje lag, boze stemmen waar ik heel bang van werd maar dat schijnen kinderen vaker te hebben dan volwassenen.
pi_90735857
zoveel mensen horen wel eens stemmen. zonder dat ze er echt last van hebben.
dat baart mij hoop. dat schizofrenie ooit ook eens gedestigmatiseerd wordt net zoals depressie.
iedereen voelt zich wel eens down, iedereen heeft weleens een waan, iedereen ziet of hoort weleens iets dat er niet is.
als het echt vervelend gaat worden, je contstant down bent, constant stemmen hoort, of hallucineert, dan laat je je natuurlijk behandelen. gelukkig is er een scale aan medicijnen tegen.
alleen het uitvogelen waten de minste bijwerkingen geeft is even flink klote.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  zondag 2 januari 2011 @ 06:05:52 #55
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_90736379
Als je stemmen hoort is het waarschijnlijk tijd om je oren eens uit te spuiten.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zondag 2 januari 2011 @ 12:28:17 #56
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_90740121
Als er iets mis gaat dan hoor ik wel eens iemand (volgens mij mezelf) een sarcastische opmerking maken "goed zo" of "heb je weer mooi voor elkaar", voorderest niet.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_90762809
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 06:05 schreef Maanvis het volgende:
Als je stemmen hoort is het waarschijnlijk tijd om je oren eens uit te spuiten.
Dat doe je toch juist als je niets meer hoort, of moeilijk hoort :P

Wie of wat bepaalt trouwens of die stemmen wel of niet echt zijn?

Met dat soort dingen vraag ik me altijd af of zoiets wel wetenschappelijk te verklaren is. Zijn onze hersenen wel slim genoeg om die dingen die zich in diezelfde hersenen afspelen te kunnen begrijpen? :S
  zondag 2 januari 2011 @ 21:01:43 #58
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_90763175
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:57 schreef Prodent_tandpasta het volgende:

[..]

Dat doe je toch juist als je niets meer hoort, of moeilijk hoort :P
Dan hoor je ook moeiljiker maar besef je het zelf nog niet helemaal, aangezien het niet in 1x gaat maar geleidelijk. En dan klinkt bijvoorbeeld keiharde muziek van de buren als een stem, of de kat van tegenover als een stem :). Want je gaat ook dingen anders horen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_90763337
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 21:01 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dan hoor je ook moeiljiker maar besef je het zelf nog niet helemaal, aangezien het niet in 1x gaat maar geleidelijk. En dan klinkt bijvoorbeeld keiharde muziek van de buren als een stem, of de kat van tegenover als een stem :). Want je gaat ook dingen anders horen.
iek biegraip noe ;)
pi_90766877
Nope
pi_90766950
Ah! Ik heb het wel is nu ik erover na denk. Soms dan hoor ik dat mijn vriend iets zegt, maar hoor ik het niet goed en dan zegt hij: ik zei niks. Heel apart maar dat komt dan volgens mij omdat ik in gedachte ben en wss iets in mijn ogen hoofd hoor?
pi_90770398
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 21:50 schreef iwannabehigh het volgende:
Ah! Ik heb het wel is nu ik erover na denk. Soms dan hoor ik dat mijn vriend iets zegt, maar hoor ik het niet goed en dan zegt hij: ik zei niks. Heel apart maar dat komt dan volgens mij omdat ik in gedachte ben en wss iets in mijn ogen hoofd hoor?
:')

En nog wil je volhouden dat je geen psycholoog nodig hebt?
"so if your message ain't shit, fuck the records you sold, cuz if you go platinum, it's got nothing to do with luck, it just means that a million people are stupid as fuck"
pi_90776498
Ik hoor weleens stemmen als ik een paar nachten achter elkaar slecht geslapen heb. Zodra ik dan doodop in bed lig en bijna in slaap val, hoor ik mensen praten die ik die dag tegen ben gekomen. Het zijn dus altijd bekenden die ik hoor.

Ik heb eens gelezen dat de helft van de stemmenhoorders "gezond" is. Dat wil zeggen: niet psychotisch.
pi_90776764
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 22:47 schreef Cubewood. het volgende:

[..]

:')

En nog wil je volhouden dat je geen psycholoog nodig hebt?
Ontkenning is a hobby _O-
  Moderator maandag 3 januari 2011 @ 01:03:29 #65
236264 crew  capricia
pi_90777408
Ik hoor heel vaak stemmen. En nee, ik ben niet gek. Heb een zeer goede relatie en een modaal (misschien wel +) inkomen.
Ik heb geen last van die stemmen, zolang ze niet negatief zijn. Maar ze zijn er wel, altijd.
In geval van negatief, dan negeer ik ze.
Zijn ze positief, dan geniet ik er van.
Die stemmen heb al mijn hele leven.
Ik vind het dus raar dat anderen dat niet hebben.. :) haha
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_90781123
wel eens over gedacht of het zo kan zijn dat bij het horen van stemmen het onderbewuste tegen je praat en je wat probeert te vertellen?

Dan zou het een gevolg zijn van een ander voorliggend probleem

Ik denk dat het onderbewuste dan de waarheid probeert te vertellen op een gecodeerde manier.
pi_90782258
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 01:03 schreef capricia het volgende:
Ik hoor heel vaak stemmen. En nee, ik ben niet gek. Heb een zeer goede relatie en een modaal (misschien wel +) inkomen.
Ik heb geen last van die stemmen, zolang ze niet negatief zijn. Maar ze zijn er wel, altijd.
In geval van negatief, dan negeer ik ze.
Zijn ze positief, dan geniet ik er van.
Die stemmen heb al mijn hele leven.
Ik vind het dus raar dat anderen dat niet hebben.. :) haha
Serieus. :{

Ik vraag mij dan echt af, klinken deze stemmen als je eigen stem als je tegen jezelf praat in je gedachten, of is iedere stem 'uniek' met zijn eigen toon, dat je er haast een naam aan kan geven wie je nu weer hoort in je hoofdje. Mannelijke stemmen en vrouwelijke stemmen etc?
What can be seen from the outside is only a portion of the truth.
pi_90782323
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 22:17 schreef MyMindKeepsBurning het volgende:

[..]

wtf, ik heb precies hetzelfde. Dan hoor ik mijn moeder mijn naam roepen. Alleen dan ben ik ook echt alleen thuis... :{
Dit had ik vroeger, dacht ik dat mijn moeder mijn naam schreeuwde, deed ze nogal vaak als ik boven was en zij stond dan onderaan de trap. Enkele keren mij overkomen als kind zijnde, maar daarna nooit meer last gehad.
What can be seen from the outside is only a portion of the truth.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')