abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94073130
Ik moest de afgelopen week ook erg wennen aan het vroeg opstaan en lange dagen.. Maar het was wel heel erg leuk.. Ik had het niet verwacht, maar misschien is groep 8 toch wel iets voor mij!
Be brave. Be kind.
pi_94148769
Een stageweek is ook zeker wennen! Ik lig ook altijd heerlijk vroeg in m'n bed tijdens stageweken.. Het kost allemaal gewoon veel energie en daarnaast ook veel voorbereiding en evalueren.

Ik mag volgende week weer :) Heb er zin in!
pi_94181302
Wat heb ik er toch een hekel aan om lesvoorbereidingen te maken :{
Echt, in groep 5 viel het nog wel mee, maar als ik aan zowel groep 3 als 4 les moet geven, staan er dus 2 lessen uitgeschreven op papier, en dan 3 lessen per dag maakt een heel hoop schrijfwerk.. Ik snap 't nu wel hoor, hoe het gaat. Laat mij maar gewoon aan m'n competenties werken :{

Zo. Dat wilde ik even kwijt. Gisteravond weer anderhalf uur lesvoorbereidingen gemaakt en nu nog eens 2 uur bezig.
pi_94181467
Ik maak per dag 1 lesvoorbereiding volgens het schoolmodel. De andere doe ik op mijn eigen manier. Zo is het afgesproken met mijn mentor. Anders zou ik geen leven meer over hebben.
Be brave. Be kind.
pi_94199208
Denshikerio, ik herken het helemaal. Nu ik stage loop in groep 6-7-8 geef ik aan dríé groepen instructie. Gelukkig hoef ik van mijn pabo maar twee lesbeschrijvingen op papier uit te werken per stagedag. De ene stagedag doe ik dat, de andere stagedag houd ik het gewoon bij één. Meestal alleen voor zelfontworpen lessen, ook voor een methode waar ik nog niet eerder mee heb gewerkt. :)

Voor een stageweek heb ik eens drie middagen die formats in zitten vullen. -O- Ik merkte bij mezelf dat ik m'n stage ook minder leuk ging vinden hierdoor. Niet dat iets aan deze post hebt, maar ik wilde even laten weten dat het érg herkenbaar voor me is.
pi_94200357
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 17:19 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Denshikerio, ik herken het helemaal. Nu ik stage loop in groep 6-7-8 geef ik aan dríé groepen instructie. Gelukkig hoef ik van mijn pabo maar twee lesbeschrijvingen op papier uit te werken per stagedag. De ene stagedag doe ik dat, de andere stagedag houd ik het gewoon bij één. Meestal alleen voor zelfontworpen lessen, ook voor een methode waar ik nog niet eerder mee heb gewerkt. :)

Voor een stageweek heb ik eens drie middagen die formats in zitten vullen. -O- Ik merkte bij mezelf dat ik m'n stage ook minder leuk ging vinden hierdoor. Niet dat iets aan deze post hebt, maar ik wilde even laten weten dat het érg herkenbaar voor me is.
+1
Liefde is niet te koop, maar toch het kostbaarste wat er is...
pi_94200917
Ik kwam toen een keer een donderdag terug naar school om voor de volgende week wat dingen door te bespreken, want die week er na had ik stageweek.

Zo'n kutwijf was dat :r Ik moest toen 3 activiteiten/lessen per dag doen met de kinderen en dat wilde ze vrijdag allemaal op haar mail hebben, want ze wilde het ruim van te voren hebben.

Ik zo, dus ik heb alleen vandaag en morgen de tijd om 15 lesvoorbereidingen te maken en te sturen?
Zij zo: Ja? Dat moest ik vroeger ook hoor en daar leer je van, om te werken onder druk.

Ik zo: :') :r Kots
Noot noot.
pi_94205219
quote:
19s.gif Op woensdag 16 maart 2011 17:56 schreef Jojoortje het volgende:
Ik kwam toen een keer een donderdag terug naar school om voor de volgende week wat dingen door te bespreken, want die week er na had ik stageweek.

Zo'n kutwijf was dat :r Ik moest toen 3 activiteiten/lessen per dag doen met de kinderen en dat wilde ze vrijdag allemaal op haar mail hebben, want ze wilde het ruim van te voren hebben.

Ik zo, dus ik heb alleen vandaag en morgen de tijd om 15 lesvoorbereidingen te maken en te sturen?
Zij zo: Ja? Dat moest ik vroeger ook hoor en daar leer je van, om te werken onder druk.

Ik zo: :') :r Kots
:D :'( :D

Omdat we nog niet genoeg te doen hebben... :')

Ik ga trouwens misschien vanaf volgend studiejaar verder in deeltijd! De major in voltijd en de minor dan wellicht in deeltijd.
pi_94218396
Mja ik wil ook best met m'n mentor overleggen of ik er niet minder hoef te schrijven, vaak heeft ze er niets op aan te merken, maar mijn pabo stelt verplicht dat ik er minimaal 20 per periode schrijf. Ik zou dus in principe minder lesvoorbereidingen hoeven te maken.. Moet dat toch maar eens vragen :-)
Zeker die methode lessen geloof ik nu wel. Misschien dat ik alleen even moet aangeven hoe ik de overgangen van groep 3 naar groep 4 ga doen, zodat m'n mentor daar wel nog wat van kan zeggen.

Naja! Ze waren vanochtend vroeg af. Morgen weer lekker stage, dus dan komt t wel weer goed. Merk toch dat ik op de stage veel en veel meer leer dan op school zelf. Vooral omdat ik ook in een klas op de pabo zit waar 3/4 van de meiden met elkaar loopt te geinen, waardoor de lessen weinig productief zijn.. :{
pi_94378428
Burgerschap vorming in het basisonderwijs is verplicht sinds 2006. Hoe ga jij en je stage school hiermee om?
pi_94514615
Minor SZVL is voldaan *O* Nu kan ik weer wat van m'n lijstje afstrepen *O*
pi_94514976
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 15:54 schreef LieveJuf het volgende:
Burgerschap vorming in het basisonderwijs is verplicht sinds 2006. Hoe ga jij en je stage school hiermee om?
Eeeeuh niet? :7

Goed bezig! :D
Noot noot.
pi_94607657
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 15:54 schreef LieveJuf het volgende:
http://www.regiohoogeveen.nl/index.asp?p=newsmessage&i=16945
Willem-Jan van Puffelen
pi_94705122
Morgen voor 't eerst gym geven..
Klote dat ik groep 3/4 heb, en ik een gymmap voor bewegingsonderwijs in het speellokaal heb..
Nu zijn de meeste activiteiten nog wel te doen, maar ik zit in een grote gymzaal ipv een speellokaal (wat ongeveer de helft kleiner is)
Heeft iemand tips voor een eerste keer gym? Ik ga sowieso duidelijke regels stellen, de kinderen zijn altijd heel anders in een zaal waar ze zichzelf niet zo goed kunnen horen (dus gaan ze schreeuwen).. voor de rest nog iets? :)
pi_94716167
Ik zou me houden aan wat je hebt geleerd op de pabo. Dus meteen afspraken maken, zoals een stopteken.
Heb je dat blauwe map voor in het speellokaal? Zit best wat tussen, wat je wat moeilijker kan maken voor gr 3/4.
pi_95310560
Ik doe even een tvptje hierbij, mijn vriendinnetje ( O+ ) zit nu in het 2e jaar van de PABO, dus interessant (voor mij ja).
pi_95627242
:o Een speciaal pabo topic! En dat zie ik dan praktisch aan het einde van mijn opleiding :')

Over een anderhalve week het eindgesprek *O*
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_95627271
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2011 19:23 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

:D :'( :D

Omdat we nog niet genoeg te doen hebben... :')

Ik ga trouwens misschien vanaf volgend studiejaar verder in deeltijd! De major in voltijd en de minor dan wellicht in deeltijd.
Denk niet te makkelijk over een deeltijdstudie!
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_95637980
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 16:59 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Denk niet te makkelijk over een deeltijdstudie!
Hoezo? Vertel...
pi_95640244
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 20:45 schreef tennisster198 het volgende:

[..]

Hoezo? Vertel...
Tis best heftig en het vergt veel discipline.
Ik was 2 dagen per week sowieso kwijt aan school. 1 dag colleges volgen en 1 dag stage lopen. Daarnaast werkte ik 3 a 4 dagen.

In de avonduren was ik met schoolwerk bezig te gaan. Verslagen maken, tentamens leren, huiswerkopdrachten. En voor de stage de lessen voorbereiden en evalueren.
pi_95642620
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 21:17 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Tis best heftig en het vergt veel discipline.
Ik was 2 dagen per week sowieso kwijt aan school. 1 dag colleges volgen en 1 dag stage lopen. Daarnaast werkte ik 3 a 4 dagen.

In de avonduren was ik met schoolwerk bezig te gaan. Verslagen maken, tentamens leren, huiswerkopdrachten. En voor de stage de lessen voorbereiden en evalueren.
Thanks voor je reactie.

Ik wist dat de deeltijdopleiding veel discipline vergt, maar dat doet de voltijdopleiding ook (vind ik). Ik ga minder dan 3 a 4 dagen per week werken. :) Toch weer blij dat ik die keuze heb gemaakt om niet zóveel te gaan werken (dat moet maar net kunnen bij je werkgever natuurlijk, maar bij mij kan het ^O^ ).
pi_95644159
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 21:51 schreef tennisster198 het volgende:

[..]

Thanks voor je reactie.

Ik wist dat de deeltijdopleiding veel discipline vergt, maar dat doet de voltijdopleiding ook (vind ik). Ik ga minder dan 3 a 4 dagen per week werken. :) Toch weer blij dat ik die keuze heb gemaakt om niet zóveel te gaan werken (dat moet maar net kunnen bij je werkgever natuurlijk, maar bij mij kan het ^O^ ).
Ik zou sowieso niet meer dan 3 dagen per week gaan werken. Of je moet de zaterdag erbij kunnen pakken eventueel... Wordt de opleiding in de avonduren of op 1 dag in de week aangeboden?
pi_95644479
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 22:16 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ik zou sowieso niet meer dan 3 dagen per week gaan werken. Of je moet de zaterdag erbij kunnen pakken eventueel... Wordt de opleiding in de avonduren of op 1 dag in de week aangeboden?
Ik ga twee dagen werken, verspreid over drie dagen. Eventueel extra invallen wanneer het kan...
Opleiding wordt aangeboden op één avond en één dag. 1,5 dag school dus en 1 dag stage!
pi_95671749
Vandaag weer eens stagebzoek gehad, het ging gelukkig supergoed :) Naar alle waarschijnlijkheid mag ik in juni dus mijn assessment doen *O*
pi_96018621
Morgen eindgesprek :{
pi_96175789
Super feedback ontvangen op mijn laatste kennisdossier. Wacht nog op 2 producten op feedback nog 1 product afronden en mijn eindverslagen voor stage schrijven en laten beoordelen! 17 mei eindgesprek op stage en 19 mij SUM-gesprek. Laat dat assessment maar komen *O*
pi_96180872
Grappig om te horen dat bepaalde zaken op ander scholen vaak anders georganiseerd zijn :)
pi_96183529
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 18:57 schreef Bartjebart het volgende:
Grappig om te horen dat bepaalde zaken op ander scholen vaak anders georganiseerd zijn :)
hoe is jouw eindgesprek gegaan? :)
pi_96184077
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 20:30 schreef LieveJuf het volgende:

[..]

hoe is jouw eindgesprek gegaan? :)
*O* Goed!
pi_97431211
Hmm, maandag ga ik zaadjes planten met mijn kleuters.. Ik vind het wel lastig om lesdoelen te bedenken voor de kinderen :o
Op maandag 3 november 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:
LEAVE KB ALONE.
pi_97449058
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 20:16 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Hmm, maandag ga ik zaadjes planten met mijn kleuters.. Ik vind het wel lastig om lesdoelen te bedenken voor de kinderen :o
Tellen?
pi_97452250
Kijken bij Tule... Natuur onderwijsdoelen?
Be brave. Be kind.
pi_97507030
Competentie examen 2 gehaald ! Volgend jaar afstuderen *O*
pi_97509745
Gefeliciteerd! *O*

Mijn zonnebloemles ging goed, de kleuters hebben allemaal goed opgelet en konden goed vertellen hoe een zaadje groeit en wat het nodig heeft om te groeien! Ze hebben zelf ook allemaal een zaadje in een bekertje geplant en op de vensterbank gezet en toen heeft mijn mentrix zonnebloemen op het raam geschilderd! Echt heel leuk!
LEAVE KB ALONE.
pi_97514026
Volgende TT : Bijna Zomervakantie.

:') :D
LEAVE KB ALONE.
  woensdag 1 juni 2011 @ 22:09:44 #286
192966 Peaceful
Altijd Lief !!!
pi_97599526
Hiep hoi,
Het gaat hier niet heel snel met de topics maar het lijkt me leuk om mee te kletsen.
Ik ben in september gestart met de deeltijd opleiding en ik doe deze in twee jaar omdat ik al afgestudeerd ben aan de Calo (Zwolle). En deze opleiding volg ik op de Katholieke Pabo in Zwolle :)
pi_97613930
Ook mijn LIO is bijna rond *O*
pi_97617568
quote:
10s.gif Op maandag 30 mei 2011 21:31 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Volgende TT : Bijna Zomervakantie.

:') :D
:D O+
Noot noot.
pi_97618728
8 juli laatste kans om mn rekentoets te halen, omg.
LEAVE KB ALONE.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 2 juni 2011 @ 13:39:56 #290
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_97618757
Ohja afstuderen :')
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_97618823
quote:
9s.gif Op donderdag 2 juni 2011 13:39 schreef Klinkerbotsing het volgende:
8 juli laatste kans om mn rekentoets te halen, omg.
Nog een maandje om fanatiek te oefenen ^O^
pi_97618971
quote:
6s.gif Op donderdag 2 juni 2011 13:39 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ohja afstuderen :')
:o
Noot noot.
pi_97630028
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 20:16 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Hebben ze geen beredeneerd aanbod bij jullie in de klas?
Willem-Jan van Puffelen
pi_98203724
quote:
11s.gif Op donderdag 2 juni 2011 19:43 schreef Rauzer het volgende:

[..]

Hebben ze geen beredeneerd aanbod bij jullie in de klas?
He wat? :o

Oh, ik gaf laatst een muziekles over kaboutertjes. En nu geef ik vrijdag een techniekles met kabouters in de hoofdrol en maandag ga ik een rekenles geven, raad eens wie daar in voorkomen? _O-
LEAVE KB ALONE.
pi_98207316
Pff, volgende week mijn assessment, die week erna nog een eindgesprek voor Golev (godsdienst/levensbeschouwing, noemen ze dat bij jullie ook zo?) en het eindgesprek n.a.v. mijn bekwaamheidsdossier. Dan moet ik nog 2 cijfers krijgen voor opdrachten en als dat allemaal goed gaat, ben ik geslaagd!!!

dan nog wel 'even' een baan vinden... :')
pi_98209044
Ik heb morgen mijn vierde kans voor Rekeneneigenvaardigheid.. *O*
Be brave. Be kind.
pi_98214565
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 17:05 schreef Esje-lief het volgende:
Ik heb morgen mijn vierde kans voor Rekeneneigenvaardigheid.. *O*
WAT?! Wij krijgen maar 3 kansen. En als je hem dan niet gehaald hebt moet je stoppen met de opleiding. ;(
LEAVE KB ALONE.
pi_98215575
ik krijg zelfs nog een vijfde laatste kans als ik hem niet haal morgen..
Maar daar gaan we niet van uit.. Nu even metriek stelsel oefeningetjes
Be brave. Be kind.
pi_98215971
Oh wauw, waar zit jij op de pabo? :o
LEAVE KB ALONE.
pi_98217228
Zo vaak over een rekentoets doen?! Dan sta je toch met je bek vol tanden in groep 8?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')