Dan had je gewoon voor een paar euro een kaartje moeten kopen, had je de rest in je zak kunnen houden. Je koopt je vervoersbewijs immers niet om gecontroleerd te worden, maar omdat je een vergoeding verschuldigd bent aan de NS ivm het vervoer over een bepaald traject. Als je dat niet wil betalen, ga je lekker fietsen of koop je een auto.quote:Op zondag 31 oktober 2010 13:29 schreef TjeerdHoltrop het volgende:
Voor dat geld kun je leuke andere dingen doen, dus vandaar mijn vraag.
Ja, dat zeg je zelf toch ook al in de OP? Maar daardoor verandert er niks aan het feit dat je die boete moet betalen.quote:Op zondag 31 oktober 2010 13:55 schreef TjeerdHoltrop het volgende:
Dus de conducteur heeft wel een fout gemaakt
Was jij dat vorige week ook al toevallig met een enkeltje dat gekocht was de dag ervoor of zijn er meer van dit soort slimmerikken in Friesland?quote:Op zondag 31 oktober 2010 13:16 schreef TjeerdHoltrop het volgende:
Hallo,
Gisteravond ben ik op het traject Heerenveen - Wolvega (8 minuten) beboet voor het 'niet hebben van een treinkaartje'. Echter, ik had een enkele reis H - W gekocht op 20 oktober om 15.12 uur. Daar ben ik toen mee naar Wolvega gereisd, zonder deze af te stempelen. Ik ben die rit niet gecontroleerd. Nu ging ik gister weer naar Wolvega, en heb ik 'm weer niet afgestempeld. Alleen kwam de conducteur nu wel langs, en zag dat ik 'm op 20 oktober al gekocht had en NIET afgestempeld. Ik in mijn alle onschuld: Meneer, ik ben vergeten af te stempelen. Ja, maar voor hetzelfde reis je al tien keer met dit kaartje dus ik moet je een boete geven.
en nog 1 voor het reizen met de trein!quote:Op zondag 31 oktober 2010 15:27 schreef kikoooooo het volgende:
Ik had je alleen al een boete gegeven voor reizen in Friesland.
Friesland
QFT.quote:Op zondag 31 oktober 2010 15:54 schreef numero_uno het volgende:
[..]
en nog 1 voor het reizen met de trein!
quote:Op zondag 31 oktober 2010 16:03 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
QFT.
Wij zouden een goed conducteursduo zijn.
We kunnen ook op het station gaan staan en iedereen beboeten die uitstapt.quote:Op zondag 31 oktober 2010 16:11 schreef numero_uno het volgende:
[..]De NS zou zo uit de rode cijfers zijn...
![]()
Alleen lullig dat we elkaar constant boetes moeten geven vanwege het reizen met de trein...
Jammer dat hij niet meegaand was? Je bedoelt 'jammer dat hij me door had'quote:Op zondag 31 oktober 2010 13:16 schreef TjeerdHoltrop het volgende:
Hallo,
Gisteravond ben ik op het traject Heerenveen - Wolvega (8 minuten) beboet voor het 'niet hebben van een treinkaartje'. Echter, ik had een enkele reis H - W gekocht op 20 oktober om 15.12 uur. Daar ben ik toen mee naar Wolvega gereisd, zonder deze af te stempelen. Ik ben die rit niet gecontroleerd. Nu ging ik gister weer naar Wolvega, en heb ik 'm weer niet afgestempeld. Alleen kwam de conducteur nu wel langs, en zag dat ik 'm op 20 oktober al gekocht had en NIET afgestempeld. Ik in mijn alle onschuld: Meneer, ik ben vergeten af te stempelen. Ja, maar voor hetzelfde reis je al tien keer met dit kaartje dus ik moet je een boete geven.
Afijn, jammer dat hij niet meegaand was.
Alleen nu het punt. Ik ben dus bekeurd op het traject Heerenveen - Wolvega, omdat ik op een kaartje reizigde zonder datum die al op 20 oktober gekocht was én niet afgestempeld. Alleen nu heeft de conducteur bij de gegevens ingevuld dat ik bekeurd ben op het traject Wolvega - Heerenveen. Terwijl ik dus bekeurd ben op het traject Heerenveen - Wolvega.
Nu is mijn vraag, kan ik door deze 'fout' misschien nog onder de bekeuring uitkomen omdat het traject niet goed is aangegeven, of ben ik toch de sjaak en moet ik gewoon de boete betalen?
Ik twee voorquote:Op zondag 31 oktober 2010 15:27 schreef kikoooooo het volgende:
Ik had je alleen al een boete gegeven voor reizen in Friesland.
Friesland
quote:Op zondag 31 oktober 2010 13:16 schreef TjeerdHoltrop het volgende:
omdat ik op een kaartje reizigde
De cliches komen er lekker uit he?quote:Op zondag 31 oktober 2010 18:08 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Jammer dat hij niet meegaand was? Je bedoelt 'jammer dat hij me door had'
Helaas voor jou maakt zo'n schrijffout de boete niet ineens ongeldig.
Je hebt gegokt en verloren en moet nu op de blaren zitten
Ik als zakelijke NS klant vind het wel leuk als je gewoon je kaartje betaald en niet zwartrijd lamzak, dat handhaven kost geld, en is dus van invloed op de kaart/abonnementsprijzen.quote:Op zondag 31 oktober 2010 13:29 schreef TjeerdHoltrop het volgende:
Voor dat geld kun je leuke andere dingen doen, dus vandaar mijn vraag.
En ik wil graag antwoord op mijn vraag of ik in discussie kan gaan, omdat er een verkeerd traject is op gegeven door de conducteur.
Verdorie, nu sta ik met mijn mond vol tanden. Maar ach, beter gezwegen dan van het spreken hinder gekregen!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |