De grootste diaspora van Circassiėrs (Ēerkezler) woont in Turkije.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:15 schreef WammesWaggel het volgende:
Zeg, kennen jullie eigenlijk Cicassiers? in de zin van... zijn jullie bekend met het volk? dus zonder het raadplegen van Wikipedia
Dit nav het Polderturk topic, vroeg ik mij dus af of wij enige bekendheid genieten of dat men ons over het hoofd ziet
Zelf ben ik er dus deels eentje.
is die gast echt turks? is ie daarnaast heel jong of heel dom? iemand?quote:
Hij is getrouwd, dus zo jong zal hij ook wel weer niet zijn.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:50 schreef Slayage het volgende:
[..]
is die gast echt turks? is ie daarnaast heel jong of heel dom? iemand?
Dit is dus veel beter:quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:46 schreef zarGon het volgende:
Mountain Dew drinken en door de stad wandelen is geen goed idee. Ik zou bijna de vrouwen in mijn omgeving bespringen. #coolstory #sugarrush
dan gaan we voor de tweede optie, is ie eigenlijk hier wel eens geweest?quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:51 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Hij is getrouwd, dus zo jong zal hij ook wel weer niet zijn.
A troubled teenager is plagued by visions of a large bunny rabbit that manipulates him to commit a series of crimes, after narrowly escaping a bizarre accident.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:54 schreef Slayage het volgende:
straks een van de beste films ooit op rtl7 donnie darko
Is zeker een goeie film, maar een van de beste ooit?quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:54 schreef Slayage het volgende:
straks een van de beste films ooit op rtl7 donnie darko
Agressief mennekequote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:52 schreef zarGon het volgende:
Wik, je maakt me echt kwaad met die PI.
je hebt m niet gezien, dan moet em zeker zien, niet verder info zoeken en laat je verrassenquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:56 schreef Ayca het volgende:
[..]
A troubled teenager is plagued by visions of a large bunny rabbit that manipulates him to commit a series of crimes, after narrowly escaping a bizarre accident.
Klinkt leuk.
en de manier waarop ookquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:58 schreef TheMagnificent het volgende:
YouTube weer geopend in Turkije (na 2,5 jaar).
Oh oke!quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:59 schreef Slayage het volgende:
[..]
je hebt m niet gezien, dan moet em zeker zien, niet verder info zoeken en laat je verrassen
Ik vind het maar een overschatte film.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:56 schreef zarGon het volgende:
Films die je niet begreep na afloop:
• Donnie Darko - zarGon.
Vul aan.
Heb hem een keer gedownload, maar ben er nooit toegekomen hem te kijken.. Zal ik morgen maar eens doen dan.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 22:02 schreef TheMagnificent het volgende:
Beste film ooit is '12 Angry Men', vind ik. Als je 'm niet hebt gezien, moet je dat doen.
films hoef je ook niet altijd te begrijpen, sterker nog films als donnie darko en bv de films lost highway, mulholland drive en inland empire van david lynch, ik snap er vrij weinig van, maar ze maken wel enorm indrukquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:56 schreef zarGon het volgende:
• Donnie Darko - zarGon.
Vul aan.
Mulholland Drive is inderdaad ook goed. The Fountain is ook zo'n film die je met vraagtekens achterlaat.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 22:04 schreef Slayage het volgende:
[..]
films hoef je ook niet altijd te begrijpen, sterker nog films als donnie darko en bv de films lost highway, mulholland drive en inland empire van david lynch, ik snap er vrij weinig van, maar ze maken wel enorm indruk
over een kwartier log je gewoon uit en ga je donnie darko kijkenquote:
Ik heb geen tv tot mijn beschikking.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 22:06 schreef Slayage het volgende:
[..]
over een kwartier log je gewoon uit en ga je donnie darko kijken
een van die classics die ik nooit heb gezien, ik heb niet zo lang terug casablanca gezien, vond ik verrassend sterk, alleen snap ik niet waarom die film vaak als de meest romantische film wordt gekozen, het is meer een thriller eigenlijkquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 22:02 schreef TheMagnificent het volgende:
Beste film ooit is '12 Angry Men', vind ik. Als je 'm niet hebt gezien, moet je dat doen.
die moet ik ook nog zien, aronofsky is briljant, dus moet ook goed zijnquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 22:06 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Mulholland Drive is inderdaad ook goed. The Fountain is ook zo'n film die je met vraagtekens achterlaat.
Maar je begreep 'm wel?quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 22:00 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik vind het maar een overschatte film.
Goede film, inderdaad. Had er van genoten.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 22:02 schreef TheMagnificent het volgende:
Jawel man. Ik wil weten waar ik naar heb gekeken. Ik wil het snappen, begrijpen, proeven en inhaleren.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 22:04 schreef Slayage het volgende:
[..]
films hoef je ook niet altijd te begrijpen
Yavuzzzzzzzquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 22:17 schreef Ayca het volgende:
[..]
YavuzzzzzzzRAWR!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik snap Turks Fruit niet, ik zag nergens lokumquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:56 schreef zarGon het volgende:
• Donnie Darko - zarGon.
Vul aan.
wat was dat teleurstellend iddquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 22:19 schreef zarGon het volgende:
Nog een kįįįįįnker: Where the Wild Things Are..
beter oplettenquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 22:21 schreef msnk het volgende:
[..]
Ik snap Turks Fruit niet, ik zag nergens lokum
ergens in topic 562quote:
thanks! i guessquote:
iddquote:
quote:
Slayage.quote:Op zondag 1 november 2009 17:16 schreef zarGon het volgende:
Medewerkershadden
de buik
opgesneden.
