Die tarantula vond ik ook zooooo vet he .. niet zo mooi als de HR, da's echt een kunstwerkquote:Op maandag 1 november 2010 20:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
De Tarantula serie was in (kwa vermogen) vergelijkbare versie al bijna 2000 euro... De Human Reign is uit 2002/2003, dus kent geen guldenprijs.
Mij stond om exact te zijn een adviesprijs van 4.699 euro bij. In de AutoHifi (bestenliste) staat een prijs van 4.500 euro. Dus ik vermoed dat mijn geheugen goed is, want in NL was de adviesprijs vaak net wat hoger.
[..]
In theorie zou men ergens een vergeten partij kunnen hebben opgekocht, maar ik heb ook mijn twijfels. Maar nogmaals: als ze voor een Mediamarkt prijs verkrijgbaar zijn, dan ben ik wel geïnteresseerd.
Mijn geheugen gaat niet meer zo ver terug, teveel voor gezien de laatste jaren.quote:Op maandag 1 november 2010 20:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
De Tarantula serie was in (kwa vermogen) vergelijkbare versie al bijna 2000 euro... De Human Reign is uit 2002/2003, dus kent geen guldenprijs.
Mij stond om exact te zijn een adviesprijs van 4.699 euro bij. In de AutoHifi (bestenliste) staat een prijs van 4.500 euro. Dus ik vermoed dat mijn geheugen goed is, want in NL was de adviesprijs vaak net wat hoger.
[..]
In theorie zou men ergens een vergeten partij kunnen hebben opgekocht, maar ik heb ook mijn twijfels. Maar nogmaals: als ze voor een Mediamarkt prijs verkrijgbaar zijn, dan ben ik wel geïnteresseerd.
Heb je het over die Human Reign?quote:Op maandag 1 november 2010 20:20 schreef DroogDok het volgende:
WTF.
Kan dat ding er ook uit als je naar de Ikea wil of op vakantie gaat?
Superversterkers ook. Heb ik ook nog liggen (de 500.4).quote:Op maandag 1 november 2010 20:29 schreef Sounddragon het volgende:
Die tarantula vond ik ook zooooo vet he .. niet zo mooi als de HR, da's echt een kunstwerk![]()
voor de niet-kenners:
[ afbeelding ]
Te koop in Finland voor 1399 volgens die site; en dat voor een, in principe, hoogbejaard model
Ja klopt inderdaad, er zijn wel meer merken die zo verder zijn gegaan; HiFonics is er ook zo eentje; vroeger niet te betalen voor de gewone mens, maar nu koop je ze voor een prikkie op Ebay, nieuw in doos.. en idd kwalitatief ook veel minder goed als vroeger... jammer is dat, ik denk dat het een concurrentie verhaal is.. exclusief verkoopt nou eenmaal minder goed als midclassquote:Op maandag 1 november 2010 21:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Superversterkers ook. Heb ik ook nog liggen (de 500.4).
Overigens: de Van Gogh serie uit die tijd was ook een hele goede versterker, zeker voor het geld.
Helaas zijn de namen later misbruikt voor mindere modellen. Je koopt nu al voor het geld van een Van Gogh een Human Reign, maar kwalitatief heb je een mindere versterker als de Van Gogh toen.
Ook leuk altijd dat de fabrikanten de tweeters, midrangers, kicks en subs apart tellen. Zo lijkt het veel, en veel=goed voor de gemiddelde consumentquote:Op maandag 1 november 2010 21:01 schreef draaijer het volgende:
Hier harman kardon met 13 speakers in mijn familie unit
Ja vertel mij wat.... bijna niet van af te komen, of je moet geluk hebben....quote:Op maandag 1 november 2010 21:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja klopt inderdaad, er zijn wel meer merken die zo verder zijn gegaan; HiFonics is er ook zo eentje; vroeger niet te betalen voor de gewone mens, maar nu koop je ze voor een prikkie op Ebay, nieuw in doos.. en idd kwalitatief ook veel minder goed als vroeger... jammer is dat, ik denk dat het een concurrentie verhaal is.. exclusief verkoopt nou eenmaal minder goed als midclass..
Ik heb werkelijk geen idee. Ik zie overal speakers 2 in mijn deur voorin, 1 in de raam lijst voor, een aantal achterin de deur en in de raam stijlen achterin de auto bij de 7e rij. Onder mijn stoel beukt het en dus zal daar de subwoofer wel zittenquote:Op maandag 1 november 2010 21:09 schreef Faxie het volgende:
[..]
Ook leuk altijd dat de fabrikanten de tweeters, midrangers, kicks en subs apart tellen. Zo lijkt het veel, en veel=goed voor de gemiddelde consument
Gokje: 3 weg voorin, 3 weg achter, plus een sub? Dat is in mijn boekje gewoon 4 speakers + sub. Dat is wel ideaal voor een standaard setup. En meer dan dat slaat nergens op, dan gaat het rommelig worden.
De mediamarktsering van audio...quote:Op maandag 1 november 2010 21:08 schreef Sounddragon het volgende:
Ja klopt inderdaad, er zijn wel meer merken die zo verder zijn gegaan; HiFonics is er ook zo eentje; vroeger niet te betalen voor de gewone mens, maar nu koop je ze voor een prikkie op Ebay, nieuw in doos.. en idd kwalitatief ook veel minder goed als vroeger... jammer is dat, ik denk dat het een concurrentie verhaal is.. exclusief verkoopt nou eenmaal minder goed als midclass![]()
Ja okè, maar dan heb je het over merken als Sony, JVC en Pioneer en Kenwood enzo, maar HiFonics en Soundstream enzo heb ik daar volgens mij nog nooit gezien; nou kom ik er niet heel vaak, maar doorgaans verkopen ze toch alleen maar de gemiddelde consumenten'rommel', niet het spul voor de fanatiekere autoaudiogek.. ik geloof er geen kont van dat daar écht dikke versterkers in de schappen liggenquote:
Maar dat kan je niet serieus nemen, oordopjes voor 300+ verkopen terwijl ze voor 100 dollar te koop zijn ed.quote:
Is die Celestra onderhand al is verkocht inderdaad?quote:Op maandag 1 november 2010 21:05 schreef Faxie het volgende:
Ben begonnen met een Boschmann 4 kanaals prulding met 2 pioneer 3weg hoedenplankspeakers en een Caliber EK112 kist. Caliber opgeblazen (clippen van versterker waarschijnlijk) en een Kenwood erin gedaan.
Later de Boschmann vervangen voor een Ground Zero Hydrogen 4 kanaals.
Toen de Pioneers vervangen voor een Ground Zero Hydrogen composet.
Later de Kenwood vervangen voor een Hifonics Boltar icm een Kicker S10L7
Toen de compo weer vervangen voor een Ground Zero Nuclear compo, toen de hoogste serie.
Toen de versterkers vervangen voor 2 2 kanalers van ESX.
Toen de Kicker vervangen voor een Ground Zero Nuclear 12.
En als laatste de compoversterker vervangen voor een Audison Sedici, en de sub versterker vervangen voor een Celestra DA4K (die op dit forum nog heel lang te koop gestaan heeft hehe, 2 jaar onderhand.)
Eerste HU was een van de eerste MP3 HU's van Kenwood, daarna een Pioneer (zo'n retro geval weet de naam niet meer) en nu een Alpine IVA w202r.
Gebruik nu de standaard audioset van de auto, en ik vind het allemaal wel best. Geluid is redelijk goed, en 't gaat redelijk hard als ik daar zin in heb.
Als die dBs hoeft voor mij niet meer.
Eensch vwb de keuze van de sub icm de gespeelde muziek; je zou voor de leut eens 4 10 inchers in een gepoorte behuizing moeten zetten, of in een 4 in één bandpass, ben je helft van de ruimte kwijt, en dat gaat zoooo veel strakker en harderquote:Op maandag 1 november 2010 23:40 schreef Wisheh het volgende:
Met een 18" moet je neger muziek draaien vanwege de sub-bass daarin dan gaat het pas lekker waaien2x 10" is beter voor de wat snellere muziek hoge bpm's.
Met welke amp stuur je die 18" aan? Gaat wel aardig te keer volgens het filmpje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Wat bedoel je?quote:Op maandag 1 november 2010 23:11 schreef Andyy het volgende:
Maar dat kan je niet serieus nemen, oordopjes voor 300+ verkopen terwijl ze voor 100 dollar te koop zijn ed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |