quote:Maar kinderen hebben nog een gezond slaapritme. Dat kan je van de gemiddelde volwassene niet zeggen.Op vrijdag 29 oktober 2010 13:58 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik weet wel dat mijn dochter veel moeilijker uit bed te krijgen is als het 's morgens nog donker is...
quote:Ok, maar mocht dit er door komen, dan heb ik de komende jaren toch echt wel een probleemOp vrijdag 29 oktober 2010 14:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar kinderen hebben nog een gezond slaapritme. Dat kan je van de gemiddelde volwassene niet zeggen.
quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 13:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee gelukkig niet, ik analyseer alleen wetenschappelijk wat ze eigenlijk bedoelen.
quote:Dat is precies de andere kant op dan de PVV voorstelt.Op vrijdag 29 oktober 2010 14:13 schreef Aether het volgende:
Prima plan. Het is al vaker ingevoerd en weer afgeschoten.
En zet Nederland meteen in de GMT ipv GMT+1 zone.
quote:Ach, op de grens China-Afghanistan is een tijd-'drempel' van 3,5 uur, dus ... ...Op vrijdag 29 oktober 2010 13:15 schreef remlof het volgende:
Het idee is niet onaardig maar ik denk niet dat ze het erdoor krijgen, ook omdat het dan kan gebeuren dat landen aan de oostgrens van de EU een tijdverschil van twee uur met hun buren kunnen krijgen.
quote:Maar wat de PVV nou wil is juist altijd (het hele jaar door dus) zomertijd gebruiken, en de 'echte' tijd afschaffen.Op vrijdag 29 oktober 2010 13:22 schreef genakt het volgende:
ik vind het een goed idee!
groot deel gebruikt het ook niet of heeft het afgeschat
[ afbeelding ]
blauw:Gebieden die zomertijd gebruiken
oranje: Gebieden die geen zomertijd meer gebruiken
Rood: Gebieden die nooit zomertijd hebben gebruikt
quote:Idd, gewoon naar GMT+0Op vrijdag 29 oktober 2010 14:21 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Als je geen rekening zou met landsgrenzen zou de situatie duidelijker zijn. Je bent dan van -7,5 tot +7,5 graden lengte de Britse tijdzone (UTC), van 7,5 tot 22,5 onze (+1), en van 22,5 tot 37,5 die van oa. Griekenland en Turkije (+2).
Nederland strekt zich uit van 3,36 tot 7,21 graden. Wat zouden we dan in godsnaam in de +2 zone moeten?
quote:We zitten nu in de zomertijd in GMT+2, in de wintertijd in GMT+1.Op vrijdag 29 oktober 2010 14:38 schreef Aether het volgende:
[..]
Idd, gewoon naar GMT+0
[ afbeelding ]
quote:Overblijfsel van WO II ?Op vrijdag 29 oktober 2010 14:21 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Als je geen rekening zou met landsgrenzen zou de situatie duidelijker zijn. Je bent dan van -7,5 tot +7,5 graden lengte de Britse tijdzone (UTC), van 7,5 tot 22,5 onze (+1), en van 22,5 tot 37,5 die van oa. Griekenland en Turkije (+2).
Nederland strekt zich uit van 3,36 tot 7,21 graden. Wat zouden we dan in godsnaam in de +2 zone moeten?
quote:Eens eens en nog maals eensOp vrijdag 29 oktober 2010 13:18 schreef Citizen.Erased het volgende:
"Zomertijd beter voor gezondheid"
Geen slecht idee.
quote:Ik zit er ook niet op te wachten dat het smiddags om 4 uur al donker wordt.Op vrijdag 29 oktober 2010 14:50 schreef petertje2 het volgende:
Ik denk niet dat de meeste mensen er op zitten te wachten dat het 's winters pas om 10.00 's ochtends licht wordt.
Beetje non-issue.
quote:Nee, om vijf uur dan...Op vrijdag 29 oktober 2010 14:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik zit er ook niet op te wachten dat het smiddags om 4 uur al donker wordt.
quote:Alsof er een 'echte' tijd bestaat. Horlogetijd is een verzonnen concept. Of je nu links- of rechtsom de klok een uurtje opschuift, dat moet niet uitmaken.Op vrijdag 29 oktober 2010 13:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
Schaf dan de zomertijd af, de wintertijd is de 'echte' tijd.
quote:Donder is toch wel als je wakker word.. Heb ik liever uurtje langer licht als ik 5 uur klaar ben met werken...Op vrijdag 29 oktober 2010 14:05 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ok, maar mocht dit er door komen, dan heb ik de komende jaren toch echt wel een probleemSowieso heb ik zelf ook veel meer moeite met donker 's morgen dan 's avonds.
quote:Goh, waarom zouden ze rond de evenaar nou het nut niet inzien van winter en zomertijd.Op vrijdag 29 oktober 2010 13:22 schreef genakt het volgende:
ik vind het een goed idee!
groot deel gebruikt het ook niet of heeft het afgeschat
[ afbeelding ]
blauw:Gebieden die zomertijd gebruiken
oranje: Gebieden die geen zomertijd meer gebruiken
Rood: Gebieden die nooit zomertijd hebben gebruikt
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |