abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88177790
Sinds ik in de psychiatrie werk blijf ik het een apart fenomeen vinden, het horen van stemmen die anderen niet horen.
De één heeft er de gehele dag last van, de ander vooral bij het opstaan en naar bed gaan.
De medicatie werking verschilt in mijn optiek van persoon tot persoon.

Ieder psychisch '' gezond '' mens heeft ook wel eens last van stemmen, maar vooral horen wij toch onze eigen stem in ons hoofd.
Toen ik 17/18 was hoorde ik in 1 week tijd tot 8x toe mijn naam geroepen worden, terwijl niemand mij riep.
Sinds die tijd ben ik me meer gaan verdiepen in het '' horen '' van stemmen.

Hebben jullie, als '' gezond '' mens, ook wel eens last van stemmen horen?
Bij mij is het soms het horen van mijn naam, maar verder niet.
l'état, c'est moi!
pi_88177827
Ik hoor het bij sommige liedjes. Alsof iemand mij van verre roept. :o
Noot noot.
  zondag 31 oktober 2010 @ 17:14:05 #3
315847 mac_this
Ja, het overkomt iedereen wel!
pi_88177857
Hmm, vaak als ik alleen thuis ben ofzo.. hoor ik iemand uit de hal roepen; Jhonny!!!
en dan denk ik ook Like WTF!, schrik dan ook heel erg,, kijk ook altijd of er dan iemand is ofzoiets..
maar ben dan acht helemaal alleen.. echt heel raar.
pi_88177868
Nee, geen last van.
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
pi_88177873
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 17:13 schreef Jojoortje het volgende:
Ik hoor het bij sommige liedjes. Alsof iemand mij van verre roept. :o
Nu je het zegt, dat heb ik soms ook bij liedjes. Vooral als het lekker hard door mijn oordoppen heen galmt..
l'état, c'est moi!
pi_88177878
Ik heb er zelf geen last van, maar zo'n vreemd fenomeen is het niet binnen de psychiatrie.
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
pi_88177898
oh dat van mijn naam horen heb ik ook welleens kijk ik zo om zeg ik...

-wat is???

Wtfffffff ik zei niks.......

-oh oke uhj........ ;(

Maar soms lijkt het ook zo.
pi_88177930
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 17:14 schreef Lo-Fi het volgende:
Ik heb er zelf geen last van, maar zo'n vreemd fenomeen is het niet binnen de psychiatrie.
Dat is het zeker niet, maar ik vind het persoonlijk erg bijzonder.
Heb ook verschillende presentaties bijgewoond, nationaal en internationaal.
En iedereen heeft er een prachtig verhaal over, dopamine dit dat. Maar dan nog..
l'état, c'est moi!
  zondag 31 oktober 2010 @ 17:16:27 #9
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_88177940
Soms hoor ik geluiden, echte stemmen heb ik nog nooit gehoord, denk ik.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_88178189
Ik denk dat de meesten enkele akoestische illusies horen en geen hallucinaties. Als ik dronken ben dan lijkt het wel vaker eens alsof iemand mij roept terwijl het eigenlijk iemand anders is.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  zondag 31 oktober 2010 @ 17:25:08 #11
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_88178231
nog nooit gehad
er zitten in de kliniek idd wel mensen die er last van hebben.
Het valt me op dat je ook ziet dat als ze het in erge mate hebben er geestelijk en lichamelijk helemaal kapot uitzien
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
  zondag 31 oktober 2010 @ 17:25:48 #12
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_88178257
maar dat kan ook deels komen door de rotzooi die ertegen word gebruikt natuurlijk :{ ....
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
pi_88178503
Heb wel eens auditieve hallucinaties als ik in bed lig.. In de zogenaamde 'hypnagogische' staat van bewustzijn.. Vind het altijd wel vet.. Random woordjes en zinnetjes, mannen/vrouwen stemmen, maar ook allerlei dagelijkse geluiden en stukken van liedjes :P ..

Vooral na het gebruik van bepaalde middelen die je serotonine en dopamine niveau in je hersenen beinvloeden zijn deze hallucinaties erg makkelijk op te wekken.
pi_88178545
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 17:33 schreef FeestBoek het volgende:
Heb wel eens auditieve hallucinaties als ik in bed lig.. In de zogenaamde 'hypnagogische' staat van bewustzijn.. Vind het altijd wel vet.. Random woordjes en zinnetjes, mannen/vrouwen stemmen, maar ook allerlei dagelijkse geluiden en stukken van liedjes :P ..

Vooral na het gebruik van bepaalde middelen die je serotonine en dopamine niveau in je hersenen beinvloeden zijn deze hallucinaties erg makkelijk op te wekken.
Lijkt me erg apart om te ervaren :9 .
Je hebt dat iedere keer?
l'état, c'est moi!
  zondag 31 oktober 2010 @ 17:34:47 #15
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_88178548
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 17:33 schreef FeestBoek het volgende:

jij wekt ze vrijwillig op :P ?
pi_88178691
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 17:34 schreef Haaruitval het volgende:

[..]

Lijkt me erg apart om te ervaren :9 .
Je hebt dat iedere keer?
Nee niet bewust.. Alleen als ik er bewust naar op zoek ga, anders eigenlijk nooit

quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 17:34 schreef DeBassist het volgende:

[..]

jij wekt ze vrijwillig op :P ?
Nou ja niet direct de geluiden/hallucinaties, maar meer het bewust blijven in de hypnagogische staat. Dat is een onderdeel van het fenomeen lucide dromen. In die staat van bewustzijn is het makkelijk om dingen erg helder te visualiseren, en dan niet alleen visueel, maar dus ook auditief.
pi_88178748
Erg boeiend om te lezen man!
Dit alles doet me een beetje denken aan de film Inception, haha.
l'état, c'est moi!
  zondag 31 oktober 2010 @ 17:42:52 #18
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_88178810
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 17:39 schreef FeestBoek het volgende:

[..]

Nee niet bewust.. Alleen als ik er bewust naar op zoek ga, anders eigenlijk nooit
[..]

Nou ja niet direct de geluiden/hallucinaties, maar meer het bewust blijven in de hypnagogische staat. Dat is een onderdeel van het fenomeen lucide dromen. In die staat van bewustzijn is het makkelijk om dingen erg helder te visualiseren, en dan niet alleen visueel, maar dus ook auditief.
zo'n hypnagogische staat lijkt me behoorlijk eng eigenlijk :P
of zit ik daar fout ?
pi_88179016
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 17:42 schreef DeBassist het volgende:

[..]

zo'n hypnagogische staat lijkt me behoorlijk eng eigenlijk :P
of zit ik daar fout ?
Mwa,.. het kan heel vreemd zijn inderdaad. Vaak treed er slaapverlamming op, waarbij visuele of auditieve hallucinaties (de zogenaamde hypnagoge waarnemingsstoornissen) veel voorkomend zijn..
Als je niet weet wat het is, of het niet verwacht, dan kan dat heel beangstigend zijn, omdat je je bewust bent dat je in bed ligt, maar je niet kan bewegen.. Soms lijkt het ook heel erg lang te duren terwijl het in feite een aantal seconden is. Dat kan als angstig worden ervaren..
  zondag 31 oktober 2010 @ 17:51:06 #20
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_88179065
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 17:49 schreef FeestBoek het volgende:

[..]

Mwa,.. het kan heel vreemd zijn inderdaad. Vaak treed er slaapverlamming op, waarbij visuele of auditieve hallucinaties (de zogenaamde hypnagoge waarnemingsstoornissen) veel voorkomend zijn..
Als je niet weet wat het is, of het niet verwacht, dan kan dat heel beangstigend zijn, omdat je je bewust bent dat je in bed ligt, maar je niet kan bewegen.. Soms lijkt het ook heel erg lang te duren terwijl het in feite een aantal seconden is. Dat kan als angstig worden ervaren..
lijkt mij iig aardig beangstigend als je je eigen lichaam helemaal niet meer onder controle hebt :o
maar als je eraan gewend bent zal dat wel anders zijn :)
pi_88179144
Gelukkig geen ervaring mee. Lijkt me echt doodeng. Ook vermoeiend om continu de afweging te moeten maken tussen wat er zich in je hoofd afspeelt en de realiteit.

Wat er eerder in dit topic genoemd is, slaapverlamming, heb ik 1 keer meegemaakt. Echt beangstigend. Was vreselijk. Moest ook gelijk denken aan mensen waarvan de narcose niet werkt die moeten zoiets ook meemaken maar dan nog met pijn ook. Gelukkig niet meer voorgekomen.
  zondag 31 oktober 2010 @ 17:53:54 #22
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_88179190
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 17:52 schreef Jolene22 het volgende:
Gelukkig geen ervaring mee. Lijkt me echt doodeng. Ook vermoeiend om continu de afweging te moeten maken tussen wat er zich in je hoofd afspeelt en de realiteit.
het ergste is dat als iets zich te lang in je hoofd afspeelt je het als de realiteit gaat zien ;)
  zondag 31 oktober 2010 @ 18:01:32 #23
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_88179460
Ik heb op het hoogtepunt (of eigenlijk dieptepunt) van een depressie wanen gehad en stemmen gehoord.

Als 'gezond mens' heb ik er geen last van.
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
  zondag 31 oktober 2010 @ 18:03:50 #24
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_88179538
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 18:01 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Ik hoop op het hoogtepunt (of eigenlijk dieptepunt) van een depressie wanen gehad en stemmen gehoord.

Als 'gezond mens' heb ik er geen last van.
Je hoopt?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 31 oktober 2010 @ 18:05:40 #25
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_88179596
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 18:03 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Je hoopt?
Oops, typvoud. :P
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo