abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88235681
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 01:41 schreef rubbereend het volgende:
rare actie dus van de PVV
Mja, zo zijn er duizenden laten we niet overdrijven...tientallen...voorstellen die ik raar vind. Maar ben zelf dus wel voor gewoon of zomer..of wintertijd. Dus op zich wel een voorstel waard.
Het is niet nieuw dat er mensen zijn die er last van hebben. Ik persoonlijk niet, maar merk het wel aan kinderen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_88235700
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 november 2010 01:49 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik heb al veel eerder gezegd in dit topic dat ik het idee om de hele EU een tijdzone naar het oosten op te schuiven best ok vind.

Alleen de manier waarop de PVV het brengt is weer erg des PVV's :')
Probeer dan gewoon wat van het topic te maken i.p.v die bagger tussendoor over henk, Ingrid, Hitler etc. Het zal mij aan mijn reet roesten welke partij het voorstel zou doen.

En nu weer ontopic ^O^
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_88235713
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 01:50 schreef paddy het volgende:

[..]

Maar ben zelf dus wel voor gewoon of zomer..of wintertijd. Dus op zich wel een voorstel waard.
Het is niet nieuw dat er mensen zijn die er last van hebben. Ik persoonlijk niet, maar merk het wel aan kinderen.
pi_88235728
Zijn er trouwens bewijzen dat het steeds veranderen van dat uur vooruit of achteruit gevolgen heeft voor de mens? Al dan niet tijdelijk?
  dinsdag 2 november 2010 @ 02:05:52 #255
104871 remlof
Europees federalist
pi_88235778
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 november 2010 01:54 schreef paddy het volgende:

[..]

Probeer dan gewoon wat van het topic te maken i.p.v die bagger tussendoor over henk, Ingrid, Hitler etc. Het zal mij aan mijn reet roesten welke partij het voorstel zou doen.

En nu weer ontopic ^O^
Nou, ik vind het vooral jammer dat de PVV een in mijn ogen goed voorstel juist op zo'n Henk & Ingrid manier doet, daar mag ik toch wel wat van zeggen?
Yankee go home!
pi_88235784
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 01:58 schreef paddy het volgende:
Zijn er trouwens bewijzen dat het steeds veranderen van dat uur vooruit of achteruit gevolgen heeft voor de mens? Al dan niet tijdelijk?
Ongeveer hetzelfde effect als elke dag in de file staan.
pi_88235817
quote:
3s.gif Op dinsdag 2 november 2010 02:07 schreef sig000 het volgende:

[..]

Ongeveer hetzelfde effect als elke dag in de file staan.
Euhm, stress?
pi_88235825
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 02:11 schreef paddy het volgende:

[..]

Euhm, stress?
Ja.
pi_88235851
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 november 2010 02:12 schreef sig000 het volgende:

[..]

Ja.
Zijn daar onderzoeken naar gedaan? Waarom is daar dan nooit eerder iets mee gedaan?
quote:
Uit Brits onderzoek zou blijken dat mensen meer buiten actief zijn indien er geen wintertijd is. Weliswaar is het dan ’s morgens later licht, maar daar tegenover staat dat het ’s middags later donker wordt.
De wetenschapper stelt dat als de klok aanstaande zaterdag niet een uur terug, maar een uur vooruit wordt gezet dit voor volwassenen 300 uur extra daglicht oplevert.

Europarlementariërs Barry Madlener en Lucas Hartong willen dat de EU onderzoek gaat doen naar het draagvlak onder de Europese bevolking om de wintertijd af te schaffen.
Even het bericht nog een keer posten zonder het woord PVV erin.

300 uur meer licht is toch goed voor een mens? Of is dat onzin?
pi_88235868
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 02:16 schreef paddy het volgende:

[..]

Zijn daar onderzoeken naar gedaan? Waarom is daar dan nooit eerder iets mee gedaan?
Zoals het zovaak gaat, geen budget, geen interesse, het went wel.
pi_88235873
Heb nog een vraag toegevoegd, sig000
pi_88235906
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 02:19 schreef paddy het volgende:
Heb nog een vraag toegevoegd, sig000
Ik ben voorstander van het polder model, Op de korste dag de klok zetten zodat het daglicht gelijk verdeeld is.
pi_88237435
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 02:16 schreef paddy het volgende:

[..]

[..]

Hoe doen ze dat dan? Houden ze de draaing van de aarde op bepaalde momenten tegen? Die 300 uur is geheel afhankelijke van je leefritme, voor sommige mensen zal het zelfs minder daglicht betekenen.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 2 november 2010 @ 09:17:19 #264
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_88238058
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 08:43 schreef Casos het volgende:

[..]

Hoe doen ze dat dan? Houden ze de draaing van de aarde op bepaalde momenten tegen? Die 300 uur is geheel afhankelijke van je leefritme, voor sommige mensen zal het zelfs minder daglicht betekenen.
Dat dus... Ik heb er echt geen zin in om 's morgens tot tien uur in het donker te zitten op kantoor.

En wat dacht je van kinderen, die moeten zo rond zeven uur half acht hun bed uit (dan is het dus nog ruim twee uur donker) en tegen acht uur weer erin. Wat een winst...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_88240166
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 09:17 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Dat dus... Ik heb er echt geen zin in om 's morgens tot tien uur in het donker te zitten op kantoor.

En wat dacht je van kinderen, die moeten zo rond zeven uur half acht hun bed uit (dan is het dus nog ruim twee uur donker) en tegen acht uur weer erin. Wat een winst...
Mja, zit wat in. Dan misschien juist de wintertijd aanhouden?
pi_88240263
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 08:43 schreef Casos het volgende:

[..]

Precies!!

Ben trouwens benieuwd wie het merkt, aan de hand van stress. Vooral kinderen zouden er last van hebben?
  dinsdag 2 november 2010 @ 11:33:15 #267
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88241190
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 11:00 schreef paddy het volgende:
[..]
Precies!!

Ben trouwens benieuwd wie het merkt, aan de hand van stress. Vooral kinderen zouden er last van hebben?
Ik merk vooral dat zeikerige types als mijn moeder doen alsof ze een jet-lag krijgen van dat uur tijdsverschil... omdat ze de hele dag lopen te denken hoe laat het nu "eigenlijk" was.

Verder zijn dat soort dingen al snel over als je er niet teveel aandacht aan besteedt.
Maar goed als je je kinderen om 06.30 uit hun bed moet trekken omdat ze anders niet op tijd op het KDV of de BSO zijn dan zit je waarschijnlijk in een andere positie dan wanneer je kinderen gewoon om 08.30 op school moeten zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 2 november 2010 @ 11:37:32 #268
8369 speknek
Another day another slay
pi_88241311
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 10:57 schreef paddy het volgende:

[..]

Mja, zit wat in. Dan misschien juist de wintertijd aanhouden?
Ja je kunt beter de zomertijd afschaffen dan de wintertijd.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 2 november 2010 @ 11:59:22 #269
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_88242065
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 01:50 schreef paddy het volgende:

[..]

Mja, zo zijn er duizenden laten we niet overdrijven...tientallen...voorstellen die ik raar vind. Maar ben zelf dus wel voor gewoon of zomer..of wintertijd. Dus op zich wel een voorstel waard.
Je kan toch niet zomaar ineens een begrip als tijd maar gaan aanpassen, dan komt straks de volgende en die schuift het weer een uur op :?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 2 november 2010 @ 12:04:09 #270
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88242245
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 11:59 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Je kan toch niet zomaar ineens een begrip als tijd maar gaan aanpassen, dan komt straks de volgende en die schuift het weer een uur op :?
Van Paddy mag Hitler er kennelijk uit een compleet gebrek aan kennis niet bijgehaald worden, maar die ene die het een uur opgeschoven heeft hebben we dus al gehad... in mei 1940.

Wij horen GMT te hebben en geen Berlijn-tijd, we zitten met onze "standaard" tijd dus al een tijdzone verder naar het oosten ligt dan waar we zouden moeten zitten.

Als Wilders zijn zin zou krijgen met het afschaffen van de "wintertijd" en de zomertijd als permanente standaardtijd gehanteerd zou worden, dan is Wilders dus al die volgende die het weer een uur opschuift.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_88242440
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 12:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Van Paddy mag Hitler er kennelijk uit een compleet gebrek aan kennis niet bijgehaald worden, maar die ene die het een uur opgeschoven heeft hebben we dus al gehad... in mei 1940.

We kunnen beter misschien een centraal Hitler topic openen idd. Daar past dan bijna alles in. :).
I´m back.
pi_88246095
quote:
3s.gif Op dinsdag 2 november 2010 02:18 schreef sig000 het volgende:

Zoals het zovaak gaat, geen budget, geen interesse, het went wel.
Uh...ja...'wintertijd' went wel, ja, we hebben het al een paar jaar tenslotte, sterker nog, we hadden het al voordat 'zomertijd' was uitgevonden!
pi_88257900
Tekenend.

PVV wil af van iets wat niet bestaat , net als de islamisering, bestaat ook niet.
  vrijdag 5 november 2010 @ 23:59:28 #274
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_88388004
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 02:16 schreef paddy het volgende:

[..]

[..]

Een soort "superzomertijd"?
Wintertijd is de "normale" tijd, waarom dan naar een superzomertijd die daar 2 uur van afwijkt?
Heb zo'n (niet te staven en ongefundeerd) gevoel dat het vast weer iets met productiviteit, efficiency etc te maken heeft en derhalve een ordinaire geldkwestie is.
We hebben nu eenmaal seizoenen op dit stukje aarde, waarom daaraan gaan morrelen?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_88478425
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 23:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Een soort "superzomertijd"?
Wintertijd is de "normale" tijd, waarom dan naar een superzomertijd die daar 2 uur van afwijkt?
Heb zo'n (niet te staven en ongefundeerd) gevoel dat het vast weer iets met productiviteit, efficiency etc te maken heeft en derhalve een ordinaire geldkwestie is.
We hebben nu eenmaal seizoenen op dit stukje aarde, waarom daaraan gaan morrelen?
Zou best kunnen. Moest er zelfs ook aan denken. Ik snap überhaupt niet waarom morrelen aan wintertijd. Hadden ze gewoon met rust moeten laten wat mij betreft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')