Maak een backup van je SD-kaart, en maak er een ext3 partitie op aan (gaat perfect met ROM Manager). Root de Desire en installeer een custom ROM waar A2SD+ in zit. Klaar is klaraquote:Op dinsdag 23 november 2010 13:58 schreef Visitor.Q het volgende:
Je schijnt het te kunnen uitbreiden door een ext2 partitie op je sdcard aan te maken, maar ik heb nog geen ervaringen e.d. gevonden. Misschien is het alleen bij rooted devices, dat heb ik niet en doe ik voorlopig ook niet.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=768703quote:A2SD+
* Moves apps & Dalvik cahche to your SD card
* Lots of free internal memory!
* You will be required to format you SD card with 2 partitions as laid out below
Partitioning your SD Card ready for A2SD+
* Backup all data on you SD card (this will be wiped)
* The card should be formatted with your standard FAT32 partition 1st followed by an EXT2/3 partition (I would recommend 512mb, EXT4 is also supported but may shorten the life of you SD card)
* Linux users use GParted or a similar software.
* For everyone else I would recommend using Rom Manager
* Once you have downloaded ROM manager from the market, open the app and click partition SD Card, Select your EXT size and set 0mb for swap
* Restore your data to your SD and the job is done.
Is het idee dat deze partitie gemount blijft als ik hem aan mijn pc koppel? Dus dat alle apps die op de SD partitie staan gewoon beschikbaar blijven?quote:Op dinsdag 23 november 2010 14:20 schreef Juup© het volgende:
[..]
Maak een backup van je SD-kaart, en maak er een ext3 partitie op aan (gaat perfect met ROM Manager). Root de Desire en installeer een custom ROM waar A2SD+ in zit. Klaar is klaraAlthans bij mij werkt het.
[..]
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=768703
Ik heb vanmiddag gemerkt dat de apps die dan op de SD-kaart staan niet werken als ik de Desire als diskdrive aan mijn pc hang. Eens kijken of het een fout van mij is of dat de kaart dan idd niet gemount is.quote:Op dinsdag 23 november 2010 14:23 schreef Visitor.Q het volgende:
[..]
Is het idee dat deze partitie gemount blijft als ik hem aan mijn pc koppel? Dus dat alle apps die op de SD partitie staan gewoon beschikbaar blijven?
En ik dacht dat apps2sd overbodig was geworden zodra froyo uit was gekomen (die van zichzelf al (delen van) apps naar de SD kan verkassen), maar dat lijkt dus niet helemaal zo te zijn.
quote:The original A2SD ”symbolically linked” the folder from the phone’s internal storage where apps are normally stored, to the ext3 partition on the SD card. A symbolic link is a bit like a shortcut for folders, except it’s transparent to the operating system. In other words, Android doesn’t know that when it’s installing it’s apps to the internal phone storage, it’s actually being stored in the ext3 partition on the SD card. Current A2SD is integrated directly into the framework, rather than using the symbolic linking described above. A2SD effectively boosts your internal phone memory by whatever size you made the ext3 partition on your SD card (usually 512Mb).
Plus, because ext3 is a native Linux filesystem, it doesn’t need to be “mounted”, meaning it’s ready to go as soon as the phone starts – so your widgets and apps work immediately (unlike Froyo A2SD, where widgets disappear because the apps stored on the SD card can’t be located until the card is mounted after the phone finishes booting up).
Ik denk idd dat het ext fs niet gemount zou moeten worden. Maar bedankt voor de info, ik zal er eens naar kijkenquote:Op dinsdag 23 november 2010 18:28 schreef Juup© het volgende:
[..]
Ik heb vanmiddag gemerkt dat de apps die dan op de SD-kaart staan niet werken als ik de Desire als diskdrive aan mijn pc hang. Eens kijken of het een fout van mij is of dat de kaart dan idd niet gemount is.
Als ik het goed begrijp hoeft de SD kaart niet gemount te worden mbt ext3 filesystem, dus dan zou het geen probleem moeten zijn als je de telefoon aan de pc koppelt.
[..]
Bij mij komt onderaan het scherm "Alles bijwerken" o.i.d. te staan, dus dan hoef ik niet elke keer iets aan te klikken.quote:Op dinsdag 23 november 2010 22:02 schreef Schanulleke het volgende:
Het zou trouwens wel lekker zijn als er een app of functie was waarmee je iets gemakkelijker al je applicaties kunt bijwerken in de market in plaats van 1 voor 1 zoals nu.
Das een 2.2. functie naar mijn weten. Heb je al Froyo?quote:Op dinsdag 23 november 2010 22:02 schreef Schanulleke het volgende:
Het zou trouwens wel lekker zijn als er een app of functie was waarmee je iets gemakkelijker al je applicaties kunt bijwerken in de market in plaats van 1 voor 1 zoals nu.
www.appbrain.com. Ik gebruik het zelf ook, en je kan je apps beheren vanaf je PC. Installeren, deinstalleren, apps zoeken, allemaal mogelijk.quote:Op dinsdag 23 november 2010 22:02 schreef Schanulleke het volgende:
http://www.dev47apps.com/quote:Op woensdag 24 november 2010 01:21 schreef Roolio het volgende:
Ik probeerde van mijn telefoon een webcam te maken (die je ook kan gebruiken bij Skype, MSN enzo) maar dat is echt niet te doen. Daar zou iemand eens een goede app voor moeten schrijven.
't Is een soort WoW op je telefoon. Het ziet er grafisch ook best leuk uit (zie youtube-filmpjes). Maar volgens mij ben je op gegeven moment wel verplicht om écht geld uit te geven om in-game credits te kopen (platinum) om dingen vrij te spelen.quote:Op woensdag 24 november 2010 11:28 schreef Vanyel het volgende:
Ik ken het niet. Wat is er zo leuk aan?
Dat dus. Eerste twee steden krijg je gratis daarna moet je de andere kopen. Ben nu na een week met de 1e stad klaar en ben nog niet echt tegen dingen aangelopen die ik had moeten kopen of andere users die een duidelijk voordeel hebben.quote:Op woensdag 24 november 2010 11:42 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
't Is een soort WoW op je telefoon. Het ziet er grafisch ook best leuk uit (zie youtube-filmpjes). Maar volgens mij ben je op gegeven moment wel verplicht om écht geld uit te geven om in-game credits te kopen (platinum) om dingen vrij te spelen.
Thanks! Het lukte in het begin even niet op in te stellen, maar bleek dat ik Skype eerst nog opnieuw moest opstarten om de webcam in de webcamopties te krijgen. Jammer dat er (nog) geen audio bij zit.quote:
Ben jij het niet zat om dagelijks een andere rom op dat ding te knallen man? En dan elke keer weer alles opnieuw in te moeten stellen?quote:Op woensdag 24 november 2010 21:07 schreef Juup© het volgende:
Heb wel de indruk dat de accu sneller leeg is na het installeren van de LeeDrOiD 2.2f ROM. Maar goed, zal wel door de overclock komen die ik ingesteld heb om te testen. Werkt nu op 1190,4MHz
Verder merk ik toch enige vertraging in de applicaties e.d. sinds ik A2SD+ gebruik (wat ook wel logisch is want lezen vanuit intern geheugen is sneller dan vanaf een sd-kaart. Kijken of daar iets aan te doen is. A2SD+ is wel fijn, ik heb nu nog 123MB intern over ondanks dat er toch applicaties op staan. Ik ga trouwens de belangrijkste en veel gebruikte applicaties gewoon in het intern geheugen zetten, heb nog wel wat over
Nee, kwestie van belangrijke dingen backuppen en er opnieuw opzetten. LeeDrOiD draait tot nu toe stabiel en goed, en misschien blijf ik daar wel bij.quote:Op woensdag 24 november 2010 21:18 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ben jij het niet zat om dagelijks een andere rom op dat ding te knallen man? En dan elke keer weer alles opnieuw in te moeten stellen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop