abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88149920
Het vorige deel: Slank #1235 - ga je mee heggen kijken?

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.
Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
pi_88149945
Fipo!

:D ik dacht er komt een fut plaatje :P

quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 19:45 schreef AKnynke het volgende:

[..]

ik ook, en ik heb morgen een vliegtuig te halen.....
Ik ook, papa belde net daarom weet ik het nu :') maar goed vliegtuig is in de middag dus hopelijk had ik het wel geweten!
pi_88150006
Hihihi, inderdaad een heel nieuwe dimensie voor futloos :D

Oeh, perruche, het is bijna zover dus! Spannend!
pi_88150041
Neen. _O- .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 19:53:40 #5
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_88150059
}:| Extreme hoofdpijn vandaag. 500 mg aspirine helpt niet, water drinken helpt niet, bril op ipv lenzen helpt niet, naar buiten helpt niet... :{ Auw.

Daglijstje
o. havermout
t. mandarijn en banaan
t. 2 pannenkoekjes met suiker, kaneel, chocoladesaus en slagroom
t. mandarijn
d. spaghetti bolognese + klein stukje 90% choco
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_88150120
En ontspanningsoefening? Ogen dicht, hoofdpijn visualiseren in je hoofd (kleur, rood, geel.. vorm, puntig, rond.... etc...)
Dan aan iets anders denken.... Dan weer visualiseren... Misschien tussendoor rustig je ogen open doen
Doorgaan tot het weg is..
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 19:55:27 #7
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_88150123
quote:
1.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 19:50 schreef Perruche het volgende:
Fipo!

:D ik dacht er komt een fut plaatje :P
[..]

Ik ook, papa belde net daarom weet ik het nu :') maar goed vliegtuig is in de middag dus hopelijk had ik het wel geweten!
die van mij om 1 uur, maar om die te halen moet ik wel om 9 uur van huis...
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_88150125
@TT: Amen to that. :')
Are you pondering what I'm pondering?
pi_88150137
Tink :* ik had gisteren ook echt enorme hoofdpijn, waar de advil ook niet bij hielp :r

Heerlijk een stuk gelopen vanmiddag in Naarden vesting, blijft een mooi dorpje :)
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 19:56:20 #10
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_88150154
Vervelend Tink! Vroeg naar bed!

Ik geloof dat ik morgen wel weer wat meer fut heb dan vandaag!
pi_88150184
Ik post geen lijstje vandaag want het is echt bar slecht. Vriendje heeft "porqueria" dag (oftewel snack dag op zijn spaans :'9 ) en ik kan me niet beheersen!

Vanaf morgen weer netjes. Kijk, als ik de T's weglaat is het mooi:

O: 2 roerei met gerookte zalm
t: stuk mandarijnencake zonder vet! :'), 4 tukjes chocolade
L: groentesoep (uit zak van unox, lekker! met courgette, tomaat, paprika en nog wat), 2x volkorenbrood 1x brie 1x krabsalade
t: chips en cashewnootjes
D: volkoren spaghetti met tomatensaus, bacon en ernaast boontjes
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 19:57:49 #12
236335 neen
schone schijn
pi_88150207
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 19:53 schreef DevilsAndDust het volgende:
Neen. _O- .
:?
het lijkt niet wat het is
pi_88150215
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 19:55 schreef AKnynke het volgende:

[..]

die van mij om 1 uur, maar om die te halen moet ik wel om 9 uur van huis...
Wow. Dat word een lange reis dan! Die van mij om kwart voor 5 , ik ga denk ik rond 3 uur op de trein...
pi_88150239
Vervelend Tink, beterschap! :*

quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 19:56 schreef AKnynke het volgende:

_O-
Are you pondering what I'm pondering?
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 19:59:15 #15
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_88150260
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 19:55 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
En ontspanningsoefening? Ogen dicht, hoofdpijn visualiseren in je hoofd (kleur, rood, geel.. vorm, puntig, rond.... etc...)
Dan aan iets anders denken.... Dan weer visualiseren... Misschien tussendoor rustig je ogen open doen
Doorgaan tot het weg is..
Ik heb het geprobeerd. De ''uitstraling'' verdwijnt wel, maar de pijn op een bepaald punt net boven mijn rechter wenkbrauw wordt sterker (ik wou verhevigt zich schrijven,maar dat is een germanisme, toch?)
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 19:59:42 #16
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_88150272
Lol neen :P.

Tevens tvp.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 19:59:57 #17
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_88150278
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 19:56 schreef AKnynke het volgende:

Laten we dan maar hopen dat de duutser geen futloze dag heeft dan.
pi_88150337
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 19:59 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik heb het geprobeerd. De ''uitstraling'' verdwijnt wel, maar de pijn op een bepaald punt net boven mijn rechter wenkbrauw wordt sterker (ik wou verhevigt zich schrijven,maar dat is een germanisme, toch?)
Bij mij helpt het meestal, maar ik heb dan ook niet zo vaak hoofdpijn..
pi_88150339
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 19:57 schreef neen het volgende:

[..]

:?
Ik heb best hard gelachen om je fut-opmerking in het vorige topic. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_88150360
dit vanmiddag gekocht:

zaterdag 30 oktober 2010 @ 20:02:48 #21
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_88150384
Leuk maar wat is het? :P
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 20:03:09 #22
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_88150396
Wat een geweldige thee-eendjes!
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 20:03:11 #23
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_88150398
quote:
1.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 19:59 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Laten we dan maar hopen dat de duutser geen futloze dag heeft dan.
ik ga er niet van uit! Ik geloof dat er na een maand genoeg fut is..

Okay, flauw! Ik stop al! Ik ga zo m'n koekjes maar eens afbakken...
pi_88150481
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 20:02 schreef Viking84 het volgende:
Leuk maar wat is het? :P
wat Tink zegt dus :P

En ik drink nogal veel thee, dus vind het wel grappig om af en toe zo'n eend in mijn kopje te zien drijven :P
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 20:06:00 #25
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_88150506
Ja, wat zijn thee-eendjes? Daar doe je losse thee in en dan laat je het zo intrekken? :)
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')