abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88134628
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 09:21 schreef caroline88 het volgende:

De snelheidsmeter in je auto staat inderdaad standaard verkeerd ingesteld maar ik denk dat het verschil geen 10 maar slecht zo'n 5 km is.
Dat hangt van de auto en de snelheid af. Op topsnelheid scheelt het bij mijn dagelijkse auto 17 km/u. Bij 120 iets van 7 km/u meen ik... Bij de tweede auto scheelt het over de gehele linie 5 km/u.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_88134739
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 10:37 schreef Drassss het volgende:

[..]

Als je echt op zuinigheid wil rijden zal je toch rond 80/90 moeten rijden. Tenminste een diesel rijdt dan erg lekker moet ik zeggen ;) Tevens heb je dan ook geen grote snelheidsverschillen met vrachtwagen/aanhangers etc.

Dat veel mensen hier niet blij mee zijn is een ander punt hehe en die boetes haal je er echt wel uit ;) Ik noem maar mobiel bellen/gordel etc...
Van mij mogen de regels best strenger voor voertuigen die niet harder mogen dan 80, dus bijv. meer uitgebreide inhaalverboden aangezien daar heel veel files door ontstaan. Zal best oersaai zijn zo'n heel stuk kontkijken als vrachtwagenchauffeur maar nu zitten ze dikwijls 5 minuten naast elkaar te babbelen met elkaar ofzo. En dan het liefst op een 2-baansweg.

Maar goed, dat is weer een anders discussie. :)
3x links is ook rechts
When a yawn turns beautiful: https://www.youtube.com/watch?v=GZlJo4Bvzt4
pi_88134757
Het maakt geen reet uit, want bijna iedereen rijd nu al 130.
Dan gaat iedereen gewoon 140 rijden.
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
pi_88134914
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 09:13 schreef tong80 het volgende:
Een maximumsnelheid van 130 kilometer per uur zoals het kabinet wil,leidt per jaar tot 15 extra verkeersdoden
Dat lijkt mij ernstig sterk eigenlijk. Op de Nederlandse snelwegen vallen als ik mij niet vergis nog minder dan 50 verkeersdoden.

Dat zou dus inhouden dat op die enkele trajecten dat je 130 km/u mag het aantal verkeersdoden gaat verdubbelen door 10 km/u harder. Wetende dat snelheid nauwelijks een rol speelt bij het ontstaan van ongevallen op snelwegen zeg ik: natte vinger.

En dat terwijl verhoging van de maximumsnelheid op autosnelwegen vrijwel zonder uitzondering leidt tot een DALING van het aantal slachtoffers op autosnelwegen.

Daarnaast vraag ik mij af waar die toename van het verkeer vandaan komt? Het is ook niet rustiger geworden toen er 80 km/u stukken bij kwamen...

Kortom: de zoveelste die net doet alsof een verhoging van de maximum snelheid echt niet kan in NL. Het kan en het is eigenlijk te zot voor woorden dat je maar zo langzaam mag!

(wie was overigens de opdrachtgever?)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_88134957
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 10:45 schreef okkie-man het volgende:
Het maakt geen reet uit, want bijna iedereen rijd nu al 130.
Dan gaat iedereen gewoon 140 rijden.
Dat wordt verondersteld, maar is dat ook zo? Volgens mij blijft alles hetzelfde, bij mij in de buurt worden 2 N-wegen teruggebracht van 80 naar 60. Compenseert weer. Die wegen worden overigens onveiliger gemaakt, het moet niet gekker worden.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_88134964
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 10:45 schreef okkie-man het volgende:
Het maakt geen reet uit, want bijna iedereen rijd nu al 130.
Ik heb het wel eens getest: in Duitsland op limietloze wegen kom je tot een gemiddelde snelheid van 140-150 km/u als je je best doet (overdag natuurlijk). In België haal je rond de 120 km/u gemiddeld. In NL kakt het gemiddeld in tot 100 km/u (op 120 km/u snelwegen).

Dus nee. Is is kul dat bijna iedereen nu al 130 rijdt. Vaak zat ben ik al blij als ik 120 op de teller zie.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_88135006
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 09:21 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Ik stoor me meer aan het CO2 probleem.
Als je weet wat de globale impact is van een verhoging in Nederland van 120 naar 130 dan stoor je je er niet meer aan.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_88135049
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 10:59 schreef kawotski het volgende:

Als je weet wat de globale impact is van een verhoging in Nederland van 120 naar 130 dan stoor je je er niet meer aan.
Exact. China gaat per dag zoiets "vooruit" als het gaat om CO2 uitstoot.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_88135115
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 09:13 schreef tong80 het volgende:
Een maximumsnelheid van 130 kilometer
per uur zoals het kabinet wil,leidt per
jaar tot 15 extra verkeersdoden en 200
extra gewonden in het ziekenhuis.Dat
stelt adviesbureau Goudappel Coffeng,
dat de gevolgen heeft berekend van een
hogere maximumsnelheid op alle stukken
snelweg waar nu 120 mag worden gereden.

Bij een maximumsnelheid van 130 zou ook
1 miljoen ton C02 extra uitgestoten
worden;een toename van 2,5%.Dat is meer
dan bespaard is door de aanschaf van
schone auto's te stimuleren.

Verder zou een hogere maximumsnelheid
volgens Goudappel Coffeng leiden tot
een toename van het autoverkeer.

http://teletekst.nos.nl/tekst/107-01.html

:P
Ach, ik weet al hoe ze dat berekenen. Ze extrapoleren gewoon de sterftecijfers van Duitsland naar Nederland niet rekening houdend met het feit dat Duitsland op heel veel trajecten géén maximumsnelheid heeft.
Verder zijn er in Nederland in 2009 ongeveer 675 verkeersdoden gevallen. In 2008 was dit 750, 75 meer.
Teruggaan in de tijd leidt dus tot 75 meer doden! :')
Too much cold in one place breaks
pi_88135179
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 09:44 schreef Socios het volgende:
Ik pleit voor een snelheidsverlaging naar 100 km/u, net zoals het voor 1988 was. Veel rustiger verkeersbeeld.
Tja, je bent natuurlijk ook even vergeten dat de verhoging naar 120 leidde tot minder ongevallen?
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_88135490
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 11:05 schreef risussardonicus het volgende:

Ze extrapoleren gewoon de sterftecijfers van Duitsland naar Nederland niet rekening houdend met het feit dat Duitsland op heel veel trajecten géén maximumsnelheid heeft.
NL: 2 doden per miljard snelwegkilometers.

D: 3 doden per miljard snelwegkilometers.

Nou ben je geneigd om te denken dat dat komt door de limietloze wegen... maar:

B: 5 doden per miljard snelwegkilometers.

Of Noorwegen (maximum snelheid op snelweg 90 km/u en af en toe ook 100 km/u); nog altijd 4 doden per miljard snelwegkilometers.

Om maar eens wat feiten te noemen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 11:28:47 #37
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_88135609
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 11:23 schreef DS4 het volgende:

[..]

NL: 2 doden per miljard snelwegkilometers.

D: 3 doden per miljard snelwegkilometers.

Nou ben je geneigd om te denken dat dat komt door de limietloze wegen... maar:

B: 5 doden per miljard snelwegkilometers.

Of Noorwegen (maximum snelheid op snelweg 90 km/u en af en toe ook 100 km/u); nog altijd 4 doden per miljard snelwegkilometers.

Om maar eens wat feiten te noemen.
Waar zijn die cijfers op gebaseerd? Het aantal verkeersdoden gedeeld door het aantal snelwegkilometers, of het aantal snelwegdoden gedeeld door het aantal snelwegkilometers?
Je moet kijken waar de doden vallen wil je er wat zinnigs over zeggen. Ik denk bijvoorbeeld dat op veel Duitse snelwegen bijvoorbeeld de afwezige invoegstrook van de parkeerplaatsen een groter gevaar is dan de snelheden. Op veel provinciale wegen in Duitsland mag je 100, vallen daar meer doden? Of in de steden met het geflipte idee in Duitsland dat als je rechtsafslaan of linksafslaan groen krijgt als de voetgangers die rechtdoor gaan ook groen hebben. Ik blijf me daar aan ergeren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_88135680
Ik wil dat rapport wel eens zien, het is denk ik vrij gemakkelijk onderuit te halen.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 11:34:50 #39
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_88135734
niet doen dus! Want de getallen zijn gelijk aan die van het paddoverbod (60 slachtoffers per jaar) en dat hebben xze ook verboden :')
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 11:36:55 #40
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_88135773
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 11:34 schreef maniack28 het volgende:
niet doen dus! Want de getallen zijn gelijk aan die van het paddoverbod (60 slachtoffers per jaar) en dat hebben xze ook verboden :')
Ach gus issie nog steeds boos over paddoverbodjes, knul ga het bos in en doe je eigen plukze maatregel.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 11:39:07 #41
276646 -Kadesh-
The Protectors of the Garden
pi_88135818
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 10:25 schreef Drassss het volgende:
61 doden in Duitsland om 45 in Nederland per miljoen inwoners.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/(...)oten-in-Europa.dhtml
Is geen eerlijk vergelijk, in Duitsland hebben ze veel meer last van winterse omstandigheden. En geen snelheidslimiet is ook nogal een verschil met een verhoging van een luttele 10km. Verder word ik wel een beetje moe van al die linkse schreeuwers die moord en brand schreeuwen over een kleine verhoging van de max snelheid.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_88135853
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 10:25 schreef Drassss het volgende:
61 doden in Duitsland om 45 in Nederland per miljoen inwoners.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/(...)oten-in-Europa.dhtml
Dat zegt niets natuurlijk, hoeveel kilometers iemand rijdt per jaar maakt nogal een verschil.
pi_88135934
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 10:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is het waard
Totdat het iemand is die dicht bij jou staat.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 11:55:21 #44
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_88136176
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 10:01 schreef yoppybt het volgende:
Waar ik heel benieuwd naar ben: welke getallen komen er uit als je de snelheid zou verlagen naar 110 km/u?
Dat zou misschien ook wel 15 doden schelen en heel veel CO2.

Als je op deze gronden bezwaar hebt tegen de verhoging zou je ook moeten streven naar verlagen. Dat is politiek echter nog veel gevoeliger en daar praat dus niemand over.
Dat werkt de andere kant ook op: als je geen bezwaar hebt om naar 130 te gaan, dan moet het ook geen bezwaar zijn om naar 140 te gaan. Of daarna 150, 160, 170? Politiek gevoelig en niemand praat erover.
Dus nee hoor, je hoeft niet issues tot in het extreme te trekken om consequent te zijn, want dan is er geen einde. Het is altijd een balans, een afweging van verschillende factoren. Zo kan 120 voor de meerderheid net snel genoeg zijn relatief gezien tegen de winst. Uiteraard speelt gewenning of conformisme een rol.
Géén kloon van tvlxd!
pi_88136291
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 11:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik wil dat rapport wel eens zien, het is denk ik vrij gemakkelijk onderuit te halen.
Het zal niet waterdicht zijn nee.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_88136385
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 11:28 schreef Pietverdriet het volgende:

Waar zijn die cijfers op gebaseerd? Het aantal verkeersdoden gedeeld door het aantal snelwegkilometers, of het aantal snelwegdoden gedeeld door het aantal snelwegkilometers?
Snelwegdoden natuurlijk, anders was het een bijzonder onzinnig onderzoek geweest.

quote:
Je moet kijken waar de doden vallen wil je er wat zinnigs over zeggen. Ik denk bijvoorbeeld dat op veel Duitse snelwegen bijvoorbeeld de afwezige invoegstrook van de parkeerplaatsen een groter gevaar is dan de snelheden.
De doden in Duitsland vallen met name op de drukke wegen met veel vrachtverkeer, wegen waar vaak een limiet van 100 km/u geldt. Limietloze wegen zijn de meest veilige wegen in Duitsland.

Overigens is dat ook een reden dat er in Duitsland wat meer doden vallen dan in NL: het is een doorvoerland en er gaat veel vakantieverkeer doorheen (vakantieverkeer geeft relatief veel ongevallen). En bovendien speelt mee dat in grote delen van Duitsland vaker winterse omstandigheden zijn, hetgeen ook een negatieve invloed heeft.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_88136402
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 11:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik wil dat rapport wel eens zien, het is denk ik vrij gemakkelijk onderuit te halen.
Het staat op hun site gek genoeg niet bij de publicaties.

Misschien zoekt men gewoon publiciteit en heeft men helemaal niets onderzocht.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_88136452
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 11:55 schreef Montov het volgende:

Dat werkt de andere kant ook op: als je geen bezwaar hebt om naar 130 te gaan, dan moet het ook geen bezwaar zijn om naar 140 te gaan. Of daarna 150, 160, 170?
Eindelijk komt er wat zinnigs uit jouw vingers... gewoon de limiet afschaffen! ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 12:08:13 #49
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_88136490
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 11:39 schreef -Kadesh- het volgende:

Verder word ik wel een beetje moe van al die linkse schreeuwers die moord en brand schreeuwen over een kleine verhoging van de max snelheid.
Ik ook. Gelukkig gaat het hier over een niet-schreeuwerig rapport van een niet-politieke instelling met 3 conclusies die heel logisch zijn.
Géén kloon van tvlxd!
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 12:16:53 #50
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_88136698
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 12:08 schreef Montov het volgende:

[..]



Ik ook. Gelukkig gaat het hier over een niet-schreeuwerig rapport van een niet-politieke instelling met 3 conclusies die heel logisch zijn.
Ah, je hebt het gelezen? Vertel, welke methode hebben ze voor het onderzoek gebruikt?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')