abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88177790
Sinds ik in de psychiatrie werk blijf ik het een apart fenomeen vinden, het horen van stemmen die anderen niet horen.
De één heeft er de gehele dag last van, de ander vooral bij het opstaan en naar bed gaan.
De medicatie werking verschilt in mijn optiek van persoon tot persoon.

Ieder psychisch '' gezond '' mens heeft ook wel eens last van stemmen, maar vooral horen wij toch onze eigen stem in ons hoofd.
Toen ik 17/18 was hoorde ik in 1 week tijd tot 8x toe mijn naam geroepen worden, terwijl niemand mij riep.
Sinds die tijd ben ik me meer gaan verdiepen in het '' horen '' van stemmen.

Hebben jullie, als '' gezond '' mens, ook wel eens last van stemmen horen?
Bij mij is het soms het horen van mijn naam, maar verder niet.
l'état, c'est moi!
pi_88177827
Ik hoor het bij sommige liedjes. Alsof iemand mij van verre roept. :o
Noot noot.
  zondag 31 oktober 2010 @ 17:14:05 #3
315847 mac_this
Ja, het overkomt iedereen wel!
pi_88177857
Hmm, vaak als ik alleen thuis ben ofzo.. hoor ik iemand uit de hal roepen; Jhonny!!!
en dan denk ik ook Like WTF!, schrik dan ook heel erg,, kijk ook altijd of er dan iemand is ofzoiets..
maar ben dan acht helemaal alleen.. echt heel raar.
pi_88177868
Nee, geen last van.
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
pi_88177873
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 17:13 schreef Jojoortje het volgende:
Nu je het zegt, dat heb ik soms ook bij liedjes. Vooral als het lekker hard door mijn oordoppen heen galmt..
l'état, c'est moi!
pi_88177878
Ik heb er zelf geen last van, maar zo'n vreemd fenomeen is het niet binnen de psychiatrie.
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
pi_88177898
oh dat van mijn naam horen heb ik ook welleens kijk ik zo om zeg ik...

-wat is???

Wtfffffff ik zei niks.......

-oh oke uhj........ ;(

Maar soms lijkt het ook zo.
pi_88177930
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 17:14 schreef Lo-Fi het volgende:
Ik heb er zelf geen last van, maar zo'n vreemd fenomeen is het niet binnen de psychiatrie.
Dat is het zeker niet, maar ik vind het persoonlijk erg bijzonder.
Heb ook verschillende presentaties bijgewoond, nationaal en internationaal.
En iedereen heeft er een prachtig verhaal over, dopamine dit dat. Maar dan nog..
l'état, c'est moi!
  zondag 31 oktober 2010 @ 17:16:27 #9
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_88177940
Soms hoor ik geluiden, echte stemmen heb ik nog nooit gehoord, denk ik.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_88178189
Ik denk dat de meesten enkele akoestische illusies horen en geen hallucinaties. Als ik dronken ben dan lijkt het wel vaker eens alsof iemand mij roept terwijl het eigenlijk iemand anders is.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  zondag 31 oktober 2010 @ 17:25:08 #11
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_88178231
nog nooit gehad
er zitten in de kliniek idd wel mensen die er last van hebben.
Het valt me op dat je ook ziet dat als ze het in erge mate hebben er geestelijk en lichamelijk helemaal kapot uitzien
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
  zondag 31 oktober 2010 @ 17:25:48 #12
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_88178257
maar dat kan ook deels komen door de rotzooi die ertegen word gebruikt natuurlijk :{ ....
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
pi_88178503
Heb wel eens auditieve hallucinaties als ik in bed lig.. In de zogenaamde 'hypnagogische' staat van bewustzijn.. Vind het altijd wel vet.. Random woordjes en zinnetjes, mannen/vrouwen stemmen, maar ook allerlei dagelijkse geluiden en stukken van liedjes :P ..

Vooral na het gebruik van bepaalde middelen die je serotonine en dopamine niveau in je hersenen beinvloeden zijn deze hallucinaties erg makkelijk op te wekken.
pi_88178545
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 17:33 schreef FeestBoek het volgende:
Heb wel eens auditieve hallucinaties als ik in bed lig.. In de zogenaamde 'hypnagogische' staat van bewustzijn.. Vind het altijd wel vet.. Random woordjes en zinnetjes, mannen/vrouwen stemmen, maar ook allerlei dagelijkse geluiden en stukken van liedjes :P ..