De prinswordt ook wel
prins Woef
genoemd.
.
Circassiers.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:15 schreef WammesWaggel het volgende:
Zeg, kennen jullie eigenlijk Cicassiers? in de zin van... zijn jullie bekend met het volk? dus zonder het raadplegen van Wikipedia
Dit nav het Polderturk topic, vroeg ik mij dus af of wij enige bekendheid genieten of dat men ons over het hoofd ziet
Zelf ben ik er dus deels eentje.
Cerkez is een verzamelnaam voor de verschillende volkeren uit de Kaukasus. Maar wanneer een buitenlander - als in niet-Turk - het over een Circassier heeft dan bedoelen ze meestal de Adige. Trouwens, leuk weetje, de Adiges zijn samen met de Balkars en Karachays (Turks volk) de enige die een beetje Mongools DNA hebben. We zijn familie WammesWaggel.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:44 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
De grootste diaspora van Circassiėrs (Ēerkezler) woont in Turkije.Heel wat Turken hebben Circassische/Tsjerkessische roots.
lolquote:Op zondag 31 oktober 2010 00:45 schreef AryaMehr het volgende:
Wisten jullie overigens dat veel Iraniers ten tijde van Iraanse gijzelingscrisis de meeste Iraniers in de Verenigde Staten zich voordeden als Turken?
Amerikanen behoren inderdaad tot de meest achterlijkste volkeren hier op aarde. Toen waren we niet echt geliefd daar:quote:Op zondag 31 oktober 2010 00:47 schreef Landysh het volgende:
[..]
lolZe hadden zich kunnen voordoen als ieder volk. Alsof Amerikanen het verschil zien tussen Iraniers, Arabieren, Turken etc.
Is dat geen Iranier?quote:Op zondag 31 oktober 2010 00:49 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Amerikanen behoren inderdaad tot de meest achterlijkste volkeren hier op aarde. Toen waren we niet echt geliefd daar:
[ afbeelding ]
Oh overigens, begin 1980 dacht 80% van de Amerikanen dat Iraniers Arabieren zijn en een Arabische taal spreken.quote:Op zondag 31 oktober 2010 00:49 schreef Landysh het volgende:
Of als Afro-Amerikaan. Ik heb namelijk gehoord/gezien dat Perzen niet zoveel verschillen van onze Afrikaanse broeders.
[ afbeelding ]
Mijn moeder dacht dat ook.quote:Op zondag 31 oktober 2010 00:50 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Oh overigens, begin 1980 dacht 80% van de Amerikanen dat Iraniers Arabieren zijn en een Arabische taal spreken.![]()
a.s.quote:
Je hebt gelijk. Hij lijkt er wel op. Iraniers in Amerika zien er sowieso vaak 'anders' uit:quote:Op zondag 31 oktober 2010 00:52 schreef Landysh het volgende:
[..]
Grappig. Hij lijkt op een Iranier, vind ik dan.
Geen hoofddoek etc. logisch.quote:Op zondag 31 oktober 2010 00:53 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Hij lijkt er wel op. Iraniers in Amerika zien er sowieso vaak 'anders' uit:
Ik heb een week geleden een JAG aflevering gezien waar Hamas leden Perzisch spraken.quote:Op zondag 31 oktober 2010 00:50 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Oh overigens, begin 1980 dacht 80% van de Amerikanen dat Iraniers Arabieren zijn en een Arabische taal spreken.![]()
Dat meen je niet?quote:Op zondag 31 oktober 2010 01:17 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Ik heb een week geleden een JAG aflevering gezien waar Hamas leden Perzisch spraken.
Leuk toch.quote:Op zondag 31 oktober 2010 01:20 schreef TheMagnificent het volgende:
O nee, gaan we nu ook al onze schedelstructuren posten?!![]()
In de Amerikaanse serie Sleeper Cell speelde een nazaat van een Iraanse koning een vriendin van een terrorist, dat dat kan in Amerikaquote:Op zondag 31 oktober 2010 01:17 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Ik heb een week geleden een JAG aflevering gezien waar Hamas leden Perzisch spraken.
hamas wordt gesteund door iran, dus zo vergezocht is dat nietquote:Op zondag 31 oktober 2010 01:17 schreef Doler12 het volgende:
[..]
They all look Mexican to mequote:Op zondag 31 oktober 2010 00:47 schreef Landysh het volgende:
[..]
lolZe hadden zich kunnen voordoen als ieder volk. Alsof Amerikanen het verschil zien tussen Iraniers, Arabieren, Turken etc.
quote:Op zondag 31 oktober 2010 01:28 schreef Slayage het volgende:
[..]
hamas wordt gesteund door iran, dus zo vergezocht is dat niet
Het lijkt mij sterk dat Arabieren onder elkaar Perzisch gaan spreken.quote:Op zondag 31 oktober 2010 01:28 schreef Slayage het volgende:
[..]
hamas wordt gesteund door iran, dus zo vergezocht is dat niet
Klopt, is overigens niet echt representatief aangezien het enkel onder voetbalspelers is gehouden.quote:
Naja ik ben Nederlander maar qua afstamming deel Circassier en sommige mensen noemen dat ook wel Adyge maar ik gebruik die term nooit.quote:Op zondag 31 oktober 2010 01:30 schreef Landysh het volgende:
[..]
Beantwoord mijn vraag is. Ben je een Adyge?
Inderdaad.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 22:02 schreef TheMagnificent het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |