De grootste diaspora van Circassiėrs (Ēerkezler) woont in Turkije.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:15 schreef WammesWaggel het volgende:
Zeg, kennen jullie eigenlijk Cicassiers? in de zin van... zijn jullie bekend met het volk? dus zonder het raadplegen van Wikipedia
Dit nav het Polderturk topic, vroeg ik mij dus af of wij enige bekendheid genieten of dat men ons over het hoofd ziet
Zelf ben ik er dus deels eentje.
is die gast echt turks? is ie daarnaast heel jong of heel dom? iemand?quote:
Hij is getrouwd, dus zo jong zal hij ook wel weer niet zijn.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:50 schreef Slayage het volgende:
[..]
is die gast echt turks? is ie daarnaast heel jong of heel dom? iemand?
Dit is dus veel beter:quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:46 schreef zarGon het volgende:
Mountain Dew drinken en door de stad wandelen is geen goed idee. Ik zou bijna de vrouwen in mijn omgeving bespringen. #coolstory #sugarrush
dan gaan we voor de tweede optie, is ie eigenlijk hier wel eens geweest?quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:51 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Hij is getrouwd, dus zo jong zal hij ook wel weer niet zijn.
A troubled teenager is plagued by visions of a large bunny rabbit that manipulates him to commit a series of crimes, after narrowly escaping a bizarre accident.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:54 schreef Slayage het volgende:
straks een van de beste films ooit op rtl7 donnie darko
Is zeker een goeie film, maar een van de beste ooit?quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:54 schreef Slayage het volgende:
straks een van de beste films ooit op rtl7 donnie darko
Agressief mennekequote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:52 schreef zarGon het volgende:
Wik, je maakt me echt kwaad met die PI.
je hebt m niet gezien, dan moet em zeker zien, niet verder info zoeken en laat je verrassenquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:56 schreef Ayca het volgende:
[..]
A troubled teenager is plagued by visions of a large bunny rabbit that manipulates him to commit a series of crimes, after narrowly escaping a bizarre accident.
Klinkt leuk.
en de manier waarop ookquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:58 schreef TheMagnificent het volgende:
YouTube weer geopend in Turkije (na 2,5 jaar).
Oh oke!quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:59 schreef Slayage het volgende:
[..]
je hebt m niet gezien, dan moet em zeker zien, niet verder info zoeken en laat je verrassen
Ik vind het maar een overschatte film.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:56 schreef zarGon het volgende:
Films die je niet begreep na afloop:
• Donnie Darko - zarGon.
Vul aan.
Heb hem een keer gedownload, maar ben er nooit toegekomen hem te kijken.. Zal ik morgen maar eens doen dan.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 22:02 schreef TheMagnificent het volgende:
Beste film ooit is '12 Angry Men', vind ik. Als je 'm niet hebt gezien, moet je dat doen.
films hoef je ook niet altijd te begrijpen, sterker nog films als donnie darko en bv de films lost highway, mulholland drive en inland empire van david lynch, ik snap er vrij weinig van, maar ze maken wel enorm indrukquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:56 schreef zarGon het volgende:
• Donnie Darko - zarGon.
Vul aan.
Mulholland Drive is inderdaad ook goed. The Fountain is ook zo'n film die je met vraagtekens achterlaat.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 22:04 schreef Slayage het volgende:
[..]
films hoef je ook niet altijd te begrijpen, sterker nog films als donnie darko en bv de films lost highway, mulholland drive en inland empire van david lynch, ik snap er vrij weinig van, maar ze maken wel enorm indruk
over een kwartier log je gewoon uit en ga je donnie darko kijkenquote:
Ik heb geen tv tot mijn beschikking.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 22:06 schreef Slayage het volgende:
[..]
over een kwartier log je gewoon uit en ga je donnie darko kijken
een van die classics die ik nooit heb gezien, ik heb niet zo lang terug casablanca gezien, vond ik verrassend sterk, alleen snap ik niet waarom die film vaak als de meest romantische film wordt gekozen, het is meer een thriller eigenlijkquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 22:02 schreef TheMagnificent het volgende:
Beste film ooit is '12 Angry Men', vind ik. Als je 'm niet hebt gezien, moet je dat doen.
die moet ik ook nog zien, aronofsky is briljant, dus moet ook goed zijnquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 22:06 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Mulholland Drive is inderdaad ook goed. The Fountain is ook zo'n film die je met vraagtekens achterlaat.
Maar je begreep 'm wel?quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 22:00 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik vind het maar een overschatte film.
Goede film, inderdaad. Had er van genoten.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 22:02 schreef TheMagnificent het volgende:
Jawel man. Ik wil weten waar ik naar heb gekeken. Ik wil het snappen, begrijpen, proeven en inhaleren.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 22:04 schreef Slayage het volgende:
[..]
films hoef je ook niet altijd te begrijpen
Yavuzzzzzzzquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 22:17 schreef Ayca het volgende:
[..]
YavuzzzzzzzRAWR!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik snap Turks Fruit niet, ik zag nergens lokumquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:56 schreef zarGon het volgende:
• Donnie Darko - zarGon.
Vul aan.
wat was dat teleurstellend iddquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 22:19 schreef zarGon het volgende:
Nog een kįįįįįnker: Where the Wild Things Are..
beter oplettenquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 22:21 schreef msnk het volgende:
[..]
Ik snap Turks Fruit niet, ik zag nergens lokum
ergens in topic 562quote:
thanks! i guessquote:
iddquote:
quote:
Slayage.quote:Op zondag 1 november 2009 17:16 schreef zarGon het volgende:
Medewerkershadden
de buik
opgesneden.
De prinswordt ook wel
prins Woef
genoemd.
.
Circassiers.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:15 schreef WammesWaggel het volgende:
Zeg, kennen jullie eigenlijk Cicassiers? in de zin van... zijn jullie bekend met het volk? dus zonder het raadplegen van Wikipedia
Dit nav het Polderturk topic, vroeg ik mij dus af of wij enige bekendheid genieten of dat men ons over het hoofd ziet
Zelf ben ik er dus deels eentje.
Cerkez is een verzamelnaam voor de verschillende volkeren uit de Kaukasus. Maar wanneer een buitenlander - als in niet-Turk - het over een Circassier heeft dan bedoelen ze meestal de Adige. Trouwens, leuk weetje, de Adiges zijn samen met de Balkars en Karachays (Turks volk) de enige die een beetje Mongools DNA hebben. We zijn familie WammesWaggel.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:44 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
De grootste diaspora van Circassiėrs (Ēerkezler) woont in Turkije.Heel wat Turken hebben Circassische/Tsjerkessische roots.
lolquote:Op zondag 31 oktober 2010 00:45 schreef AryaMehr het volgende:
Wisten jullie overigens dat veel Iraniers ten tijde van Iraanse gijzelingscrisis de meeste Iraniers in de Verenigde Staten zich voordeden als Turken?
Amerikanen behoren inderdaad tot de meest achterlijkste volkeren hier op aarde. Toen waren we niet echt geliefd daar:quote:Op zondag 31 oktober 2010 00:47 schreef Landysh het volgende:
[..]
lolZe hadden zich kunnen voordoen als ieder volk. Alsof Amerikanen het verschil zien tussen Iraniers, Arabieren, Turken etc.
Is dat geen Iranier?quote:Op zondag 31 oktober 2010 00:49 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Amerikanen behoren inderdaad tot de meest achterlijkste volkeren hier op aarde. Toen waren we niet echt geliefd daar:
[ afbeelding ]
Oh overigens, begin 1980 dacht 80% van de Amerikanen dat Iraniers Arabieren zijn en een Arabische taal spreken.quote:Op zondag 31 oktober 2010 00:49 schreef Landysh het volgende:
Of als Afro-Amerikaan. Ik heb namelijk gehoord/gezien dat Perzen niet zoveel verschillen van onze Afrikaanse broeders.
[ afbeelding ]
Mijn moeder dacht dat ook.quote:Op zondag 31 oktober 2010 00:50 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Oh overigens, begin 1980 dacht 80% van de Amerikanen dat Iraniers Arabieren zijn en een Arabische taal spreken.![]()
a.s.quote:
Je hebt gelijk. Hij lijkt er wel op. Iraniers in Amerika zien er sowieso vaak 'anders' uit:quote:Op zondag 31 oktober 2010 00:52 schreef Landysh het volgende:
[..]
Grappig. Hij lijkt op een Iranier, vind ik dan.
Geen hoofddoek etc. logisch.quote:Op zondag 31 oktober 2010 00:53 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Hij lijkt er wel op. Iraniers in Amerika zien er sowieso vaak 'anders' uit:
Ik heb een week geleden een JAG aflevering gezien waar Hamas leden Perzisch spraken.quote:Op zondag 31 oktober 2010 00:50 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Oh overigens, begin 1980 dacht 80% van de Amerikanen dat Iraniers Arabieren zijn en een Arabische taal spreken.![]()
Dat meen je niet?quote:Op zondag 31 oktober 2010 01:17 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Ik heb een week geleden een JAG aflevering gezien waar Hamas leden Perzisch spraken.
Leuk toch.quote:Op zondag 31 oktober 2010 01:20 schreef TheMagnificent het volgende:
O nee, gaan we nu ook al onze schedelstructuren posten?!![]()
In de Amerikaanse serie Sleeper Cell speelde een nazaat van een Iraanse koning een vriendin van een terrorist, dat dat kan in Amerikaquote:Op zondag 31 oktober 2010 01:17 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Ik heb een week geleden een JAG aflevering gezien waar Hamas leden Perzisch spraken.
hamas wordt gesteund door iran, dus zo vergezocht is dat nietquote:Op zondag 31 oktober 2010 01:17 schreef Doler12 het volgende:
[..]
They all look Mexican to mequote:Op zondag 31 oktober 2010 00:47 schreef Landysh het volgende:
[..]
lolZe hadden zich kunnen voordoen als ieder volk. Alsof Amerikanen het verschil zien tussen Iraniers, Arabieren, Turken etc.
quote:Op zondag 31 oktober 2010 01:28 schreef Slayage het volgende:
[..]
hamas wordt gesteund door iran, dus zo vergezocht is dat niet
Het lijkt mij sterk dat Arabieren onder elkaar Perzisch gaan spreken.quote:Op zondag 31 oktober 2010 01:28 schreef Slayage het volgende:
[..]
hamas wordt gesteund door iran, dus zo vergezocht is dat niet
Klopt, is overigens niet echt representatief aangezien het enkel onder voetbalspelers is gehouden.quote:
Naja ik ben Nederlander maar qua afstamming deel Circassier en sommige mensen noemen dat ook wel Adyge maar ik gebruik die term nooit.quote:Op zondag 31 oktober 2010 01:30 schreef Landysh het volgende:
[..]
Beantwoord mijn vraag is. Ben je een Adyge?
Inderdaad.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 22:02 schreef TheMagnificent het volgende:
De Circassiers noemen zichzelf toch ook Adyge? Circassier is iig een Turks woord en een verzamelnaam voor de verschillende Kaukasische volkeren.quote:Op zondag 31 oktober 2010 01:34 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Naja ik ben Nederlander maar qua afstamming deel Circassier en sommige mensen noemen dat ook wel Adyge maar ik gebruik die term nooit.
Oh.quote:Op zondag 31 oktober 2010 01:34 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Klopt, is overigens niet echt representatief aangezien het enkel onder voetbalspelers is gehouden.
quote:There are disturbing indications that a subtle form of racism has at times been applied in Hollywood against actors and extras of Iranian origin. A vivid example of this was demonstrated over 15 years ago during the filming of the action movie “The Hitman“, starring Chuck Norris, released in 1991.
A portion of the filming took place in North Vancouver, British Columbia in Canada in 1989-1990. The directors and Norris put ads in the local papers asking for Iranians to audition as extras for the movie. What happened next is as comical as it is tragic.
Many of the “Iranians” who showed up on the set proved to be a major disappointment to Norris. This is because, far from fitting into the popularized “Hollywood Persian” stereotype, the potential Iranian extras displayed a variety of phenotypes. The group included Iranians from the northern regions (Gilan, Mazandaran, Semnan, Talesh), the northwest (Azerbaijan) and the west (Lurs and Kurds) as well people from Isfahan and Tehran. Many of these could appear as “regular Americans” on the street or in your local shopping mall. The directors and Norris were very disappointed at this and were visibly upset. Here is an excerpt by one of the auditioning Iranian extras on the set (his identity withheld at his request):
… the directors came to the set and were upset to see us. Among us were Mashadis of Turcomen background [with Central Asian/Far eastern appearance], Baluchis and more blondish types from the north and west…Norris and the directors said ‘what are these Caucasians doing on the set? I said I want ‘Iranian extras’ not Caucasians … Americans like to see real Iranians …”
The recruiters then explained that the “Caucasian” extras were natives of Iran from the north, Tehran and the northwest, but to no avail. Norris and the directors insisted on expelling the (so-called) “Caucasians” from the set.
AryaMehr had dat stuk al geplaatst in het rassentopic.quote:Op zondag 31 oktober 2010 01:37 schreef Doler12 het volgende:
Iraniėrs en Turken zijn kennelijk blank genoeg om Chuck Norris te foppen!
[..]
Maar natuurlijk.quote:Op zondag 31 oktober 2010 01:40 schreef Doler12 het volgende:
Dan moet jij het werk van Kaveh Farrokh kennen AryaMehr?
Vast wel, maar Circassier is ook een ruim begrip eigenlijk... het betreft opzich ook weer verschillende volkeren die onder dezelfde noemer maar naar oa Turkije en het MO zijn getrokken en onderling trouwden.quote:Op zondag 31 oktober 2010 01:36 schreef Landysh het volgende:
[..]
De Circassiers noemen zichzelf toch ook Adyge? Circassier is iig een Turks woord en een verzamelnaam voor de verschillende Kaukasische volkeren.
Uit het MO, maar wonen nu voornamelijk in Izmir.quote:En waar komt je Circasische deel vandaan?
Jullie? Oh? Hoe dan?quote:Op zondag 31 oktober 2010 01:42 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Vast wel, maar Circassier is ook een ruim begrip eigenlijk... het betreft opzich ook weer verschillende volkeren die onder dezelfde noemer maar naar oa Turkije en het MO zijn getrokken en onderling trouwden.
Alhoewel het niet altijd duidelijk is of het nou om verschillende volkeren gaat/ging of clans... de Caucas is een zooitje en het is niet allemaal zo goed gedocumenteerd.
Mijn verre familie boeit het weinig, die dwepen met hun thuisland zoals bv Jordanie/Turkije en trouwen nu massaal buiten de kudde.
Er was een tijd dat wij () Jordanie runden
Heb je dan Shadows in the Desert: Ancient Persia at War gelezen? Ik vind het een vrij goed boek over de militaristische geschiedenis van pre-Islamistisch Iran.quote:
Macht!!! Circassians strong !1!1!quote:
Nee, die heb ik helaas nog niet gelezen.quote:Op zondag 31 oktober 2010 01:48 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Heb je dan Shadows in the Desert: Ancient Persia at War gelezen? Ik vind het een vrij goed boek over de militaristische geschiedenis van pre-Islamistisch Iran.
Cool. Trouwens, van alle Kaukasische immigranten in Turkije hechten de Circassiers het meeste waarde aan hun afkomst. De andere (Tsjetsjenen, Georgiers, Osseten etc.) zijn allemaal zwaar geassimileerd en weten zelf vaak niet eens precies waar uit de Kaukasus ze komen.quote:Op zondag 31 oktober 2010 01:49 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Macht!!! Circassians strong !1!1!
http://www.echoesfromjord(...)cassian-honour-guard
Wij zijn trouwens een vreemde eend in de bijt als niet moslims, maar het merendeel is moslim.
Geen idee waarom eigenlijk.
Osseten zijn van Iraans-Scythische afkomst.quote:Op zondag 31 oktober 2010 01:50 schreef Landysh het volgende:
Cool. Trouwens, van alle Kaukasische immigranten in Turkije hechten de Circassiers het meeste waarde aan hun afkomst. De andere (Tsjetsjenen, Georgiers, Osseten etc.) zijn allemaal zwaar geassimileerd en weten zelf vaak niet eens precies waar uit de Kaukasus ze komen.
Is jouw familie niet-moslim? Huh?
Klopt. Maar de Osseten in Turkije zijn geassimileerd. De andere volken uit de Kaukasus zijn ook niet van Turkse afkomst hoor - behalve de Balkars en Karacays.quote:Op zondag 31 oktober 2010 01:54 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Osseten zijn van Iraans-Scythische afkomst.
Tja het waarom precies weet ik ook niet, erg praktisch is het natuurlijk niet in die regio.quote:Op zondag 31 oktober 2010 01:50 schreef Landysh het volgende:
[..]
Cool. Trouwens, van alle Kaukasische immigranten in Turkije hechten de Circassiers het meeste waarde aan hun afkomst. De andere (Tsjetsjenen, Georgiers, Osseten etc.) zijn allemaal zwaar geassimileerd en weten zelf vaak niet eens precies waar uit de Kaukasus ze komen.
Is jouw familie niet-moslim? Huh?
Grappig. Ik heb altijd gedacht dat alle Circassiers in Turkije en het Midden-Oosten Islamitisch waren.quote:Op zondag 31 oktober 2010 01:57 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Tja het waarom precies weet ik ook niet, erg praktisch is het natuurlijk niet in die regio.
Eigenlijk zijn ze nu in naam wel Christen maar... tja eigenlijk zijn ze niet zo religieus.
Dat is denk ik ook 99% hoor, vandaar dat men bij een tekort aan Christenlijke parteners binnen de gemeenschap maar eens een Armeen gekocht (5 kamelen ofzo vast) heeftquote:Op zondag 31 oktober 2010 01:58 schreef Landysh het volgende:
[..]
Grappig. Ik heb altijd gedacht dat alle Circassiers in Turkije en het Midden-Oosten Islamitisch waren.
Interessant. Weer iets geleerd.quote:Op zondag 31 oktober 2010 02:02 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dat is denk ik ook 99% hoor, vandaar dat men bij een tekort aan Christenlijke parteners binnen de gemeenschap maar eens een Armeen gekocht (5 kamelen ofzo vast) heeft
Die van mij komen dus niet uit Turkije maar het MO, maar wonen veelal in Turkije.
De enige persoon in je straat zijn met een voorhuid trouwens
quote:Ēerkes Ethem (1886-1948) was a Turkish militia leader of Circassian origin who initially gained fame for fighting against the Allied powers invading Anatolia in the aftermath of the World War I and afterwards during the Turkish War of Independence.
His family, of the Adyghe clan, was originally from Şapsığ region of Caucasus who migrated to Turkey in the 1860's. He was born in Emre village of Bandirma. He is the son of Pşevu Ali Bey. He ran from home when he was 14 years old to join Bakırköy Cavalary Junior Officer School. He fought against Bulgarians in the Balkan War where he was wounded. He joined Teşkilat-ı Mahsusa organized by Eşref Kuşēubaşı and participated in operations in Afghanistan and Iraq during World War I. He was again wounded and retired to his village. For a while he took up banditry in the mountains. He then founded Kuvva-yı Seyyare which was the only organized military force in Anatolia during 1919-1920, period between Armistice of Mudros and Treaty of Sčvres. He coordinated his military operations with Ali Fuat Paşa in Ankara and harassed the invading Greek armies with his fast cavalry. He was instrumental in putting down various rebellions against the authority of the Grand National Assembly of Turkey.
Eventually he turned against the new central government in Ankara, refusing to join his forces with the regular army established under the command of İsmet Paşa. Newly reconstituted Turkish Army had to put down his rebellion while also fighting the Greeks at First Battle of İnönü. His subsequent surrender to and cooperation with the Greek army resulted in his citizenship getting revoked on the grounds of treason and his being announced a persona non grata by the TBMM, among many others. From Greece, he went to Jordan with about 400 of his followers and settled there.
Zoveel kennis heb ik niet van voorouders dus kan dat niet beantwoorden maar het klinkt wel heldhaftig om zo iemand in je stamboom te hebbenquote:Op zondag 31 oktober 2010 02:11 schreef TheMagnificent het volgende:
Toevallig geen nakomeling van Ēerkes Ethem?
[..]
Hey, ik ben een Pakistaan. Heb niks te maken met Circassiers.quote:Op zondag 31 oktober 2010 02:22 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Misschien hebben zijn kinderen zich bekeerd, niet haten op mijn glorieuze bloedlijn![]()
Over Pakistan las ik onlangs een artikel, er is daar aan de kust een dorpje tjokvol met (Siddi) Afrikanenquote:Op zondag 31 oktober 2010 02:27 schreef Landysh het volgende:
[..]
Hey, ik ben een Pakistaan. Heb niks te maken met Circassiers.![]()
Cool. In Turkije wonen ook veel Afrikaanse Turken (ooit slaven in het Ottomaanse Rijk).quote:Op zondag 31 oktober 2010 02:30 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Over Pakistan las ik onlangs een artikel, er is daar aan de kust een dorpje tjokvol met (Siddi) Afrikanen
Die mensen wonen daar al eeuwen en stammen af van slaven/matrozen/handelaren, ook wel apart eigenlijk.
Klopt ja, maar het valt mij op dat je nu ook steeds meer recente immigranten uit Afrika ziet in Turkije.quote:Op zondag 31 oktober 2010 02:33 schreef Landysh het volgende:
[..]
Cool. In Turkije wonen ook veel Afrikaanse Turken (ooit slaven in het Ottomaanse Rijk).
Haha echt? Ik ben er nog geen tegengekomen.quote:Op zondag 31 oktober 2010 02:36 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Klopt ja, maar het valt mij op dat je nu ook steeds meer recente immigranten uit Afrika ziet in Turkije.
Drie jaar geleden was de kapitein van een bootje waar ik op zat in Dalyan een Ghanees van oorsprong, ze lijken wel rap te integreren en spreken de taal
Ik ben ooit Iraakse en Turkse negers tegen gekomen in het Noorden van Irak. Wel grappigquote:Op zondag 31 oktober 2010 02:40 schreef Landysh het volgende:
[..]
Haha echt? Ik ben er nog geen tegengekomen.
Iraakse negers?quote:Op zondag 31 oktober 2010 02:46 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Ik ben ooit Iraakse en Turkse negers tegen gekomen in het Noorden van Irak. Wel grappig
Ken je Yakın Tarihin İzinde Anılar ve Duygular ?quote:Op zondag 31 oktober 2010 02:33 schreef Landysh het volgende:
[..]
Cool. In Turkije wonen ook veel Afrikaanse Turken (ooit slaven in het Ottomaanse Rijk).
Die ik tegenkwam kwam van Hatay en sprak vloeiend Turks. Iraakse negers (vroeger slaven van de Arabieren, Ottomanen, wie dan ook) zijn er ook, ook uit mijn geboortestad Basra grappig genoegquote:Op zondag 31 oktober 2010 02:47 schreef Landysh het volgende:
[..]
Iraakse negers?Bestaan die ook al? Maar het is echt apart ja. De eerste keer dat ik er een tegenkwam was ik echt verbaasd. Hij heette Ahmet en sprak vloeiend Turks. :d
Cool.quote:Op zondag 31 oktober 2010 02:49 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Die ik tegenkwam kwam van Hatay en sprak vloeiend Turks. Iraakse negers (vroeger slaven van de Arabieren, Ottomanen, wie dan ook) zijn er ook, ook uit mijn geboortestad Basra grappig genoeg.
quote:Op zondag 31 oktober 2010 02:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ken je Yakın Tarihin İzinde Anılar ve Duygular ?
Had ik al gezien idd, beter dan mij iig. Denk dat jij dat beter kunt afleiden.quote:Op zondag 31 oktober 2010 02:49 schreef Landysh het volgende:
[..]
Check de link die ik heb geplaatst. Ze spreken goed Turks, toch?
Is een reeks van TRT documentaires over de voormalige Ottomaanse landen zoals Algerije, Syriė, Libanon, Libiė, Mekka en Madina enzo, hoe de Ottomanen daar binnen zijn gekomen en hoe ze weer vertrokken zijn onder welke omstandigheden, de invloeden van de Turken in deze landen enzoquote:
Ik weet niet hoe jij Turks spreekt, dus.quote:Op zondag 31 oktober 2010 02:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Had ik al gezien idd, beter dan mij iig. Denk dat jij dat beter kunt afleiden.
Hmm, ik kijk morgen wel of het op youtube staat. Lijkt mij wel interessant.quote:Op zondag 31 oktober 2010 02:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Is een reeks van TRT documentaires over de voormalige Ottomaanse landen zoals Algerije, Syriė, Libanon, Libiė, Mekka en Madina enzo, hoe de Ottomanen daar binnen zijn gekomen en hoe ze weer vertrokken zijn onder welke omstandigheden, de invloeden van de Turken in deze landen enzo
Lol.quote:Op zondag 31 oktober 2010 02:52 schreef Landysh het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe jij Turks spreekt, dus.Maar die Roma's spreken het wel goed, behalve die ene die op Ocalan lijkt, hij heeft wel een accent.
Google video baby!quote:Op zondag 31 oktober 2010 02:52 schreef Landysh het volgende:
[..]
Hmm, ik kijk morgen wel of het op youtube staat. Lijkt mij wel interessant.
Tof! Yarin bakarim.quote:Op zondag 31 oktober 2010 02:53 schreef Triggershot het volgende:
Borte, deze is relevant voor waar je het over had. 'Zenci Musa' zegt tegen de Engelse generaal wanneer ze Istanbul bezetten: 'Bu is burda bitmedi, benim devletim Devleti Osmanlidir'
Theenks.quote:Op zondag 31 oktober 2010 02:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Google video baby!
http://www.google.nl/sear(...)cvahLcB&ved=0CA0QpwU
Wil je even naar het begin kijken, muziek die tijdens de intro wordt afgespeeld vind die erg mooi, maar kan niet vinden en weet niet hoe die heet, ken jij um misschien? Het raakt je echt.quote:
Baktim. Maar ik weet het niet.quote:Op zondag 31 oktober 2010 02:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wil je even naar het begin kijken, muziek die tijdens de intro wordt afgespeeld vind die erg mooi, maar kan niet vinden en weet niet hoe die heet, ken jij um misschien? Het raakt je echt.
De schoonmoeder van Alisan?quote:Op zondag 31 oktober 2010 02:01 schreef Landysh het volgende:
[..]
Baktim. Maar ik weet het niet.Vraag aan TM.
Btw, ken je Cennet Mahallesi?
[ afbeelding ]
Die Roma vrouw praat precies zoals Pembe.
Ja!quote:
quote:Op zondag 31 oktober 2010 02:03 schreef Landysh het volgende:
[..]
Ja!![]()
Serieus, kijk dat stuk opnieuw. Ze praat echt precies zoals de Romanlar in die serie.
Whehe die man doet er ook niet aan onder.quote:Op zondag 31 oktober 2010 02:03 schreef Landysh het volgende:
[..]
Ja!![]()
Serieus, kijk dat stuk opnieuw. Ze praat echt precies zoals de Romanlar in die serie.
Bij 13:40 ongeveer.
Die man is echt een über kiro!quote:Op zondag 31 oktober 2010 02:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Whehe die man doet er ook niet aan onder.
Inderdaad.quote:Op zondag 31 oktober 2010 02:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Die snor maakt het compleet idd, met een peuk erbij.
Ik neem aan van wel. Ze hebben moslim namen, dus.quote:Op zondag 31 oktober 2010 02:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zitten er moslims onder die 'Romalilar'?
Hmm, maar dat zegt toch niets? Joden in Turkije heten ook Ibrahim of Aziz enzoquote:Op zondag 31 oktober 2010 02:11 schreef Landysh het volgende:
[..]
Ik neem aan van wel. Ze hebben moslim namen, dus.
Wilders, gedoog?quote:Op zondag 31 oktober 2010 02:14 schreef IHVK het volgende:
Whaha bijna gevochten met VVD corpsballen. Tip: praat niet over politiek op feestjes
Sowieso, negers in het Midden-Oosten.quote:Op zondag 31 oktober 2010 02:47 schreef Landysh het volgende:
[..]
Iraakse negers?Bestaan die ook al? Maar het is echt apart ja. De eerste keer dat ik er een tegenkwam was ik echt verbaasd. Hij heette Ahmet en sprak vloeiend Turks. :d
Ja, weet ik veel. Ik ga ervan uit dat ze moslim zijn.quote:Op zondag 31 oktober 2010 02:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hmm, maar dat zegt toch niets? Joden in Turkije heten ook Ibrahim of Aziz enzo
Ik maak weer slaven van ze.quote:Op zondag 31 oktober 2010 02:19 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Sowieso, negers in het Midden-Oosten.![]()
Iran:
Grap over Turken.
Dan zal het ook wel zo zijn.quote:Op zondag 31 oktober 2010 02:21 schreef Landysh het volgende:
[..]
Ja, weet ik veel. Ik ga ervan uit dat ze moslim zijn.
Yuh oha.quote:Op zondag 31 oktober 2010 02:23 schreef HiZ het volgende:
Zucht, een waterrekening voor de maand oktober van TL 20.568.--. Kan ik m'n tijd weer gaan verspillen bij Iski om te zorgen dat een onzinrekening ongedaan wordt gemaakt. Als ik de hele maand alle kranen open had laten staan had ik nog geen rekening kunnen hebben van 20k. De hele buurt verbruikt dat volgens mij nog niet eens in een maand.
Hopelijk is het officieel opnemen van de meterstand op maandag genoeg om ze te overtuigen en die rekening in te trekken.
Het is zo vermoeiend met ambtenaren in Istanbul, niemand wil ooit toegeven dat er een fout is gemaakt, zelfs niet als het overduidelijk is dat het niet eens kan dat het zo zou zijn.quote:
Wat verwachten ze dan van jou? Dat jij die rekening gaat betalen omdat zij niet willen toegeven dat ze een fout hebben gemaakt?quote:Op zondag 31 oktober 2010 02:25 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het is zo vermoeiend met ambtenaren in Istanbul, niemand wil ooit toegeven dat er een fout is gemaakt, zelfs niet als het overduidelijk is dat het niet eens kan dat het zo zou zijn.
En hoe noem je de Arabieren dan? Wij hebben niet echt een naam voor ze, volgens mij. Wij hebben wel een zwarte piet.quote:
Ook Arab?quote:Op zondag 31 oktober 2010 02:26 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
En hoe noem je de Arabieren dan? Wij hebben niet echt een naam voor ze, volgens mij. Wij hebben wel een zwarte piet.
Natuurlijk gaat het nooit tot betalen komen, maar het duurt altijd zo eeuwig tot je iemand hebt gevonden die niet te schijterig is om toe te geven dat die rekening niet klopt. Een kind kan begrijpen dat mijn waterleiding niet eens zoveel capaciteit heeft, maar als 'ze' een fout hebben gemaakt, dan kan dat leiden tot een standje of zo. Er zijn mensen die met dit soort nonsens naar de rechter moesten voor ze het gelijk dat ze hadden ook kregen.quote:Op zondag 31 oktober 2010 02:26 schreef Landysh het volgende:
[..]
Wat verwachten ze dan van jou? Dat jij die rekening gaat betalen omdat zij niet willen toegeven dat ze een fout hebben gemaakt?
Shit.quote:Op zondag 31 oktober 2010 02:29 schreef HiZ het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat het nooit tot betalen komen, maar het duurt altijd zo eeuwig tot je iemand hebt gevonden die niet te schijterig is om toe te geven dat die rekening niet klopt. Een kind kan begrijpen dat mijn waterleiding niet eens zoveel capaciteit heeft, maar als 'ze' een fout hebben gemaakt, dan kan dat leiden tot een standje of zo. Er zijn mensen die met dit soort nonsens naar de rechter moesten voor ze het gelijk dat ze hadden ook kregen.
Maar zo is dat in Turkije geregeld, kan ik toch niks aan doen.quote:Op zondag 31 oktober 2010 02:29 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Niet echt netjes he.![]()
[..]
Ja, en sinterklaas:
[ afbeelding ]
Gelukkig hebben we in Iran geen één of andere lobby die onze 'zwarte piet' wilt weghebben.quote:Op zondag 31 oktober 2010 02:30 schreef Landysh het volgende:
Zo tof, die zwarte piet en sinterklaas.
Niet mijn stijl.quote:
Hadden jullie PvdA-stickers op je shirt geplakt of zo? Het grappige is natuurlijk dat de helft van hen gewoon uit een modale familie komt en alleen zich alleen rijk wil voordoen.quote:Op zondag 31 oktober 2010 09:33 schreef IHVK het volgende:
Damn die corpsballen van gisteren waren hinderlijk Wik. Ze zeiden: wij hebben geld van onze ouders dus wij stemmen VVD.
En toen ze weggingen zeiden ze veel plezier met jullie linkse praatgroepje
Ja vast wel inderdaad.quote:Op zondag 31 oktober 2010 09:36 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Hadden jullie PvdA-stickers op je shirt geplakt of zo? Het grappige is natuurlijk dat de helft van hen gewoon uit een modale familie komt en alleen zich alleen rijk wil voordoen.
Wat is je probleem?quote:Op zondag 31 oktober 2010 10:14 schreef IHVK het volgende:
Wik houd serieus op met je suļcidale PI gedrag
Whahahquote:Op zondag 31 oktober 2010 10:43 schreef IHVK het volgende:
http://www.geenstijl.nl/archives/images/62a7b24b_IMG_0143.html
Evolutie is een Hoax, duidelijk.
15dode ofzo? zag het net even snel op het turkse nieuwsquote:Op zondag 31 oktober 2010 11:03 schreef IHVK het volgende:
Het journaal gaat Over Harry Mulisch explosie valt mee
Goed plan, minder fokken is onderhand wel nodig.quote:Op zondag 31 oktober 2010 10:39 schreef IHVK het volgende:
Ik ga echt naar je huis komen Wik en je toetsenborf en smartphone afpakken en je modem slopen.
Je krijgt ze terug als je belooft op te houden met
Yup, maakt 'r niet minder lekker ofzo.quote:Op zondag 31 oktober 2010 11:22 schreef wikwakka2 het volgende:
Although Bell was raised Roman Catholic and attended an "all-girls" Catholic school (Our Lady of Corvallis High School in Los Angeles), she is now a practicing Scientologist.[13] Bell has attested to attaining the Scientology state of Clear[14]
je hebt gelijk gewonden geen doden,was blindquote:Op zondag 31 oktober 2010 11:07 schreef IHVK het volgende:
Zelfmoordaanslag en 15 gewonden geen doden vooralsnog.
Dat is waar. Alhoewel:quote:Op zondag 31 oktober 2010 11:26 schreef msnk het volgende:
[..]
Yup, maakt 'r niet minder lekker ofzo.
jij let op de automerken in zo een geval?quote:Op zondag 31 oktober 2010 12:35 schreef WammesWaggel het volgende:
De Turkse politie heeft een Aston Martin? of is dat een ander type wagentje?
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-11660795
De beelden boeiden verder weinig qua meerwaarde, de tekst was eigenlijk wel voldoendequote:Op zondag 31 oktober 2010 12:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
jij let op de automerken in zo een geval?
ze hebben mini's in istanbulquote:Op zondag 31 oktober 2010 12:35 schreef WammesWaggel het volgende:
Gewoon Mini Coopers, in Italiė rijden ze rond in een Alfa Romeo 159, Audi A8 en Maserati Quattroporte, met afstand duurste wagenpark van Europa/wereld van een landquote:Op zondag 31 oktober 2010 12:35 schreef WammesWaggel het volgende:
ik had van een collega gehoord, dat de politie in istanbul met mini's reed, wat dat betreft viel die mini voor mij ook op, daarnaast was die mini voor mij persoonlijk opvallender dan die hoofd dat daar een beetje zonder romp lag, maar dat is misschien persoonlijkquote:Op zondag 31 oktober 2010 12:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
jij let op de automerken in zo een geval?
ze is een beetje scheelquote:
Waar zie jij een hoofd liggen?quote:Op zondag 31 oktober 2010 13:12 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik had van een collega gehoord, dat de politie in istanbul met mini's reed, wat dat betreft viel die mini voor mij ook op, daarnaast was die mini voor mij persoonlijk opvallender dan die hoofd dat daar een beetje zonder romp lag, maar dat is misschien persoonlijk
dat zijn de leukste verrassingen van het levenquote:
hier oa http://www.zaman.com.tr/m(...)tle=taksimde-patlamaquote:
Yemen Türküsü.quote:Op zondag 31 oktober 2010 02:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wil je even naar het begin kijken, muziek die tijdens de intro wordt afgespeeld vind die erg mooi, maar kan niet vinden en weet niet hoe die heet, ken jij um misschien? Het raakt je echt.
Wel vreemd dan dat ze het alleen over gewonden hebben als er een hoofd op de grond ligt...quote:Op zondag 31 oktober 2010 13:19 schreef Slayage het volgende:
[..]
hier oa http://www.zaman.com.tr/m(...)tle=taksimde-patlama
Het was toch een zelfmoord aanslag? Dan zal het vast de hoofd zijn van de dader.quote:Op zondag 31 oktober 2010 13:31 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Wel vreemd dan dat ze het alleen over gewonden hebben als er een hoofd op de grond ligt...
klopt er is 1 dode de pleger van de aanslag, maar er zijn wel een paar agenten zwaargewond geraakt, dus misschien zullen die het niet gaan reddenquote:Op zondag 31 oktober 2010 13:33 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Het was toch een zelfmoord aanslag? Dan zal het vast de hoofd zijn van de dader.
Liever dat hij zichzelf en z´n vriendjes op had geblazen tijdens het voorbereiden in plaats van onschuldige mensen.quote:
cnn.comquote:Analysts familiar with the Kurdistan Workers' Party, known as the PKK, told CNN Turk that it is likely PKK was behind the
attack.
But a party spokesman told CNN that he did not know anything about the explosion.
"This blast in Taksim or explosion, I have no idea about it," PKK spokesman Roj Qandil said.
Qandil said the PKK's "unilateral cease-fire" was scheduled to end Sunday, but he said party leader Murat Karayilan told a Turkish journalist several days ago that "we are not going to do any actions against civilians anymore."
Ik vind dit soort berichtgeving altijd zo vaag. Wat moet ik hier nu van denkenquote:Op zondag 31 oktober 2010 14:30 schreef WammesWaggel het volgende:
This blast in Taksim or explosion, I have no idea about it," PKK spokesman Roj Qandil said.
Qandil said the PKK's "unilateral cease-fire" was scheduled to end Sunday, but he said party leader Murat Karayilan told a Turkish journalist several days ago that "we are not going to do any actions against civilians anymore."
tja een comment leveren over die jetsers is een open deur, je moet ook altijd verder kunnen kijkenquote:
misschien niet van het leven, maar wel van deze ochtend.quote:Op zondag 31 oktober 2010 13:16 schreef Slayage het volgende:
[..]
dat zijn de leukste verrassingen van het leven
murat karayilan had laatst een interview gegeven aan iemand van Radikal, ik denk dat z aarnaar verwijzenquote:Op zondag 31 oktober 2010 14:36 schreef msnk het volgende:
[..]
Ik vind dit soort berichtgeving altijd zo vaag. Wat moet ik hier nu van denken
het leven is altijd hier en nuquote:Op zondag 31 oktober 2010 14:50 schreef Ayca het volgende:
[..]
misschien niet van het leven, maar wel van deze ochtend.
jij ook al?quote:
Zit die kerel in 't gevang dan ofzo, of mocht die journalist naar zijn hide-out? Tenminste, ik neem aan dat 't geen vrij mens is, alles dat ook maar PKK ademt is verboten tochquote:Op zondag 31 oktober 2010 14:50 schreef Slayage het volgende:
[..]
murat karayilan had laatst een interview gegeven aan iemand van Radikal, ik denk dat z aarnaar verwijzen
Klopt,is een bug, zie FBquote:Op zondag 31 oktober 2010 14:52 schreef Slayage het volgende:
wtf is dit trouwens als ik een nieuwe post plaats, word ik terug verwezen naar de OP van het topic
in zijn hide out in kandil idd, hij ontvangt tegenwoordig journalisten aan de lopende bandquote:Op zondag 31 oktober 2010 14:58 schreef msnk het volgende:
[..]
Zit die kerel in 't gevang dan ofzo, of mocht die journalist naar zijn hide-out? Tenminste, ik neem aan dat 't geen vrij mens is, alles dat ook maar PKK ademt is verboten toch
wij houden niet van fascistenquote:
Dus wat houdt Turkije tegen om actie te ondernemenquote:Op zondag 31 oktober 2010 15:04 schreef Slayage het volgende:
[..]
in zijn hide out in kandil idd, hij ontvangt tegenwoordig journalisten aan de lopende band
allah tez zamanda kavustursunquote:
Dan zijn wij het samen eensquote:
wat kan je ertegen doen dan?quote:Op zondag 31 oktober 2010 15:05 schreef msnk het volgende:
[..]
Dus wat houdt Turkije tegen om actie te ondernemen?
Het was dan ook een aanval op de politie; er staan aan die kant van het plein altijd minimaal een paar politie-wagens en tijdens het weekeinde kan het aantal politiemannen op die plek makkelijk oplopen tot over de honderd op ieder willekeurig moment.quote:Op zondag 31 oktober 2010 14:36 schreef msnk het volgende:
[..]
Ik vind dit soort berichtgeving altijd zo vaag. Wat moet ik hier nu van denken
a.s. emel hanim, sizleri sormali?quote:
ook danquote:
kennelijk gata dat neit zo makkelijkquote:Op zondag 31 oktober 2010 15:07 schreef msnk het volgende:
[..]
Wat ze met alle andere PKK gasten doen, zelfs in Iraaks grondgebied?
Het is niet alleen de tegenstrijdigheid maar ook de statement an sich. Het heeft amper nieuwswaarde, klinkt zo onnozel, vandaar dat ik geen idee heb wat ik ervan moet vindenquote:Op zondag 31 oktober 2010 15:06 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het was dan ook een aanval op de politie; er staan aan die kant van het plein altijd minimaal een paar politie-wagens en tijdens het weekeinde kan het aantal politiemannen op die plek makkelijk oplopen tot over de honderd op ieder willekeurig moment.
De civiele slachtoffers zijn waarschijnlijk 'collateral'. De bom was kennelijk ook niet zo sterk want alleen de terrorist is dood.
In mijn huis was de ontploffing te horen trouwens hoorde ik net van mijn vriend. Maar omdat er geen rookpluimen waren zoals toen bij de aanslag op de HSBC en Britse consulaat dachten ze dat het wel meeviel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |