Ach, een tut ben je helemaal niet, nog minder door je verhaal hier neer te gooien, want dan zouden we dat allemaal zijn.quote:Op woensdag 17 november 2010 16:54 schreef caroline88 het volgende:
Dankjewel Sylvana. Ik vind mezelf een reuze tut met mijn gezeur en toch lucht het ook op om het even aan een ander te kunnen vertellen.
Mij zal het slapen wel weer niet lukken, heb weer overdag moeten slapen omdat ik even wat gestressed was geraakt.,, Maar dat heeft ws niks met depressiviteit te maken..quote:Op woensdag 17 november 2010 19:01 schreef caroline88 het volgende:
![]()
Ga mijn best doen om vanavond weer eens op tijd te gaan slapen.
Toepasselijke uitspraak:
"Get in the habit of honoring yourself every night before going to sleep. Go to sleep feeling wonderful about yourself."
Ach dat ken ik. En ach, ieder moet een ritme aanhouden dat ze zelf aankunnenquote:Op woensdag 17 november 2010 19:32 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Mij zal het slapen wel weer niet lukken, heb weer overdag moeten slapen omdat ik even wat gestressed was geraakt.,, Maar dat heeft ws niks met depressiviteit te maken..
Okee, je mijn ritme is gewoon behoorlijk van slag, wel mede door de depressie. Heb ook weinig puf om dingen te ondernemen overdag. Soms, vooral wanneer ik gewerkt heb, gaat het wel goed en kom gewoon de dag door zonder een zogeheten middagdutje. Maar met name op de lege dagen kan ik me er gewoon niet toe zetten om dingen te doen, ook al plan ik dingen in, om en rond het huis. Dus neem ik me voor om mijn cd;s weer op volgorde te leggen, maar het komt er gewoon niet van. Zelfs boodschappen doen, kost me voorlopig nog veel kruim op die dagen, terwijl ik zonder moeite naar de winkel ga als ik van mijn werk af kom..quote:Op woensdag 17 november 2010 19:45 schreef francis998 het volgende:
[..]
Ach dat ken ik. En ach, ieder moet een ritme aanhouden dat ze zelf aankunnen![]()
Nu het toch over slaapritme gaat, ik heb een redelijk goed ritme(slaap tot iets te laat maar dat geeft niet), ik slaap gemiddeld tussen 12 en 1 uur 's nachts en dan slaap ik tot een uur of 10.
Maar soms gooi ik dit echt voor 1 week ofzo overhoop, zoals nu het geval is, ik slaap de afgelopen pas nachten pas na 3 uur en slaap dan tot 11 uur..maar overdag moet ik dan ff een dutje doen omdat ik anders aan het eind van de avond depressief/emotioneel ben.
Maar op zich valt het wel redelijk mee, want op bepaald moment slaap ik gewoon 1 avond vanaf 11 uur tot 9 uur en daarna schakel ik weer over op mijn gewone ritme.
Maar toen ik werkte sliep ik ook maar van 1 a 2 uur 's nachts tot half 8.
Mischien vindt je het gewoon leuker om naar de winkel te gaan dan je cd's op te ruimen. Je moet vooral dingen zoeken om te doen die je leuk vindt...dat gaat makkelijker dan de dingen die je niks vindt.quote:Op woensdag 17 november 2010 19:49 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Okee, je mijn ritme is gewoon behoorlijk van slag, wel mede door de depressie. Heb ook weinig puf om dingen te ondernemen overdag. Soms, vooral wanneer ik gewerkt heb, gaat het wel goed en kom gewoon de dag door zonder een zogeheten middagdutje. Maar met name op de lege dagen kan ik me er gewoon niet toe zetten om dingen te doen, ook al plan ik dingen in, om en rond het huis. Dus neem ik me voor om mijn cd;s weer op volgorde te leggen, maar het komt er gewoon niet van. Zelfs boodschappen doen, kost me voorlopig nog veel kruim op die dagen, terwijl ik zonder moeite naar de winkel ga als ik van mijn werk af kom..
Ja dat is wel zo, zegt de psychiater ook, maar ja ik heb maar weinig dingen die ik echt leuk vind. En de dingen die ik leuk vind kosten me overdag gewoon meer en veel moeite dan in de avond. Ik maak graag sudoku;s en lees regelmatig een boek, maar dat lukt overdag op de een of andere manier gewoon niet of nauwelijks.quote:Op woensdag 17 november 2010 19:56 schreef francis998 het volgende:
[..]
Mischien vindt je het gewoon leuker om naar de winkel te gaan dan je cd's op te ruimen. Je moet vooral dingen zoeken om te doen die je leuk vindt...dat gaat makkelijker dan de dingen die je niks vindt.
Ik herken het heel erg veel. Ik heb er ook veel last van en loop de hele dag doelloos en verveeld rond thuis. Omdat ik echt maar 1 a 2 echte intereses heb.quote:Op woensdag 17 november 2010 20:03 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Ja dat is wel zo, zegt de psychiater ook, maar ja ik heb maar weinig dingen die ik echt leuk vind. En de dingen die ik leuk vind kosten me overdag gewoon meer en veel moeite dan in de avond. Ik maak graag sudoku;s en lees regelmatig een boek, maar dat lukt overdag op de een of andere manier gewoon niet of nauwelijks.
Ik heb soms echt de grootste moeite om tegen mezelf te zeggen. NU ga je naar de winkel boodschappen halen en ga ja daarna NIET weer doelloos op bed liggen en in slaap vallen..
Maar om eerlijk te zijn, staan deze dingen waarschijnlijk los van een depressie enz zullen waarschijnlijk meer raakvlakken hebben met autisme..
Okee, dan zal het toch wel door mijn depressie komen en los staan van het autisme geheel. Misschien ook wel logisch, want voor mijn depressie had ik helemaal geen moeite om mezelf bezig te houden en autisme is een aangeboren iets natuurlijk (ja het ontwikkeld zich wel in de loop der jaren, maar dan nog)quote:Op woensdag 17 november 2010 20:06 schreef Swietje het volgende:
Bos, ik herken het anders wel heel erg.. ook al zeg jij dat het meer met autisme te maken heeft?
Ik ben lusteloos, slaap het liefste de hele dag, maar als het nacht is lukt het me niet, ik heb écht geen zin om dingen te ondernemen en als ik het wel (moet) doe(n) dan wil ik daarna alleen maar naar bed...
Ik zal nadenken over die PM's maar ik heb wel genoeg begeleiding hierin, om over te praten, maar bedankt voor het aanbodquote:Op woensdag 17 november 2010 20:17 schreef francis998 het volgende:
[..]
Ik herken het heel erg veel. Ik heb er ook veel last van en loop de hele dag doelloos en verveeld rond thuis. Omdat ik echt maar 1 a 2 echte intereses heb.
Wat deels dus ook bij door autisme komt(wel een lichte variant PDD-Nos) dat maakt het er niet makkelijker op.
Bos als je het ooit nodig hebt, mag je best een pm sturen horen!
En de hele dag slapen ken ik, ik sta rond een uur of 11 op, en gemiddels lig ik soms van 3 tot 5 weer op bed...maar ik vindt in bed liggen ook saai, maar lig vaak met mijn ipod aan op bed muziek te luisteren tot ik me verveel
maar goed, ik ben nu weg van fok, ik ga een serie kijken vanaf de pc op de tv .
Dat is inderdaad niet fijn nee. en komt inderdaad best wel overheen met mijn situatie..quote:Op woensdag 17 november 2010 20:31 schreef Sylvana het volgende:
Ik herken het ook wel hoor. Ik hoef amper naar school en heb op woensdag de hele dag vrij. Dan neem ik me ook van alles voor om te doen, maar ik slaap dan ook tot half 12 's ochtends, dan kruip ik achter de pc tot een uur of 2, ga ik maar eens douchen, dan weer wat computeren en soms ff wat nuttigs doen zoals de was in de wasmachine, weer even wat lezen ( tijdschrift/krant ofzo) dan eten koken en eten en 's avonds ook weer computeren, tv kijken of lezen. En dan is er weer een dag voorbij zonder dat ik iets nuttigs heb gedaan. En ik heb genoeg dingen die ik leuk vind en waar ik voldoening uit kan halen, maar daar kan ik me ook niet toe zetten. Of dingen die normaal gesproken moeten, maar die ik wel echt leuk vond, zoals koken, zie ik nu echt als moeten en haal ik nu weinig plezier meer uit. Eerst probeerde ik allemaal nieuwe gerechten uit kookboeken, nu maak ik toch meestal wat simpels uit een pakje. En zo is het met zoveel dingen, ik kan me er gewoon echt niet toe zetten. Op goede dagen lukt het wel, dan doe ik ook wel van alles, maar er zijn meer dagen dat ik de hele dag maar een beetje achter de pc zit en lees of tv kijk.
Oei, dat klinkt niet zobestquote:Op woensdag 17 november 2010 20:54 schreef GimmeGore het volgende:
Morgen weer naar de psychiatrisch verpleegkundige.
Is denk ik maar goed ook.
Succes ermeee!quote:Op woensdag 17 november 2010 20:54 schreef GimmeGore het volgende:
Morgen weer naar de psychiatrisch verpleegkundige.
Is denk ik maar goed ook.
Problemen thuis... Een van de redenen dat ik uberhaupt naar die vrouw toe ga.quote:
Heerlijk toch zo'n begin van de dagquote:Op donderdag 18 november 2010 09:52 schreef caroline88 het volgende:
Goedemorgen
Ik heb redelijkjes geslapen en voel me een beetje mens. Eigenlijk heb ik gewoon goed geslapen maar als je op zo'n achterstand staat is 1 nachtje niet genoeg. Maar goed.
Kreeg een telefoontje en dat betekent dat de vrijwel onhaalbare deadline waar ik al jaren continu stress van heb - helemaal van tafel is! Neem zoveel tijd als u nodig hebt.
Het is een wonder en ik ben heel erg dankbaar. Zo'n spontane actie en dat op de vroege morgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |