quote:
Op zondag 5 december 2010 15:24 schreef DaviniaHR het volgende:Ach cafpow, wat je schrijft in post 279 is zo herkenbaar... Ben blij dat ik daar niet meer zit.
Ook de weerstand tegen medicatie. Al was dat voor mij geen keuze, door het bipolaire aspect.
Ben je alweer wat opgeknapt na vrijdag?
Ik heb trouwens weer gesprek gehad met de bedrijfsarts, over 8 weken opnw evaluatie.
Gesprek met psychiater gaf ook weinig nws. Ze was nog bezig met vervolgtherapie uit te zoeken. Ze dacht wel dat ik bij centrum "X" het snelst en het best geolpen kon worden. Die hebben ervaring met bipolaire patiënten en korte wachttijd.
Hoe ironisch, toen ik hulp ging zoeken, ben bij centrum "X" begonnen, maar daar duurde het 3 wk tot ik de intake kreeg en daarna was het nog ruim 2 mnd wachten op de diagnose. Toen ben ik redelijk snel verder gaan kijken en kwam ik terecht bij het academisch ZKH waar ik nu onder behandeling ben.
Het cirkeltje is rond.

Tja, echt opgeknapt zou ik niet zeggen. Heeft ook helemaal met de maand te maken. Ik ben echt geen fan meer van de december maand. En al dat "neppe" gedoe, van lief zijn voorelkaar enz. Moet ik gewoon niks van hebben. Ik heb na mijn kinderperiode zowieso nooit veel bijzonders gevonden aan de decembermaand. Sinterklaas doen we echt niks aan, en ik vindt het ook niks meer, maar goed ik ben die fase al meer dan 113 jaar voorbij. En kest was altijd gezellig met oude bekenden. Maar met die bekenden hebben we eigenlijk geen contact meer. Mede doordat mijn moeder steeds meer afstand nam en ik automatisch ook omdat ik nog niet echt zelfstandig was toen. EN inmiddels zijn we zo uitelkaar gegroeid dat ik me er gewoon bij verveel.
Dus verder is kerst/oud en nieuw enzo, ieder jaar hetzelfde, met zijn 2en thuis, voor de tv ofzo. Gewoon hetzelfde als iedere dag. En die kerstfilms gatver kan ik echt niet meer tegen.
Dat hoort ook weer bij de depressei als het aan mij zou liggen zou ik nu gaan slapen en pas volgend jaar zo ongeveer 2 a 3 januari wakker worden.
En dit jaar is kerst nog stommer, want er is niet echt sprake van cadeau's vroeger wist ik altijd wel iets wat ik graag wilde ofzo, en dat liet ik altijd wachten tot kerst. Maar nu echt niks, ik wil niks en heb ook niks nodig.
En deze dagen gaat hier de kerstboom opgetogen worden en daar heb ik echt geen zin in. ik haat het op en aftuigen van de kestbook. Maar goed ik moet wel.
Ik heb gewoon geen zin in alles wat met kerst te maken en vieringen.
Verder tja, heb ik gewoon veel te weinig geslapen en voel me gewoon ronduit slecht. Heb echt nergens zin in, en ik merk het ook aan de contacten die ik heb. want de enige contacten die ik heb zijn 3(4) virtuale contacten en de gesprekken lopen gewoon helemaal dood. Ik kom niet veel verder dan hoi,hoe is het enzo.
Verder ook superveel gepieker want ik wil eind januari graag voor 1 maandje weg, maar ik moet wachten op toestemming van uitkeringsinstantie en dat duurt nu al ruim een week. En prijzen voor de reis die stijgen steeds meer en sneller. Dus ik ga er morgen mischien zelf achteraan, kijken of er al wat bekend is.
Verder denk ik ook steeds vaker om over een tijd maar opmezelf te gaan. Eerst wilde ik dit niet doen vanwege kosten maar ik metk dat de relatie tussen mij en mijn ouder steeds stroever loopt omdat mijn ouder bepaalde conclusies heeft getrokken over hoe ik naar haar kijk, die deels kloppen maar deels niet.
En mischien helpt het op mezelf gaan me wel om een beter leventje op te bouwen, maar dat zijn zo veel dingen, want ik heb geen zin om op kamers te gaan. En zelf appartement ofzo huren is onbetaalbaar met alleen stufdiefinanciering. Maar goed dit is dus echt materiaal voor juli of verder.
maar ik heb dus echt steeds vaker zoiets van wat maakt het uit. En soms tja, "fantaseer" ik over mijn dood. Bijvoorbeeld ik rij op mijn fiets en zak weg in gedachten en heb dan zoiets van ik kan nu makkelijk aangereden worden en sterven en mij zelf zou het echt niks uitmaken, ja, oke mijn familie zou het wel veel uitmaken. Maar ik zou er geen moeite mee hebben.
En mijn gepieker, tja ik kom er echt niet vanaf, ik kan in het centrum zijn en ik ben zo weg in mijn gedachten dat ik niet "echt" in het centrum ben. Hoewel als ik buiten ben tijdens het piekeren blijft het meer ratio niet zo heel emotioneel.
Nu ben ik echt zo moe, dat ik denk dat ik maar even ga slapen. en moet nog stofzuigen in mijn kamer.
Maar gisteren wel in de sneeuw naar het centrum geweest en aan de ene kant vondt ik het echt verschrikkelijk maar het heeft mij wel even geholpen gisteren uit die dip te komen, ook al ben ik er inmiddels al lang weer in teruggevallen.
Maar wel heel wat leuke fotos eraan overgehouden
Verder tja, eigenlijk is alles een circel, het leven dingen die je doet en denkt. Alles eigenlijk.
@sylvana,lijkt me een goed plan wat je van plan bent.