Vooral na het gebruik van bepaalde middelen die je serotonine en dopamine niveau in je hersenen beinvloeden zijn deze hallucinaties erg makkelijk op te wekken.
Lijkt me erg apart om te ervaren :9 .
Je hebt dat iedere keer?
l'état, c'est moi!
  zondag 31 oktober 2010 @ 17:34:47 #15
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_88178548
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 17:33 schreef FeestBoek het volgende:

jij wekt ze vrijwillig op :P ?
pi_88178691
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 17:34 schreef Haaruitval het volgende:

[..]

Lijkt me erg apart om te ervaren :9 .
Je hebt dat iedere keer?
Nee niet bewust.. Alleen als ik er bewust naar op zoek ga, anders eigenlijk nooit

quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 17:34 schreef DeBassist het volgende:

[..]

jij wekt ze vrijwillig op :P ?
Nou ja niet direct de geluiden/hallucinaties, maar meer het bewust blijven in de hypnagogische staat. Dat is een onderdeel van het fenomeen lucide dromen. In die staat van bewustzijn is het makkelijk om dingen erg helder te visualiseren, en dan niet alleen visueel, maar dus ook auditief.
pi_88178748
Erg boeiend om te lezen man!
Dit alles doet me een beetje denken aan de film Inception, haha.
l'état, c'est moi!
  zondag 31 oktober 2010 @ 17:42:52 #18
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_88178810
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 17:39 schreef FeestBoek het volgende:

[..]

Nee niet bewust.. Alleen als ik er bewust naar op zoek ga, anders eigenlijk nooit
[..]

Nou ja niet direct de geluiden/hallucinaties, maar meer het bewust blijven in de hypnagogische staat. Dat is een onderdeel van het fenomeen lucide dromen. In die staat van bewustzijn is het makkelijk om dingen erg helder te visualiseren, en dan niet alleen visueel, maar dus ook auditief.
zo'n hypnagogische staat lijkt me behoorlijk eng eigenlijk :P
of zit ik daar fout ?
pi_88179016
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 17:42 schreef DeBassist het volgende:

[..]

zo'n hypnagogische staat lijkt me behoorlijk eng eigenlijk :P
of zit ik daar fout ?
Mwa,.. het kan heel vreemd zijn inderdaad. Vaak treed er slaapverlamming op, waarbij visuele of auditieve hallucinaties (de zogenaamde hypnagoge waarnemingsstoornissen) veel voorkomend zijn..
Als je niet weet wat het is, of het niet verwacht, dan kan dat heel beangstigend zijn, omdat je je bewust bent dat je in bed ligt, maar je niet kan bewegen.. Soms lijkt het ook heel erg lang te duren terwijl het in feite een aantal seconden is. Dat kan als angstig worden ervaren..
  zondag 31 oktober 2010 @ 17:51:06 #20
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_88179065
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 17:49 schreef FeestBoek het volgende:

[..]

Mwa,.. het kan heel vreemd zijn inderdaad. Vaak treed er slaapverlamming op, waarbij visuele of auditieve hallucinaties (de zogenaamde hypnagoge waarnemingsstoornissen) veel voorkomend zijn..
Als je niet weet wat het is, of het niet verwacht, dan kan dat heel beangstigend zijn, omdat je je bewust bent dat je in bed ligt, maar je niet kan bewegen.. Soms lijkt het ook heel erg lang te duren terwijl het in feite een aantal seconden is. Dat kan als angstig worden ervaren..
lijkt mij iig aardig beangstigend als je je eigen lichaam helemaal niet meer onder controle hebt :o
maar als je eraan gewend bent zal dat wel anders zijn :)
pi_88179144
Gelukkig geen ervaring mee. Lijkt me echt doodeng. Ook vermoeiend om continu de afweging te moeten maken tussen wat er zich in je hoofd afspeelt en de realiteit.

Wat er eerder in dit topic genoemd is, slaapverlamming, heb ik 1 keer meegemaakt. Echt beangstigend. Was vreselijk. Moest ook gelijk denken aan mensen waarvan de narcose niet werkt die moeten zoiets ook meemaken maar dan nog met pijn ook. Gelukkig niet meer voorgekomen.
  zondag 31 oktober 2010 @ 17:53:54 #22
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_88179190
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 17:52 schreef Jolene22 het volgende:
Gelukkig geen ervaring mee. Lijkt me echt doodeng. Ook vermoeiend om continu de afweging te moeten maken tussen wat er zich in je hoofd afspeelt en de realiteit.
het ergste is dat als iets zich te lang in je hoofd afspeelt je het als de realiteit gaat zien ;)
  zondag 31 oktober 2010 @ 18:01:32 #23
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_88179460
Ik heb op het hoogtepunt (of eigenlijk dieptepunt) van een depressie wanen gehad en stemmen gehoord.

Als 'gezond mens' heb ik er geen last van.
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
  zondag 31 oktober 2010 @ 18:03:50 #24
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_88179538
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 18:01 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Ik hoop op het hoogtepunt (of eigenlijk dieptepunt) van een depressie wanen gehad en stemmen gehoord.

Je hoopt?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 31 oktober 2010 @ 18:05:40 #25
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_88179596
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 18:03 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Je hoopt?
Oops, typvoud. :P
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
pi_88179699
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 17:14 schreef Haaruitval het volgende:

[..]

Nu je het zegt, dat heb ik soms ook bij liedjes. Vooral als het lekker hard door mijn oordoppen heen galmt..
Ik ook! Maar ik hoor ook vaak iemand mijn naam roepen als ik op mijn kamer zit. Ik ging vroeger dan halsoverkop naar beneden en dan lachte mijn familie mij lekker uit. :')
Twiddel
pi_88180427
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 17:39 schreef FeestBoek het volgende:

Ooit, lang geleden een boek gelezen over lucide dromen. Lijkt me echt heel vet! Helaas nog nooit meegemaakt. Men zegt dat je dat kunt door bepaalde stappen te volgen. (bijv. iedere keer voor het slapengaan duidelijk zeggen tegen je zelf dat je nu gaat slapen en dromen, of dat je vaak naar je handen,vingers,tenen moet kijken in het echte leven en dat je dat dan ook automatisch gaat doen in je droom en in een droom is er altijd wel iets mis met je vingers/tenen etc. Eentje te weinig bijv. of een rare teen.. maarja.. wel veel moeite dus, om jezelf zoiets te leren)

En verder... ontopic.. ik heb er nooit last van.
.
pi_88180475
edit :')
.
pi_88180493
edit
.
pi_88183177
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 18:01 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Ik heb op het hoogtepunt (of eigenlijk dieptepunt) van een depressie wanen gehad en stemmen gehoord.

yikes! nu gaat het wel goed?
pi_88191988
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 17:14 schreef mac_this het volgende:
Hmm, vaak als ik alleen thuis ben ofzo.. hoor ik iemand uit de hal roepen; Jhonny!!!
en dan denk ik ook Like WTF!, schrik dan ook heel erg,, kijk ook altijd of er dan iemand is ofzoiets..
wtf, ik heb precies hetzelfde. Dan hoor ik mijn moeder mijn naam roepen. Alleen dan ben ik ook echt alleen thuis... :{
wil je erover praten...?
pi_88194625
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 17:11 schreef Haaruitval het volgende:
Hebben jullie, als '' gezond '' mens, ook wel eens last van stemmen horen?
Bij mij is het soms het horen van mijn naam, maar verder niet.
Schizofreentje mag niet meepraten? ;(

Nou ja, ik doe het lekker toch *O*

Ik hoor de gehele dag door stemmen in m'n hoofd. Meestal op de achtergrond als zacht gefluister. Soms worden de stemmen "harder gezet", als een soort muur van geluid. Het is moeilijk uit te leggen aan iemand die nooit of weinig stemmen hoort, maar vergelijk het met het volgende, maar dan als stemmen zijnde:

Als ik in bed ga liggen zijn de stemmen op hun hoogtepunt, met als gevolg dat ik superslecht slaap, al jaren. Ik ben ook steeds later naar bed gegaan, in slaap vallen lijkt toch makkelijker te gaan als ik compleet uitgeput ben.

Ik gebruik al enkele jaren medicatie om de geluiden (het zijn niet alleen stemmen) te onderdrukken. Nadeel is dat ik de hele dag suf en moe ben, maar dat neem ik voor lief.
pi_88325666
ik denk dat iedereen wel stemmen hoort, een "gezond persoon" zal echter tot op het bot weten dat deze stemmen vanuit de fantasie komen. ik wil daar niet mee zeggen dat mensen die wel "stemmen horen" minder zijn, maar simpelweg op een andere manier ervaringen opdoet =)
  donderdag 4 november 2010 @ 14:27:07 #34
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_88326032
Ik heb er wel eens last van gehad wanneer ik op de grens van inslapen lag, dan hoorde ik inderdaad mijn naam roepen of mensen praten en dan schrik ik weer wakker en hoor ik het niet meer.
Toevallig een paar weken terug nog gebeurd, dacht ik dat ik een man tegen mijn oudste dochter hoorde praten en die praatte terug, ik schrok me rot.
Maar denk eigenlijk dat dat ook een soort van dromen is ofzo, geen idee.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_88379673
dit vind je vast interessant.
psychiater dr. Iris Sommer over stemmen horen.

http://131.211.194.110/si(...)41ad9a47f917cd110c56
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_88379735
ik heb het nooit gehad. wel geluiden, geen stemmen.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_88380248
Ik heb wel een tijd geleden 3 keer ofzo meegemaakt dat ik 's nacht zacht een man onverstaanbaar hoorde praten. Ik dacht eerst dat het misschien mijn mp3-speler nog aanstond :') , maar dat bleek niet het geval te zijn. Toen door het huis rondgelopen om te ontdekken waar die stem vandaan kwam, maar het bleef me achtervolgen. :? Zal wel door de vermoeidheid komen. :{
signatuurloos
pi_88382117
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 17:13 schreef Jojoortje het volgende:
quote:
pi_88403418
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 23:10 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Schizofreentje mag niet meepraten? ;(

Nou ja, ik doe het lekker toch *O*

Ik hoor de gehele dag door stemmen in m'n hoofd. Meestal op de achtergrond als zacht gefluister. Soms worden de stemmen "harder gezet", als een soort muur van geluid. Het is moeilijk uit te leggen aan iemand die nooit of weinig stemmen hoort, maar vergelijk het met het volgende, maar dan als stemmen zijnde:

Als ik in bed ga liggen zijn de stemmen op hun hoogtepunt, met als gevolg dat ik superslecht slaap, al jaren. Ik ben ook steeds later naar bed gegaan, in slaap vallen lijkt toch makkelijker te gaan als ik compleet uitgeput ben.

Ik gebruik al enkele jaren medicatie om de geluiden (het zijn niet alleen stemmen) te onderdrukken. Nadeel is dat ik de hele dag suf en moe ben, maar dat neem ik voor lief.
Creepy... Is het dan je eigen stem? Of van anderen? Herken je die stemmen dan? En praten ze dan allemaal door elkaar? Of om de beurt? Vertellen ze je dan ook echt iets?

Sorry dat ik je zo ondervraag :@
wil je erover praten...?
pi_88403947
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 16:12 schreef MyMindKeepsBurning het volgende:

[..]

Creepy... Is het dan je eigen stem? Of van anderen? Herken je die stemmen dan? En praten ze dan allemaal door elkaar? Of om de beurt? Vertellen ze je dan ook echt iets?

Sorry dat ik je zo ondervraag :@
Sommige stemmen *denk* ik te herkennen. Zo praat mijn -al heel lang overleden- grootmoeder soms tegen me. Dat zijn vaak ook fijne dingen. "Krullenkop" :)

De meeste stemmen herken ik niet, en ik hoor vaak genoeg niet wat ze zeggen. Alsof je in een volle kroeg staat, maar dan zonder muziek. Je hoort bepaalde woorden, maar de rest is blablabla ;)

En soms zijn de stemmen duister. "Iedereen is tegen je, ze willen je vermoorden." of Iedereen kijkt, pas op!.

Er is één stem die achter elke zin "kut" zegt. Als hij veel naar voren komt, begin ik ook vaak kut te roepen.

Als ik veel buiten kom, wordt het allemaal erger. Mensen maken het erger. Want in mijn hoofd kijken ze allemaal naar me. Dus ik kom niet veel meer buiten. Zelfbescherming.

Is dit een beetje wat je wilde weten? :)
Ik heb liever dat mensen vragen stellen, dan zelf aannames maken. Zo heb ik een nicht die jaren gedacht heeft dat ik meerdere persoonlijkheden had. :')
  zaterdag 6 november 2010 @ 16:40:25 #41
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_88404159
Heb vroeger ook wel eens gehad dat ik dacht dat iemand mijn naam riep... haast niet meer tegenwoordig.. had laatst wel een aparte ervaring... het was midden in de nacht, iedereen lag in bed en muv de computer stond alle apparatuur uit en toch hoorde ik op een gegeven moment heel zacht muziek... Heb even rondgelopen maar kon de bron niet vinden, en na ongeveer 5 minuten was het weg. Ik weet zeker dat het van binnen het huis kwam, maar weet nog steeds niet hoe of wat...
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
  maandag 8 november 2010 @ 00:37:00 #42
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_88460199
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 16:31 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Sommige stemmen *denk* ik te herkennen. Zo praat mijn -al heel lang overleden- grootmoeder soms tegen me. Dat zijn vaak ook fijne dingen. "Krullenkop" :)

De meeste stemmen herken ik niet, en ik hoor vaak genoeg niet wat ze zeggen. Alsof je in een volle kroeg staat, maar dan zonder muziek. Je hoort bepaalde woorden, maar de rest is blablabla ;)

En soms zijn de stemmen duister. "Iedereen is tegen je, ze willen je vermoorden." of Iedereen kijkt, pas op!.

Er is één stem die achter elke zin "kut" zegt. Als hij veel naar voren komt, begin ik ook vaak kut te roepen.

Als ik veel buiten kom, wordt het allemaal erger. Mensen maken het erger. Want in mijn hoofd kijken ze allemaal naar me. Dus ik kom niet veel meer buiten. Zelfbescherming.

Is dit een beetje wat je wilde weten? :)
Ik heb liever dat mensen vragen stellen, dan zelf aannames maken. Zo heb ik een nicht die jaren gedacht heeft dat ik meerdere persoonlijkheden had. :')
Ik zou graag eens willen weten of je ook vaak terugpraat tegen de stemmen.
Dus bijvoorbeeld als ze iets vervelends zeggen en jij gaat daar tegenin of het dan minder wordt of juist meer.
Mijn broer hoort namelijk ook stemmen, slikt daar nu ook medicijnen voor. Maar is weinig spraakzaam erover en wil het er eigenlijk niet over hebben.
En nu ben ik eigenlijk wel heel benieuwd of het tegenspreken van die stemmen, of dat helpt.
Of je misschien je onverschilligheid, wat die stemmen tegen je zeggen, kan uitspreken. Ze zelf de huid volschelden, en dat uiteindelijk de negatieve commentaren zo misschien minder worden?

Misschien zeg ik nu wel iets heel belachelijks hoor. Maar ik zou graag je reactie willen lezen, hoe jij dat ervaart, of misschien weleens geprobeerd hebt?
Rayen 2½ jaar!
pi_88460257
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 17:11 schreef Haaruitval het volgende:
Toen ik 17/18 was hoorde ik in 1 week tijd tot 8x toe mijn naam geroepen worden, terwijl niemand mij riep.
God had wel veel geduld met jou. Normaal roept hij je 3 keer.
This is what I love, and can't stop lovin'.
Get wasted at party's, from 9 till 7 in the morning.
pi_88460280
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 16:31 schreef Faithfulness het volgende:

[..]
Jeetje stemmen die last hebben van Gilles de la Tourette :D Dat dit mogelijk is!
This is what I love, and can't stop lovin'.
Get wasted at party's, from 9 till 7 in the morning.
pi_88497387
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 00:39 schreef _Fonz het volgende:

[..]

God had wel veel geduld met jou. Normaal roept hij je 3 keer.
Juist.
l'état, c'est moi!
pi_88499597
Bij een bepaalde treshold aan hoorbare ruis (ventilators met sterke geluidsproductie) kan ik stemmen horen waarvan ik weet dat ze niet bestaan...

Datzelfde heb ik visueel ook... Als de lichtintensiteit beneden een bepaalde hoeveelheid raakt ontstaat er ruis en neemt creativiteit de overhand... Je ziet dingen die niet kunnen...

Het is creativiteit.. Het is pas een ziekte als je daar geen onderscheid tov de realiteit meer in kan maken... ;)

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2010 00:15:42 ]
pi_88499905
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 00:37 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Ik zou graag eens willen weten of je ook vaak terugpraat tegen de stemmen.
Dus bijvoorbeeld als ze iets vervelends zeggen en jij gaat daar tegenin of het dan minder wordt of juist meer.
Mijn broer hoort namelijk ook stemmen, slikt daar nu ook medicijnen voor. Maar is weinig spraakzaam erover en wil het er eigenlijk niet over hebben.
En nu ben ik eigenlijk wel heel benieuwd of het tegenspreken van die stemmen, of dat helpt.
Of je misschien je onverschilligheid, wat die stemmen tegen je zeggen, kan uitspreken. Ze zelf de huid volschelden, en dat uiteindelijk de negatieve commentaren zo misschien minder worden?

Misschien zeg ik nu wel iets heel belachelijks hoor. Maar ik zou graag je reactie willen lezen, hoe jij dat ervaart, of misschien weleens geprobeerd hebt?
Het verschilt voor iedereen, denk ik. Ik communiceer in slechte periodes met de stemmen, en dat maakt het alleen maar erger. Niet direct dat de stemmen negatiever worden, maar je rolt verder en verder je psychose in, en zonder hulp kom je daar gewoon niet uit.

Ik heb urenlang aan de telefoon gesproken. Met een stem. Zonder een telefoon in m'n hand. Je zal me voorbij zien komen in de Albert Heijn ;) Maar goed, voor mij was het allemaal echt.

Het ergste aan alles is de constante angst. Ik ben angstig als de bel gaat. "Ze komen me halen". Ik ben angstig als iemand in "mijn" weg loopt (voor me, mijn kant op). Ik ben angstig in grote groepen mensen. Er is altijd angst, ondanks de medicatie.

(Ik weet niet of ik nu antwoord op je vraag heb gegeven of niet :@)
pi_88512924
quote:
zoiet, maar dan met mijn eigen naam. Beetje eng soms.
Vooral als ik mij koptelefoon op heb ne dan klinkt een beetje gedempt ook :?
Lekker gek
Beetje cray cray
Fan van De Jeugd
En stiekem ook van Le Le
pi_89566646
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 00:17 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Het verschilt voor iedereen, denk ik. Ik communiceer in slechte periodes met de stemmen, en dat maakt het alleen maar erger. Niet direct dat de stemmen negatiever worden, maar je rolt verder en verder je psychose in, en zonder hulp kom je daar gewoon niet uit.

Ik heb urenlang aan de telefoon gesproken. Met een stem. Zonder een telefoon in m'n hand. Je zal me voorbij zien komen in de Albert Heijn ;) Maar goed, voor mij was het allemaal echt.

Het ergste aan alles is de constante angst. Ik ben angstig als de bel gaat. "Ze komen me halen". Ik ben angstig als iemand in "mijn" weg loopt (voor me, mijn kant op). Ik ben angstig in grote groepen mensen. Er is altijd angst, ondanks de medicatie.

(Ik weet niet of ik nu antwoord op je vraag heb gegeven of niet :@)
Sorry maar das best eng :'(
wil je erover praten...?
pi_89570603
Nuchter heb ik zoiets nooit gehoord.
Wel een keer toen ik na een nacht speed te hebben gebruikt. Ik liep sochtends vroeg het laatste stuk naar mn huis alleen. Toen hoorde ik vaag mensen lachen en mn naam roepen hoorde ik ook een keer. Ook dacht ik dat er iemand achter me liep. Ik was echter nog wel helder genoeg om te bedenken dat ik een beetje para werd van te weing slaap en speed waar ik echt niet tegen kan eigenlijk. Dus ik werd niet bang ofzo wel aparte ervaring. Kan het me nog steeds herinneren terwijl het al jaren terug is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')