quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 14:11 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
Kijk die boy bang zijn voor zijn functie dan.
Herbertquote:
Eigenlijk wel ja.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 14:26 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Ensaf niet painten, niet mod worden.
quote:WAT DENK JE ZELFOp zaterdag 30 oktober 2010 15:00 schreef LudoSanders het volgende:
Wat is dat nou voor Nederlands: "kwalitatieve user"?
Kwalitatief wát?! Kwalitatief slecht, kwalitatief goed?
Dat jij daar een kleine faal gemacht hebt.quote:
quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 15:07 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Dat jij daar een kleine faal gemacht hebt.
quote:Ja, ik ben daar één van.Waarom zijn sommige taalgebruikers dan geneigd hoogwaardige (of: goede) weg te laten en kwalitatief als bijvoeglijk naamwoord te gebruiken? Omdat voor hun gevoel het 'hoogwaardige aspect' al in kwalitatief besloten ligt. En dat is goed voorstelbaar, als we een vergelijking maken met het zelfstandig naamwoord kwaliteit. Kwaliteit heeft, net als kwalitatief, in principe een neutrale betekenis: een product kan van goede, maar ook van slechte kwaliteit zijn. Toch heeft kwaliteit voor de meeste mensen een positieve bijklank; slogans als 'Wij staan voor kwaliteit' en 'Kwaliteit is ons streven' illustreren dat. Ook in samenstellingen als kwaliteitsproduct en kwaliteitsprogramma krijgt kwaliteit(s) automatisch de betekenis 'van hoogwaardige/goede kwaliteit'. Diezelfde positieve betekenis voelen sommigen blijkbaar ook bij kwalitatief.
quote:Niet iedereen is zo perfect zoals jij.Op zaterdag 30 oktober 2010 15:07 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Dat jij daar een kleine faal gemacht hebt.
quote:Ik ga me ook tot dit kwalitatieve gezelschap scharen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |