Nu je het zegt, dat heb ik soms ook bij liedjes. Vooral als het lekker hard door mijn oordoppen heen galmt..quote:Op zondag 31 oktober 2010 17:13 schreef Jojoortje het volgende:
Ik hoor het bij sommige liedjes. Alsof iemand mij van verre roept.
Dat is het zeker niet, maar ik vind het persoonlijk erg bijzonder.quote:Op zondag 31 oktober 2010 17:14 schreef Lo-Fi het volgende:
Ik heb er zelf geen last van, maar zo'n vreemd fenomeen is het niet binnen de psychiatrie.
Lijkt me erg apart om te ervarenquote:Op zondag 31 oktober 2010 17:33 schreef FeestBoek het volgende:
Heb wel eens auditieve hallucinaties als ik in bed lig.. In de zogenaamde 'hypnagogische' staat van bewustzijn.. Vind het altijd wel vet.. Random woordjes en zinnetjes, mannen/vrouwen stemmen, maar ook allerlei dagelijkse geluiden en stukken van liedjes..
Vooral na het gebruik van bepaalde middelen die je serotonine en dopamine niveau in je hersenen beinvloeden zijn deze hallucinaties erg makkelijk op te wekken.
jij wekt ze vrijwillig opquote:Op zondag 31 oktober 2010 17:33 schreef FeestBoek het volgende:
Heb wel eens auditieve hallucinaties als ik in bed lig.. In de zogenaamde 'hypnagogische' staat van bewustzijn.. Vind het altijd wel vet.. Random woordjes en zinnetjes, mannen/vrouwen stemmen, maar ook allerlei dagelijkse geluiden en stukken van liedjes..
Vooral na het gebruik van bepaalde middelen die je serotonine en dopamine niveau in je hersenen beinvloeden zijn deze hallucinaties erg makkelijk op te wekken.
Nee niet bewust.. Alleen als ik er bewust naar op zoek ga, anders eigenlijk nooitquote:Op zondag 31 oktober 2010 17:34 schreef Haaruitval het volgende:
[..]
Lijkt me erg apart om te ervaren.
Je hebt dat iedere keer?
Nou ja niet direct de geluiden/hallucinaties, maar meer het bewust blijven in de hypnagogische staat. Dat is een onderdeel van het fenomeen lucide dromen. In die staat van bewustzijn is het makkelijk om dingen erg helder te visualiseren, en dan niet alleen visueel, maar dus ook auditief.quote:
zo'n hypnagogische staat lijkt me behoorlijk eng eigenlijkquote:Op zondag 31 oktober 2010 17:39 schreef FeestBoek het volgende:
[..]
Nee niet bewust.. Alleen als ik er bewust naar op zoek ga, anders eigenlijk nooit
[..]
Nou ja niet direct de geluiden/hallucinaties, maar meer het bewust blijven in de hypnagogische staat. Dat is een onderdeel van het fenomeen lucide dromen. In die staat van bewustzijn is het makkelijk om dingen erg helder te visualiseren, en dan niet alleen visueel, maar dus ook auditief.
Mwa,.. het kan heel vreemd zijn inderdaad. Vaak treed er slaapverlamming op, waarbij visuele of auditieve hallucinaties (de zogenaamde hypnagoge waarnemingsstoornissen) veel voorkomend zijn..quote:Op zondag 31 oktober 2010 17:42 schreef DeBassist het volgende:
[..]
zo'n hypnagogische staat lijkt me behoorlijk eng eigenlijk![]()
of zit ik daar fout ?
lijkt mij iig aardig beangstigend als je je eigen lichaam helemaal niet meer onder controle hebtquote:Op zondag 31 oktober 2010 17:49 schreef FeestBoek het volgende:
[..]
Mwa,.. het kan heel vreemd zijn inderdaad. Vaak treed er slaapverlamming op, waarbij visuele of auditieve hallucinaties (de zogenaamde hypnagoge waarnemingsstoornissen) veel voorkomend zijn..
Als je niet weet wat het is, of het niet verwacht, dan kan dat heel beangstigend zijn, omdat je je bewust bent dat je in bed ligt, maar je niet kan bewegen.. Soms lijkt het ook heel erg lang te duren terwijl het in feite een aantal seconden is. Dat kan als angstig worden ervaren..
het ergste is dat als iets zich te lang in je hoofd afspeelt je het als de realiteit gaat zienquote:Op zondag 31 oktober 2010 17:52 schreef Jolene22 het volgende:
Gelukkig geen ervaring mee. Lijkt me echt doodeng. Ook vermoeiend om continu de afweging te moeten maken tussen wat er zich in je hoofd afspeelt en de realiteit.
Je hoopt?quote:Op zondag 31 oktober 2010 18:01 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Ik hoop op het hoogtepunt (of eigenlijk dieptepunt) van een depressie wanen gehad en stemmen gehoord.
Als 'gezond mens' heb ik er geen last van.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |